Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cieknący wtrysk? Proszę o pomoc!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2012 - 06:14

czym ten wtrysk wykręcić? Kolega wcześnie pisał że to klucz 27 ale nigdzie nie mogę dostać tak dużego klucza rurowego


Klucz do wtrysków wygląda tak. Idź do jakiegoś przyzwoitego sklepu motoryzacyjnego to Ci sprowadzą. Albo kup na allegro.

#42 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 października 2012 - 07:16

Dopnę się do tematu.
U mnie też ostatnio zaczął lecieć pierwszy wtrysk. Zbiera mi się ropa w gnieździe wtrysku a po odpaleniu silnika widać delikatne bąblowanie spod wtrysku. Czyli domyślam się że to ta miedziana uszczelka. Tylko moje pytanie jest takie - czym ten wtrysk wykręcić? Kolega wcześnie pisał że to klucz 27 ale nigdzie nie mogę dostać tak dużego klucza rurowego albo takiej głębokiej nasadki a zwykłym oczkiem nie ma szans. Dajcie cynka chłopaki czym te wtryski wykręcacie. Będę wdzięczny ;)


A czy czasami u Ciebie wtryski nie są tak jak w 2.5DTI na wcisk??? Jak tak to zalej go na noc naftą,popuść jarzemko i najpierw ruchami lewo/prawo i go do góry...ale jeżeli puszcza to myślę że wyskoczy ale nie jestem pewien jak jest w X25TD.
A jednak wkręcany...to klucz musi być ale naftą go zalej...
http://moto.allegro....2682946691.html myślę że ten podejdzie jest tego trochę na alledrogo...

 


#43 OFFLINE   mac2506

mac2506

    Maciek

  • 51 postów
  • Dołączył: 22-06-2011
  • Skąd: Mława

Napisany 04 października 2012 - 09:58

Dzięki chłopaki. Trzeba coś zamówić na allegro i zadziałać. A jeszcze jedno pytanko czy po wykręceniu wtrysku i wymianie podkładki wystarczy go wkręcić i śmigać bez żadnych regulacji?

#44 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 października 2012 - 10:09

nie musisz nic ustawiać,wykręcasz,zmieniasz podkładkę i wkręcasz ale sprawdz czy nie cieknie Ci w trysk jak koledze asyeiusz. Przeczytaj temat od początku.

 


#45 OFFLINE   mac2506

mac2506

    Maciek

  • 51 postów
  • Dołączył: 22-06-2011
  • Skąd: Mława

Napisany 04 października 2012 - 11:50

nie musisz nic ustawiać,wykręcasz,zmieniasz podkładkę i wkręcasz ale sprawdz czy nie cieknie Ci w trysk jak koledze asyeiusz. Przeczytaj temat od początku.


Czytałem od początku. Dzięki za info. Może przy wymianie zrobię jakąś małą fotorelację :)
P.S. Widzę Robert po Twoim avatarze, że kolega po fachu :) Waga ciężka rządzi :D:D:D

#46 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 października 2012 - 11:57

Czytałem od początku. Dzięki za info. Może przy wymianie zrobię jakąś małą fotorelację :)
P.S. Widzę Robert po Twoim avatarze, że kolega po fachu :) Waga ciężka rządzi :D:D:D


No ba:) Coś trza robić ha ha...

 


#47 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2012 - 14:00

Trzeba coś zamówić na allegro i zadziałać.

kup nasadkę w casto i wytnij fleksą otwór

#48 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2012 - 18:15

albo nasadke przeciąłem na pół i wstawiłem kawałek rury żeby nasadka była głębsza, po zespawaniu do kupy wyciołem otwór na kabel obspawałem ten otwór dookoła żeby klucz wzmocnić i klucz gotowy, jak by ktoś chciał wstawie fotki,


dodaję zdjęcia klucza zrobionego przeze Mnie, klucz zrobiłem na poczekaniu jak musiałem wtrysk sterujący wykręcić, z kupnem nowego wiadomo że trzeba było czekać bo tylko z wysyłki bym go dostał.
tego nacięcia na końcówce klucza(sześciokącie) nie róbcie

#49 OFFLINE   mac2506

mac2506

    Maciek

  • 51 postów
  • Dołączył: 22-06-2011
  • Skąd: Mława

Napisany 21 października 2012 - 20:52

albo nasadke przeciąłem na pół i wstawiłem kawałek rury żeby nasadka była głębsza, po zespawaniu do kupy wyciołem otwór na kabel obspawałem ten otwór dookoła żeby klucz wzmocnić i klucz gotowy, jak by ktoś chciał wstawie fotki,


dodaję zdjęcia klucza zrobionego przeze Mnie, klucz zrobiłem na poczekaniu jak musiałem wtrysk sterujący wykręcić, z kupnem nowego wiadomo że trzeba było czekać bo tylko z wysyłki bym go dostał.
tego nacięcia na końcówce klucza(sześciokącie) nie róbcie


Cr-V da radę pospawać elektrycznie??? Dziwne że do tej pory nie próbowałem. Ile człowiek traci czasu jak w niewiedzy żyje :masakra: Dzięki za fotki.

#50 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2012 - 22:16

Ja u siebie przeciąłem kabel a później go zlutowałem.
Po zlutowaniu przemierzyłem miernikiem i nic się nie zmieniło.
Odkręciłem zwykłą nasadka 27 i tyle.
5 lat jazdy, grubo ponad 100tys i nie widzę żadnych skutków ubocznych. Uważam przecięcie kabla za najprostsze i najszybsze rozwiązanie przy okazji nie robiąc sobie kosztów.

Jeśli ktoś się zdecyduje na taki krok to proponuję przeciąć kable na różnych długościach, z odstępem około 2cm. Wtedy można zlutowane kable zapakować w opaskę termokurczliwą i wizualnie nie będzie szpecić żadne zgrubienie na lutowaniu.

#51 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 października 2012 - 07:59

a jeśli w przeciagu jakiegoś czasu wkręcasz i wykręcasz naście razy owy wtrysk nie tylko u siebie to lepiej klucz kupić lub zrobić

#52 OFFLINE   asyeiusz

asyeiusz
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-09-2012

Napisany 13 listopada 2012 - 22:24

z przecięciem przewodów to ostrożnie. Trzeba zaznaczyć sobie który z którym był połączony bo odwrócenie biegunowości powoduje zapalanie się kontrolki check na desce. najczęściej przy zimnym silniku. pozdrawiam

#53 OFFLINE   thomas85pl

thomas85pl
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-11-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 04 stycznia 2013 - 14:30

Też się dołączę. Zamierzam uszczelnić wtrysk sterujący bo już cały silnik w ropie, w środku ok, na zewnątrz samochodu smród jak od ciągnika radzieckiego. Tylko nie do końca zrozumiałem co trzeba zrobić. Zamierzam kupić klucz z otworem aby wykręcić wtrysk i... więcej nic nie wiem. Pisaliście o uszczelce miedzianej, będzie mały problem, bo jak wykręcę wtrysk, to już nie pojadę samochodem do sklepu, a na piechotę 10 km nie za bardzo się chce iść :) więc fajnie by było aby ktoś podpowiedział jaka tam uszczelka. Tu i w innych działach czytałem o uszczelnieniu silikonem ale co dokładnie trzeba uszczelnić silikonem, którą część wtrysku? Czy mógłby ktoś opisać krok po kroku od czego trzeba zacząć, co najpierw trzeba odkręcić (pokrywa, kolektor?, przewód paliwowy itd).

Z góry dzięki za pomoc i sorki za tyle pytań, może dla niektórych banalnych :)

#54 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 04 stycznia 2013 - 15:29

Też się dołączę. Zamierzam uszczelnić wtrysk sterujący bo już cały silnik w ropie, w środku ok, na zewnątrz samochodu smród jak od ciągnika radzieckiego. Tylko nie do końca zrozumiałem co trzeba zrobić. Zamierzam kupić klucz z otworem aby wykręcić wtrysk i... więcej nic nie wiem. Pisaliście o uszczelce miedzianej, będzie mały problem, bo jak wykręcę wtrysk, to już nie pojadę samochodem do sklepu, a na piechotę 10 km nie za bardzo się chce iść :) więc fajnie by było aby ktoś podpowiedział jaka tam uszczelka. Tu i w innych działach czytałem o uszczelnieniu silikonem ale co dokładnie trzeba uszczelnić silikonem, którą część wtrysku? Czy mógłby ktoś opisać krok po kroku od czego trzeba zacząć, co najpierw trzeba odkręcić (pokrywa, kolektor?, przewód paliwowy itd).

Z góry dzięki za pomoc i sorki za tyle pytań, może dla niektórych banalnych :)


Kolektora nie musisz ruszac chociaz wygodniej bedzie go zdjac. Jest 12 srub w rozmiarze 12/13. roznie zakladaja. ;-)
Jak zdejmiesz kolektor to oczywiscie wypadaloby zmienic podkladki/uszczelki od kolektora ssacego koszt od 3-6zl za 1szt. Musisz odkrecic plastik z napisem turbo diesel, oraz rurke od EGRa, 2x sruba 13. Zwroc uwage czy cybanty masz dobrym stanie, jesli nie to tez zakup 3 szt beda potrzebne. Kiedy juz to zrobisz, odkrec kluczem 14 nakretke od przewodu paliwowego z wtrysku. Nastepnie wypnij wtyczke wtrysku sterujacego. Wez sobie dluga breszke jako przedluzke klucza do wtryskow i odkrecaj, tylko z wyczuciem ! Jak wykrecisz... reszte porady masz w dziale sprawdzone porady.

Co do podkladki pod wtrysk, jesli masz w domu kuchenke gazowa/palnik to wygrzej podkladke w plomieniu az do czerwonosci rownomiernie, a nastepnie blyskawicznie wloz do zimnej wody. Podkladka "spuchnie" i bedzie jak nowa. :) U mnie ta metoda juz 20tys km sucho jak pieprz ! PS. Uwazaj na sama cewke we wtrysku, na prawde cholernie latwo ja upierniczyc...

#55 OFFLINE   thomas85pl

thomas85pl
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-11-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 28 stycznia 2013 - 22:34

Bardzo dziękuję chłopaki :) wtrysk uszczelniony, nawet 2, bo ciekł sterujący i pierwszy (licząc od pokrywy turbo diesel), wymieniłem przy okazji świece, filtr paliwowy i uszczelnili i ustawili mi pompę (ale to już oddzielnie), wymieniłem także przewody paliwowe i już tydzień jest sucho i odpala (oby nie zapeszyć) bez problemów :)