Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cieknący wtrysk? Proszę o pomoc!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Tomasz8402

Tomasz8402
  • 14 postów
  • Dołączył: 01-10-2008
  • Skąd: Oświęcim

Napisany 02 czerwca 2011 - 07:01

Witam,
w ostatnich dniach pojawił u mojej Omci problem pod maską. W gnieździe pierwszego wtryskiwacza (stojąc przodem do silnika) zbiera mi się paliwo. Wymieniłem już przewody (gumowe) wychodzące od tego wtrysku. Czy mam wtrysk do wymiany?? Proszę o pomoc!

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2011 - 08:38

Czy mam wtrysk do wymiany

do uszczelnienia ewentualnie dokręcić nakrętkę przewodu wysokiego ciśnienia

#3 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 czerwca 2011 - 08:38

Witam,
w ostatnich dniach pojawił u mojej Omci problem pod maską. W gnieździe pierwszego wtryskiwacza (stojąc przodem do silnika) zbiera mi się paliwo. Wymieniłem już przewody (gumowe) wychodzące od tego wtrysku. Czy mam wtrysk do wymiany?? Proszę o pomoc!


Sprawdź czy nie podcieka Ci od przewodu z cieczą chłodzącą, mnie też się wydawało że to wtrysk... a okazało się że wąż był słabo dociagniety i wywalało odrobinkę płynu. (w zbiorniczku nawet specjalnie nie ubywało.)

#4 OFFLINE   Tomasz8402

Tomasz8402
  • 14 postów
  • Dołączył: 01-10-2008
  • Skąd: Oświęcim

Napisany 02 czerwca 2011 - 08:57

Płyn chłodzenia ma troszkę inną konsystencję niż olej..:) i na pewno to jest ropa. Próbowałem ruszyć nakrętką tego przewodu ale ni cholery nie szło ani w jedna ani w drugą stronę...Spróbować odkręcić i uszczelnić gwint np. silikonem???

#5 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2011 - 09:08

ja u siebie mialem podobny problem
w tym zaglebieniu zbierala sie ropa(chyba ropa) nie wiadomo skad
po odpaleniu auta ona sie kotlowala
jak sie okazalo do wymiany byla podkladka miedziana miedzy wtryskiem a glowica

nie potrafie jednak sobie wytlumaczyc jakim cudem ta ciecz byla wypychana z glowicy:confused:
ale problem mam z glowy

obadaj jeszcze dokladnie czy nie masz tych cieniutkich kanalow przelewowych przy wtrysku uszkodzonych bo jak metal bedzie podkorodowany albo porysowany to nowe wezyki przelewowe nic tu nie pomoga
i bedzie sie nadal slimaczyc

#6 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 czerwca 2011 - 09:10

Płyn chłodzenia ma troszkę inną konsystencję niż olej..:) i na pewno to jest ropa. Próbowałem ruszyć nakrętką tego przewodu ale ni cholery nie szło ani w jedna ani w drugą stronę...Spróbować odkręcić i uszczelnić gwint np. silikonem???


Okej, wobec tego kup miedzianą podkładkę pod wtrysk i będzie ok. :) Ew. tą możesz "wyprażyć" na gazie a później pod zimną wode.

#7 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2011 - 09:22

podkladki pod wtrysk sie nie wyprazy bo nie uda mu sie jej zdjac nie uszkadzajac jej
to jest tak na styk wcisniete ze ja u siebie musialem dlutkiem i mlotkiem je zbijac z wtryskow

a silikone nawet nie probuj
tylko oryginalne rozwiazania

#8 OFFLINE   Tomasz8402

Tomasz8402
  • 14 postów
  • Dołączył: 01-10-2008
  • Skąd: Oświęcim

Napisany 02 czerwca 2011 - 09:58

Oki dzięki wszystkim za podpowiedzi. Zbliża się weekend to będzie troszkę czasu na dłubanko :).

#9 OFFLINE   snake

snake
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-07-2009

Napisany 09 czerwca 2011 - 21:09

To i ja się podepnę.
Mnie też się zbiera ropa w okolicy pierwszego wtrysku. Mechanik stwierdził że to pompa pluje, ale oni nie za bardzo mają ochotę pchać łapki do pompy. Zna ktoś jakiegoś solidnego pompiarza w okolicy Katowic?

#10 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 czerwca 2011 - 15:25

Mnie też się zbiera ropa w okolicy pierwszego wtrysku. Mechanik stwierdził że to pompa pluje,


a czasem nie z przelewów leci?? zmień na nowe wężyki przelewowe od wtrysków i wtedy zobacz

#11 OFFLINE   snake

snake
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-07-2009

Napisany 10 czerwca 2011 - 18:20

Wężyki były wymieniane z pół roku temu przy okazji uszczelniania wtrysku sterującego. Dlatego od razu pytałem o pompiarza. Zna ktoś jakiegoś? Ewentualnie czy ktoś z forumowiczów zna się na pompach i byłby w stanie zajrzeć u mnie pod maskę?

#12 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 czerwca 2011 - 18:32

Wężyki były wymieniane z pół roku temu przy okazji uszczelniania wtrysku sterującego. Dlatego od razu pytałem o pompiarza. Zna ktoś jakiegoś? Ewentualnie czy ktoś z forumowiczów zna się na pompach i byłby w stanie zajrzeć u mnie pod maskę?


Wymień podkładkę miedzianą pod wtryskiem

#13 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 czerwca 2011 - 19:00

Mam sposób aby sprawdzić czy wtrysk jest szczelny, a mianowicie robiłem to tak:
Wyjąłem wtrysk, zaślepiłem jeden przelew, włożyłem go do połowy w wodę i w drugi przelew dmuchałem powietrzem ze sprężarki i wtedy widać czy lecą bąbelki. Najczęściej lecą one z okolic przelewów bo bardzo łatwo je przekrzywić a wtedy często pękają i ciekną. Oczywiście pamiętajcie żeby nie zanurzać całego wtrysku i potem go dokładnie wypłukać z wody hehe.
Dodany obrazek

#14 OFFLINE   snake

snake
  • 49 postów
  • Dołączył: 09-07-2009

Napisany 12 czerwca 2011 - 13:18

Nie znam się na silnikach. Skoro mechanik stwierdził że cieknie pompa to widocznie tak jest. Mam do niego większe zaufanie niż do siebie :), przynajmniej w kategorii samochodów. Dlatego pytałem o pompiarza z okolicy Katowic, ale niestety albo nikt nie zna albo nikt nie chce się tą informacją podzielić. A ja ponawiam pytanie, bo nie chcę jechać do pierwszego lepszego znalezionego w książce telefonicznej lub internecie.

#15 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 czerwca 2011 - 17:31

Nie znam się na silnikach. Skoro mechanik stwierdził że cieknie pompa to widocznie tak jest.


to zauważ jaki temat.. podpoiłeś się i mówiłeś o wtrysku.., piszesz że masz ropę wokół wtrysku to podpowiadamy co i jak ...a pompa jest w innym miejscu i również z niej może cieknąc z uszczelki nastawnika lub z oringu głowiczki
i każdy mechanik powinien dać radę wymienić uszczelkę pod nastawnikiem..koszt około 150zł

#16 OFFLINE   lewlub

lewlub

    archeologia automobilizmu

  • 63 postów
  • Dołączył: 23-10-2010
  • Skąd: Lublin / Warszawa

Napisany 29 czerwca 2011 - 17:31

ja mimo wszystko przyczepiłbym sie przelewów...
króćce sie czasem łamią, albo może jest pęknięty wężyk...
żeby wyciągnąć króćce musisz wykręcić wtrysk (klucz 27), potem rozkręcić i wcisnąć króciec w dół... są wciskane od dołu... wyciągnąć nie polecam, gdyż mogą być potem nieszczelne...
króciec kosztuje około 2,50 za sztukę metalowy... nie polecam podrabianych plastików... po 1 zł...

;)

#17 OFFLINE   asyeiusz

asyeiusz
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-09-2012

Napisany 27 września 2012 - 21:54

Witam kolegów.
Kupiłem sobie omegę C z 2,5 td. I jak kupowałem to poprzedni właściciel mówił mi że auto jak postoi troszke ( kilka godzin ) to ciężko zapala i trzeba troszke pokręcić. Dlatego że jest nie szczelna pompa i jak ropa z niej spłynie to sie zapowietrza i dlatego problem z odpaleniem. ale jak już odpali to już potem pali na dotyk bez znaczenia czy na cieplo czy zimno. i faktycznie zgadza się wszystko co powiedział. Zawsze jak postawię auto to mam pod nim plame ropy. i śmierdzi silnik ropą nawet przy zamkniętej masce. Dziś zaglądalem pod maskę i patrzyłem troszkę po tej pompie i faktycznie jest delikatnie upocona ale nie widać z niej takiego wycieku co jest plama pod autem. Więc zaczołem sie rozglądać dalej. i zauwarzyłem że 2 wtrysk od strony szyby jest cały ulany i zbiera się tam spora ilość ropy. czytałem wsz wątek i być morze to właśnie wina podkładki miedzianej. Ale moje pytanie jest takie. Czy jak by to wtrysk był nie szczelny czy coś tam obok niego to będzie taki właśnie obiaw że po większym czsie nie będzie chciał odrazu odpalić???? i czy po zgaszeniu silnika jest w nim jakieściśnienie ze po dosłownie 5 minutach juz jest plamka????
Prosze was koledzy o szybką odpowiedz.
Pozdrawiam.

#18 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 września 2012 - 22:59

namierz sobie mniej wiecej pozycję wtrysku i plamy pod autem ale generalnie i pocąca sie pompa i ten wtrysk bedzie Ci zapowietrzał układ bardzo mocno.... wymień przewody przelewowy i podkładki pod wtryskami a zauważysz różnice :)

 


 


 


#19 OFFLINE   asyeiusz

asyeiusz
  • 68 postów
  • Dołączył: 23-09-2012

Napisany 28 września 2012 - 18:55

Dziś zlokalizowałem wyciek. Cały problem leży w braku szczelności wtrysku w miejscu skręcania jednej części wtrysku z drugą. Przewody przelewowe nowe. Umyłem silnik i jak go włączyłem to odrazu pokazało się mleko w miejscu łączenia. załączam foto. co mam teraz zrobić wykręcić wtrysk i wymienić tam jakąś uszczelkę????

#20 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2012 - 19:08

jest to wtrysk sterujący (z kabelkiem)?? Bo nie widzę.... mimo wszystko musisz djąć wtrysk u wymienić miedzianą podkładkę pod wtryskiwacz, jeśli to cieknie z łączenia sterującego... pisze w sprawdzonych poradach jak to naprawić :)