

Cieknący wtrysk? Proszę o pomoc!!!
#1
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 07:01
w ostatnich dniach pojawił u mojej Omci problem pod maską. W gnieździe pierwszego wtryskiwacza (stojąc przodem do silnika) zbiera mi się paliwo. Wymieniłem już przewody (gumowe) wychodzące od tego wtrysku. Czy mam wtrysk do wymiany?? Proszę o pomoc!
#2
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 08:38
do uszczelnienia ewentualnie dokręcić nakrętkę przewodu wysokiego ciśnieniaCzy mam wtrysk do wymiany
#3
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 08:38
Witam,
w ostatnich dniach pojawił u mojej Omci problem pod maską. W gnieździe pierwszego wtryskiwacza (stojąc przodem do silnika) zbiera mi się paliwo. Wymieniłem już przewody (gumowe) wychodzące od tego wtrysku. Czy mam wtrysk do wymiany?? Proszę o pomoc!
Sprawdź czy nie podcieka Ci od przewodu z cieczą chłodzącą, mnie też się wydawało że to wtrysk... a okazało się że wąż był słabo dociagniety i wywalało odrobinkę płynu. (w zbiorniczku nawet specjalnie nie ubywało.)
#4
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 08:57

#5
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 09:08
w tym zaglebieniu zbierala sie ropa(chyba ropa) nie wiadomo skad
po odpaleniu auta ona sie kotlowala
jak sie okazalo do wymiany byla podkladka miedziana miedzy wtryskiem a glowica
nie potrafie jednak sobie wytlumaczyc jakim cudem ta ciecz byla wypychana z glowicy:confused:
ale problem mam z glowy
obadaj jeszcze dokladnie czy nie masz tych cieniutkich kanalow przelewowych przy wtrysku uszkodzonych bo jak metal bedzie podkorodowany albo porysowany to nowe wezyki przelewowe nic tu nie pomoga
i bedzie sie nadal slimaczyc
#6
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 09:10
Płyn chłodzenia ma troszkę inną konsystencję niż olej..
i na pewno to jest ropa. Próbowałem ruszyć nakrętką tego przewodu ale ni cholery nie szło ani w jedna ani w drugą stronę...Spróbować odkręcić i uszczelnić gwint np. silikonem???
Okej, wobec tego kup miedzianą podkładkę pod wtrysk i będzie ok.

#7
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 09:22
to jest tak na styk wcisniete ze ja u siebie musialem dlutkiem i mlotkiem je zbijac z wtryskow
a silikone nawet nie probuj
tylko oryginalne rozwiazania
#8
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 09:58

#9
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 21:09
Mnie też się zbiera ropa w okolicy pierwszego wtrysku. Mechanik stwierdził że to pompa pluje, ale oni nie za bardzo mają ochotę pchać łapki do pompy. Zna ktoś jakiegoś solidnego pompiarza w okolicy Katowic?
#10
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2011 - 15:25
Mnie też się zbiera ropa w okolicy pierwszego wtrysku. Mechanik stwierdził że to pompa pluje,
a czasem nie z przelewów leci?? zmień na nowe wężyki przelewowe od wtrysków i wtedy zobacz
#11
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2011 - 18:20
#12
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2011 - 18:32
Wężyki były wymieniane z pół roku temu przy okazji uszczelniania wtrysku sterującego. Dlatego od razu pytałem o pompiarza. Zna ktoś jakiegoś? Ewentualnie czy ktoś z forumowiczów zna się na pompach i byłby w stanie zajrzeć u mnie pod maskę?
Wymień podkładkę miedzianą pod wtryskiem
#13
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2011 - 19:00
Wyjąłem wtrysk, zaślepiłem jeden przelew, włożyłem go do połowy w wodę i w drugi przelew dmuchałem powietrzem ze sprężarki i wtedy widać czy lecą bąbelki. Najczęściej lecą one z okolic przelewów bo bardzo łatwo je przekrzywić a wtedy często pękają i ciekną. Oczywiście pamiętajcie żeby nie zanurzać całego wtrysku i potem go dokładnie wypłukać z wody hehe.
#14
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2011 - 13:18

#15
OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2011 - 17:31
Nie znam się na silnikach. Skoro mechanik stwierdził że cieknie pompa to widocznie tak jest.
to zauważ jaki temat.. podpoiłeś się i mówiłeś o wtrysku.., piszesz że masz ropę wokół wtrysku to podpowiadamy co i jak ...a pompa jest w innym miejscu i również z niej może cieknąc z uszczelki nastawnika lub z oringu głowiczki
i każdy mechanik powinien dać radę wymienić uszczelkę pod nastawnikiem..koszt około 150zł
#16
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2011 - 17:31
króćce sie czasem łamią, albo może jest pęknięty wężyk...
żeby wyciągnąć króćce musisz wykręcić wtrysk (klucz 27), potem rozkręcić i wcisnąć króciec w dół... są wciskane od dołu... wyciągnąć nie polecam, gdyż mogą być potem nieszczelne...
króciec kosztuje około 2,50 za sztukę metalowy... nie polecam podrabianych plastików... po 1 zł...

#17
OFFLINE
Napisany 27 września 2012 - 21:54
Kupiłem sobie omegę C z 2,5 td. I jak kupowałem to poprzedni właściciel mówił mi że auto jak postoi troszke ( kilka godzin ) to ciężko zapala i trzeba troszke pokręcić. Dlatego że jest nie szczelna pompa i jak ropa z niej spłynie to sie zapowietrza i dlatego problem z odpaleniem. ale jak już odpali to już potem pali na dotyk bez znaczenia czy na cieplo czy zimno. i faktycznie zgadza się wszystko co powiedział. Zawsze jak postawię auto to mam pod nim plame ropy. i śmierdzi silnik ropą nawet przy zamkniętej masce. Dziś zaglądalem pod maskę i patrzyłem troszkę po tej pompie i faktycznie jest delikatnie upocona ale nie widać z niej takiego wycieku co jest plama pod autem. Więc zaczołem sie rozglądać dalej. i zauwarzyłem że 2 wtrysk od strony szyby jest cały ulany i zbiera się tam spora ilość ropy. czytałem wsz wątek i być morze to właśnie wina podkładki miedzianej. Ale moje pytanie jest takie. Czy jak by to wtrysk był nie szczelny czy coś tam obok niego to będzie taki właśnie obiaw że po większym czsie nie będzie chciał odrazu odpalić???? i czy po zgaszeniu silnika jest w nim jakieściśnienie ze po dosłownie 5 minutach juz jest plamka????
Prosze was koledzy o szybką odpowiedz.
Pozdrawiam.
#18
OFFLINE
Napisany 27 września 2012 - 22:59

#19
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 18:55
#20
OFFLINE
Napisany 28 września 2012 - 19:08
