Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak ładowania, kontrolka nie świeci


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   tkski

tkski
  • 19 postów
  • Dołączył: 23-10-2007
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 14 czerwca 2011 - 23:03

No właśnie przy alternatorze, regulatorze napięcia.
Są tam trzy przewody dwa grube( brązowy i czerwony) oraz trzeci cienki on idzie prosto do kontrolki ładowania.


No z mojego alternatora wchodzą 2 przewody - jeden cienki i jeden gruby - o ile dobrze się orientuję to tak ma być przynajmniej wg literatury ("sam naprawiam ...") więc nie bardzo wiem o jaki trzeci przewód chodzi???
Pozdrawiam
Tomek K

#22 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 stycznia 2014 - 22:54

Koledzy, podłączam się pod ten wątek mimo że problem jest w "ropniaczku", jeśli pokiełbasiłem działy, przepraszam.
Sprawa wygląda tak: jadę sobie z arbajtu a tu zapala kontrolka ładowania. Dojechałem pod chałupę wyłączyłem silnik i sprawdzam czy przypadkowo pasek nie zerwany ale wszystko Ok. Pocwałowałem po miernik i zmierzyłem napięcia: aku na wyłączonym 12,45V i ładowania na włączonym silniku - 12,22V. Po delikatnej przegazówce kontrolka ładowania zgasła ale ładowanie na takich samych wartościach.
Podpowiedzcie proszę, gdzie szukać problemu? Najbardziej zdziwił mnie fakt braku ładowania, a kontrolka nie pali:pokoj:, nie pali również po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Pozostałe kontrolki po przekręceniu kluczyka w poz zapłon zapalają i gasną sukcesywnie.

#23 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 02 stycznia 2014 - 23:05

Wymień żarówkę ładowania, to się zapali. Szukaj alternatora.

#24 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2014 - 23:05

Koledzy,
Podpowiedzcie proszę, gdzie szukać problemu?


W alternatorze :)

Ehh scarface był nieco szybszy :D

#25 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 stycznia 2014 - 23:17

Dzięki Panowie, rozumiem alternator w całości do sprawdzenia:oonie:, nie tylko układ elektroniczny???

#26 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2014 - 23:28

Dzięki Panowie, rozumiem alternator w całości do sprawdzenia:oonie:, nie tylko układ elektroniczny???


Tak kolego, tam może być wszystko dziabnięte, od szczotek po diody, a nawet wirnik ( ta część, po której slizgają się szczotki.

#27 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 stycznia 2014 - 23:31

He, he, dzięki, wiem co to jest wirnik, stojan itd:)

Pzdr

#28 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 02 stycznia 2014 - 23:35

Kup alternator na allegro, naprawa zazwyczaj jest na chwilę i generuje duże koszta. Używkę sprawną kupisz za grosze.

#29 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 stycznia 2014 - 00:04

Używkę sprawną kupisz za grosze.

Tylko jak długo używka będzie działać? Kupiłem od FL-a i po 2 tys.km regulator zrobił papa, nowy regulator 150 PLN.

#30 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 15:51

nie pali również po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon

brak kontrolki brak ładowania najpierw wymień żarówkę

#31 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 16:07

brak kontrolki brak ładowania najpierw wymień żarówkę


No oczywiście wpierw żaróweczka do sprawdzenia, a potem dalsze działanie.

#32 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 stycznia 2014 - 09:54

Dzięki za informacje. Mam coś jeszcze. U mnie siedzi altek bosch 120A, czy ten od zafiry http://allegro.pl/al...3794627015.html będzie pasował na mocowania i w ogóle będzie OK???:confused:

#33 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2014 - 17:58

Witam koledzy, w mojej 2,2DTI padł mi alternator, siedzi bosch 120A, prośba o podpowiedź i informację, czy będzie pasował ten od zafiry 2,2DTI http://allegro.pl/al....794627015.html na mocowania???:confused:


wygląda, że nie http://allegro.pl/al...3847757027.html

#34 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 stycznia 2014 - 18:16

Witam koledzy, w mojej 2,2DTI padł mi alternator, siedzi bosch 120A, prośba o podpowiedź i informację, czy będzie pasował ten od zafiry 2,2DTI http://allegro.pl/al....794627015.html na mocowania???:confused:


Do Twojego auta "altek" powinien mieć nr.kat: 0 124 515 080

W/g IC ten z aukcji będzie pasował.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#35 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 stycznia 2014 - 20:01

Koledzy, sprawdziłem nr katalogowe w bosch Esi Tronic, i tak mój altek dla 120A ma zgodność z Zafirą. Dla zafiry w tym samym modelu silnika i roku produkcji, Bosch, dla 140A, podaje 0124525031(powinien pasować), ale ten z aukcji ma ostatnie 3 cyfry 030, z kolei dla Astry z silnikiem 2,0 DTH, bosch podaje ostatnie 3 cyfry 032 i stąd moje wątpliwości:masakra:. bo diabeł tkwi w szczegółach, a ten szczegół może dotyczyć np. średnicy otworów na szpilki mocujące.
Ale OK, "ryzyk fizyk" - jak mawiają Rosjanie - biorę.;)

#36 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 stycznia 2014 - 20:06

Najlepiej weź swój do porównania, do Tarczyna nie tak daleko. Bosch lubi numerkami się bawić, znam go z tej strony dość dobrze;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#37 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 stycznia 2014 - 20:27

Zamówienie poszło, napiszę dla potomności czy pasuje.



Altek przełożony, pasuje wszystko idealnie. Wróciła sygnalizacja ładowania.
Napięcie ładowania zmierzone na klemach oscyluje w granicach 14,3 - 14,2V.
Dla wiedzy kolegów, alternator z Zafiry 2.2DTI rok 2004 nr. Bosch 0124525030, 140A pasuje do omegi 2.2DTI.
Dzięki za podpowiedzi

#38 OFFLINE   krzysiek7er

krzysiek7er
  • 5 postów
  • Dołączył: 16-01-2013

Napisany 26 kwietnia 2014 - 18:07

Witam. Odgrzeje starego kotleta, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu. Mam problem z ładowaniem. Mianowicie, parę dni temu zaczęły mi świrować wskaźniki -zapalił się AirBag, ABS, wszystkie wskazówki chwilę wariowały aż się spadły na "zero". Po paru kilometrach wróciło do normy, ale zapaliła się kontrolka ładowania. Dojechałem do domu, miernik w łapę - brak ładowania. Bez namysłu kupiłem w sklepie regenerowany alternator, wymieniłem. Działa. Znaczy... działało pół dnia. Raz zaświrowały wskaźniki na chwilę, przyjechałem do domu, próbuje odpalić - ani drgnie. Sprawdziłem miernikiem akumulator - 9,1 V. Ponieważ był stary, kupiłem nowy. Tak więc: Alternator nowy, następnego dnia nowy akumulator i brak ładowania. Po przekręceniu kluczyka nie świeci kontrolka. Odpiąłem D+ od alternatora i dotknąłem obudowy - kontrolka świeci. I teraz pytanie. Czy to możliwe, że coś ( może stary akumulator ) mogło uwalić nowy alternator? Jeśli tak to nie wiem czy mi przyjmą go na gwarancji... :/

P.S - Sprawdzałem bezpieczniki ( te duże 30A co są w skrzynce nad akumulatorem - wszystkie dobre ). Sprawdziłem także w kabinie bezpieczniki - też wszystkie wyglądają na całe.