Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak ładowania, kontrolka nie świeci


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tkski

tkski
  • 19 postów
  • Dołączył: 23-10-2007
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 29 maja 2011 - 16:10

Witam!
Mam problem z ładowaniem. Zaczęło się od problemu z rozruchem - wskaźniki przygasły i nie odpaliłem - dobrze że stałem z górki to jakoś poszło ale po włączeniu świateł przygasły wskaźniki na desce. Do domu zajechałem ok. 3km potem już nie odpaliła. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze 10,5 V, po naładowaniu odpaliłem i wjechałem do garażu. Pomiar napięcia przy uruchomionym silniku 12,5V na klemach i rośnie przy wzroście obrotów - raczej powoli spada. Zauważyłem również że kontrolka od ładowania w ogóle się nie zapala. Na podstawie informacji z forum sprawdziłem żarówkę w desce i jest ok (na wszelki wypadek przełożyłem z ABS bo ta na pewno świeciła) i dalej nic. Wymontowałem alternator - mam DELCO RAMY. Szczotki wydają się ok choć nie rozebrałem całego szczotkotrzymacza jeszcze - starałem się pomierzyć wirnik i wydaje się że jest ok a przynajmniej szczotki (poprzez nie mierzyłem oporność wirnika). Nie wiem czy sprawdzenie diód jest poprawne bo nie bardzo wiem w jakim układzie są połączone - nie bardzo mam czym wylutować końcówek - za słaba lutownica. Z tego co wyczytałem regulatora napięcia nie da się tak prosto sprawdzić (jeśli wogóle) Próbowałem sprawdzić czy alternator daje jakieś napiecie - podałem mu zasilanie na wzbudzenie z prostownika i kręcąc nim ale nie zarejestrowałem nic ponad 1V. Mierzyłem przejście połączenie pomiędzy przewodem grubszym alternatora i klemą "+" - jest. Pomiędzy cieńszym przewodem i "-" brak - nie wiem czy tak powinno być - przypuszczam że rozrusznik jeszcze tutaj jest gdzieś wpięty w obwodzie ale nie bardzo wiem gdzie. Mogę wymienić regulator tylko nie wiem czy warto inwestować bo nie wiem czy to on jest uszkodzony. CO jeszcze ewentualnie można sprawdzić?
Pozdrawiam
Tomek K

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 maja 2011 - 16:29

przypuszczam że rozrusznik jeszcze tutaj jest gdzieś wpięty w obwodzie ale nie bardzo wiem gdzie.

nie jest do niego plus leci prosto z aku i drugi plus po stacyjce przez przekaźnij do elektromagnesu, stawiam że masz uwalony mostek

#3 OFFLINE   tkski

tkski
  • 19 postów
  • Dołączył: 23-10-2007
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 05 czerwca 2011 - 11:30

Problem częściowo rozwiązany. Postanowiłem sprawdzić jednak szczotki (skoro alternator już na stole to za nim wymienię regulator - może warto) okazało się że faktycznie jedna ze szczotek była wytarta. Wymiana szczotko-trzymacza z nowymi szczotkami i założyłem alternator z powrotem do autka. Kontrolka zaczęła świecić ale nie zgasła po odpaleniu i przegazowaniu - co gorsza zaczęła świecić jaśniej przy wzroście obrotów do 18 V przy ok 4 tys. Wymiana regulatora pomogła. Napięcie ładowania wróciło myślę do rozsądnego przedziału 13,6V - 14,3V. Niestety lampka ładowania ponownie przestała świecić - tym razem okazało się że przy demontażu zegarów przerwałem folię z 2 ścieżkami( w tym jedną która zasilała kontrolkę ładowania) Udało mi się naprawić folię z pomocą lutownicy. Kontrolka ponownie zaczęła świecić ale dalej nie gasła. Po wyeliminowaniu uszkodzeń jakie zaleca się skontrolować w książce postanowiłem sprawdzić autko w trasie. Po przejechaniu ok.30km lampka w czasie jazdy zgasła. Skontrolowałem ładowanie i było ok. Po ok 5km nagle zapaliła się kontrolka świateł przeciwmgielnych - sprawdziłem czy same światła świeciły ale tak nie było. W drodze powrotnej od znajomych po odpaleniu auta kontrolki zachowywały się ok. Po przejechaniu ok 5km nagle zapaliła się kontrolka świateł długich - same światła nie świeciły i co gorsza nie dało się ich załączyć. Zastanawiam się czy coś mogłem uszkodzić przy wymianie części alternatora lub wyciąganiu zegarów. Może zbyt duże napięcie które pojawiło się w układzie w czasie gdy regulator był uszkodzony spowodowało jakieś uszkodzenia? Czy ma ktoś jakiś pomysł co mogę jeszcze teraz sprawdzić?
Pozdrawiam
Tomek K

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 11:38

Może zbyt duże napięcie które pojawiło się w układzie w czasie gdy regulator był uszkodzony spowodowało jakieś uszkodzenia? Czy ma ktoś jakiś pomysł co mogę jeszcze teraz sprawdzić?

Cos moglo sie usmazyc. Jak masz mozliwosc to podmien licznik (musi miec ten sam kolor tasmy co ten licznik co masz teraz - inaczej nie bedzie dzialac)

#5 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 czerwca 2011 - 13:27

nie bardzo mam czym wylutować końcówek

Do sprawdzenia musisz wylutować, i warto to zrobić któraś jest do d... jeśli napięcie ładowania wzrosło do

co gorsza zaczęła świecić jaśniej przy wzroście obrotów do 18 V

Po czymś takim mógł zdechnąć regulator

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 14:21

ja bym na Twoim miejscu mostek sprawdził takie objawy jak opisujesz że napięcie bardzo rośnie i kontrolka świeci są typowe dla uwalonej którejś diody

#7 OFFLINE   czarodziej

czarodziej
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-06-2011
  • Skąd: warszawa

Napisany 05 czerwca 2011 - 17:26

To i ja się podłączę do tematu...
Omesia 98r. 20 16V
padło mi ładowanie, 3 dni jeździłem bez niego już po 2-3 odpaleniach przestała się świecić kontrolka ładowania, dzisiaj wymieniłem alternator (nowy po regeneracji) ładowanie jest a kontrolka nadal nie działa- bezpieczniki ok. podłączenie altka ok.
po włączeniu stacyjki zapalają się rożne kontrolki- ABS, oliwa, check engin(czy jak to tam się pisze)... a od ładowania się nie zapala

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 17:45

a od ładowania się nie zapala

sprawdź żarówkę

#9 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 czerwca 2011 - 17:58

sprawdź żarówkę

Albo cienki przewód od regulatora odłącz i dotknij do masy, powinna się zapalić żarówka.

#10 OFFLINE   czarodziej

czarodziej
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-06-2011
  • Skąd: warszawa

Napisany 05 czerwca 2011 - 17:59

sprawdź żarówkę


że niby zbieg okoliczności ze się w tym samym czasie przepaliła?

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 19:12

że niby zbieg okoliczności ze się w tym samym czasie przepaliła?

jest to niewykluczone

#12 OFFLINE   marek.n

marek.n

    Marek

  • 94 postów
  • Dołączył: 03-01-2009
  • Skąd: NBR
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 czerwca 2011 - 19:13

że niby się zdarza możliwości jest wiele zacznij od najprostszej

#13 OFFLINE   tkski

tkski
  • 19 postów
  • Dołączył: 23-10-2007
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 06 czerwca 2011 - 07:03

Cos moglo sie usmazyc. Jak masz mozliwosc to podmien licznik (musi miec ten sam kolor tasmy co ten licznik co masz teraz - inaczej nie bedzie dzialac)


nie bardzo wiem co mam podmienić - całą konsole z zegarami czy mam wymontować tylko licznik - poza tym czo ma to sens - licznik działa i pozostałe zegary też wiec po co wymieniać?
Pozdrawiam
Tomek K

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2011 - 10:31

nie bardzo wiem co mam podmienić - całą konsole z zegarami czy mam wymontować tylko licznik - poza tym czo ma to sens - licznik działa i pozostałe zegary też wiec po co wymieniać?

Sam napisales pare postow wczesniej, ze masz dyskoteke na zegarach i ze juz "naprawiales" sciezki.

#15 OFFLINE   tedi

tedi
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-06-2011

Napisany 09 czerwca 2011 - 21:52

Witam jak rozwiązac ten problem ?w wyniku uszkodzenia alternatora zgasła lampka ładowania ,pomimo wymiany alternatora na nowy ładowanie nadal nie świeci

#16 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 czerwca 2011 - 21:59

nadal nie świeci

Przepaliła się????

#17 OFFLINE   tedi

tedi
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-06-2011

Napisany 09 czerwca 2011 - 22:29

Przepaliła się????


na pewno nie bo wymieniłem kontrolke na nowa w liczniku i sprawdzilłem że nie dochodzi napięciwe do zegarów ,czego szukać po drodze pomiedzy alternatorem a zegarami ?

#18 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 czerwca 2011 - 07:17

Odłącz i dotknij do masy przy alternatorze przewód idący do kontrolki (niebiesko/biały). Powinna zaświecić jeśli po drodze jest wszystko w porządku.

#19 OFFLINE   tkski

tkski
  • 19 postów
  • Dołączył: 23-10-2007
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 13 czerwca 2011 - 00:09

Sam napisales pare postow wczesniej, ze masz dyskoteke na zegarach i ze juz "naprawiales" sciezki.

O "dyskotece" na zegarach nic nie pisałem, a ścieżki rzeczywiście są naprawione. Może znowu się spaliła kontrolka albo coś ze ścieżkami jest nie tak po ostatnim montażu? Chciałem sprawdzić działanie kontrolki bez dobierania się do konsoli (jak pisał "Siuad")

Albo Odłącz i dotknij do masy przy alternatorze przewód idący do kontrolki (niebiesko/biały). Powinna zaświecić jeśli po drodze jest wszystko w porządku.

ale nie bardzo wiem gdzie ten przewód znaleźć - kontrolka jest montowana przecież do płyty z zegarami (właściwie do foli) - poza tym dlaczego do masy przy alternatorze mam dotykac ten przewód od konrolki (zakładając że go znajdę) - masa chyba jest jedna w samochodzie Może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł co może być uszkodzone?
Pozdrawiam
Tomek K

#20 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 13 czerwca 2011 - 10:02

gdzie ten przewód znaleźć

No właśnie przy alternatorze, regulatorze napięcia.
Są tam trzy przewody dwa grube( brązowy i czerwony) oraz trzeci cienki on idzie prosto do kontrolki ładowania.