

Brak ładowania, kontrolka nie świeci
#1
OFFLINE
Napisany 29 maja 2011 - 16:10
Mam problem z ładowaniem. Zaczęło się od problemu z rozruchem - wskaźniki przygasły i nie odpaliłem - dobrze że stałem z górki to jakoś poszło ale po włączeniu świateł przygasły wskaźniki na desce. Do domu zajechałem ok. 3km potem już nie odpaliła. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze 10,5 V, po naładowaniu odpaliłem i wjechałem do garażu. Pomiar napięcia przy uruchomionym silniku 12,5V na klemach i rośnie przy wzroście obrotów - raczej powoli spada. Zauważyłem również że kontrolka od ładowania w ogóle się nie zapala. Na podstawie informacji z forum sprawdziłem żarówkę w desce i jest ok (na wszelki wypadek przełożyłem z ABS bo ta na pewno świeciła) i dalej nic. Wymontowałem alternator - mam DELCO RAMY. Szczotki wydają się ok choć nie rozebrałem całego szczotkotrzymacza jeszcze - starałem się pomierzyć wirnik i wydaje się że jest ok a przynajmniej szczotki (poprzez nie mierzyłem oporność wirnika). Nie wiem czy sprawdzenie diód jest poprawne bo nie bardzo wiem w jakim układzie są połączone - nie bardzo mam czym wylutować końcówek - za słaba lutownica. Z tego co wyczytałem regulatora napięcia nie da się tak prosto sprawdzić (jeśli wogóle) Próbowałem sprawdzić czy alternator daje jakieś napiecie - podałem mu zasilanie na wzbudzenie z prostownika i kręcąc nim ale nie zarejestrowałem nic ponad 1V. Mierzyłem przejście połączenie pomiędzy przewodem grubszym alternatora i klemą "+" - jest. Pomiędzy cieńszym przewodem i "-" brak - nie wiem czy tak powinno być - przypuszczam że rozrusznik jeszcze tutaj jest gdzieś wpięty w obwodzie ale nie bardzo wiem gdzie. Mogę wymienić regulator tylko nie wiem czy warto inwestować bo nie wiem czy to on jest uszkodzony. CO jeszcze ewentualnie można sprawdzić?
Tomek K
#2
OFFLINE
Napisany 29 maja 2011 - 16:29
nie jest do niego plus leci prosto z aku i drugi plus po stacyjce przez przekaźnij do elektromagnesu, stawiam że masz uwalony mostekprzypuszczam że rozrusznik jeszcze tutaj jest gdzieś wpięty w obwodzie ale nie bardzo wiem gdzie.
#3
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 11:30
Tomek K
#4
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 11:38
Cos moglo sie usmazyc. Jak masz mozliwosc to podmien licznik (musi miec ten sam kolor tasmy co ten licznik co masz teraz - inaczej nie bedzie dzialac)Może zbyt duże napięcie które pojawiło się w układzie w czasie gdy regulator był uszkodzony spowodowało jakieś uszkodzenia? Czy ma ktoś jakiś pomysł co mogę jeszcze teraz sprawdzić?
#5
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 13:27
Do sprawdzenia musisz wylutować, i warto to zrobić któraś jest do d... jeśli napięcie ładowania wzrosło donie bardzo mam czym wylutować końcówek
Po czymś takim mógł zdechnąć regulatorco gorsza zaczęła świecić jaśniej przy wzroście obrotów do 18 V
#6
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 14:21
#7
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 17:26
Omesia 98r. 20 16V
padło mi ładowanie, 3 dni jeździłem bez niego już po 2-3 odpaleniach przestała się świecić kontrolka ładowania, dzisiaj wymieniłem alternator (nowy po regeneracji) ładowanie jest a kontrolka nadal nie działa- bezpieczniki ok. podłączenie altka ok.
po włączeniu stacyjki zapalają się rożne kontrolki- ABS, oliwa, check engin(czy jak to tam się pisze)... a od ładowania się nie zapala
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 17:58
Albo cienki przewód od regulatora odłącz i dotknij do masy, powinna się zapalić żarówka.sprawdź żarówkę
#10
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 17:59
sprawdź żarówkę
że niby zbieg okoliczności ze się w tym samym czasie przepaliła?
#11
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 19:12
jest to niewykluczoneże niby zbieg okoliczności ze się w tym samym czasie przepaliła?
#12
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2011 - 19:13
#13
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 07:03
Cos moglo sie usmazyc. Jak masz mozliwosc to podmien licznik (musi miec ten sam kolor tasmy co ten licznik co masz teraz - inaczej nie bedzie dzialac)
nie bardzo wiem co mam podmienić - całą konsole z zegarami czy mam wymontować tylko licznik - poza tym czo ma to sens - licznik działa i pozostałe zegary też wiec po co wymieniać?
Tomek K
#14
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2011 - 10:31
Sam napisales pare postow wczesniej, ze masz dyskoteke na zegarach i ze juz "naprawiales" sciezki.nie bardzo wiem co mam podmienić - całą konsole z zegarami czy mam wymontować tylko licznik - poza tym czo ma to sens - licznik działa i pozostałe zegary też wiec po co wymieniać?
#15
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 21:52
#16
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 21:59
Przepaliła się????nadal nie świeci
#17
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 22:29
Przepaliła się????
na pewno nie bo wymieniłem kontrolke na nowa w liczniku i sprawdzilłem że nie dochodzi napięciwe do zegarów ,czego szukać po drodze pomiedzy alternatorem a zegarami ?
#18
OFFLINE
Napisany 10 czerwca 2011 - 07:17
#19
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2011 - 00:09
O "dyskotece" na zegarach nic nie pisałem, a ścieżki rzeczywiście są naprawione. Może znowu się spaliła kontrolka albo coś ze ścieżkami jest nie tak po ostatnim montażu? Chciałem sprawdzić działanie kontrolki bez dobierania się do konsoli (jak pisał "Siuad")Sam napisales pare postow wczesniej, ze masz dyskoteke na zegarach i ze juz "naprawiales" sciezki.
ale nie bardzo wiem gdzie ten przewód znaleźć - kontrolka jest montowana przecież do płyty z zegarami (właściwie do foli) - poza tym dlaczego do masy przy alternatorze mam dotykac ten przewód od konrolki (zakładając że go znajdę) - masa chyba jest jedna w samochodzie Może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł co może być uszkodzone?Albo Odłącz i dotknij do masy przy alternatorze przewód idący do kontrolki (niebiesko/biały). Powinna zaświecić jeśli po drodze jest wszystko w porządku.
Tomek K
#20
OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2011 - 10:02
No właśnie przy alternatorze, regulatorze napięcia.gdzie ten przewód znaleźć
Są tam trzy przewody dwa grube( brązowy i czerwony) oraz trzeci cienki on idzie prosto do kontrolki ładowania.