

Jaka jest droga hamowania Omegi
#21
OFFLINE
Napisany 06 maja 2014 - 22:38
ale to może dlatego że automat cały czas ciągnie
#22
OFFLINE
Napisany 06 maja 2014 - 22:52
no ja też mam wrażenie że jest miększy
ale to może dlatego że automat cały czas ciągnie
To nie jest wrazenie. Po pszesiadce z automatu do hondy w ktorej bardzo szybko hamulec dziala i to ostro... zachamowalem kilka razy daleko przed celem

#23
OFFLINE
Napisany 07 maja 2014 - 08:05
Ilu właścicieli aut wymienia regularnie płyn hamulcowy itp. Jeżdżę różnymi autami i omega ( w moim odczuciu) ma bardzo dobre heble. Działają płynnie, dają możliwość kontroli siły hamowania, a żeby odpalił ABS naprawdę trzeba mocno cisnąć na suchym.
Moim zdaniem za wrażenie słabszych hamulców bardziej odpowiada stan i marka opon oraz zawieszenie niż układ hamulcowy.
#24
OFFLINE
Napisany 07 maja 2014 - 08:53
W następnej omedze założę przewody elastyczne w oplocie, też powinno być dużo lepiej.
#25
OFFLINE
Napisany 07 maja 2014 - 09:42
Moim zdaniem za wrażenie słabszych hamulców bardziej odpowiada stan i marka opon oraz zawieszenie niż układ hamulcowy.
Prawda, moja omega na zimówkach hamowała rewelacyjnie, założyłem letnie i przy każdym deszczu abs walił w pedał jak oszalały
#26
OFFLINE
Napisany 07 maja 2014 - 10:04
Pare razy w polsce przekonalem sie juz o tym

#27
OFFLINE
Napisany 07 maja 2014 - 10:06
Hamulce to nie tylko tarcze i klocki. Nawet te z najwyższej półki nie pomogą jeśli są po partacku wymienione. Jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach. Mało który mechanik podczas wymiany solidnie przegląda zaciski, czyści gniazda klocków, sprawdza jak przesuwa się klocek w gnieździe, jak pracują tłoczki, w jakim stanie są ich powierzchnie pod osłonami, stan osłon itd.
Ilu właścicieli aut wymienia regularnie płyn hamulcowy itp. Jeżdżę różnymi autami i omega ( w moim odczuciu) ma bardzo dobre heble. Działają płynnie, dają możliwość kontroli siły hamowania, a żeby odpalił ABS naprawdę trzeba mocno cisnąć na suchym.
Moim zdaniem za wrażenie słabszych hamulców bardziej odpowiada stan i marka opon oraz zawieszenie niż układ hamulcowy.


W 100% sie zgadzam
#28
OFFLINE
Napisany 07 maja 2014 - 10:41
Skuteczność hamulców zależy jedynie od dwóch czynników, współczynnika tarcia i ramienia siły, czyli na materiale z którego wykonane są tarcze i klocki oraz średnicy tarczy.Tu diabeł tkwi dokładnie w pompie hamulcowej oraz ilości tłoczków na zacisku.
Ciśnienie w pompie hamulcowej to jedynie różnica w sile jakiej trzeba użyć by obsłużyć pedał hamulca. Straty na rozszerzenie przewodu są wliczone i kompensowane zapasem konstrukcyjnym wydajności pompy, powierzchnia klocków ma jedynie wpływ na tempo ich zużywania się.
Moim zdaniem najlepszym wyjściem jest zamiast poprawiać fabrykę pilnować, by układ działał tak jak został zaprojektowany, a jeździć jak cywil, a nie sportowiec:)
#29
OFFLINE
Napisany 07 maja 2014 - 21:47
jest lepiej. Ja założyłem u siebie niedawno takie przewody i różnica jest. Choć pewnie nie taka, jak przy zmianie na większe zaciski i tarczezałożę przewody elastyczne w oplocie, też powinno być dużo lepiej.
