Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka jest droga hamowania Omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 15 czerwca 2007 - 08:40

Spotkałem się z opinią że Omega ma jedne z najsłabszych hamulców w swojej klasie.
Powiem szczerze że się trochę obawiam bo w Astrze mam teraz bardzo dobre heble (GSI 16V) i boje się żebym nie wychaczył gdzieś dzwona.Nie wiem czy to tylko takie błędne odczucie ale mam wrażenie że to auto mi wcale nie chce hamować (w odniesieniu do
Astry).
Ktoś wie może czy system hamulcowy jest taki jak w 3,2 czy inny ? Jeśli inny jaka była by orientacyjna kwota przekładki z 3,2,chociaz przodu i przede wszystkim czy będzie to bezproblemowo pracować oraz czy da porządany efekt.
Jak mozna poprawić skutecznośc hamowania ewentualnie w inny sposób.
Macie może dane w ile metrów to auto staje ze 100km/h ?



#2 OFFLINE   jopel

jopel
  • 42 postów
  • Dołączył: 21-05-2007
  • Skąd: cenzura

Napisany 15 czerwca 2007 - 08:54

zaciekawił mnie ten temat
i wcale 3.2 tak dobrze nie hamuje jak mi się zdawało

Opel Omega moc3,2/218 masa1735 zimne/gorące39,9/39,8

http://www.motofakty..._hamowaniu.html

Cholercia coraz więcej znajduje minusów przemawiających przeciwko zakupowi Omegi :sad:
OPEL OMEGA KLUB POLSKA

#3 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 czerwca 2007 - 21:32

Omega ma najlepsze hamulce z Opli (no moze oprocz astry czy wiki opc, gts czy innych usportowionych wersji). ale mimo to w swojej klasie najlepiej nie wypada. sila hamowania przedniej osi wynosi w B okolo (+-) 2800 - 3500N, dla porownania Audi 100 ( to w ladniejszej budzie) 4200N na przedniej osi :shock: .
wartosci pomiarow z wlasnego doświadczenia (czasem w pracy robie ścieżki).


 


#4 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 15 czerwca 2007 - 21:42

twoja omega ma ten sam układ hamulcowy co V6 (przynajmniej klocki, i tarcze)
Poza tym, omegi tzw C mają chyba seryjnie "asystet hamowania", i z tego co czytałem w prasie, to dzięki temu, nowesze modele znacznie poprawiły się w hamowaniu.
Stara B miała ok 39, a nowa ok 37,5metra
ps.1 można poprawić skuteczność hamulców, przykładowo, zmienilem właśnie klocki w omesi, były oryginały GM, zjechane w 30% czyli w dobrym stanie. Założyłem nowe Ferodo Premium, i już widzę różnicę, a jeszcze się dobrze nie dotarły.
Kolejny sposób, to założenie szerszych opon, na suchym bedzie lepiej, ale na mokrym zdecydowanie gorzej

ps2. tak przegladam to porównanie z linka powyżej, i mam pewne zastrzeżenia co obiektywizmu przeprowadzających test (czy tam zbieraczy tylko suchych informacji od producentów)
Omega jest tam w wadze 1735kg, czyli full wypas, automat, najmocnieszy silnik, czyli najcięższa wersja. Skoro tak, to dlaczego połowa z porównywanych modeli innych firm jest
dobrana z lżejszych modeli, z podstawowymi lub "średnimi silnikami"
Równie dobrze można było dać omege seden z 2.2 16V, jego waga nie przekracza 1530kg, a te 200kg różnicy swoje w drodze hamowania zrobi.
To zwykła manipulacja danymi która często spotykana jest w naszych wspaniałych gazetach
motoryzacyjnych

#5 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 czerwca 2007 - 22:16

po wymianie klocków... przód 30% zjechania z tyłu było bardzo mało... dopiero zobaczyłem co to sa hamulce... poprawiło sięi to bardzo... pozdro

#6 OFFLINE   raschey

raschey

    Tył napęd jest jak seks..

  • 169 postów
  • Dołączył: 21-01-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 czerwca 2007 - 08:49

Czyli z tego co piszecie w B sytuacja się znacznie poprawiła po wymianie klocków na Ferodo.
Czyżby klocki w serii były aż tak kiepskie że ich wymiana tak radykalnie poprawia sytuację ,dziwne :roll:
Ciekawe czy ktoś zanotował podobne odczucia w przypadku "C" :?: :idea:

EDIT:
Koła mam w tej chwili 225/55 ZR16W Przez myśl mi przeszło że mógł bym zapodać 245/45 ZR17 z takimi felgami tylko to się chyba mija z celem na naszych drogach i koleinach

#7 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2007 - 08:55

Nie mialem narazie innych klocków niż GM, ale mimo to, ze nie mam porównania, o samych klockach nie mam najlepszego zdania...

#8 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 czerwca 2007 - 12:22

robilem sciezke z B rocznik 95 2.0 16V. jaki stan hamulcow byl w tym aucie tego nie wiem, byc moze slaby i skupienie podczas sciezki, nie jest skierowane na skutecznosc hamulcow tylko na procentowej rozbierznosc sil hamowania na jednej osi. no ale przy okazji sila hamowania jest podana. jak sie wjedzie astra II gdzie sila skoczy raptem do 2000N a lekko zuzytą omega i tam wyskakuje ponad 3000N to roznica jest spora.
wszak jednak w zestawieniu wlasnie z tym audi (10.000 km po wymianie tarcz i klockow) omeska marnie wypadla.
dane producentow sa zbyt optymistyczne w realu wyglada to nieco inaczej, zwlaszcza gdy auto ma ponad 10 wiosen. reporterzy sypia ogolnikami nie patrzac na mase, wyposazenie silniki itp. chcialbyjm dodac jeszcze jedno. powtorne wjechanie na sciezke da inny wynik. bardzo zblizony a jednak. moze przy powtornym tescie audi wypadloby gorzej od omeski ale czas nie pozwala na wjechanie na sciezke 3 razy i wyliczenie sredniej. pozdrawiam


 


#9 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2007 - 12:32

Ja mam ferodo premium i są najlepsze z tych, co miałem wcześniej: raicam, gm. W C jest asystent hamowania.

#10 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 maja 2014 - 01:22

Odswiezam temat...

Dzisiaj mierzylem 3 krotnie droche chamowania na plaskiej powierzchni (sucho)
Za kazda proba wychodzilo mi 34m - Mialem nagrac filmik, no ale tak to jakos wyszlo ze nie nagralem. Musze powtorzyc jeszcze te proby w innym miejscu aby sie upewnic, bo cos zamalo mi sie wydaje.
Np. BMW m5 zatrzymuje sie na 35m :)

Omega BFL 3.2 MV6 (czyli wersja ze sportowym zawieszeniem)

Ciekawy jestem jak tam wasze omegi?

Pewne zeczy fajnie jest wiedziec... Czas ile na 1/4 mili, droga hamowania, czas przyspieszenia od 0-100km/h, przeciazenia w zakretach :)

#11 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 maja 2014 - 11:41

Hamulce w omegach seria to porażka. Najeździłem się trochę omegą i wsiadłem do thesisa to plomby z zębów mi wypadały. Puma z bębnem już lepiej hamuje, mimo że to nie ten tonaż ale i tarcze stosunkowo mniejsze. W teorii automaty mają lepsze heble.

#12 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 06 maja 2014 - 13:21

Hamulce w omegach seria to porażka

Dla rozsądnego kierowcy są co najmniej wystarczające. Dla "sportowca" i te od Porsche będą "porażką".

#13 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2014 - 13:49

Seryjne, sprawne heble (mam na myśli sprawność całego układu) w omedze są wystarczające ale jasne, że są auta (i to wcale nie jakieś topowe czy sportowe) gdzie hamulec jest bardziej czuły na wciśnięcie, szczególnie w pierwszej fazie hamowania dlatego takie mamy wrażenie, że lekko dotykamy hebla i zaraz guza na czole mamy;) Natomiast wcale to nie musi świadczyć, że droga hamowania w takim aucie jest dużo krótsza.

#14 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 maja 2014 - 15:51

Hamulce w omegach seria to porażka. Najeździłem się trochę omegą i wsiadłem do thesisa to plomby z zębów mi wypadały. Puma z bębnem już lepiej hamuje, mimo że to nie ten tonaż ale i tarcze stosunkowo mniejsze. W teorii automaty mają lepsze heble.


Beeeeezdura :p
Po pierwsze primo - Omega na sprawnych hamulcach potrafi na prawdę skutecznie hamować
Po drugie primo - Tylko raz udało mnie się dobrze zagrzać hamulce w Omedze... podczas KJS na zlocie w Zakrzewie
Po trzecie primo - myślę, że masz złe odczucia... Omega ma kanapowe zawieszenie dlatego sprawia wrażenie jakby słabiej hamowała, podczas kiedy w sztywniejszych autach to uczucie jest bardziej gwałtowne
I wreszcie po czwarte primo-ultimo wg danych producenta Omega na gorących hamulcach jest lepsza od Theisisa, a na hamulcach zimnych niewiele gorsza (10cm) także mówienie, że jak Theisisem hamujesz to Ci plomby z zębów wypadają to mam dwie rady:
1. Napraw hamulce w omedze
2. Wstaw sobie lepsze plomby

:p

#15 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 maja 2014 - 15:57

Hamulce w omegach seria to porażka


Taaaaaaaaak... szczególnie jak założone są tarcze Vertail'a i klocki Harta albo na odwrót :masakra:

Przy sprawnym układzie i normalnych częściach hamulce w omedze nie są złe..
Fakt że w Viki B ta sama średnica tarcz robi dużo więcej.. i omega mogła by mieć kilka mm więcej średnicy...
No chyba że ktoś już nie ma w ogóle amortyzatorów to i zimmermann mu nie pomoże...
Bo dziobem będzie asfalt zdzierała..
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#16 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 maja 2014 - 17:08

A co podaje producent? Bo niemoge nigdzie znalezc

#17 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 06 maja 2014 - 18:43

poniżej 39 metrów ,według testów gazet motoryzacyjnych
http://www.zeperfs.c...mega-2-5-v6.htm z tym że to wyniki 2.5

#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 maja 2014 - 20:23

Wieloma omegami jeździłem, nie tylko swoją. Moja miała jako takie. Może faktycznie odczucie jest mylne, przez co od razu nie musicie atakować. Thesis też jest cięższym autem na wadze, 2050 kg, omega moja 1720 kg. Obie wartości podane ze mną na pokładzie.

W takim razie ujmę to inaczej.

Przydałaby się szybsza reakcja na początkowe wciśnięcie pedału hamulca. Czy to też kwestia sporna bo niektórzy wolą mieć duże pole do popisu jeżeli chodzi o skok pedału hamulca? Osobiście wolę niski skok. Nie wiem czy dobrze to ująłem.


Benku, nigdy nie założyłem hartów, ani topranów. Tu się nie da oszczędzić.


Adamie, masz gdzieś tą rozpiskę konkretnie w necie?

#19 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 maja 2014 - 21:31

A czy nie jest tak ze automaty maja miekciejszy pedal hamulca i do tego lagodniejszy?

Bo ja mam wrazenie ze tak wlasnie jest! Z aut ktore mialem lub mam...
Chrysler Grand Voyager auto - bardzo miekki lagodny
BMW 735 auto - miekki lagodny
Omega 3.2 auto - miekki lagodny
Honda accord manual- brzytwa, twardy
Peugeot 406 manual - brzytewka

I co za tym idzie, reakcja miekkiego pedalu jest wolniejsza - takie sa moje odczucia z powyzsze listy...
Jednak to wogole nie oznacza ze miekki pedal jest gorszy od twardego

#20 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 maja 2014 - 21:44

automaty maja miekciejszy pedal hamulca i do tego lagodniejszy?


Właśnie na odwrót.