

Jaka jest droga hamowania Omegi
#1
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 08:40
Powiem szczerze że się trochę obawiam bo w Astrze mam teraz bardzo dobre heble (GSI 16V) i boje się żebym nie wychaczył gdzieś dzwona.Nie wiem czy to tylko takie błędne odczucie ale mam wrażenie że to auto mi wcale nie chce hamować (w odniesieniu do
Astry).
Ktoś wie może czy system hamulcowy jest taki jak w 3,2 czy inny ? Jeśli inny jaka była by orientacyjna kwota przekładki z 3,2,chociaz przodu i przede wszystkim czy będzie to bezproblemowo pracować oraz czy da porządany efekt.
Jak mozna poprawić skutecznośc hamowania ewentualnie w inny sposób.
Macie może dane w ile metrów to auto staje ze 100km/h ?
#2
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 08:54
i wcale 3.2 tak dobrze nie hamuje jak mi się zdawało
http://www.motofakty..._hamowaniu.htmlOpel Omega moc3,2/218 masa1735 zimne/gorące39,9/39,8
Cholercia coraz więcej znajduje minusów przemawiających przeciwko zakupowi Omegi :sad:
#3
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 21:32
wartosci pomiarow z wlasnego doświadczenia (czasem w pracy robie ścieżki).
#4
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 21:42
Poza tym, omegi tzw C mają chyba seryjnie "asystet hamowania", i z tego co czytałem w prasie, to dzięki temu, nowesze modele znacznie poprawiły się w hamowaniu.
Stara B miała ok 39, a nowa ok 37,5metra
ps.1 można poprawić skuteczność hamulców, przykładowo, zmienilem właśnie klocki w omesi, były oryginały GM, zjechane w 30% czyli w dobrym stanie. Założyłem nowe Ferodo Premium, i już widzę różnicę, a jeszcze się dobrze nie dotarły.
Kolejny sposób, to założenie szerszych opon, na suchym bedzie lepiej, ale na mokrym zdecydowanie gorzej
ps2. tak przegladam to porównanie z linka powyżej, i mam pewne zastrzeżenia co obiektywizmu przeprowadzających test (czy tam zbieraczy tylko suchych informacji od producentów)
Omega jest tam w wadze 1735kg, czyli full wypas, automat, najmocnieszy silnik, czyli najcięższa wersja. Skoro tak, to dlaczego połowa z porównywanych modeli innych firm jest
dobrana z lżejszych modeli, z podstawowymi lub "średnimi silnikami"
Równie dobrze można było dać omege seden z 2.2 16V, jego waga nie przekracza 1530kg, a te 200kg różnicy swoje w drodze hamowania zrobi.
To zwykła manipulacja danymi która często spotykana jest w naszych wspaniałych gazetach
motoryzacyjnych
#5
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2007 - 22:16
#6
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 08:49
Czyżby klocki w serii były aż tak kiepskie że ich wymiana tak radykalnie poprawia sytuację ,dziwne :roll:
Ciekawe czy ktoś zanotował podobne odczucia w przypadku "C"

EDIT:
Koła mam w tej chwili 225/55 ZR16W Przez myśl mi przeszło że mógł bym zapodać 245/45 ZR17 z takimi felgami tylko to się chyba mija z celem na naszych drogach i koleinach
#7
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 08:55
#8
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2007 - 12:22
wszak jednak w zestawieniu wlasnie z tym audi (10.000 km po wymianie tarcz i klockow) omeska marnie wypadla.
dane producentow sa zbyt optymistyczne w realu wyglada to nieco inaczej, zwlaszcza gdy auto ma ponad 10 wiosen. reporterzy sypia ogolnikami nie patrzac na mase, wyposazenie silniki itp. chcialbyjm dodac jeszcze jedno. powtorne wjechanie na sciezke da inny wynik. bardzo zblizony a jednak. moze przy powtornym tescie audi wypadloby gorzej od omeski ale czas nie pozwala na wjechanie na sciezke 3 razy i wyliczenie sredniej. pozdrawiam
#9
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2007 - 12:32
#10
OFFLINE
Napisany 06 maja 2014 - 01:22
Dzisiaj mierzylem 3 krotnie droche chamowania na plaskiej powierzchni (sucho)
Za kazda proba wychodzilo mi 34m - Mialem nagrac filmik, no ale tak to jakos wyszlo ze nie nagralem. Musze powtorzyc jeszcze te proby w innym miejscu aby sie upewnic, bo cos zamalo mi sie wydaje.
Np. BMW m5 zatrzymuje sie na 35m

Omega BFL 3.2 MV6 (czyli wersja ze sportowym zawieszeniem)
Ciekawy jestem jak tam wasze omegi?
Pewne zeczy fajnie jest wiedziec... Czas ile na 1/4 mili, droga hamowania, czas przyspieszenia od 0-100km/h, przeciazenia w zakretach

#11
OFFLINE
Napisany 06 maja 2014 - 11:41
#12
OFFLINE
Napisany 06 maja 2014 - 13:21
Dla rozsądnego kierowcy są co najmniej wystarczające. Dla "sportowca" i te od Porsche będą "porażką".Hamulce w omegach seria to porażka
#13
OFFLINE
Napisany 06 maja 2014 - 13:49
#14
OFFLINE
Napisany 06 maja 2014 - 15:51
Hamulce w omegach seria to porażka. Najeździłem się trochę omegą i wsiadłem do thesisa to plomby z zębów mi wypadały. Puma z bębnem już lepiej hamuje, mimo że to nie ten tonaż ale i tarcze stosunkowo mniejsze. W teorii automaty mają lepsze heble.
Beeeeezdura

Po pierwsze primo - Omega na sprawnych hamulcach potrafi na prawdę skutecznie hamować
Po drugie primo - Tylko raz udało mnie się dobrze zagrzać hamulce w Omedze... podczas KJS na zlocie w Zakrzewie
Po trzecie primo - myślę, że masz złe odczucia... Omega ma kanapowe zawieszenie dlatego sprawia wrażenie jakby słabiej hamowała, podczas kiedy w sztywniejszych autach to uczucie jest bardziej gwałtowne
I wreszcie po czwarte primo-ultimo wg danych producenta Omega na gorących hamulcach jest lepsza od Theisisa, a na hamulcach zimnych niewiele gorsza (10cm) także mówienie, że jak Theisisem hamujesz to Ci plomby z zębów wypadają to mam dwie rady:
1. Napraw hamulce w omedze
2. Wstaw sobie lepsze plomby

#15
OFFLINE
Napisany 06 maja 2014 - 15:57
Hamulce w omegach seria to porażka
Taaaaaaaaak... szczególnie jak założone są tarcze Vertail'a i klocki Harta albo na odwrót

Przy sprawnym układzie i normalnych częściach hamulce w omedze nie są złe..
Fakt że w Viki B ta sama średnica tarcz robi dużo więcej.. i omega mogła by mieć kilka mm więcej średnicy...
No chyba że ktoś już nie ma w ogóle amortyzatorów to i zimmermann mu nie pomoże...
Bo dziobem będzie asfalt zdzierała..

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
Napisany 06 maja 2014 - 18:43
http://www.zeperfs.c...mega-2-5-v6.htm z tym że to wyniki 2.5
#18
OFFLINE
Napisany 06 maja 2014 - 20:23
W takim razie ujmę to inaczej.
Przydałaby się szybsza reakcja na początkowe wciśnięcie pedału hamulca. Czy to też kwestia sporna bo niektórzy wolą mieć duże pole do popisu jeżeli chodzi o skok pedału hamulca? Osobiście wolę niski skok. Nie wiem czy dobrze to ująłem.
Benku, nigdy nie założyłem hartów, ani topranów. Tu się nie da oszczędzić.
Adamie, masz gdzieś tą rozpiskę konkretnie w necie?
#19
OFFLINE
Napisany 06 maja 2014 - 21:31
Bo ja mam wrazenie ze tak wlasnie jest! Z aut ktore mialem lub mam...
Chrysler Grand Voyager auto - bardzo miekki lagodny
BMW 735 auto - miekki lagodny
Omega 3.2 auto - miekki lagodny
Honda accord manual- brzytwa, twardy
Peugeot 406 manual - brzytewka
I co za tym idzie, reakcja miekkiego pedalu jest wolniejsza - takie sa moje odczucia z powyzsze listy...
Jednak to wogole nie oznacza ze miekki pedal jest gorszy od twardego
#20
OFFLINE
Napisany 06 maja 2014 - 21:44
automaty maja miekciejszy pedal hamulca i do tego lagodniejszy?
Właśnie na odwrót.