Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zacinająca się stacyjka!!!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
135 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 kwietnia 2010 - 20:24

kluczyk po włożeniu ani drgnie

Próbuj jak nie to

czy wbicie śrubokręta zamiast kluczyka i

i wydłubanie resztek.

#82 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 kwietnia 2010 - 23:51

U mnie na zacinanie się stacyjki pomogła zmiana kluczyka, jak ręką odjął. Może miałem już tamten wyjechany....

#83 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 12 kwietnia 2010 - 16:04

Spróbuj tak; zdemontuj osłonę, weź podłóż folię albo jakiś pojemnik pod kierownicę. Strzykawką wlewaj rozpuszczalnik nitro kilkakrotnie do stacyjki. Jak przestanie lecieć syf, wlej wd-40. U mnie pomogło.

#84 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 kwietnia 2010 - 17:44

Witam Koledzy!
Szlag trafił i moją stacyjkę... i też szkoda że wcześniej nie wiedziałem że zacinanie się to pierwsza oznaka całkowitej padaczki tych zapadek :/ A tak do rzeczy - kiera zablokowana, obudowy plastikowej wokół stacyjki już nie mam, kluczyk po włożeniu ani drgnie - czy wbicie śrubokręta zamiast kluczyka i przekręcenie go ułatwi mi demontaż wkładki tym magicznym drucikiem? Nie chciałbym zbytnio wzywać fachmenów coby mnie dodatkowo skroili bo student średniawo z kasą stoi... ;) Pozdrawiam


Moze ci blokada trzyma.Z wyczuciem ruszaj kiera w prawo lewo by ja zluzowac i w tym czasie próbuj przekrecic.

#85 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2010 - 19:48

Spróbuj tak; zdemontuj osłonę, weź podłóż folię albo jakiś pojemnik pod kierownicę. Strzykawką wlewaj rozpuszczalnik nitro kilkakrotnie do stacyjki. Jak przestanie lecieć syf, wlej wd-40. U mnie pomogło.


no ja nie polecam wd-40 jako smaru do zamkow.
jako rozpuszczalnik, lub srodek do mycia nadaje sie super.
do smarowania mozna uzyc np. bialego smaru w sprayu
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#86 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 kwietnia 2010 - 22:38

Do smarowania dobry jest Berner

#87 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 28 kwietnia 2010 - 20:20

Mnie dzisiaj też dopadł ten ból. Ni stąd ni zowąd zaczęło coś się zacinać w stacyjce. Musiałem sporo pokręcić i poruszać aby udało się przekręcić kluczyk na zapłon.
Po szybkiej lekturze forum szybko zdjąłem obudowę kierownicy, póki jeszcze jako tako mogłem. Chodzi o te dwie małe śrubki pod kierownicą :-).
Kolejne czytanie forum i wyjąłem wkładkę korzystając z małego klucza imbusowego.
Zalałem olejem silnikowym wkładkę z każdej strony i rozruszałem. Trochę brudu wypłynęło. Zamontowałem wkład i jest dobrze, jak było przedtem. Na razie.

Napiszcie mi czy powinienem już się rozglądać za nowa wkładką, albo zregenerować tą co mam jakoś? Zaznaczam, ze mam niestety jeden kluczyk z imo transponderowym.

#88 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 kwietnia 2010 - 20:47

czy powinienem już się rozglądać za nowa wkładką, albo zregenerować tą co mam

Nie czekaj potem może być gorzej.

#89 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 28 kwietnia 2010 - 20:53

Chciałbym aby kluczyk do zapłonu był ten sam. Czy kupić używaną wkładkę i dać do przerobienia pod stary kluczyk, czy kupić nową (zamiennik)?

#90 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 kwietnia 2010 - 20:56

lepiej nową , bo używana może być w takim stanie jak Twoja albo gorsza , nową też można przerobić

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#91 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 kwietnia 2010 - 22:17

ja dalem gosciowi cala stacyjke + moje kluczyki. zaplacilem 100 zl i mam wszystko jak nalezy. kluczyk zostal bez zmian, a stacyjka jak gosciu powiedzial powinna wysiasc znowu za jakies 10-15 lat.
wiec wydaje mi sie to najlepszym rozwiazaniem.
wkladka tez zostala ta sama
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#92 OFFLINE   kris_kon

kris_kon
  • 1 postów
  • Dołączył: 18-12-2008

Napisany 20 czerwca 2010 - 20:26

wszystko w porzadku jezeli wkladka sie przekreca, u mnie sie nie przekreca i chyba pozostaje rozwiercenie wkladki

#93 OFFLINE   PrzemoX

PrzemoX
  • 3 postów
  • Dołączył: 21-10-2009
  • Skąd: Wałbrzych
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 czerwca 2010 - 17:45

Zgodnie z tym co czytałem w poprzednich poradach kolegów zabrałem się z wkładkę stacyjki metodą siłową... ;) młotek, mocny mały śrubokręt lub przecinaczek i naparzanie aż wszystko powyskakuje i uwolni blokadę aby wyjąć wkładkę. Dałem rady, założyłem nową stacyjkę za 60zł i działa jak nowa :) Zrobię fotki to pochwalę się ile zostało z mojej starej zdewastowanej stacyjki. Życzę powodzenia wszystkim w walce! :)

#94 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2011 - 20:28

:grill:
niby wszystko działa jak należy ale nie mam blokady kierownicy i ten biały pierścień z wkładki nie odbija(nie wystaje) po wyjęciu kluczyka. Czy to oznacza naprawę lub wymianę stacyjki w najbliższym czasie?
Pisali coś o selektorze w skrzyni ale co ma piernik do wiatraka:pokoj:
Nawet jak zgasiłem auto na 1,2,3,D lub R to kluczyk wcześniej wyjołem normalnie, więc to chyba nie wina selektora?

Może nie ten temat bo jest o zacinaniu się stacyjki ale nie chcem zakładać nowego więc piszę tutaj;)
Przerabiał już ktoś takie coś??

#95 OFFLINE   osstry998

osstry998
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-03-2010

Napisany 07 lutego 2011 - 08:46

witam i pytam gdzie jest ten otwór na imbusa żeby wyjąć stacyjke:dziura:

#96 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 07 lutego 2011 - 09:06

4 strona tego wątku

#97 OFFLINE   jac123

jac123
  • 3 postów
  • Dołączył: 11-05-2010
  • Skąd: gdańsk

Napisany 02 marca 2011 - 22:21

witam czy możecie przystępnie powiedzieć mi jak wymienić wkladkę stacyjki?Auto drugi dzien stoi,nie mogę przekręcić kluczyka a probowalem na rozne sposoby

#98 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 02 marca 2011 - 22:38

http://forum.omegakl...ead.php?t=12549
http://forum.omegakl...ead.php?t=10462

jak wymienić wkladkę stacyjki?

Poszukać chwilkę

#99 OFFLINE   zenek501

zenek501
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-03-2009

Napisany 04 marca 2011 - 17:41

Wyjąłem wkładkę ale w środku w stacyjce została reszta ułamanej płetwy. Jak to wyjąć?

Już sobie poradziłem, wystarczyło poszukać.

http://forum.omegakl...ead.php?t=26090

#100 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 30 czerwca 2011 - 17:31

zalanie wkladu stacyjki 2-3 razy wd 40 nie uszkodzilo jej tylko pomoglo z ta roznica ze mi stacyjka zacinala sie przy wyjeciu kluczyka nie odbijala i nie wylaczalo sie radio tez ale klucz wchodzil pozniej normalnie a teraz odbija normalnie wiec wydaje mi sie ze wd40 pomaga a nie szkodzi w takiej sytuacji