Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Leci płyn zza silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 21 maja 2011 - 13:59

Witam. Mam problem. Otóż ostatnio jak wróciłem z trasy(gdzie auto dostało troszke po garach) zauważyłem że mocno ucieka mi płyn zza silnika. Miałem to rok temu,auto poszło do mechów. Niewiem co zrobili,ale było juz ok. A teraz powtóka. Autko poszło do tych samych mechaników. Ściągneli kolektor z góry i patrzyli. Niby wszystko jest ok. Pozmieniali zaciski na przewodach i złożyli. Niby sprawdzali i nie leciało. Stwarzali ciśnienie w układzie i też nic nie widać było. Odebrałem autko,pojechałem do domu i znowu sika... Ma swoje najścia że leci. W trasie może jeszcze nie leci,ale w mięscie to juz sporo płynu ubywa. Pojechalem spowrotem do mechaników i powiedzieli że trzeba skrzynie wyjmować i wtedy będzie dojście do całego tyłu silnika. Troche mnie to przeraża. Może jest jakiś inny sposób? Z czego to może leciec? Nieważne czy ciepły,czy zimny. Czasem leci a czasem nie. Może korek od zbiorniczka mialem juz felerny i ciśnienia nie puszczał i dlatego coś sie rozwaliło. Ma może ktoś jakiś pomysł? Może coś sie da poradzić tym mechanikom?

#2 OFFLINE   hasior v6

hasior v6
  • 18 postów
  • Dołączył: 26-11-2009
  • Skąd: W-wa Bielany
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2011 - 17:38

przeważnie wali zawór trójdrożny , sprawdź najpierw zanim cię naciągną na zdejmowanie skrzyni...

i jeśli to zawór to nie daj się namówić na zamienniki , bo są słabe !

#3 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 21 maja 2011 - 17:39

O to własnie chodzi że sprawdzali już ten zawór. Nawet ja dzisiaj robiłem Ciśnienie w układzie i nic nie leciało. A jak odpale auto,troszke pojeżdze to juz leci...

#4 OFFLINE   hasior v6

hasior v6
  • 18 postów
  • Dołączył: 26-11-2009
  • Skąd: W-wa Bielany
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2011 - 21:05

może jakieś małe nadpęknięcie i ujawnia się jak się nagrzeje - spróbuj zdjąć podszybie , latareczka , lusterko i popatrzyć na gorącym gdzie coś widać

#5 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 maja 2011 - 21:17

Pojechalem spowrotem do mechaników i powiedzieli że trzeba skrzynie wyjmować i wtedy będzie dojście do całego tyłu silnika


a co tam chcą oglądać ???? czy olej na wale cieknie ?? skoro leci płyn to już ewentualnie kolektor dolotowy można zwalić żeby był lepszy widok
sprawdź ten zawór bo to jest bardzo częsta usterka a jak ostatnio zapłaciłeś mało za naprawę to na pewno padł oryginał kosztuje jakieś 180-200 zeta(zamiennik 40-60) + robota w warsztacie 100-150
możesz miec wyciek z mostka ewentualnie z pokrywy chłodniczki oleju ale to już sporadyczne przypadki

#6 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 21 maja 2011 - 23:45

Mechanicy sprawdzali ten trójnik i niby jest ok. Ściągali kolektor i wsio niby suche... Teraz planują skrzynie ściągać,żeby mieć cały dostęp do silnika od tyłu....

#7 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 maja 2011 - 10:25

Mechanicy sprawdzali ten trójnik i niby jest ok.


niby !!
a mechanicy jak ściągneli kolektor to pompowali do 1,1 atm układ chłodzenia czy tylko na oko sprawdzili że sucho ?? te zawory puszczają dopiero pod ciśnieniem a może masz zmuszały jakiś przewód i też puszcza przy większym ciśnieniu
zanim zdejmiesz skrzynie (bo to już koszty) może odwiedź innego mechanika

#8 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 22 maja 2011 - 11:36

podobno pompowali ciśnienie i nic nie leciało. Sam wczoraj też zrobiłem ciśnienie w układzie i też nic nie widać. Chcą skrzynie ściągać. Ciekawe jakie to koszta będą. Pewno jakieś uszczelki dojdą...

#9 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 maja 2011 - 12:39

do wszystkich trójników i węży z tyłu silnika w Vce dojdziesz od góry... zwalasz kolektor i jest dojście... dla bardziej potrzebujących można zdjąć podszybie...
zwalą skrzynie - dodatkowe koszta... jeżeli nie trójdrożny to stawiam na któryś trójnik który montowali gazownicy.. zapewne wsadzili plastikowy i cieknie... jak się rozgrzeje do wyższej temp. zwiększa się ciśnienie i cieknie...
korek zbiorniczka wymień profilaktycznie - koszt nowego 10zł
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#10 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 22 maja 2011 - 12:52

tyle że to nawet leci jak dopiero co odpale auto i ciśnienia jeszcze nie ma. Teraz jeżdze na korku pożyczonym od ojca z astry i nadal sika. czasem sika a czasem nie. Mechy ściągali wszystko co mogli i nic nie zauwazyli. Na postoju jak auto stoi to nic nie leci,tylko jak sie odpali. I to tez nie zawsze

#11 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2011 - 13:11

Tak czy siak nie ma potrzeby zwalać skrzynie jak wszystko jest dostępne z góry.
Do wymiany oleju można też wyciągnąć cały silnik tylko po co.

#12 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 22 maja 2011 - 13:27

No to w sumie sam mógłbym to rozebrać i mieć tam dostęp. Tylko jak to posprawdzać,skoro ciśnienie w układ pompuje,a nic nie leci?

#13 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 maja 2011 - 15:44

zrób testy z ogrzewaniem na maks i na min.

#14 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2011 - 17:26

To na pewno zawór trójdrożny , na wyłączonym silniku nie sprawdzisz bo nie ma podciśnienia i choćby nie wiem jak napompować układ to zawór nie będzie ciekł , odpalasz silnik , dolne wyjście zaworu - powrot na blok - dziala w momencie kiedy dostanie podcisnienie - czyli przy ustawieniu klimy na low albo pokręteł na zimne na max. wtedy podcisnienie zasysa membrane do gory i płyn płynie z powrotem na blok i wtedy dopiero będzie ciekł .

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#15 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 22 maja 2011 - 20:49

Cieknie bez względu na to czy mam włączoną klime,czy też nie. z ogrzewaniem tak samo... Mam pytanie, czy jak ściągne kolektor ssący,to czy moge silnik odpalić? tylko wtedy widać czy leći z układu...

#16 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2011 - 20:56

Cieknie bez względu na to czy mam włączoną klime,czy też nie. z ogrzewaniem tak samo... Mam pytanie, czy jak ściągne kolektor ssący,to czy moge silnik odpalić? tylko wtedy widać czy leći z układu...


kolego co ty kombinujesz, jak silnik odpalisz bez kolektora:masakra:, weź latarkę i zajrzyj, przez filtr kabinowy tez można zdjąć dekiel i rękę włożyć jakby co.

#17 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 22 maja 2011 - 21:02

patrzyłem dzisiaj na kanale. leciało tylko wtedy gdy auto odpalone było. Co mi da że rozbiore kolektor skoro nic nie będzie leciało. Leci tylko na odpalonym. Dlatego pytam czy jest możliwośc odpalenia auta ze zdjętym kolektorem?

#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maja 2011 - 21:06

Dlatego pytam czy jest możliwośc odpalenia auta ze zdjętym kolektorem?


nie ma takiej możliwości, kolektor się zdejmuje do wymiany tego zaworu dla ułatwienia dostępu, ale nie koniecznie

#19 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 22 maja 2011 - 21:17

To auto nie da sie wcale odpalić? jeśli tylko sie zdejmie ten dyfuzor bez kolektora nawet? inaczej sie nic nie zobaczy... w sumie jak skrzynie ściągną,to będą mogli autko odpalić i popatrzeć,ale to qrde kupe roboty i koszta... a i może coś spieprzą...

#20 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 maja 2011 - 21:27

jak chcesz odpalić auto bez kolektora??

druga sprawa jest taka - jeżeli masz układ zalany płynem to będzie widać gdzie się sączy... płyn gdy wyschnie zostawia biało zielony osad....
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ