Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

metaliczny odgłos


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   krzychuulec

krzychuulec
  • 49 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 grudnia 2012 - 21:47

też nie jutro nagram.:)

#42 OFFLINE   krzychuulec

krzychuulec
  • 49 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 marca 2013 - 21:25

Można powiedzieć że problem rozwiązany a mianowicie luźny łancuch rozrządu.Przy remoncie silnika za bardzo prawdopodobnie była splanowana głowice i dlatego łańcuch ma teraz luz.Żaden sposób nie da się go już naciągnać. A powiedzcie mi czy wymiana uszczelki pod głowicą by tu nie pomogła?

czy wogóle można jeszcze coś z tym zrobić?

#43 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 15 marca 2013 - 21:53

A powiedzcie mi czy wymiana uszczelki pod głowicą by tu nie pomogła?

czy wogóle można jeszcze coś z tym zrobić?

z Twoim silnikiem nie mam żadnego doświadczenia,ale nikt głowicy by nie splanował np. o 1 cm :masakra:,grubość uszczelki max 1.2 mm (http://motofocus.pl/...ilnikach-diesla ),łańcuch,napinacze do wymiany.

#44 OFFLINE   krzychuulec

krzychuulec
  • 49 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 marca 2013 - 11:32

Dowiadywałem się i faktycznie takie zplanowanie byłoby nierealne.Czyli wymiana łańcucha i ślizgów by tutaj pomogła? Ale czy łańcuch mógł się rozciągnąć?

#45 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 marca 2013 - 11:34

pewnie że łańcuchy się rozciągają, ale nie sądzę żeby aż tak. wtedy nie tylko łańcuch nawala, ale i jakieś napinacze zapewne

#46 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 marca 2013 - 11:39

Dowiadywałem się i faktycznie takie zplanowanie byłoby nierealne.Czyli wymiana łańcucha i ślizgów by tutaj pomogła? Ale czy łańcuch mógł się rozciągnąć?


nad łańcuchem mógłbyś się zastanawiać jeżeli miał byś nalatane 300 tk..no chyba że masz tyle:D Wszystko po trochę i robi się luz,łańcuszek,ślizgi i napinacz...

 


#47 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 marca 2013 - 11:42

wystarczy że był wymieniany i jest słabej jakości. to i po kilku tyś. by się posypał jak i reszta rozrządu

#48 OFFLINE   krzychuulec

krzychuulec
  • 49 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 marca 2013 - 21:29

chyba zaryzykuje ten ostatni raz i wymienię ten rozrząd! Mam nadzieję że 1000zł nie przekroczę?

#49 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 17 marca 2013 - 21:53

chyba zaryzykuje ten ostatni raz i wymienię ten rozrząd! Mam nadzieję że 1000zł nie przekroczę?


Wydaje mi się, że tyle to na same części jak masz dojścia...do tego robota jeszcze...

#50 OFFLINE   krzychuulec

krzychuulec
  • 49 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 marca 2013 - 18:45

wyobrażacie sobie!! Właśnie odebrałem auto bo powiedzili że tego nie zrobią bo to nie jest na sto procent rozrząd! Takie rozrządy według nich bez problemu wytrzymują milion kilometrów i to nie może być to.Dalej upierają się że to głowice tak siadła po planowaniu.pozdrawiam

#51 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2013 - 19:49

wyobrażacie sobie!! Właśnie odebrałem auto bo powiedzili że tego nie zrobią bo to nie jest na sto procent rozrząd! Takie rozrządy według nich bez problemu wytrzymują milion kilometrów i to nie może być to.Dalej upierają się że to głowice tak siadła po planowaniu.pozdrawiam

na milion byly przewidziane ale faktycznie kolo 700~800 tys. wytrzymują. Głowica tez nie planowalem 2 razy w jednym aucie i nic sie nie działo




 


#52 OFFLINE   krzychuulec

krzychuulec
  • 49 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 marca 2013 - 20:00

jeszcze coś mówił o gniazdach zaworów że są za nisko czy coś takiego lub za wysoko teraz już nie pamiętam.Ale jedno co jest pewne to to że łańcuch ma luz i przez to hałasuje na wolnych obrotach od 2 lat!!!!

#53 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2013 - 20:02

jeszcze coś mówił o gniazdach zaworów że są za nisko czy coś takiego lub za wysoko teraz już nie pamiętam.Ale jedno co jest pewne to to że łańcuch ma luz i przez to hałasuje na wolnych obrotach od 2 lat!!!!


Jak wycisnal popychacze to luz soe zniewluje. Jesli nie to mozna zawsze zeszlifowac gore zaworu lekko.




 


#54 OFFLINE   krzychuulec

krzychuulec
  • 49 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 maja 2013 - 20:48

rozmawiałem z serwisem opla omegi z Poznania(ponoć jedyny taki profesjonalny serwis omegi)i rozrząd mając luz nawet do cm nie ma o co tam stukać ponieważ ma tam dużo luzu. A czy może stukać np o ślizg który padł?

#55 OFFLINE   krzychuulec

krzychuulec
  • 49 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 lipca 2013 - 07:40

Cała sprawa zakończyła się wymianą silnika w Trąbinku koło Poznania.Okazało się że ponad dwa lata temu kiedy była robiona kapitalka a raczej jej brak(został włożony silnik starszy od auta o 3 lata i całkowity złom!!) Takich mamy mechaników i najgorsze że nie mam żadnych pokwitowań(mechanik z polecenia) bo sprawa by była w 100%do wygrania w sądzie no ale niestety) Ciekawe jestem co się stało z moim stary silnikiem(może wtedy wcale nie strzelił wał!)
Pozdrawiam panów z Trąbinka-super robota

#56 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2013 - 16:19

Cała sprawa zakończyła się wymianą silnika w Trąbinku koło Poznania.Okazało się że ponad dwa lata temu kiedy była robiona kapitalka a raczej jej brak(został włożony silnik starszy od auta o 3 lata i całkowity złom!!) Takich mamy mechaników i najgorsze że nie mam żadnych pokwitowań(mechanik z polecenia) bo sprawa by była w 100%do wygrania w sądzie no ale niestety) Ciekawe jestem co się stało z moim stary silnikiem(może wtedy wcale nie strzelił wał!)
Pozdrawiam panów z Trąbinka-super robota


dlaczego wina leży po stronie mechaników??Oni robią to co się im każe.
Silnik pewnie kupił poprzedni własciciel i kazał im go tylko włożyć do budy.