

Nosi na koleinach - nie tuleje
#41
OFFLINE
Napisany 26 października 2011 - 16:03
#42
OFFLINE
Napisany 26 października 2011 - 16:29
zobacz tam co tam irmi pisze o 17 235/45 jeśli możesz
niestety, mam tylko dla R18 od sport starów

#43
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2011 - 22:50
Mnie ostatni zatrzymali panowie niebiescy, bo ponoć sprawiałem wrażenie jadącego pod wpływem
Co oczywiście wykluczył test
Mam ten sam problem, myszkuje, myszkuje, myszkuje, rozważałem już wymianę kół na 16", ale jeszcze się nie poddam. Za tydzień wymieniam na zimówki (bo letnie ścięte) i jadę na szarpaki.:jump:
No i koledzy problem u mnie rozwiązany:jump:
Przyczyn noszenia bylo kilka:
Na pierwszy rzut poszly opony. Zamieniłem i było lepiej ale jeszcze nie to.
Dodam, że miałem wcześniej robiony zawias z przodu (komplet bez amorków), na zimówkach przy hamowaniu pojawiały się piski co skojazyło mi się z tematem o skręcaniu tulei na podnośniku. Pojechałem do mechanika i okazało się, że skręcili bez obciążenia samochodem


Pozdrawiam wszystkich pływających

#44
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2011 - 17:57
Latem szczególnie wyczuwalne na oponach 235/45 R17. Myślę sobie poczekam do zmiany na zimówki 195/65 R15 , a tu tylko lekka poprawa.
Na kierownicy podczas jazdy wyczuwalny taki niewielki luz w lewo i prawo. według mnie to jest przyczyną tylko nie wiem skąd się on może brać. Myślałem o przekładni ale to juz raczej ostateczność.
Na drodze wygląda to tak, że trzymam kierownicę nieruchomo w jednej pozycji a auto raz delikatnie ściąga na lewo, delikatnie kontruję to znów na prawo. Nie da się trzymać kierownicy w jednej pozycji o przejechać kilkuset metrów i mówię tu o idealnie prostej drodze bez kolein.
Ostatnio nawet zacząłem się bawić w regulację luzu na przekładni ale luz delikatnie zmalał, a jak jeszcze przykręcę to znów kierownica zaczyna ciężej chodzić więc tak bardzo nie przykręcam.
Ręcę mi już opadają bo czytam te wątki i wszystko u mnie gra
#45
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2011 - 17:53


#46
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2011 - 20:57
........... po założeniu zimówek auto jak nowe
i o to chodzi, trzeba się cieszyć z jazdy limuzyna :

#47
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2011 - 21:12
#48
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2011 - 21:16
#49
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2011 - 19:49



#50
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2014 - 12:04
Z zawieszeniem generalnie wszystko na 5+ zaczęło nosić na koleinach jakby samochód miał luz na przekładni jazda była okropna trzeba było delikatnie się z autem szarpać jadąc po tych nierównościach. Miałem zamiar już to rozbierać bo opony były w bardzo dobrym stanie mimo trzeciego sezonu a były to zimówki nie nalewajki. Była zima więc odczekałem do wiosny, ze wzrostem temperatury jazda zaczęła się bardziej stabilizować po wymianie opon na letnie auto jedzie jak po stole aż przyjemnie.
Wniosek taki że opony mimo z wyglądu dobre guma stwardniała i tego były efekty.
#51
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2014 - 12:25
Mogę jedynie w 100% potwierdzić to co kolega wyżej opisał. Kupować nowe gumy i wymieniać co 3-4 sezony na znowu nowe tak jak to się robi w cywilizowanym świecie. Inaczej zrobienie nawet całej zawiechy na najlepszych częściach nic nie pomoże.Wniosek taki że opony mimo z wyglądu dobre guma stwardniała i tego były efekty.
#52
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2014 - 20:43
#53
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2014 - 20:57
Bez przesady, każdym, nawet nowym autem w koleinach trzeba się pilnować. Możesz jeszcze tył zrobićNie jest zle można prowadzić auto jedną ręką w koleinach ale trzeba się pilnować.

#54
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2014 - 21:07
#55
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2014 - 21:16
Myślałem właśnie o prosiakach i o tulejach wahacza ale jak nie masz luzów i kąty, zbieżność ok to już nic nie ma co robić. Nigdy na 225 czy 255 nie będzie tak samo jak na 195/65 -tu pracuje wysoki profil opony, który przejmuje (tłumi) dużą cześć nierówności.Co masz na myśli pisząc zrobić tył?
#56
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2014 - 21:25
#57
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2014 - 21:50