Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nosi na koleinach - nie tuleje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 24 października 2011 - 07:43

ja tez:p teraz jak jade innym autem bez zarzucania to tak dziwnie jakos bo nic sie nie dzieje a omcia to caly czas trzeba orient trzymac:jump:



Mnie ostatni zatrzymali panowie niebiescy, bo ponoć sprawiałem wrażenie jadącego pod wpływem :dziura: Co oczywiście wykluczył test :)

Mam ten sam problem, myszkuje, myszkuje, myszkuje, rozważałem już wymianę kół na 16", ale jeszcze się nie poddam. Za tydzień wymieniam na zimówki (bo letnie ścięte) i jadę na szarpaki.:jump:

#22 OFFLINE   thomsoneq

thomsoneq
  • 154 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Rybnik/Ballymena(NI)

Napisany 24 października 2011 - 08:49

tutaj jest ważne ciśnienie w kołach:) nie wystarczy napompować opony 17 czy 18 na 2,2 tylko musi być wyższe. Przy małym ciśnieniu i nowej zawieszce też nosi;)

Mam 18 i daje zazwyczaj 2,1-2,2 i mowisz, ze malo? Mnie tez wozi jak nie jade po rownym i musze walczyc z kierownica ale zeby cisnienie w oponach mialo az taki wplyw ?

#23 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 24 października 2011 - 09:16

Zależy jakie masz parametry opon. Ja 225/40R18 pompuje przynajmniej do 2,5 ATM Przód może być nawet 2,6-2,7. To do normalnej jazdy 1-2 osoby. Przy załadunku jeszcze trzeba zwiększyć.

#24 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2011 - 10:09

Ja 225/40R18 pompuje przynajmniej do 2,5 ATM

U mnie podobnie.

#25 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 października 2011 - 10:12

Ja 265/35/18 to tak na 2.7-2.8 pompowalem. 225/40/18 tez ok 2.5. 2.2 to w normalnych gumach pompowalem typu 205/55/16, 195/65/15.

#26 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 października 2011 - 10:34

Ja 265/35/18 to tak na 2.7-2.8 pompowalem


i tyle powinno być :)

#27 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 24 października 2011 - 15:17

Mam 18 i daje zazwyczaj 2,1-2,2 i mowisz, ze malo? Mnie tez wozi jak nie jade po rownym i musze walczyc z kierownica ale zeby cisnienie w oponach mialo az taki wplyw ?


Dokładnie. Koledzy mają rację. Napewno 2,5 to za mało. Ale jak macie 2,7-2,8 i dalej nosi to już trzeba w zawieszcze szukać przyczyn (moim zdaniem).

Druga sprawa, że nasze drogi często pozostawiają dużo do życzenia, a poza tym im większe felgi i opony szersze to zawsze większe momenty działające na np. tuleje i ich szybsze zużycie.

Trzecia sprawa, że amortyzacja napewno gorsza jest na oponie o profilu 35 a inna jest np. na profilu 65 (inaczej amortyzuje sama opona), a do tego jeszcze ciśnienie 2,2 a 2,8 to też różnica.
W oponce R18 o profilu 35 i ciśnieniu 2,8 idzie więcej drgań na zawieszkę, bo opona jest napompowana "na kamień":)

Może to wygląda kozacko i wypaśnie, ale siada prędzej zawiecha-datego ja poza felgę 16 cali nie wychodzę:p

#28 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 października 2011 - 18:43

2,5?? toż to kartoflaki straszne - jak na tym się jeździ?

Ja mam nadmuchane tyle ile pokazuje naklejka w klapce wlewu paliwa - trochę mnie po koleinach nosi, ale nie przyszło mi do głowy by zwiększać ciśnienie ponad to co konstruktorzy opla obliczyli. Jeżdżę sam więc mam w kołach ok. 2,2kPa.

Jeszcze jedno - skąd pomysł, by wraz ze wzrostem szerokości opony zwiększać ciśnienie? Wg mnie prawa fizyki nakazują działanie odwrotne - im szersza opona tym niższe ciśnienie.
Bo ciśnienie 2,2 kPa to około 2,2 kg/cm2
Im szersza opona tym większa powierzchnia styku z podłożem i by uzyskać tę samą nośność potrzeba niższego ciśnienia - gdyby mieć opony szerokie na metr to wystarczyłoby ciśnienie 0,5 kPa by strzałka ugięcia była taka sama jak przy standardowych oponach przy standardowym ciśnieniu.
Na pewno niedługo sam spróbuję podnieść ciśnienie i sprawdzę zachowanie samochodu na drodze

Ale czy ktoś mógłby uzasadnić dlaczego zwiększać ciśnienie przy szerokich oponach?

PS. dodam jeszcze, że w instrukcji zalecają takie same ciśnienie dla opon niezależnie od szerokości. Nic już nie kumam

#29 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 24 października 2011 - 19:05

Mi się wydaję że to nie szerokość opony odgrywa rolę tylko wysokość (profil), bo można do profilu 35 napompować 1,5 i 2,8 tylko czy przy spotkaniu z dziurą np. profil 35 nie uszkodzi felgi?
Ale ja siem nie znam, bo sam jeżdzę na 15 i pompuję tyle ile fabryka pod klapką paliwa podaje czyli 2,2:)

#30 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2011 - 19:24

tylko czy przy spotkaniu z dziurą np. profil 35 nie uszkodzi felgi?

I to jest główny problem - przynajmniej dla mnie. Z przodu na 225/40 mam ok 2,5 z tyłu przy 285/30 mam ok 2,7.

#31 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 października 2011 - 20:11

2,5?? toż to kartoflaki straszne - jak na tym się jeździ?

Ja mam nadmuchane tyle ile pokazuje naklejka w klapce wlewu paliwa - trochę mnie po koleinach nosi, ale nie przyszło mi do głowy by zwiększać ciśnienie ponad to co konstruktorzy opla obliczyli. Jeżdżę sam więc mam w kołach ok. 2,2kPa.

Jeszcze jedno - skąd pomysł, by wraz ze wzrostem szerokości opony zwiększać ciśnienie? Wg mnie prawa fizyki nakazują działanie odwrotne - im szersza opona tym niższe ciśnienie.
Bo ciśnienie 2,2 kPa to około 2,2 kg/cm2
Im szersza opona tym większa powierzchnia styku z podłożem i by uzyskać tę samą nośność potrzeba niższego ciśnienia - gdyby mieć opony szerokie na metr to wystarczyłoby ciśnienie 0,5 kPa by strzałka ugięcia była taka sama jak przy standardowych oponach przy standardowym ciśnieniu.
Na pewno niedługo sam spróbuję podnieść ciśnienie i sprawdzę zachowanie samochodu na drodze

Ale czy ktoś mógłby uzasadnić dlaczego zwiększać ciśnienie przy szerokich oponach?

PS. dodam jeszcze, że w instrukcji zalecają takie same ciśnienie dla opon niezależnie od szerokości. Nic już nie kumam


a ja mam tabelkę ciśnień dołączoną przez Irmschera i zalecają większe ciśnienie. W tabeli na klapce wlewu paliwa nie przewidują R18 ;)

Mi się wydaję że to nie szerokość opony odgrywa rolę tylko wysokość (profil), bo można do profilu 35 napompować 1,5 i 2,8 tylko czy przy spotkaniu z dziurą np. profil 35 nie uszkodzi felgi?


profil jest to stosunek szerokości opony do jej wysokości ;) więc szerokość ma znaczenie :)

i właśnie o to chodzi że jak są za miękkie to nierówności uszkodzą felgę

#32 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 października 2011 - 20:20

właśnie o to chodzi że jak są za miękkie to nierówności uszkodzą felgę


Odwrotnie, zbyt wysokie ciśnienie w oponach = większe prawdopodobieństwo uszkodzenia felgi.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#33 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2011 - 20:28

Ciśnienie to raz - zbyt wysokie ciśnienie też ma wpływ na prowadzenie auta, a to dla tego, że opona jest trwada i nie ulega odkrztałceniu przy najechaniu w koleinę i auto momentalnie ciągnie - przykład, tydzień temu kolega kupił nówki letnie Brigstony do octavi 195/55/15 wulkanizator kierując się chyba palcem napompował we wszystkie koła po 2.6 atm. ciągnęło auto jak cholera, pojechaliśmy na stacje zjęliśmy na 2.1 , auto sie prowadzi idealnie, bo opona ukształtowuje się do kształtu wzdłużnego jezdni

Zbieżność to dwa , przy nawet małym rozjechaniu kół, auto zachowuje sie jak oszalałe, przykład, dzisiaj robiłem trochę zawiechę, i jechałem na rozregulowanej zbieżności i geometrii przodu i tyłu. Ja byłem trzeźwy , ale auto było jak pijane, powyżej 60km/h po standardowej polskiej drodze to śmierć w oczach ;)
Pojechałem ustawić tył , lekko się unormowało, w dołkach , różnych nawierzchniach, studzienkach przód pływa, ale tył już mam stabilny, jutro wymienię końcówki z przodu bo mają leciutki luz i ustawię zbieżność przodu i jestem pewny że auto będzie jechało jak przed wymianą tulei.

Opony, maja znaczenie jak sa krzywo zdarte, miałem kiedyś w polonezie na stanie zimówki które były symetrycznie ściuchane w wewnętrzną stronę, nie pomagało przezucanie tych opon żeby zmienić kąt zdarcia na zewnątrz czyli prawa opona na lewa felge i na odwrót, auta nie dało się prowadzić, a na śliskim to gorzej jak na letnich, trzeba było kupic nowe opony i problem znikną :)

#34 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 24 października 2011 - 20:30

a jakie sa zalecenia do ustawienia zbieznosci w omedze?

#35 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 października 2011 - 20:36

Odwrotnie, zbyt wysokie ciśnienie w oponach = większe prawdopodobieństwo uszkodzenia felgi.


Ty już teraz mówisz o bardzo wysokim ciśnieniu w oponach. Wtedy też oczywiście jest duże niebezpieczeństwo że z felgi zrobi się jajo.

Irmscher do mojego kompletu (R18 235/40 przód i R18 265/35 tył) zaleca:
3 osoby:
przód 2.5 bar
tył 2.5 bar

z pełnym obciążeniem:
przód 2.6 bar
tył 3.0 bar

#36 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2011 - 21:05

a jakie sa zalecenia do ustawienia zbieznosci w omedze?


o takie :)

#37 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 października 2011 - 22:33

o ile to jest seryjny zawias;)

#38 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2011 - 22:37

Irmscher do mojego kompletu (R18 235/40 przód i R18 265/35 tył) zaleca:
3 osoby:
przód 2.5 bar
tył 2.5 bar

z pełnym obciążeniem:
przód 2.6 bar
tył 3.0 bar


zobacz tam co tam irmi pisze o 17 235/45 jeśli możesz :)

ja tam swoje nabijam na 2.5 i jakoś lepiej mi sie prowadzi niż na 2.2 ;)

na szerokich kapciach zawsze na koleinie będzie pływać auto bo bardziej wybiera
podstawa to nie nagany stan zawiechy i da się jechać ;)

#39 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 października 2011 - 12:56

zmieniłem laczki na zimowe i jakoś lepiej się jeździ :)

#40 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 października 2011 - 14:56

Swoje 17" 235 pogoniłem i jeżdze na 15" 195/65 w końcu bez stresu po naszych drogach