Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nosi na koleinach - nie tuleje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 maja 2011 - 10:40

Witajcie!

Mam problem z moim autem. Nosi strasznie po koleinach.
Tuleje wymienione na nowe od BMW - sprawne
Wszystkie 3 drążki kierownicze wymienione - sprawne.
Generalnie byłem na szarpakach i diagnosta mówi że nie ma do czego się doczepić.
Luzu na kierownicy nie czuję na postoju na włączonym i wyłączonym silniku.
Luzu na kolumnie kierowniczej nie czuje - macałem ten przegub.
Opony 225/55R16 w dobrym stanie.
Geometria auta ok.

Zostaje niby przekładnia kierownicza - luz mogę na niej wyczuć tylko jak jadę - mam pewien kąt na kierownicy który nie przenosi się na koła. Im szybciej jadę tym ten kąt jest chyba większy. Na autostradzie wydaje mi się że to nawet 10..15 stopni.

Czy zostaje tylko wymiana / naprawa przekładni kierowniczej czy jeszcze komuś coś przychodzi do głowy?
Mechanik twierdzi że wymiana przekładni w 3.0 to wyciąganie silnika lub rozkręcanie sanek od dołu.... :szpital:

Może ktoś będzie miał jakiś inny tańszy pomysł ? :)

#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 maja 2011 - 10:47

Zostaje niby przekładnia kierownicza


Na przekładni powinna być regulacja (chociaż sam tego jeszcze nie "ćwiczyłem"). Poszykaj na forum, coś na ten tamat było "pisane". Kolega kocyk opisywał sposób kasowania luzu i chyba doncortino.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 maja 2011 - 11:03

powód:
opony 225 - przy 205 nie ma tego problemu
dotyczy tylko kolein - jeżeli nosi nie tylko w koleinach to szukaj dalej rozwiązania
sam to przerabiam od miesiąca
:masakra:

#4 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2011 - 11:43

Też tak miałem, opony 225 przód/tył. Jak z tyłu założyłem 235 przód bez zmian jeździ jak po szynach. Choć z drugiej strony teraz znów mam 225 przód/tył i też nie nosi. Oczywiście mowa o noszeniu w koleinach.

#5 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 16 maja 2011 - 12:30

kolego jak zachowuje sie auto jak skrecasz o momentu postoju np: w prawo .
jezeli nosi na koleinach a nic z wymienionych przez ciebie zeczy nie jest uszkodzone to np:
- skrec kiera przy wlanczaniu sie do ruchu i obserwuj zachowanie auta, jesli cie wynosi np: skrecajac w prawo a wyniesie cie dolewej strony

to watro sprawdzic jeszcze stan lozysk amortyzatora i podpor amortyzatora, które sa pod kielichami.

ja tez jezdze na 225/45/17 i 225/50/17 i nie mam takich problemów, ale w poprzedniej omedze przyczyna takich a nie innych zachowan byly podpory amortyzatora i lozyska, bylu tak zbite ze nie trzymaly auta jak sie nalezy.

jesli kielichy dziwnie stercza to moze byc przyna.

#6 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 maja 2011 - 12:37

możliwe jest też że tuleja wspornika drążków ma luz ... też będzie nosiło

#7 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 maja 2011 - 14:21

możliwe jest też że tuleja wspornika drążków ma luz ... też będzie nosiło


tuleja wpornika też wymieniona na nowego Lemfoerdera.
Wszystko w okół amorów też ok.


Dzisiaj jeździłem po mieście i co postój to obserwowałem.
Na podwórzu nic
Parking Tesco - zaparkowałem na skręconych kołach. Przy kręceniu kierownicą czuć duży luz.
Kolejny punkt postoju - czuć luz wraz z wyczuwalnym pukaniem.

Czy to możliwe by przekładnia miała luz tylko w określonych położeniach ?

#8 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 maja 2011 - 14:24

przy skręconych kołach zawsze będzie luz na kole kierownicy(musi być) ... ważne by nie było go przy jeździe na wprost;)

#9 OFFLINE   kokol27

kokol27
  • 2 postów
  • Dołączył: 30-03-2011

Napisany 30 sierpnia 2011 - 19:26

mam to samo w swojej omesi. Wymienilem całe przednie zawieszenie i dalej pływa. Odczuwałem delikatne pukanie. wcześniej była to końcówka okazało sie ze to przekładnia ma luzy. Po regeneracji pojechalem w trasę i na koleinach dalej rzuca. Pojechałem do kumpla na podnośnik i przetrzepałem całe zawieszenie okazało się ze obie tylne gumy belki są oberwane dlatego nosi. luzy na belce przekładają się na płożenie tylnych wahaczy. prowadza d*pę a czuć jakby to przód uciekał. koszty wymiany tulei u mechasa kolosalne. tak więc zawiecha z mostem na glebe i do roboty.:szpital:

#10 OFFLINE   Wicurek

Wicurek

    jeszcze tu bywam czasem

  • 338 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Brzesko
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2011 - 19:37

okazało się ze obie tylne gumy belki są oberwane dlatego nosi.


kolego mówisz o tych tak zwanych prosiakach ? aukcja poglądowa http://allegro.pl/tu...1780658376.html

sam je wymienisz ;) max 2h roboty bez podnośnika :)

tu masz poradę http://forum.omegakl...ead.php?t=14725

a od siebie dodam że można taniej i pełne gumy kupić od omegi A co za tym idzie twardsze.


Pozdrawiam

#11 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 31 sierpnia 2011 - 11:07

koledzy jescze mozna szukac przyczyny w lozyskach amortuzatora. one mają to do siebie ze przy zakretach lubi wynosic w przeciwną strone. i buja na koleinach bardzo mocno. dodatkowym obiawem jest skrzypienie przy suchej pogodzie bo jak pada to nie, oczywiscie wylkuczając obiawy wspornika drązka srodkowego.
łożyska te gumowe znajdują sie w siedziskach amorków (pod kielichem. jest tam oring to w.asnie lozysko i podpora gumowa amorka.)

#12 OFFLINE   cruel

cruel

    nawet gdy będę kroczył...

  • 214 postów
  • Dołączył: 19-06-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 31 sierpnia 2011 - 13:52

U mnie wymienione poduszki, łożyska, dalej ja nosi, chociaż jest lepiej, pora zajrzeć co tam z tyłu jest do zrobienia :D
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Czas jest wartościowszy od pieniędzy. Możesz dostać więcej pieniędzy, ale nie możesz dostać więcej czasu.

#13 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 31 sierpnia 2011 - 18:42

a ja się do tego już przyzwyczaiłem....

#14 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 08 września 2011 - 13:47

u mnie ten sam problem, kola 225, caly przod zrobiony - nowe amorki tuleje e34 laczniki staba, sworznie i lata.
Na przekladni teoretycznie luzu nie ma - przynajmniej na szarpakach nie wyszlo.
Przy zgaszonym motorze jaki macie mniej wiecej luz na kierownicy?

#15 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2011 - 15:03

0 luzu

#16 OFFLINE   cairo55

cairo55
  • 3 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 27 września 2011 - 10:54

Ja miałem podobny problem z "myszkowaniem" na koleinach.Zimą było ok.,a po zmianie opon masakra.Zamieniłem koła przód na tył i odwrotnie i problem ustąpił.

#17 OFFLINE   Fiodor

Fiodor
  • 27 postów
  • Dołączył: 25-06-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 27 września 2011 - 19:03

a ja się do tego już przyzwyczaiłem....


ja tez:p teraz jak jade innym autem bez zarzucania to tak dziwnie jakos bo nic sie nie dzieje a omcia to caly czas trzeba orient trzymac:jump:

#18 OFFLINE   andrewar

andrewar
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-04-2009

Napisany 22 października 2011 - 13:16

Koledzy,przy takich rozmiarach opon po polskich drogach zawsze będzie nosić.Założenie mniejszych szerokości rozwiązuje problem.Oczywiście jak wszystko jest git w zawieszeniu.Ja strasznie cierpiałem jeżdżąc Fronterą.

#19 OFFLINE   Marcinnl2

Marcinnl2

    Omega:D:D:D

  • 67 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Złotów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 października 2011 - 15:39

Ja miałem ten sam problem,opony mam 225/45/R17.Wrecz ze wyrzucalo mnie z kolein,ciezko bylo opanowac kierownice.Zmienilem wszystko co było możliwe w zawieszeniu,konty koł tez robili.Efekt,troszke sie poprawiło.Ale dopiero zmiana opon na nowe poskutkowało i jak narazie jest elegancko:D

#20 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 22 października 2011 - 16:49

tutaj jest ważne ciśnienie w kołach:) nie wystarczy napompować opony 17 czy 18 na 2,2 tylko musi być wyższe. Przy małym ciśnieniu i nowej zawieszce też nosi;)