

Jakie hamulce na przód do 17stki felgi.
#41
OFFLINE
Napisany 24 maja 2011 - 17:04
Zaciski ( w byle jakim stanie ) - 500zl
(odregenerowane super) - 800zl
adaptery - 200zl
tarcze 700zl.
klocki ok 200zl
wiec koszt ok: do 1900zl
trzeba się z tym liczyć ze to kosztuje ale na bezpieczeństwie się nie oszczędza.
#42
OFFLINE
Napisany 24 maja 2011 - 22:37
Ogólnie kosztorys wygląda tak:
Zaciski ( w byle jakim stanie ) - 500zl
(odregenerowane super) - 800zl
adaptery - 200zl
tarcze 700zl.
klocki ok 200zl
wiec koszt ok: do 1900zl
trzeba się z tym liczyć ze to kosztuje ale na bezpieczeństwie się nie oszczędza.
komplet przewodów hamulcowych

#43
OFFLINE
Napisany 25 maja 2011 - 13:50
no i za stare zaciski też coś się pewnie uda wyrwać jak sprzedamy
#44
OFFLINE
Napisany 27 maja 2011 - 08:16
#46
OFFLINE
Napisany 31 maja 2011 - 19:39
tzn:
pokazane i omawiane wcześniej adaptery wysuwają zacisk do zewnątrz względem środka koła patrząc z boku samochodu; stosując adapter ze śrubami mocującymi zacisk i piastę jak najbliżej wspólnej jednej osi uzyskamy zacisk bardziej wsunięty - wystarczy przesunięcie o 13mm (a może nawet mniej) a będzie można już założyć felgi 16". Przy takim wsunięciu myślę,że powinny zmieścić się tarcze o średnicy do 300mm.
Dodatkowym plusem byłoby wsunięcie zacisków w stronę silnika stosując adapter odpowiednio grubszy lub z dodatkowymi tulejkami pod sruby - uzyskujemy większą tolerancję na duże ET felg, oczywiście znaczenie ma wtedy wysokość tarcz hamulcowych, lecz myślę, że pasujące tarcze by się znalazły
Myślę,że skonstruowanie takich adapterów i dobranie odpowiednich tarcz umożliwiłoby montaż brembo=poprawę hamowania w większości omeg ze standardowymi felgami GM
Ja niestety nie umiem projektować w CAD'zie ale chętnie wydam parę groszy i takie adaptery bym zakupił i zamontował z zaciskami czterotłoczkowymi w swojej klusce, jak spora część forumowiczy myślę... :jump:
#47
OFFLINE
Napisany 31 maja 2011 - 19:53
Przynajmniej 2 osoby montowały 4-tłoczkowe zaciski do seryjnych tarcz, efekt był taki że poprawa hamowania jakaś była, natomiast tarcza szybko się przegrzewała. Omegowa tarcza ma mało mięsa tzn jej dyski są dość cienkie a przerwa między nimi szeroka. Tarcze audi mają znacznie grubsze dyski, a przez to więcej materiału który może pochłonąć i rozproszyć więcej ciepła. Żeby przegrzać 360mm autem o masie omegi, musiałbym chyba hamować awaryjnie z 200kmh ciągnąc na lawecie hummera.czytam sobie niniejszy temat i wydaje mi się, że zaciski czterotłoczkowe - stosując odpowiednie adapter i tarczę - można wpasować w felgi 16"
tzn:
pokazane i omawiane wcześniej adaptery wysuwają zacisk do zewnątrz względem środka koła patrząc z boku samochodu; stosując adapter ze śrubami mocującymi zacisk i piastę jak najbliżej wspólnej jednej osi uzyskamy zacisk bardziej wsunięty - wystarczy przesunięcie o 13mm (a może nawet mniej) a będzie można już założyć felgi 16". Przy takim wsunięciu myślę,że powinny zmieścić się tarcze o średnicy do 300mm.
Innymi słowy - nie ma sensu kombinować półśrodkami, chyba że uda się znaleźć tarcze nie większe niż 305mm, które mają dość materiału by rozproszyć większą ilość ciepła przy hamowaniu.
Obawiam się, że jak ściśniesz swoją kluskę takim zaciskiem to będziesz wył z bóluzamontował z zaciskami czterotłoczkowymi w swojej klusce

#48
OFFLINE
#49
OFFLINE
Napisany 31 maja 2011 - 22:03
Ogólnie sprawa wygląda tak:
Zaciski jutro powinny być. (odszykowane wyremontowane na nowe) z e38
tarcze Zimmermann sport (te co mi serek w temacie dał link)
Adaptery jak tylko DAN je wykona to wysyła do mnie.
Jutro wyślą do mnie przewody hamulcowe w oplocie stalowym.
zastanawiam się nad klockami teraz jakie. Myślałem nad EBC.
i jakieś ograniczniki mi mówił serek ale nie wiem co i jak z tym ma mi podesłać zdjęcia abym ogarnął temat.
#50
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2011 - 07:20
Każde markowe będą ok.zastanawiam się nad klockami teraz jakie. Myślałem nad EBC.
Zacisk oryginalnie pracuje z tarczą 316x28mm, w środku ma ograniczniki na szerokość ~30,5mm.i jakieś ograniczniki mi mówił serek ale nie wiem co i jak z tym ma mi podesłać zdjęcia abym ogarnął temat.
Warto je liznąć fleksem po 1mm na stronę żeby zrobić tarczy więcej luzu.
#51
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2011 - 07:56
Obawiam się, że jak ściśniesz swoją kluskę takim zaciskiem to będziesz wył z bólu
Zastanawiam się jak bardzo biedna jest Twoja Omega, ale przede wszystkim kluska skoro masz takie pomysły...

A tak na poważnie to w Alfa Romeo te same zaciski są i bez problemu zakładają felgi 16", zatem na pewno się da, nawet z dużą tarczą - kwestia spasowania
tarcza do tych zacisków w alfie ma średnicę 305mm - myślę,że coś takiego spokojnie wystarcza do agresywniejszego stylu jazdy
#52
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2011 - 08:13
Moja omega jest tak biedna, że nic sobie sama nie kupuje, za wszystko ja muszę płacić :neutral:Zastanawiam się jak bardzo biedna jest Twoja Omega, ale przede wszystkim kluska skoro masz takie pomysły...
...a co na to Żona:masakra:
Poza tym w garażu trzymam auto a nie danie mączne jak co poniektórzy

A kto pisał że się nie da?A tak na poważnie to w Alfa Romeo te same zaciski są i bez problemu zakładają felgi 16", zatem na pewno się da, nawet z dużą tarczą - kwestia spasowania
tarcza do tych zacisków w alfie ma średnicę 305mm - myślę,że coś takiego spokojnie wystarcza do agresywniejszego stylu jazdy
Ilku rozpracował hamulce w łamadze pod 17", ja pod 18", bądź pierwszy który ogarnie sensownie 16" i pochwal się rezultatem.
#53
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2011 - 08:26

Z tego co sie dowiedziałem odnośnie zacisków to czterotłoczkowe Brembo były używane w:
Alfa Romeo (różne modele), BMW e38, Mercedes ML, Mercedes W220, Peugeot 607 i (ciekawostka) IVECO (nowe mozna kupic już za 250zł/szt

Jednakże te z IVECO mają inne mocowanie klocków hamulcowych (pojedynczy trzpień). Listę postaram się uzupełniać edytując niniejszy post.
#54
OFFLINE
Napisany 02 czerwca 2011 - 18:02
Tak to się prezentuje:

czekam teraz na adaptery klocki i przewody w oplocie. Teraz kwestia w ile DAN się wyrobi.
już wiem o co chodzi z ogranicznikami. Przymierzyłem tarcze jak widać na zdjęciu i jest tak z niecały 1mm luzu z każdej strony. Myślę ze będzie trzeba to zmienić.
#55
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2011 - 10:07
Przyszły już właśnie dziś tarcze i zaciski:
Tak to się prezentuje:
czekam teraz na adaptery klocki i przewody w oplocie. Teraz kwestia w ile DAN się wyrobi.
już wiem o co chodzi z ogranicznikami. Przymierzyłem tarcze jak widać na zdjęciu i jest tak z niecały 1mm luzu z każdej strony. Myślę ze będzie trzeba to zmienić.
poczekaj na adaptery i bedziesz wiedzial ktora strone trzeba przybrac, u mnie wystarczylo zebrac z jedenj strony i jest wszystko ok.
wlasnie jestem w trakcie docierania zestawiku.

po pierwszych 100 km juz czuc ruznice
#56
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2011 - 16:52

#57
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2011 - 15:07

DAN wyslal juz adaptery i czekam na przesyłke. Mam pytanie jeszcze jakie klocki do tego zestawu zastosowac prosil bym o jakies linki.
#58
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2011 - 08:55
ja tez czekam na przesyłke, ale hamulce będe robił dopiero lipiec-sierpień, bo mam dużo pracy.

pozdrawiam
#59
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2011 - 10:12
http://allegro.pl/kl...1648630993.html
http://allegro.pl/kl...1660447809.html
#60
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2011 - 10:44