Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pasek rozrządu- kiedy wymieniac?!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
109 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Piotrek Be

Piotrek Be
  • 42 postów
  • Dołączył: 30-10-2006
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 20 marca 2011 - 16:43

Dzięki za odpowiedź. A czy miał ktoś założoną jedną metalową i platikową i co to daje?

#82 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 20 marca 2011 - 17:15

Nie wiem co to daje, ale ja bym wolal metalowe. Pierwsze slysze o plastikowych. Czy az taka jest roznica cenowa?

#83 OFFLINE   Piotrek Be

Piotrek Be
  • 42 postów
  • Dołączył: 30-10-2006
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 20 marca 2011 - 17:50

Róznica w cenie jest ogromna. Plastik kosztuje ok 45zł. A metalowa ok 150zł.

Większość użytkowników nawet o tym nie wie i stosuje plastikowe.
Może wypowie się jeszcze ktoś z doświadczeniem albo jakiś mechanik?

#84 OFFLINE   zYx

zYx

    Member of Mayday

  • 209 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: EU

Napisany 20 marca 2011 - 17:58

150zł za rolke prowadzaca? :>

#85 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 marca 2011 - 18:02

ludzie co wy za bzdury odpowiadacie........
jaka metalowa?????
w silniku x20xev jest JEDEN TYP ROZRZADU
i w oryginale i w zamiennikach ta rolka ma byc plastikowa (w oryginale szla firmy INA)
Napniacz ma rolke metalowa. Przypominam ze rolki o ktorych moza sa tylko rolkami prowadzacymi. Temat taki jak rozmowa o pompach wody ze metalowae wirniki lepsze od plastikowych
Kolego idz do sklepu popros o zestaw z napinaczem LItens , rolkami INA, pasek conti gates bosch dayco do wyboru i pompa wody graf kwp skf dolz itd.....


p.s. silnik 1,6 16V opla mial na poczatku produkcji jedna rolke metalowa ktora zostala przez opla zmieniona na plastikowa firmy SRS..
max za markowy zestaw rozrzadu z pompa do tego silnika to 330 zl
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#86 OFFLINE   misiu8126

misiu8126
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-10-2007
  • Skąd: Sweden

Napisany 21 czerwca 2013 - 12:44

Witam serdecznie, posiadam Opla Omegę 2,5 v6 r.2000 z przebiegiem bliskim 150000km. Ostatnia wymian paska rozrządu miała miejsce przy przebiegu 65k, wymiana miała miejsce w serwisie opla zagranicą. Sprzedawca ustalił że kolejna wymiana przewidziana jest po przejechaniu 100k. W książce serwisowej jest napisane, że wymiany co 120 k, ludzie mówią że co 60 k max. Obdzwoniłem serwisy opla w Polsce, opinie podzielone, jedni że co 60k inni że Opel podaje co 120 i tak powinno być.

Auto użytkowane na szwedzkich drogach, nadal przeze mnie.

Czy ktoś z was wymienia paski w tym modelu tak jak podaje serwis??

Pytam bo koszt wymiany w Szwecji jest cho..... drogi.... i chciałbym to odłożyć na urlop w Polsce.

Proszę o porady i konkrety, najlepiej fakty i dowody.... ha ha:)
MISIU

#87 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 czerwca 2013 - 12:51

Witam serdecznie, posiadam Opla Omegę 2,5 v6 r.2000 z przebiegiem bliskim 150000km. Ostatnia wymian paska rozrządu miała miejsce przy przebiegu 65k, wymiana miała miejsce w serwisie opla zagranicą. Sprzedawca ustalił że kolejna wymiana przewidziana jest po przejechaniu 100k. W książce serwisowej jest napisane, że wymiany co 120 k, ludzie mówią że co 60 k max. Obdzwoniłem serwisy opla w Polsce, opinie podzielone, jedni że co 60k inni że Opel podaje co 120 i tak powinno być.

Auto użytkowane na szwedzkich drogach, nadal przeze mnie.

Czy ktoś z was wymienia paski w tym modelu tak jak podaje serwis??

Pytam bo koszt wymiany w Szwecji jest cho..... drogi.... i chciałbym to odłożyć na urlop w Polsce.

Proszę o porady i konkrety, najlepiej fakty i dowody.... ha ha:)


Masz najnowszy typ rozrządu, wymiana co 120 tysi.
Dla pewności podaj VIN

#88 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 czerwca 2013 - 13:01

Masz najnowszy typ rozrządu, wymiana co 120 tysi.

najnowszy maja tylko 3.2 po 2002 roku i tam jest co 90 000 km. vkma 05500 i 05501 do 60 tys/4 lata




 


#89 OFFLINE   misiu8126

misiu8126
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-10-2007
  • Skąd: Sweden

Napisany 21 czerwca 2013 - 16:24

W0L0VBM69Y1123505

Kurczę już sam teraz nie wiem do ....
W serwisie w Szwecji mówili 120 k i wymiana, w większości polskich salonów to samo....
Jak to dokładnie sprawdzić??? Macie jakiś pomysł??
MISIU

#90 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2013 - 17:02

wolałem dmuchać na zimne.Zmieniłem rozrząd przy przebiegu 40tyś ale miał juz 6 lat.

#91 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 czerwca 2013 - 18:25

Koledzy, co znaczy najnowszy typ rozrządu? Rozumiem, że wszystkie 3.2 taki mają?

#92 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 czerwca 2013 - 18:29

Koledzy, co znaczy najnowszy typ rozrządu? Rozumiem, że wszystkie 3.2 taki mają?


Nie. Ty od 857xxxx w gore. Rozrzad vkam 05502




 


#93 OFFLINE   misiu8126

misiu8126
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-10-2007
  • Skąd: Sweden

Napisany 22 czerwca 2013 - 10:21

To może zapytam tak,czy jestem wstanie namacalnie sprawdzić stan paska nie rozbierając za wiele, dotknąć, sprawdzić czy nie postrzępiony, jakie ma zęby itd......

Proszę podpowiedzcie coś///
MISIU

#94 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 czerwca 2013 - 14:06

To może zapytam tak,czy jestem wstanie namacalnie sprawdzić stan paska nie rozbierając za wiele, dotknąć, sprawdzić czy nie postrzępiony, jakie ma zęby itd......

Proszę podpowiedzcie coś///


A jaki masz problem? Jak ma najechane 60000 albo 4 lata to wymieniaj a mie kombinujesz. Bo jak strzeli to bedzie placz i lament ze opel to zlom. Bo właściciel chcial zaoszczędzić




 


#95 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2013 - 16:42

Zaden szanujący się mechanik nie odpowie jednoznacznie ( zdejmują jedynie pokrywę rozrządu ) czy pasek pojeździ jeszcze 10 czy 20 tyś. km.
Można to określić dopiero po demontażu paska - ale czy to się opłaca ??

Nie jeden raz już mnie proszono o podobną opinię - za każdym razem przekonywałem na zakup i wymianę kpl. rozrządu
Takie spr. i wymiana za 10/15 tyś km to jest pozorne oszczędzanie .

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#96 OFFLINE   misiu8126

misiu8126
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-10-2007
  • Skąd: Sweden

Napisany 22 czerwca 2013 - 17:54

Panowie, nie chodzi o moją oszczędność, tylko o to, że na tę chwilę nie mam możliwości wymiany.....a auto potrzebne codziennie do pracy.....dlatego tak pytam i pytam bo chciałbym w końcu ustalić jakąś normalną normę a nie na zasadzie domysłów i nad wyraz dużej przezorności naszej polskiej kultury.
Pisze tak bo wiem, że nasze polskie charaktery są tak bardzo wyczulone i przezorne, że głowa boli. Ponadto w każdej marce producenci określają normy wymiany takich części, dlaczego każdy mówi co innego??? Chociaż jak obdzwoniłem serwisy opla to 80 % mówiła,że w tym moim modelu wymiana następuje co 120 lub 8 lat zgodnie z ich wytycznymi i danymi po sprawdzeniu mojego VIN, Te 20 % salonów mówiło o wymianie co 60 tys i 4 lata motywując to cyt. " bo tak jest", na pytanie czym dokładnie się sugerują nie byli w stanie mi odpowiedzieć, określili to jako np doświadczenie, bo tak słyszeli, tak powinno być;ale nie podawali konkretów ani argumentów na 100 % poza tym , że raczej jest bezpieczniej....
MISIU

#97 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2013 - 18:20

80 % mówiła,że w tym moim modelu wymiana następuje co 120 lub 8 lat zgodnie z ich wytycznymi i danymi po sprawdzeniu mojego VIN

20 % salonów mówiło o wymianie co 60 tys i 4 lata motywując że raczej jest bezpieczniej....

Wybór należy do Ciebie :tak: czy wolisz zgodnie z zaleceniami 80%, czy bezpieczeństwem 20%.

#98 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 22 czerwca 2013 - 18:40

Panowie, nie chodzi o moją oszczędność, tylko o to, że na tę chwilę nie mam możliwości wymiany.....a auto potrzebne codziennie do pracy.....dlatego tak pytam i pytam bo chciałbym w końcu ustalić jakąś normalną normę a nie na zasadzie domysłów i nad wyraz dużej przezorności naszej polskiej kultury.
Pisze tak bo wiem, że nasze polskie charaktery są tak bardzo wyczulone i przezorne, że głowa boli. Ponadto w każdej marce producenci określają normy wymiany takich części, dlaczego każdy mówi co innego??? Chociaż jak obdzwoniłem serwisy opla to 80 % mówiła,że w tym moim modelu wymiana następuje co 120 lub 8 lat zgodnie z ich wytycznymi i danymi po sprawdzeniu mojego VIN, Te 20 % salonów mówiło o wymianie co 60 tys i 4 lata motywując to cyt. " bo tak jest", na pytanie czym dokładnie się sugerują nie byli w stanie mi odpowiedzieć, określili to jako np doświadczenie, bo tak słyszeli, tak powinno być;ale nie podawali konkretów ani argumentów na 100 % poza tym , że raczej jest bezpieczniej....


U mnie w książce jest napisane 120000km / 8 lat ale wymieniam co 60.000km gdyż przypuszczam że 120.000km to ten pasek nie da rady....
Poza tym niekoniecznie musi się pasek zerwać. Może rolka się rozpaść, może napinacz puścić....

Załączam zdjęcia wytartej rolki napinacza i odpowiednio wytertego paska rozrządu z mojego silnika po niecałych 59.000 km. Dodam jeszcze że poprzednie rozrządy po demontażu po 60.000km wyglądały jak nowe. Tu dodatkowo już smar z rolek prowadzących zaczynał wyłazić... Na pewno nie przeciągnałbym nawet do 90.000km.
A wymianę na pewno wcisniesz gdzieś w swój grafik :) Mojemu mechanikowi zajęło to 3 godzinki...

#99 OFFLINE   misiu8126

misiu8126
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-10-2007
  • Skąd: Sweden

Napisany 22 czerwca 2013 - 18:47

No to dla dobra ogółu poświęcę się bo ta kwestia już zaczęła mnie bardzo denerwować z poprzednią Omesią( było to kilka lat temu ale zawsze ).

A tak poza marginesem zapytam jaki jest koszt całego kompletu rozrządu do mojej Omesi???
Czy macie jakiś sprawdzony sklep internetowy z takimi częściami????
Jakiej marki polecacie rozrząd i co jest w całym komplecie do wymiany???

Wiem wiem Tuptus!!! Dzięki za podpowiedź ja mam tak samo w swojej książce serwisowej, ponadto ostatnia wymiana mojego rozrządu miała miejsce w serwisie w Szwecji, po rozmowie z nimi powiedzieli mi to samo co 80% serwisów w Polsce
MISIU

#100 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 22 czerwca 2013 - 19:21

Ja biorę rozrząd od Kczecha z naszego forum - firma Somad.
Ostatnio płaciłem chyba 504 PLN z kurierem jak dobrze pamiętam... Przysyłają zawsze SKF.