

pasek rozrządu- kiedy wymieniac?!
#1
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2007 - 23:04
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2007 - 15:05
I najlepiej to wymieniać rozrząd razem z pompą wodną.
_________________
Ja wczoraj wymienialem pompe wodna bo cos stukalo(niewymieniana wczesniej) i do tego musialem wymienic caly rozrzad bo pasek sie gdzies przetarl( a zrobilem na nim tylko 20tkm) Takze nastepnym razem juz bede wiedzial zeby pompe wody tez wymieniac razem z rozrzadem

#5
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2007 - 18:05
#6
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2007 - 21:44
[B]
#7
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2007 - 00:01
PRzemek a powiedz mi w jakim momencie Ci cos stukalo? mi ostatnio cos stuka,a wlasciwie skrzeczy jak odpalam samochod i nie mam pojecia co to moze byc. jak silnik jest cieply i go odpalam to juz nic nie stuka!
Mi stukalo przy przyspieszaniu, taki metaliczny dzwiek, przy normalnej jezdzie nie bylo slychac.
#8
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 10:41
a propo jakichś stuków zgrzytów w okolicach rozrządu to u mnie też to jest tak jakby łożysko raz na ile się odzywało. podejrzewam rolkę ale mechamik do którego wstawiam auto powiedział że może być to pompa wody ale wszystko wyjaśni się jak rozbierze. POZDRO>
#9
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 14:05
Jestem tu nowy chodź Omegę posiadam prawie od roku. ale chociaż nic do tej pory nie pisałem, to byłem wiernym "czytaczem", i muszę przyznać, że to forum to istna kopalnia wiedzy.W sobotę wymieniałem w swoim silniku (2.0 16v) rozrząd i chciałem się podzielić kilkoma spostrzeżeniami.Po przeczytaniu sporej ilości postów na ten temat zdecydowałem się na zakup kompletnego zestawu łącznie z pompą wodną.Po zdjęciu paska okazało się, że wszystkie rolki łącznie z napinaczem są w bardzo dobrym stanie, a pompa wody świeciła się jak nówka ze sklepu, co oznacza, że była wymieniona przez poprzedniego właściciela(przebieg auta to 210 tys.).Mogłem więc spokojnie wymienić sam pasek, no ale skoro już kupiłem, to wymieniłem całość bez pompy.Doszedłem jednak do wniosku, że nie warto przed rozebraniem robić zakupów.Dodam tylko jeszcze, że jakiś czas temu(dosyć dawno) byłem przez 4 lata mechanikiem w autoryzowanym serwisie Fiata.Co prawda silniki wtedy były prościutkie i rozrząd składał się z paska i napinacza, i wymieniało się tylko pasek.Bardzo rzadko zdarzały się awarie rolki, do tego stopnia, że gdy zaszła konieczność wymiany, to trzeba było sporo poczekać, bo w hurtowniach nie było.Awarie nigdy nie polegały na zatarciu rolki, po prostu zaczynała buczeć.I nigdy przez ten czas kiedy pracowałem, a strzelające paski zdarzały się czasem, przyczyną pęknięcia paska nie była rolka.Zastanawiam się więc, czy cały ten szum odnośnie rozrządu nie rozpętały firmy produkujące części tylko po to, żeby więcej zarobić.To tyle odnośnie moich spostrzeżeń.
Oczywiście ja nikogo do niczego nie namawiam, niech każdy robi po swojemu, ale jaki to problem za jakiś czas, jak zacznie np. buczeć rolka albo cieknąć pompa, rozpiąć pasek i ją wymienić?pozdrawiam wszystkich Jarek
#10
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 16:44
Pozdrowienia :mrgreen:
#11
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 18:01
Jarek_dki to ze wszystko bylo cacy czyste itp nie znaczylo ze przejedzie nastepne 60 000(rozrzadu nie wymienia sie jak zacznie cos stukac lub jak sie pasek zerwie tylko z km i wieku) bo nie jest problemem dla mechaniki juz od wielu lat okreslic dlugosc "zycia " lozyska. Na to sa wzory i wytarczy podac odpowiednie dane i wyliczysz sam jak dlugo dane lozysko pociagnie. W ksiazkach z podstaw mechaniki juz to mozna znalezc.
W sam . japonskich okresy wymian rozrzadu jud od dawna siegaja 100 000 - 150 000 ale tam wymienia sie rozrzad z kolami pasowymi.
Pare rozrzadow w swoim zyciu wymienilem i mam ciagly kontakt z kumplem ktory pare rozrzadow wymienia w miesiacu i z tych doswiadczen wynika ze w naszych motorach dobrze jest wymienic rozrzad przy 60 000 i to kompletny a szczegolnie chodzi tu o pompe bom jak zacznie puszczac plyn to i tak rozrzad do wymiany bo glikol zawarty w plynie rozpuszcza m.in. paski. Pozdrawiam
#12
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 18:24
#13
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 19:19
Jest to taka wada jak np wielowachaczowe rozwiazanie przedniego zawieszenia w A4, A6, B5, wiadomo bylo ze jest zle ale dopiero od modeli B6 i A.... zmieniono na pochylonego mcperhsona
#14
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 21:27
Zgadzam sie z toba w 100%. Uwazam , ze rozrzad w Omach to podstawowa wada . Potem dlugo,dlugo nic i dopiero mozna szukac nastepnych niedorubek. Dotyczy to chyba wszystkich silnikow benzynowych , bo z tego co wiem to przy kazdej pojemnosci limit konczy sie na 60tys km. Troche malo, a jeszcze tu i owdzie czytam o zerwaniu paska co nie nastraja optymistycznie( zwlaszcza ze we wrzesniu chce jechac do Polski- 3400km do Lodzi

Pozdrowienia :drink:
#15
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 21:33
#16
OFFLINE
Napisany 19 czerwca 2007 - 21:44

Powiem szczerze ze nieznam firmy ktora daje tak krotki limit km.
#17
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2007 - 08:26
#18
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2007 - 16:59

Pozdrowienia
#19
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2009 - 15:26