

pasek rozrządu- kiedy wymieniac?!
#101
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 19:27
#102
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 19:30
A czy jesteście w stanie punkt po punkcie napisać co jest w tym komplecie???? Czy pompę wody musze też zmienić??? Bo z tego co pamiętam to chyba tak....
Pompa nie jest napedzana z paska wiwc nie ma potrzeby wymieniać ale jak kest wszystko zdjete to jest latwo
Komplet to pasek dwie rolki prowadzące napinacz z podstawa i śruby
#103
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 19:30
Lecz wymiana przydał by się w kpl.
Edit:
śjakiś pomarańczowy mnie wyprzedził

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#104
OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2013 - 08:58
Panowie, nie chodzi o moją oszczędność, tylko o to, że na tę chwilę nie mam możliwości wymiany.....a auto potrzebne codziennie do pracy.....dlatego tak pytam i pytam bo chciałbym w końcu ustalić jakąś normalną normę a nie na zasadzie domysłów i nad wyraz dużej przezorności naszej polskiej kultury.
Pisze tak bo wiem, że nasze polskie charaktery są tak bardzo wyczulone i przezorne, że głowa boli. Ponadto w każdej marce producenci określają normy wymiany takich części, dlaczego każdy mówi co innego??? Chociaż jak obdzwoniłem serwisy opla to 80 % mówiła,że w tym moim modelu wymiana następuje co 120 lub 8 lat zgodnie z ich wytycznymi i danymi po sprawdzeniu mojego VIN, Te 20 % salonów mówiło o wymianie co 60 tys i 4 lata motywując to cyt. " bo tak jest", na pytanie czym dokładnie się sugerują nie byli w stanie mi odpowiedzieć, określili to jako np doświadczenie, bo tak słyszeli, tak powinno być;ale nie podawali konkretów ani argumentów na 100 % poza tym , że raczej jest bezpieczniej....
Według autodaty do 2002 co 4l lub 60 tys. od 2003 co 8l. lub 120 tys. jednocześnie wymiana rolek prowadzącej i napinającej.
#105
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2013 - 10:58
#106
OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2013 - 11:20
A wie ktoś skąd ta różnica? Rolki różnią się dolną czy podstawa napinacza(tak?) ale przecież pasek i łożyska te same a to one się zużywają?
inaczej napiety pasek.
#107
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2015 - 19:58
Chodzi chyba o to, że w nowym typie rozrządu dolna rolka jest wyżej i nie jest na mimośrodzie (brak regulacji). Po tym można poznać najnowszy typ rozrządu wymieniany co 120tys??
#108
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2015 - 21:15
Odgrzeje kotleta.
Chodzi chyba o to, że w nowym typie rozrządu dolna rolka jest wyżej i nie jest na mimośrodzie (brak regulacji). Po tym można poznać najnowszy typ rozrządu wymieniany co 120tys??
Tak. Ty taki masz, jeżeli silnik masz oryginalny. Musisz mieć jednak pewność ,że Ty lub ktoś kto Ci go zamontuje zrobi to prawidłowo i ma narzędzia aby ustawić i napiąć pasek właściwie.
#109
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2015 - 21:35
#110
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2015 - 21:58
Patrząc od przodu to na prawej głowicy ma grać idealnie po zębach? Tego nie wyreguluje w razie co.
Jak regulujesz górną rolką to wszystkie wałki się przestawiają...
Zwróć uwagę na poprawne ustawienie napinacza..
Jak wymieniasz rozrząd na blokadach od razu powinno być :ok:
Edit. I pasek napinasz "etapami" w sprawdzonych poradach masz wszystko dokładnie opisane...

ZWYKŁY KLUBOWICZ