

pasek rozrządu- kiedy wymieniac?!
#81
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 16:43
#82
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 17:15
#83
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 17:50
Większość użytkowników nawet o tym nie wie i stosuje plastikowe.
Może wypowie się jeszcze ktoś z doświadczeniem albo jakiś mechanik?
#84
OFFLINE
#85
OFFLINE
Napisany 20 marca 2011 - 18:02
jaka metalowa?????
w silniku x20xev jest JEDEN TYP ROZRZADU
i w oryginale i w zamiennikach ta rolka ma byc plastikowa (w oryginale szla firmy INA)
Napniacz ma rolke metalowa. Przypominam ze rolki o ktorych moza sa tylko rolkami prowadzacymi. Temat taki jak rozmowa o pompach wody ze metalowae wirniki lepsze od plastikowych
Kolego idz do sklepu popros o zestaw z napinaczem LItens , rolkami INA, pasek conti gates bosch dayco do wyboru i pompa wody graf kwp skf dolz itd.....
p.s. silnik 1,6 16V opla mial na poczatku produkcji jedna rolke metalowa ktora zostala przez opla zmieniona na plastikowa firmy SRS..
max za markowy zestaw rozrzadu z pompa do tego silnika to 330 zl
[B]
#86
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2013 - 12:44
Auto użytkowane na szwedzkich drogach, nadal przeze mnie.
Czy ktoś z was wymienia paski w tym modelu tak jak podaje serwis??
Pytam bo koszt wymiany w Szwecji jest cho..... drogi.... i chciałbym to odłożyć na urlop w Polsce.
Proszę o porady i konkrety, najlepiej fakty i dowody.... ha ha:)
#87
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2013 - 12:51
Witam serdecznie, posiadam Opla Omegę 2,5 v6 r.2000 z przebiegiem bliskim 150000km. Ostatnia wymian paska rozrządu miała miejsce przy przebiegu 65k, wymiana miała miejsce w serwisie opla zagranicą. Sprzedawca ustalił że kolejna wymiana przewidziana jest po przejechaniu 100k. W książce serwisowej jest napisane, że wymiany co 120 k, ludzie mówią że co 60 k max. Obdzwoniłem serwisy opla w Polsce, opinie podzielone, jedni że co 60k inni że Opel podaje co 120 i tak powinno być.
Auto użytkowane na szwedzkich drogach, nadal przeze mnie.
Czy ktoś z was wymienia paski w tym modelu tak jak podaje serwis??
Pytam bo koszt wymiany w Szwecji jest cho..... drogi.... i chciałbym to odłożyć na urlop w Polsce.
Proszę o porady i konkrety, najlepiej fakty i dowody.... ha ha:)
Masz najnowszy typ rozrządu, wymiana co 120 tysi.
Dla pewności podaj VIN
#88
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2013 - 13:01
najnowszy maja tylko 3.2 po 2002 roku i tam jest co 90 000 km. vkma 05500 i 05501 do 60 tys/4 lataMasz najnowszy typ rozrządu, wymiana co 120 tysi.
#89
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2013 - 16:24
Kurczę już sam teraz nie wiem do ....
W serwisie w Szwecji mówili 120 k i wymiana, w większości polskich salonów to samo....
Jak to dokładnie sprawdzić??? Macie jakiś pomysł??
#90
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2013 - 17:02
#91
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2013 - 18:25
#92
OFFLINE
Napisany 21 czerwca 2013 - 18:29
Koledzy, co znaczy najnowszy typ rozrządu? Rozumiem, że wszystkie 3.2 taki mają?
Nie. Ty od 857xxxx w gore. Rozrzad vkam 05502
#93
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 10:21
Proszę podpowiedzcie coś///
#94
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 14:06
To może zapytam tak,czy jestem wstanie namacalnie sprawdzić stan paska nie rozbierając za wiele, dotknąć, sprawdzić czy nie postrzępiony, jakie ma zęby itd......
Proszę podpowiedzcie coś///
A jaki masz problem? Jak ma najechane 60000 albo 4 lata to wymieniaj a mie kombinujesz. Bo jak strzeli to bedzie placz i lament ze opel to zlom. Bo właściciel chcial zaoszczędzić
#95
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 16:42
Można to określić dopiero po demontażu paska - ale czy to się opłaca ??
Nie jeden raz już mnie proszono o podobną opinię - za każdym razem przekonywałem na zakup i wymianę kpl. rozrządu
Takie spr. i wymiana za 10/15 tyś km to jest pozorne oszczędzanie .
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#96
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 17:54
Pisze tak bo wiem, że nasze polskie charaktery są tak bardzo wyczulone i przezorne, że głowa boli. Ponadto w każdej marce producenci określają normy wymiany takich części, dlaczego każdy mówi co innego??? Chociaż jak obdzwoniłem serwisy opla to 80 % mówiła,że w tym moim modelu wymiana następuje co 120 lub 8 lat zgodnie z ich wytycznymi i danymi po sprawdzeniu mojego VIN, Te 20 % salonów mówiło o wymianie co 60 tys i 4 lata motywując to cyt. " bo tak jest", na pytanie czym dokładnie się sugerują nie byli w stanie mi odpowiedzieć, określili to jako np doświadczenie, bo tak słyszeli, tak powinno być;ale nie podawali konkretów ani argumentów na 100 % poza tym , że raczej jest bezpieczniej....
#97
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 18:20
80 % mówiła,że w tym moim modelu wymiana następuje co 120 lub 8 lat zgodnie z ich wytycznymi i danymi po sprawdzeniu mojego VIN
Wybór należy do Ciebie :tak: czy wolisz zgodnie z zaleceniami 80%, czy bezpieczeństwem 20%.20 % salonów mówiło o wymianie co 60 tys i 4 lata motywując że raczej jest bezpieczniej....
#98
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 18:40
Panowie, nie chodzi o moją oszczędność, tylko o to, że na tę chwilę nie mam możliwości wymiany.....a auto potrzebne codziennie do pracy.....dlatego tak pytam i pytam bo chciałbym w końcu ustalić jakąś normalną normę a nie na zasadzie domysłów i nad wyraz dużej przezorności naszej polskiej kultury.
Pisze tak bo wiem, że nasze polskie charaktery są tak bardzo wyczulone i przezorne, że głowa boli. Ponadto w każdej marce producenci określają normy wymiany takich części, dlaczego każdy mówi co innego??? Chociaż jak obdzwoniłem serwisy opla to 80 % mówiła,że w tym moim modelu wymiana następuje co 120 lub 8 lat zgodnie z ich wytycznymi i danymi po sprawdzeniu mojego VIN, Te 20 % salonów mówiło o wymianie co 60 tys i 4 lata motywując to cyt. " bo tak jest", na pytanie czym dokładnie się sugerują nie byli w stanie mi odpowiedzieć, określili to jako np doświadczenie, bo tak słyszeli, tak powinno być;ale nie podawali konkretów ani argumentów na 100 % poza tym , że raczej jest bezpieczniej....
U mnie w książce jest napisane 120000km / 8 lat ale wymieniam co 60.000km gdyż przypuszczam że 120.000km to ten pasek nie da rady....
Poza tym niekoniecznie musi się pasek zerwać. Może rolka się rozpaść, może napinacz puścić....
Załączam zdjęcia wytartej rolki napinacza i odpowiednio wytertego paska rozrządu z mojego silnika po niecałych 59.000 km. Dodam jeszcze że poprzednie rozrządy po demontażu po 60.000km wyglądały jak nowe. Tu dodatkowo już smar z rolek prowadzących zaczynał wyłazić... Na pewno nie przeciągnałbym nawet do 90.000km.
A wymianę na pewno wcisniesz gdzieś w swój grafik

#99
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 18:47
A tak poza marginesem zapytam jaki jest koszt całego kompletu rozrządu do mojej Omesi???
Czy macie jakiś sprawdzony sklep internetowy z takimi częściami????
Jakiej marki polecacie rozrząd i co jest w całym komplecie do wymiany???
Wiem wiem Tuptus!

#100
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 19:21
Ostatnio płaciłem chyba 504 PLN z kurierem jak dobrze pamiętam... Przysyłają zawsze SKF.