

Różnica Eprom'u 2.5 a 3.0 v6 ?!
#1
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 08:46
czy epromy w ECU silnikach 2.5 i 3.0 czymś się różnią prócz "opakowania"
pytanie nie wzięło się z powietrza
wpadł mi w rączki "zdłubany" komputer z 2.5v6
zastanawiam się czy podmiana samego epromu w 3.0 na ten z 2.5 coś zmieni na + czy tylko pogorszy
sprawdzał ktos kiedyś softy w obu kościach ?
#2
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 10:49
też po wymianie silnika samego słupka nic się nie dzieje.
#3
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 13:55
ale z 3.0 na 2.5 czy odwrotnie ?mnie się wydawało że w 2.5 i 3.0 jest ten sam sterownik Motronic M2.8.1 :hmm:
też po wymianie silnika samego słupka nic się nie dzieje.
#4
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 14:53
edit znalazłem

http://forum.omegakl...
jeszcze jeden http://forum.omegakl...
#5
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 15:01

#6
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 15:05
#7
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 19:15
odpalił i jakby ładniej reaguje na pedał gazu

pojeżdże i się pochwale co mi to dziwactwo dało ...
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 19:37

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#11
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 19:56
pyknąłem rozrusznikiem - odpalił na dotyk - lepiej niż oryginał

#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2011 - 07:44
po nocy zazwyczaj kilka razy musiał silnik obrócić zanim zaskoczył
(nie wiedzieć czemu tak się działo bo na 2 ecu to samo)
a tu miła niespodzianka - dotkniecie i pracuje

dalsze refleksje za kilka godzin
cdn...
#14
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2011 - 09:13
to pierwsze wrażenia
po nocy zazwyczaj kilka razy musiał silnik obrócić zanim zaskoczył
(nie wiedzieć czemu tak się działo bo na 2 ecu to samo)
a tu miła niespodzianka - dotkniecie i pracuje
dalsze refleksje za kilka godzin
cdn...
rozjechana mapa i tyle. odlaczales kompa i sie wyzerowala
#15
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2011 - 10:46

#16
OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 00:52
Ogólnie:
- sterownik HH od 2.5 ma bardzo "konserwatywnie" ustawiony zapłon, no i raczej ubogo dawkuje paliwo
- sterownik HJ od 3.0 daje delikatnie większe wyprzedzenie zapłonu i więcej paliwa (w zależności od wersji oprogramowania, tutaj chyba było ich najwięcej)
- sterownik AF od 3.0 to prawdziwy szatan jeśli chodzi o zapłon, górą też leje więcej.
Jak odbiorę auto od gazownika (i znajdę chwilę na zabawę z własnym autem) to spróbuję co daje przesiadka z HJ na AF (przeprogramuje sobie pamięć odpowiednim wsadem).
Zasadniczo odradzam ujeżdżanie 3.0 na sterowniku od 2.5. Po pierwsze - z racji różnicy pojemności wkraczamy już prawie na styk w adaptację paliwową. Po drugie - nie da to pełnej frajdy z jazdy 3.0. Samą pamięć łatwo wymienić, jest w podstawce (DIL28), nowa kostka + programowanie to nie majątek.
#17
OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 05:47

już w komorze silnika natknąłem się na cos takiego http://www.maksor.pl...-20-000-gaussow
poszedłem za głosem przeczucia i zerknąłem do ecu
siedział piekny nieoryginalny epromik z opisem
to wszystko plus układ wydechowy i zawieszenie siedzi w mojej manualnej 3.0
powiem szczerze - wydaje mi sie że wigoru nabrał silniczek a przy tym spalanie drastycznie ograniczyło się do max.13/100km po mieście
#18
OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 10:14
#19
OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 10:45
#20
OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 14:00