Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Znikający płyn


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Chrome

Chrome
  • 53 postów
  • Dołączył: 07-03-2013
  • Skąd: Płock

Napisany 30 marca 2013 - 12:31

jechać na test co2



a jak odkręce korek od zbiorniczka na zimnym odpalonym silniku i sprawdzę czy idą bombelki powietrza?

#22 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 30 marca 2013 - 12:34

Wczoraj chwile jeżdząć autem po mieście auto się nie grzeje temp ok 90stopni , ciepłe ogrzewanie płynu nie ubyło..dopiero rano musiałem dolać 1l wody.
Dziś natomiast jazdy 10km z wyłączonym ogrzewaniem auto złapało 90 stopni i spróbowałem odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego i nie dało rady - wytwarzało się za duże ciśnienie , natomiast wczoraj tego nie było gdy było włączone ogrzewanie podczas jazdy...
Dzisiaj jeszcze zajrzałem w olej stan jest bez zmian, nie widać żeby z olejem było coś nie tak ale zobaczyłem "majonez" biały nalot na korku od oleju. Wytarłem i po przejechaniu 10km zaczął się pojawiać ponownie.

obroty silnika są ok nie kuleją przyspiesza normalnie

Co do wycieków zobaczyłem na dwóch rurkach chyba jak się delikatnie poci na dwóch zaciskach..

Jak najlepiej sprawdzić czy przypadkiem nie jest uwalona uszczelka pod głowicą?



Kolega wcześniej napisał, żebyś pojechał sprawdzić CO2 w układzie chłodzenia.
Porządne warsztaty powinny mieć taki sprzęt i po sprawdzeniu masz wynik, czy jest to walnięta uszczelka pod głowicą.
Pozdrawiam.

#23 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 30 marca 2013 - 12:44

a jak odkręce korek od zbiorniczka na zimnym odpalonym silniku i sprawdzę czy idą bombelki powietrza?


Raczej nic to nie da, jeśli Ci nie dymi ani nie masz brązowego oleju to na 90% nie UPG ale na 100% powie Ci to tylko test.
Na początek skupił bym się na tym wycieku, może zawór trójdrożny albo nagrzewnica jeszcze lubi poszczać... włóż rękę za tunel środkowy od strony pasażera i obadaj...
Jak by to była uszczelka to przy takiej ilości płynu zostawiał byś za sobą dosłownie "zasłonę dymną"

Dodany obrazek


#24 OFFLINE   Chrome

Chrome
  • 53 postów
  • Dołączył: 07-03-2013
  • Skąd: Płock

Napisany 30 marca 2013 - 12:48

a gdzie znajduje się ten zawór trójdrożny?

#25 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 marca 2013 - 14:07

a gdzie znajduje się ten zawór trójdrożny?


jak otworzysz mache to z tyłu na wysokości łączenia silnika ze skrzynia po lewej stronie.najlepiej dotrzeć z kanału albo podszybie do zdjęcia

#26 OFFLINE   Chrome

Chrome
  • 53 postów
  • Dołączył: 07-03-2013
  • Skąd: Płock

Napisany 02 kwietnia 2013 - 07:17

zrobiłem test n CO2 wyszedł pozytywnie brak spalin w układzie ale jadąc wczoraj strasznie parowały mi szyby przy chłodnym powietrzu jak i ciepłym... zauważyłem również że w miejscu pedałów gazu oraz hamulca strasznie daje ciepłe powietrze (mimo że nawiew na nogi wyłączone od strony pasażera nie ma tego) oraz paruje spod maski w okolicach wlewu oleju tylko niżej... płynu jak ubywało tak ubywa wczoraj 3l...

#27 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2013 - 07:25

zrobiłem test n CO2 wyszedł pozytywnie brak spalin w układzie ale jadąc wczoraj strasznie parowały mi szyby przy chłodnym powietrzu jak i ciepłym... zauważyłem również że w miejscu pedałów gazu oraz hamulca strasznie daje ciepłe powietrze (mimo że nawiew na nogi wyłączone od strony pasażera nie ma tego) oraz paruje spod maski w okolicach wlewu oleju tylko niżej... płynu jak ubywało tak ubywa wczoraj 3l...


jeśli dmucha tylko na nogi kierowcy ale nie z kratek tylko spod konsoli środkowej to winna może być guma na nagrzewnicy.Ewentualnie zamontowana nie oryginalna nagrzewnica.
W moim przypadku parował płyn pod cewka zapłonową.Sikało na ścianę grodziową z lewej głowicy.Skończyło się na wymianie uszczelek pod głowicami.

#28 OFFLINE   Chrome

Chrome
  • 53 postów
  • Dołączył: 07-03-2013
  • Skąd: Płock

Napisany 02 kwietnia 2013 - 07:40

dodam jeszcze że temp jaką pokazuje to 90-95 stopni w maksie i próbując odkręcić wczoraj korek woda strasznie się gotuje robi się duże ciśnienie to normalne ?

#29 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2013 - 08:23

dodam jeszcze że temp jaką pokazuje to 90-95 stopni w maksie i próbując odkręcić wczoraj korek woda strasznie się gotuje robi się duże ciśnienie to normalne ?

a nie wpadłeś na to że układ chłodzenia jest układem zamokniętym i ma jakieś ciśnienie ?? w Omedze ciśnienie robocze to ok. 1.4 bara a w ciśnienie powietrza to około 1bar, więc po odkręceniu korka to normalne że wywali płyn od góry. przy wyższym ciśnieniu temperatura wrzenia jest znacznie wyższa.

#30 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 kwietnia 2013 - 14:22

Sprawdź ta gumę od nagrzewnicy, bo na 90% ona albo jej nie ma albo źle włożona/spasowana.

#31 OFFLINE   Chrome

Chrome
  • 53 postów
  • Dołączył: 07-03-2013
  • Skąd: Płock

Napisany 02 kwietnia 2013 - 19:16

teraz to już muszę dziennie dolewać 3-4l wody... szyby dzisiaj nie parowały a podłoga przy nagrzewnicy sucha tylko męczy mnie to dymienie z tyłu silnika(po osiągnięciu 90 stopni)...

#32 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 kwietnia 2013 - 20:24

zamiast gdybać i tracić czas to pojedz na kanał,uzupełnij stan,odpal,wejdź pod auto i zobaczysz skąd się leje,bo takiego wycieku 3-4litrów to jedynie ślepy by nie zauważył,więc nie powinieneś mieć problemu.w taki sposób to można wszystko wymienić a okaże się ze opaska pościła albo waż spuchł i się dziurka zrobiła.wiedz o tym ze pomiędzy głowicami masz chłodniczke oleju która jest zanurzona w płynie i może też z pod tego dekla od chłodniczki się lać

#33 OFFLINE   Chrome

Chrome
  • 53 postów
  • Dołączył: 07-03-2013
  • Skąd: Płock

Napisany 05 kwietnia 2013 - 17:23

no i "sika" mi z zaworu nagrzewnicy.. pytanie teraz czy zamienniki się sprawdzają czy tylko oryginał?? i możliwe że przez to może mi się gotować płyn..?

#34 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 05 kwietnia 2013 - 18:59

no i "sika" mi z zaworu nagrzewnicy.. pytanie teraz czy zamienniki się sprawdzają czy tylko oryginał?? i możliwe że przez to może mi się gotować płyn..?


Orginał się sprawdza,zamiennik nie. Mimo jest na forum kilku urzytkowników , którzy mają zamiennik i nic się nie dzieje. I uparcie twierdzą , że zamiennik wystarczy.

#35 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2013 - 19:01

ja założyłem zawór FEBI i odpukać w niemalowane drugi rok i jeszcze trzyma. w każdym bądź razie pamiętaj by zawór zamocować z powrotem na wieszaku (to taka blaszka wygięta w "L") bo zawory najczęściej padają przez wibracje silnika jak wiszą tylko na przewodach wodnych.

#36 OFFLINE   Chrome

Chrome
  • 53 postów
  • Dołączył: 07-03-2013
  • Skąd: Płock

Napisany 05 kwietnia 2013 - 19:03

trudno go wymienić? gdzie on dokładnie się znajduje.. i jak najlepiej go wymienić i co zdjąć?

#37 OFFLINE   kamerski

kamerski
  • 56 postów
  • Dołączył: 09-03-2008
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki

Napisany 05 kwietnia 2013 - 19:10

[quote name='Chrome']trudno go wymienić? gdzie on dokładnie się znajduje.. i jak najlepiej go wymienić i co zdjąć?[/QUO
łatwo wymienić go najlepiej zdjąć podszybie jak masz giętkie ręce to dasz radę jak nie to kolektor musisz zdjąć jest po lewej stronie za silnikiem na
pewno znajdziesz

#38 OFFLINE   Chrome

Chrome
  • 53 postów
  • Dołączył: 07-03-2013
  • Skąd: Płock

Napisany 05 kwietnia 2013 - 19:36

czyli żeby zdjąć podszybie trzeba tylko odkręcić wycieraczki (ramiona) i tyle?

#39 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2013 - 19:38

czyli żeby zdjąć podszybie trzeba tylko odkręcić wycieraczki (ramiona) i tyle?

praktycznie, ale jeszcze rozpiąć przewód zasilający podgrzewanie spryskiwaczy i rozpiąć rurkę od spryskiwaczy.

#40 OFFLINE   Chrome

Chrome
  • 53 postów
  • Dołączył: 07-03-2013
  • Skąd: Płock

Napisany 05 kwietnia 2013 - 19:48

Widzę że w Inter Carsie cięzko będzie dostać FEBI są tylko jakieś Toprany :/ spróbuje jeszcze w Motolargo..

btw. Topran to chyba dziadostwo ?