Znikający płyn
#1 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 13:32
chciałbym sie dowiedzieć co jeszcze zmienić przy fakcie wymiany pompy wody, rolek i paska rozrządu. za wszystkie sugestie dziękuje
a nie działa mi jeszcze elk. regul fotela kierowcy u pasżera działa, sprawdziłem włącznik ale jest jak nowy ??
#2 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 14:50
A co do fotela to gdzieś kolega BC30SE tlumaczyl zeby rozebrac przelacznik bo cos tam styki....
#3 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2006 - 21:10
Jaki korek odkręciłeś? Skąd się leje? Może sparciał przewód gumowy pod opaską?za filtrem oleju jak odkręciłem korek zaczeła uciekać woda tzn płyn, czyżby pompa wody sie skończyła?
#4 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2006 - 00:17
#5 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2006 - 04:57
#6 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2006 - 05:01
#7 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2006 - 17:36
#8 OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2006 - 18:03
#9 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2011 - 10:57
Problem z płynem przy 2.0 8v u koleżki w omci. Zaczęło sie od tego ze temperatura na wskaźniku zaczęła skakać do 100st. pukną w zegar opadł potem pukną nie opadło i tak różnie i tak jest do dziś. W między czasie pojawiają się następne objawy, płyn ubywa, dolewa, znów ubywa, dolewa, potem wywala przez zbiorniczek bo za dużo i zwraca. (tez tak jak popije to mam czasami ) innym razem nie wróci tylko ciągle dolewki po 3-4 setki.
Sprawdzam przewody na odpalonym silniku i po upływie kilku minut jak zaczyna silnik łapać 80st. przewody puchną, no ale OK, czekam dalej silnik łapie 95st, chłodnica zimna od termostatu płyn nie wychodzi, przewód zimny ale twardy jak bycze jajo. w końcu przy ok 97st. puścił termostat, przewody nadal twarde. Zamieniłem korek ze swoim, przewody już miększe, ale wentylator stoi i nie włącza, doszła temperatura do 100st. a wentylator stoi, więc włączam klimę, wentylatory weszły na malutkie obroty i temperatura w dół. Auto w trasie trzyma ok 92st. w mieście dolatuje na 100st. ale wentylatory nie włączają się. Tak napisałem tutaj bo pomyślałem ze to tez może być wina pompy wodnej, ale jak by miała wyciek to by mogła też robić za duże ciśnienie?
1- Co się spsuło?
2- Czy możliwe że ze zbyt wysokiego ciśnienia w układzie termostat nie ma siły się otworzyć?
3- Wysokie ciśnienie może być spowodowane uszkodzeniem korka?
4- Gdzie się podziewa płyn który ubywa przez 3 dni a potem wraca?
5- Gdzie się podziewa płyn który już nie wraca jak nie ma wycieku?
6- Czy wskaźnik temperatury szwankuje poprzez czujnik który nie włącza wentylatorów, czy po prostu dodatkowy feler auta i czy wskaźnik da sie wymienić sam, czy trzeba z całymi zegarami?
7- Czy temu wszystkiemu jest winna UPG?
8- Mamy robić rozrząd niedługo więc się zastanawiam czy w takim przypadku nie bezpieczniej będzie od razu zrzucić głowicę niż to robic za miesiąc jak się okaże że to jednak UPG zaczyna przepuszczać?
9- Który czujnik odpowiada za włączenie się wentylatora przy odpowiedniej temperaturze?
9 - Podsumowanie?
Pile, ze tak powiem pali się prawie i wiem, że to nie możliwe, ale powinienem to wiedzieć na wczoraj hehehe Oczywiście żart chłopaki
Jak coś wam przychodzi do głowy to proszę o pomoc
#10 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2011 - 19:54
nie wiem czy dobrze mysle ale pompa wody gdyby byla uszkodzona w jakis sposob to plyn ok ucieka ale temperatura bylaby normowana przez wentylatory itp.
#11 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2011 - 08:47
#12 OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 18:01
Gaz w aucie jest od 5 lat i problem zaczął dopiero nie dawno się pojawiać , 2 tygodnie temu sprawdzałem ciśnienie na cylindrach i było ok. problem trwa od paru dni..
Z góry dzięki za pomoc!
#13 OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 18:04
Kolego przeczytaj swój post od początku i pomyśl - jak my Ci na forum możemy pomóc ??
Cieknąć może wszędzie... albo dziura w zbiorniczku.
Takie ilości jak opisujesz to leje się gdzieś solidnie... nie widzisz plam pod autem ?
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#14 OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 18:17
#15 OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 18:23
Sprawdź CO2 w układzie...
Jak wygląda olej...
Jak wyglądają spaliny...
Czy się ciśnienie w układzie zwiększa...
O UPG na forum już jest poemat.
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#16 OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 18:36
czy to może być wina gazu
zobacz chłodzenie parownika
albo uszczelka pod głowicą
dymi mocno z wydechu?
jakby była uwalona uszczelka pod głowicą to podczas gdy silnik będzie wyłączony wody nie powinno ubywać?
nie, ewidentnie tak jak Beny mówi masz galanty wyciek, dolej płynu odpal auto i obserwuj. Mi przed wczoraj pękł wąż idący od termostatu do chłodnicy... też tam zaglądnij... może to to... musisz obserwować.
#17 OFFLINE
Napisany 29 marca 2013 - 18:44
Olej jest taki jak być powinien
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Napisany 30 marca 2013 - 12:07
Dziś natomiast jazdy 10km z wyłączonym ogrzewaniem auto złapało 90 stopni i spróbowałem odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego i nie dało rady - wytwarzało się za duże ciśnienie , natomiast wczoraj tego nie było gdy było włączone ogrzewanie podczas jazdy...
Dzisiaj jeszcze zajrzałem w olej stan jest bez zmian, nie widać żeby z olejem było coś nie tak ale zobaczyłem "majonez" biały nalot na korku od oleju. Wytarłem i po przejechaniu 10km zaczął się pojawiać ponownie.
obroty silnika są ok nie kuleją przyspiesza normalnie
Co do wycieków zobaczyłem na dwóch rurkach chyba jak się delikatnie poci na dwóch zaciskach..
Jak najlepiej sprawdzić czy przypadkiem nie jest uwalona uszczelka pod głowicą?
#20 OFFLINE
Napisany 30 marca 2013 - 12:25
Jak najlepiej sprawdzić czy przypadkiem nie jest uwalona uszczelka pod głowicą?
jechać na test co2
a majonezem się nie przejmuj bo to normalka w v6 ja też tak mam w zimę...