Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Błąd P0247 w y25dt


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
69 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2011 - 20:09

,podobno ruszu się dopiero przy ponad 4000tyś.

o wiele wcześniej, przy 4000 RPM to w X25DT zasobnik możesz tylko sprawdzić na szczelność a podciśnienie wynosi około - 0,75 ATM

#22 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 11 kwietnia 2011 - 17:38

Panowie a co może jeszcze powodować błąd niskiego ciśnienia doładowania,pomijając przy tym czujnik w kolektorze? I jeszcze przy okazji,jeżeli na solenoidzie przy turbinie na krućcu pisze VAC to podpinamy do niego wężyk idący od głównej "nitki",a wyjście OUT podpinamy do gruszki tak?

#23 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2011 - 20:02

Panowie a co może jeszcze powodować błąd niskiego ciśnienia doładowania,pomijając przy tym czujnik w kolektorze? I jeszcze przy okazji,jeżeli na solenoidzie przy turbinie na krućcu pisze VAC to podpinamy do niego wężyk idący od głównej "nitki",a wyjście OUT podpinamy do gruszki tak?

sprawdź dokładnie zasobnik kolega Radza borykał się z ciśnieniem prawie dwa lata, w sprawdzonych poradach jest schemat podciśnień w naszym silniku

#24 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 05 maja 2011 - 19:16

Podciśnienia podpięte poprawnie,zaślepiłem wężyk idący do zasobnika i dalej to samo - niskie ciśnienie doładowania.Kiererowniczki chodzą,wyciągałem turbinkę i jak wciągam powietrze przez wężyk w gruszce,to widać jak się ruszają,w czasie przegazówek siłownik się rusza.Czujnik w kolektorze wymieniony.Oprócz błędu o niskim ciśnieniu mam inny objaw: trzymając gaz w jednej położeniu auto jakoś sobie jedzie i nagle dostaje na chwilę moc(czuć jak pociągnie do przodu),natomiast wciskając mocniej gaz czuć szarpanie autem,widać skaczące obroty i ogólnie max prędkość na autostradzie ok 160km/h.Może nawala przepływomierz powitrza,tylko jak go sprawdzić? odpinając wtyczkę?,a może to ta nieszczęsna pompka paliwa pod pasażerem(ktoś miał podobne objawy).Troszkę się rozpisałem,ale proszę o jakieś dalsze sugestie.

#25 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 maja 2011 - 21:12

Może nawala przepływomierz powietrza,tylko jak go sprawdzić?


Jakie masz wartości "przepływki", sprawdź w blokach pomiarowych. Można odpiąć wtyczkę, to taki "kowalski" test.

ale proszę o jakieś dalsze sugestie.


EGR sprawdzałeś, jak pracuje (czy nie "stoi")??

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#26 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 06 maja 2011 - 20:18

Jeżeli jutro wszystko będzie szło ok. to posprawdzam wszystko podczas jazdy,ale jak odepnę przepływkę to auto idzie o wiele lepiej i płynnie(nie szarpie),podpiąłem natomiast szwagra przepływkę(wkładkę) ale od zafiry(końcówka 030) i dalej to samo autem szarpie,czyli pewnie to nie przepływka :(

#27 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2011 - 07:56

podpiąłem natomiast szwagra przepływkę(wkładkę) ale od zafiry(końcówka 030) i dalej to samo autem szarpie,czyli pewnie to nie przepływka

u nas jest chyba 028 końcówka o ile pamiętam i taka sama wkładka jest w astrze ale chyba 1,4

#28 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 07 maja 2011 - 21:36

u nas jest chyba 028 końcówka o ile pamiętam

Nie wiem jaka powinna być ale ja mam końcówkę 060.Wracając do auta zaślepiłem podciśnienie do zaworu EGR i auto ożyło całkiem inna jazda i mam w związku z tym pytanie:
jeżeli zaślepiłem tylko podciśnienie to czy zawór jest w 100% zamknięty,czy może jest delikatnie otwarty?
Jeżeli jest choć trochę otwarty to go zaślepię jakoś całkowicie i powinno być super.
Przepływka oczywiście podpięta z powrotem i działa prawidłowo.

#29 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 maja 2011 - 00:14

jeżeli zaślepiłem tylko podciśnienie to czy zawór jest w 100% zamknięty,czy może jest delikatnie otwarty?


Jeśli sprężyna jest sprawna, to dociśnie grzybek zaworu.

Jeżeli jest choć trochę otwarty to go zaślepię jakoś całkowicie i powinno być super.


Nie wpłynie to zbyt dobrze na pracę silnika.

zaślepiłem podciśnienie do zaworu EGR i auto ożyło


Zatem masz dwa "podejrzane" elementy do "przesłuchania":
- zawór EGR
- selenoid w/w zaworu

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#30 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 czerwca 2011 - 09:18

koledzy mam podobny problem co jakiś czas pokazuje mi się błąd niskie ciśnienie doładowania, błąd wyskakuje bardzo różnie raz przejadę 10km następnym razem 30km, a najgorsze jest to że w blokach pomiarowych żądane ciśnienie ładowania po wciśnięciu gazu sie zmienia, a ciśnienie ładowania stoi na jednym poziomie 101kPa. co może być tego przyczyną?

#31 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwca 2011 - 14:00

a najgorsze jest to że w blokach pomiarowych żądane ciśnienie ładowania po wciśnięciu gazu sie zmienia, a ciśnienie ładowania stoi na jednym poziomie 101kPa. co może być tego przyczyną?

problem z podciśnieniami, zawór od sterownia łopatkami, uszkodzona gruszka lub zatarta kierowajka w turbinie

#32 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 28 czerwca 2011 - 20:26

Napisał matekg
zaślepiłem podciśnienie do zaworu EGR i auto ożyło

Zatem masz dwa "podejrzane" elementy do "przesłuchania":
- zawór EGR
- selenoid w/w zaworu

Panowie podmieniłem ten solenoid od EGR-u i dalej to samo autem szarpie i raz mam moc raz nie,więc to raczej sam EGR.Teraz tak po zaślepieniu zaworu wszystko było fajnie przez dłuższy czas,żadnego błędu,aż nagle wyskoczył błąd P0400(za silny przepływ recyrkulacji spalin).Skąd się wziął skoro EGR jest zaślepiony? jaki czujnik za to odpowiada? a może teraz pada przepływka,jak ją odepnę to auto już całkowicie muli.Jakieś pomysły?

#33 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 czerwca 2011 - 20:46

aż nagle wyskoczył błąd P0400(za silny przepływ recyrkulacji spalin).


Może "zaślepka" puściła?

jaki czujnik za to odpowiada?


Czujnik ciśnienia powietrza, przepływomierz, a dokładnie "Wielki Brat" ECU.

Jakieś pomysły?


Podmień EGR na próbę (jeśli masz taką możliwość).

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#34 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 28 czerwca 2011 - 21:00

Podmień EGR na próbę (jeśli masz taką możliwość).

I tutaj mamy problem,bo nigdzie blisko nie widziałam 2.5 DTI :(.Jest jeszcze możliwość,że pada turbinka(po regeneracji) ma już minimalne luzy i dolot do kolektora zapaćkany jest olejem.Jednym słowem trafiłem chyba skarbonkę.

#35 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 czerwca 2011 - 21:45

Jest jeszcze możliwość,że pada turbinka(po regeneracji) ma już minimalne luzy i dolot do kolektora zapaćkany jest olejem.


Możliwe, zależy ile kosztowała regeneracja turbiny?

Jednym słowem trafiłem chyba skarbonkę.


Nie ty jeden. 90% używanych diesli w naszym kraju to "padaki", tylko większość kolejnych właścicieli nie przejmuje się, że coś stuka, dymi i szarpie. Cieszą się ze 140000 km przebiegu na liczniku :p,

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#36 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 29 czerwca 2011 - 19:10

Możliwe, zależy ile kosztowała regeneracja turbiny?

Ile kosztowała to nie wiem bo robił to poprzedni właściciel,ale jak ją kupowałem to turbina wyła jakby się zacierała,okazało się że nie dość,że nie była dokręcona na łączeniu kolektor-turbina to jeszcze wydmuchało uszczelkę.Teraz sobie ładnie gwizda,tylko coś mułowate to auto.

#37 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 czerwca 2011 - 19:48

Teraz sobie ładnie gwizda,tylko coś mułowate to auto.


Gwizda?? Ja u siebie nie mam "efektów dźwiękowych".
Zrób test drogowy "OP-COMem", sprawdź:
- jak ciśnienie doładowania zgadza się z "żądanym"
- czy ciśnienie "rzeczywiste", nadąża za "żądanym"

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#38 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 29 czerwca 2011 - 20:06

Test już robiłem,ciśnienie ładowane idzie wolniej i raczej nie dochodzi do żądanego brakuje jakieś 20-30 jednostek.Czujnik doładowania ciśnienia sprawdzony i działa poprawnie.Już nie wiem gdzie szukać,dwóch mechaników rozkłada ręce i twierdzą że nic nie widać nienormalnego,a auto jedzie max.160/h,gdy widzi większą górkę max.140/h. Często jest tak,że wciskam gaz do oporu,obroty rosną do 3500 po czym spadają na 2500 i nic się nie dzieje z wyjątkiem wycia motoru.

#39 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 czerwca 2011 - 21:03

Często jest tak,że wciskam gaz do oporu,obroty rosną do 3500 po czym spadają na 2500 i nic się nie dzieje z wyjątkiem wycia motoru.


A jakieś błędy "wywala"??

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#40 OFFLINE   matekg

matekg
  • 192 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 30 czerwca 2011 - 04:18

Jedyny błąd jaki pokazuje to P0400 i to jeszcze po jakimś czasie,a EGR ma odpięte i zaślepione podciśnienie.Jadąc we wtorek autostradą przez 60 kilometrów z podpiętym op-comem nie pokazało błędu,dziwne to auto i tyle.
Dzisiaj sobie jechałem gaz do oporu(ale nie kick-down czy jak się to pisze) obroty pięknie rosną do 3500 tak trzyma przez jakiś czas silnik wyje na obrotach i nic,po kilku sekundach obroty spadają i silnik ładnie ciągnie.Podczas gdy silnik sobie tak ładnie wyje na obrotach,omcia kopci dość sporo na czarno,a potem już nic nie widać dymku.