


Wysokie spalanie na wolnych obrotach
#21
OFFLINE
Napisany 21 października 2014 - 14:42

#22
OFFLINE
Napisany 21 października 2014 - 15:03
Ja się tym nie przejmuję. Wszystko działa ok. Spalanie ogólne jest dobre i nie będę się tym zamartwiał
Dokładnie


#23
OFFLINE
Napisany 21 października 2014 - 16:15
Dodam że na pierwszych dwóch biegach podczas normalnego ruszania pokazuje mi 39l.
Witam.
Ja również zauważyłem od niedawna ten sam objaw czy to na LPG czy benzynie
Na biegu jałowym 1,5 l/h silnik normalnie odpala nic nie dusi nie dławi itp. tylko martwi mnie to mega spalanie bo i rzeczywiście mi wzrosło ok 19-20 l w mieście w porównianiu do poprzedniego ok 15l.
Sonda do wymiany? przepływka ?
Silnik 3.0 + stag 300
#24
OFFLINE
Napisany 21 października 2014 - 16:22
Witam.
Ja również zauważyłem od niedawna ten sam objaw czy to na LPG czy benzynie
Na biegu jałowym 1,5 l/h silnik normalnie odpala nic nie dusi nie dławi itp. tylko martwi mnie to mega spalanie bo i rzeczywiście mi wzrosło ok 19-20 l w mieście w porównianiu do poprzedniego ok 15l.
Sonda do wymiany? przepływka ?
Silnik 3.0 + stag 300
to ze na pierwszych 2 biegach pokazuje spalanie 39litrów to jak najbardziej wszystko ok takie jest chwilowe spalanie poprostu,na jałowym mnie też pokazuje 1,5do 1,6 i autko chodzi ok spalanie w miescie 17 z lekką nogą oczywiscie:D tobie radziłbym wizyte u gaziarza
#25
OFFLINE
Napisany 21 października 2014 - 16:29
to ze na pierwszych 2 biegach pokazuje spalanie 39litrów to jak najbardziej wszystko ok takie jest chwilowe spalanie poprostu,
To że chwilowe to wiem tylko wydawało mi się do niedawna, że aby taką wartosc osiągnąć to musiałem trochę wdepnąć poza tym jak wspomniałem ogólne spalanie wzrosło znacząco co powiązałem z tym. Wizyta u gaziarza tak czy inaczej. Dzięki za odp. i napiszę po powrocie czy coś pomogło. Pozdr.
#26
OFFLINE
Napisany 07 października 2016 - 14:58
Witam. Wysokie spalanie na wolnych obrotach często spowodowane jest brakiem adaptacji silnika. Zimny silnik odłączyć od akumulatora na minimum 10s. Uruchomić po teście klimy bez włączonych żadnych odbiorników i przy odpowiednio naładowanym akumulatorze. Po takim uruchomieniu słychać, jak silnik się dopasowuje. Obroty, ABS, EGR. Zostawić tak uruchomiony do zagrzania jak zalecają, a następnie kilkadziesiąt kilometrów bez gaszenia przejechać. Najlepiej w mieście i poza.
Tak zalecają. Gdzieś również widziałem informację, chociaż dotyczyła innego samochodu, że minimalna temperatura otoczenia, w jakiej powinno się to wykonywać to 16C. Dotyczyło to Forda MK II.
Po takiej operacji spalanie u mnie na biegu jałowym od 0.5 do 0.7l.
Przy zamontowanej instalacji gazowej, gdzie mamy możliwość ustalenia czasu wtrysku benzyny na biegu jałowym ( ja tak mam w KME ) należy ponownie ustawić ten parametr i sprawdzić resztę ustawień, bo silnik może zalewać gazem.
Pozdrawiam.
#27
OFFLINE
Napisany 07 października 2016 - 20:44
Przy zamontowanej instalacji gazowej, gdzie mamy możliwość ustalenia czasu wtrysku benzyny na biegu jałowym ( ja tak mam w KME ) należy ponownie ustawić ten parametr i sprawdzić resztę ustawień, bo silnik może zalewać gazem.
Przecież benzyną steruje ECU silnika nie centralka gazowa , czas wtrysku benzyny ma być taki sam jak na benzynie nawet jak zatankujesz C4.