Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czujnik cofania piszczy caly czas na wstecznym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   cinioo

cinioo

    opel Irmscher line

  • 1 207 postów
  • Dołączył: 19-10-2012
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 14 czerwca 2013 - 18:21

tu jest info na ten temat:
http://forum.omegakl...ead.php?t=77181
:)


podziękował :kumple:
centralka zawsze jest przy tylnej lewej lampie?

#62 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 14 czerwca 2013 - 19:12

Zworka przy lampie.
Centralka jest schowana we wnęce znajdującej się za kołem zapasowym, patrząc od tyłu auta.

#63 OFFLINE   NOWY NABYTEK

NOWY NABYTEK

    Jazda Jazda

  • 92 postów
  • Dołączył: 04-01-2012
  • Skąd: Żyrardów/Warszawa

Napisany 23 lipca 2013 - 18:56

Dzisiaj wsiadam do autka wsteczny i głucho
- może mi ktoś podesłać fotkę którą zworkę wyjąć aby zrobić teścik czujników

I jeszcze jedno pytanie
Gdzie znajduje się głośnik od sygnału dźwiękowego czujników

Z góry thx
Wódka jest lepsza od chleba, bo gryźć nie trzeba.

#64 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2013 - 19:47

Gdzie znajduje się głośnik od sygnału dźwiękowego czujników

http://forum.omegakl...

#65 OFFLINE   NOWY NABYTEK

NOWY NABYTEK

    Jazda Jazda

  • 92 postów
  • Dołączył: 04-01-2012
  • Skąd: Żyrardów/Warszawa

Napisany 23 lipca 2013 - 20:42

Dzięki Machony za naprowadzenie - mam jednak w tej okolicy (bliżej tylnej szyby) mały głośniczek na zewnątrz w czarnej obudowie - może to być on?

Generalnie jak wrzucę wsteczny z okolicy tego głośniczka wydobywa się lekki szum
Wódka jest lepsza od chleba, bo gryźć nie trzeba.

#66 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2013 - 16:42

ale Ty pytasz o ori parktronik czy dokładany??
W roku 98 nie było montowanych czujników.Może to jakiś uniwersalny zestaw z allegro.

#67 OFFLINE   NOWY NABYTEK

NOWY NABYTEK

    Jazda Jazda

  • 92 postów
  • Dołączył: 04-01-2012
  • Skąd: Żyrardów/Warszawa

Napisany 25 lipca 2013 - 20:10

Skoro nie było w 98r to pewnie jakiś dokładany - generalnie zainstalowany jest za kołem / nie wyjmowałem go jeszcze więc nie wiem co to za produkt/

Zajmę się w pierwszej kolejności głośnikiem bo jakiś dźwięk się z niego wydobywa
- może jakieś zanieczyszczenie.

Generalnie dzięki za pomoc

Pzdr

PS: Machony jednak jest to oryginalny Parktornik
Wódka jest lepsza od chleba, bo gryźć nie trzeba.

#68 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 października 2013 - 23:37

Macie jakąś diagnozę na temat pipczenia parktronica tak jakby coś bylo za autem, ale nic nie ma? Mowie o takim pikaniu jakby cos stalo z metr za autem albo i dalej. Jeżeli podejde to piszczy cały czas, ogólnie działa, ale tak jakby widział podłoże jako przeszkodę... Próbował em podgiac zderzak i wyregulowalem czujniki juz nie odstaja od zderzaka.

Pozdro

#69 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 07 października 2013 - 17:06

Macie jakąś diagnozę na temat pipczenia parktronica tak jakby coś bylo za autem, ale nic nie ma? Mowie o takim pikaniu jakby cos stalo z metr za autem albo i dalej. Jeżeli podejde to piszczy cały czas, ogólnie działa, ale tak jakby widział podłoże jako przeszkodę... Próbował em podgiac zderzak i wyregulowalem czujniki juz nie odstaja od zderzaka.

Pozdro


Jak można podgiąć zderzak?
Jak można wyregulować czujniki by nie odstawały?
Czy to oryginalne czujniki czy jakieś no name dokładane?
Było dobrze a potem zaczęły piszczeć?
Oryginalnych czujników nie wyregulujesz by nie odstawały. Maja swoje mocowania i nie ma opcji. Maja podkładki przy pomocy których wyregulujesz kąt ich patrzenia. Może w tym jest problem i patrzą za bardzo w dół? Ale o ile pamiętam to trzeba zderzak zdjęć by je przestawić.
Wjedź autem gdzieś na parkingu gdzie jest w miarę wysoki krawężnik. Wjedź na ten krawężnik i dalej trochę do przodu by za autem był ten krawężnik. Cofnij autem tak, by ten krawężnik schował się pod zderzakiem. Finalnie autem jesteś wyżej około 10-20 cm od terenu za autem. W tedy zobacz czy piszczy.
Jeżeli nie piszczy, musisz podkładki wyregulować tak, by czujniki zaczęły patrzeć wyżej. Jeżeli piszczy nadal to to samo, może pomoże :)

#70 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 07 października 2013 - 18:39

Jak można podgiąć zderzak?
Jak można wyregulować czujniki by nie odstawały?
Czy to oryginalne czujniki czy jakieś no name dokładane?
Było dobrze a potem zaczęły piszczeć?
Oryginalnych czujników nie wyregulujesz by nie odstawały. Maja swoje mocowania i nie ma opcji. Maja podkładki przy pomocy których wyregulujesz kąt ich patrzenia. Może w tym jest problem i patrzą za bardzo w dół? Ale o ile pamiętam to trzeba zderzak zdjęć by je przestawić.
Wjedź autem gdzieś na parkingu gdzie jest w miarę wysoki krawężnik. Wjedź na ten krawężnik i dalej trochę do przodu by za autem był ten krawężnik. Cofnij autem tak, by ten krawężnik schował się pod zderzakiem. Finalnie autem jesteś wyżej około 10-20 cm od terenu za autem. W tedy zobacz czy piszczy.
Jeżeli nie piszczy, musisz podkładki wyregulować tak, by czujniki zaczęły patrzeć wyżej. Jeżeli piszczy nadal to to samo, może pomoże :)


No właśnie jak kupiłem to centralka była walnięta i nie działało w ogóle. Kupiłem centralkę do pakrtronic'a i zadziałało, ale zawsze na prostym pipczyło jakby była przeszkoda za ok 1,5m czyli przerywane ale z odstępem a nie takie szybkie jak blisko przeszkody.
Zauważyłem, że jeden z czujników tak jakby patrzy w dół bo jest szpara od góry na tej osłonce zewnętrznej. Poprawiłem to i teraz ładnie przylega do zderzaka, ale nadal pipczy. Położyłem się raz pod zderzakiem, tak aby czujniki mnie nie widziały i zacząłem doginać zderzak bardziej w tył aby się podniósł i przestawał pipczeć. Więc postanowiłem na tych uchwytach metalowych co są w środku po obu stronach haka dogiąć tak aby bardziej patrzyło w górę ale dalej to samo. Jak stanę na krawężniku to przestaje pipczeć.

#71 OFFLINE   KrisMekar

KrisMekar
  • 133 postów
  • Dołączył: 11-11-2011
  • Skąd: Krzysiek z Wrocławia

Napisany 07 października 2013 - 18:52

No właśnie jak kupiłem to centralka była walnięta i nie działało w ogóle. Kupiłem centralkę do pakrtronic'a i zadziałało, ale zawsze na prostym pipczyło jakby była przeszkoda za ok 1,5m czyli przerywane ale z odstępem a nie takie szybkie jak blisko przeszkody.
Zauważyłem, że jeden z czujników tak jakby patrzy w dół bo jest szpara od góry na tej osłonce zewnętrznej. Poprawiłem to i teraz ładnie przylega do zderzaka, ale nadal pipczy. Położyłem się raz pod zderzakiem, tak aby czujniki mnie nie widziały i zacząłem doginać zderzak bardziej w tył aby się podniósł i przestawał pipczeć. Więc postanowiłem na tych uchwytach metalowych co są w środku po obu stronach haka dogiąć tak aby bardziej patrzyło w górę ale dalej to samo. Jak stanę na krawężniku to przestaje pipczeć.


Wiec to pikuś.
Zderzak ściągaj i o ile masz wszystko oryginalne a nie zalepione distalem, wyregulujesz to podkładkami, które z jednej strony są cieniutkie a z drugiej grube. Te podkładki śą razem zamontowane z czujnikiem w takim koszyku. Obracając je zmieniasz kąt patrzenia czujników.
A może dostałeś strzał w d*pę i zderzak jest podgięty do dołu w raz z odkształceniem zderzaka? To inna bajka. Trzeba prostować uchwyty i kupić nowy zderzak. Może nie nowy, ale prosty. Przerabiałem to.

#72 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 września 2014 - 18:42

U mnie wygląda to tak. Włączę bieg wsteczny krótkie piknięcie i pochwiki cały czas piszczy czyli wynikało by ze 1 lewy czujnik (w kierunku jazdy po tej stronie co kierownica tak ?:D)

#73 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 827 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 września 2014 - 21:24

U mnie wygląda to tak.


Self test zrobiłeś? Z Twego opisu wynika, że nie.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#74 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 września 2014 - 20:06

nie a jak zrobić tak owy test?

#75 OFFLINE   Holios

Holios

    Przyjaciel WarsSztatu J.

  • 79 postów
  • Dołączył: 18-04-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2014 - 20:15

nie a jak zrobić tak owy test?


:szukaj: nie boli :D

http://forum.omegakl...782&postcount=1

#76 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 września 2014 - 20:44

Dzięki wielkie a powiedz mi te dwie wsuwki u Ciebie są cały czas rozpięte tak ?
Powiedz jeszcze dokładnie jak się liczy te czujki jedni piszą ze od lewej inni że od prawej, od lewej w kierunku jazdy po tej stronie co kierownica czy po prawej po tej stronie co pasażer, mój objaw jest taki jak pisałem niżej. Czyli włączam bieg wsteczny krótkie piknięcie i po chwili ciągły dźwięk. Jutro wyjmę oporniki zobaczymy

#77 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 827 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 września 2014 - 20:53

jak się liczy te czujki


Od prawej strony samochodu.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#78 OFFLINE   Holios

Holios

    Przyjaciel WarsSztatu J.

  • 79 postów
  • Dołączył: 18-04-2011
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2014 - 21:47

Dzięki wielkie a powiedz mi te dwie wsuwki u Ciebie są cały czas rozpięte tak ?
Powiedz jeszcze dokładnie jak się liczy te czujki jedni piszą ze od lewej inni że od prawej, od lewej w kierunku jazdy po tej stronie co kierownica czy po prawej po tej stronie co pasażer, mój objaw jest taki jak pisałem niżej. Czyli włączam bieg wsteczny krótkie piknięcie i po chwili ciągły dźwięk. Jutro wyjmę oporniki zobaczymy


Przecież jest dokładnie opisane :masakra:

#79 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 września 2014 - 17:17

Ok wykonałem test po włączeniu biegu wstecznego wyglądało to tak:
Ciągły pisk chwila przerwy potem kola szybkich piknięć troszkę dłuższa przerwa i 4 piknięcia czyli 4 czujnik od prawej strony tak ?? Albo pierwszy od strony kierowcy jak kto woli.

#80 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2014 - 17:31

czyli 4 czujnik od prawej strony tak Albo pierwszy od strony kierowcy jak kto woli.

Czyli pierwszy od lewej :tak: