Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przestawiacz kąta wtrysku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 06 maja 2013 - 17:39

Napiecie jest ok, nim sie nie sugeruj. Opornosc wydaje mi sie rowniez okej. Kat wtrusku powinien wynosic ok 3.5CA +/- 0.6 CA

Jesli tak poszybowal to ablo zawiesil Ci sie przestawiacz (elektrozawor), walnal wtrysk sterujacy, w najgorszym wypadku polecial rozrzad (ale w to watpie).

Sprawdz czy nie scielo Ci klina na kole pompy wtryskowej...

#22 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 maja 2013 - 17:43

zaworek n108 ci sie nię odpiął??
sprawdź kable do niego

choć tak zachowuje się układ jak odłączysz wtrysk sterujący, kąt wtrysku jedzie na maxa

#23 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2013 - 18:06

zaworek n108 ci sie nię odpiął??
sprawdź kable do niego

A co to takiego to n180?

Rozrząd na 99% wykluczam. Stało się to dość nagle. Auto wyjechało rano z garażu normalnie, dojechało do celu bez problemu. Zostało zgaszone na parkingu i problem objawił się przy ponownym odpaleniu. Nagle z niczego zaczęło fiksować.
Trzeba będzie wyciągnąć wtrysk i rozpołowił
Skoro oporność w normie to chyba nie będzie potrzeby rozbierać kabelka.

#24 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 06 maja 2013 - 18:41

N108 sam z siebie sie nie wypnie, jest dosyc solidnie wczepiany przy wsporniku pompy.
N108 to terminologiczne oznaczenie elektromagnetycznego przestawiacza kata wtrysku - raczej stosowane przez pompiarzy naprawiajacych VAGi ;-)
Jesli juz cos to obstawiam wtrysk sterujacy. Chociaz mnie 34 wywalal kiedy pojawilo sie powietrze w paliwie. ;-)

#25 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2013 - 20:52

Wtrysk wyciągnięty i rozebrany. Niby nic nie wskazywało na mechaniczne uszkodzenie, jedynie co ciekawe iglica końcówki nieco wystawała (a chyba wszystko powinno być idealnie równo).
I co ciekawe po przeczyszczeniu, przedmuchaniu i złożeniu na nowo oporność podskoczyła do 107,2 ohm.
Jak już jest wyciągnięty to chyba pokuszę się o wymianę końcówki od razu.

#26 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2013 - 16:25

Wtrysk wrócił od specmajstrów. Po wymianie końcówki i sprawdzeniu czy wszystko ok został zamontowany i niestety... Nic się nie zmieniło :/ Znów terkocze jak traktor i dymi na czarno. Jutro podjadę do auta i podepnę pod kompa. Jak myślicie co to jeszcze może być.

#27 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 10 maja 2013 - 20:14

podpiąć pod os-a i zobaczyć jaki jest kąt wtrysku i czy się zmienia wraz ze wzrostem obrotów.jeżeli nie (wersja optymistyczna-przytarty mechanicznie układ przestawiacza w pompie) lub niestety przeskoczył rozrząd :oonie:.

#28 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2013 - 21:48

A jaka powinna być wartość kąta wtrysku pod OS?
Jaka wartość powinna być dla silnika zimnego a jaka dla w pełni rozgrzanego?

Jak to jest? Im większa wartość to wtrysk jest przyśpieszony czy opóźniony?

Jakie są objawy uszkodzonego przestawiacza? Wywala jakiś błąd?

#29 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 maja 2013 - 16:31

Wtrysk wrócił od specmajstrów. Po wymianie końcówki i sprawdzeniu czy wszystko ok został zamontowany i niestety... Nic się nie zmieniło :/ Znów terkocze jak traktor i dymi na czarno. Jutro podjadę do auta i podepnę pod kompa. Jak myślicie co to jeszcze może być.


sprawdziłeś zaworek (oraz instalacje elektryczną) który odpowiada za regulacje kąta??

#30 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2013 - 18:49

sprawdziłeś zaworek (oraz instalacje elektryczną) który odpowiada za regulacje kąta??

W którym miejscu jest ten zaworek? Ogólnie wszystko wygląda ok. Nic nie porozpinane czy poprzecierane. Podłączyłem właśnie pod kompa i wyszło na czy na ciepłym czy na zimnym Actual Injection Start 20 CA przy czym przed zrobieniem sterującego było ok 17CA.
Natomiast Desired Iniestion Start na zimnym 2,8-2,9 a na ciepłym stoi sztywno na 2,5.

Max Fuel Quantity Offset 3%
Start Fuel Quantity Offset przestawiłem z 3.6 na 4.1 i silnik zaczął jak by trochę spokojniej pracować chociaż jeszcze słychać jakieś niepożądane dźwięki. Nie dymi już tak bardzo na czarno, lepiej wkręca się na obroty i nie grzeje się tak bardzo jak wcześniej.

#31 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2013 - 01:21

przestawiacz wtrysku jest na dole pompy,jeśli odepniesz odniego wtyczkę i silnik zacznie chodzić jak VAGowe 1.9TDI tudzież jak stary Jelcz tzn że zaworek jest OKI

 


 


 


#32 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2013 - 10:49

przestawiacz wtrysku jest na dole pompy,jeśli odepniesz odniego wtyczkę i silnik zacznie chodzić jak VAGowe 1.9TDI tudzież jak stary Jelcz tzn że zaworek jest OKI

Ciężko siętam dostać a co dopiero odpiąć.
Niby wszystkie kabelki ok, oporność wtrysku 106,4 a wywaliło mi właśnie
81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa
Jak to rozgryźć?
Actual Injection Start ciągle wywalone do oporu na 20. A dziwi mnie to że przed robieniem wtrysku pływało między jakoś 15,5-17,5 CA

#33 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 maja 2013 - 12:17

Actual Injection Start ciągle wywalone do oporu na 20. A dziwi mnie to że przed robieniem wtrysku pływało między jakoś 15,5-17,5 CA


dlatego że do tej wartości 20 pompa rzadko się ustawia i dlatego na początku było do 17st
czesto jak robi się test przestawiacza kąta to ciężko dojść mu do max wartości a jak robie drugi raz test wtedy szybciej się wbija na maxa

kąt wtrysku zależny jest też od ciśnienia wewnątrz pompy, ale to zostawmy bo są inne rzeczy do sprawdzenia w pierwszej kolejnosci

#34 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2013 - 13:56

No OK. To w takim razie co dalej?
Kable posprawdzane, wtrysk zrobiony, kostki OK. A problem jak był tak jest. Możliwe, że wtrysk był źle zrobiony?
Jedyne co się nieco poprawiło, to nie dymi tak bardzo czarnym dymem i mniej się grzeje. Silnik już po odpaleniu trochę lepiej pracuje chociaż to jeszcze nie to. A jak był wczesniej problem z odpaleniem tak wydaj mi się, że teraz jest nawet niego gorzej.
Jeszcze jedno, po odpaleniu silnik pracuje równo, obroty nie pływają - tyle tylko że głośnio i jest słabawy nieco.

#35 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 maja 2013 - 19:06

podmień ten zaworek od przestawiacza kąta wtrysku, jak odłączysz kabel od wtrysku sterującego jest jakaś różnica?
są jakieś inne błędy wtedy?

jesli nic to podmien wtrysk, tak zachowuje się kąt wtrysku jak odłączysz kabel od sterującego-wtedy kąt wtrysku jest max

#36 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2013 - 19:22

Po odpięciu sterującego wywala tylko błąd od niego, no i od tempomatu cały czas ale to olewam bo go nie mam.
Czy sterujący jest podpięty czy nie, nie ma to żadnego wpływu ani na pracę silnika ani na odpalanie. Jedynymi objawami odpięcia jest widoczny na kompie jego błąd, no i kąt wtrysku 0.00 CA.
Teraz już nic nie będę podmieniał bo nie mam na co podmienić, a też musiałem wrócić do Łodzi i nie mam dostępu do auta w tygodniu. Jutro Omka idzie do mechanika. Zobaczymy co ten powie. Gość się PB nie tylko ON a i warsztat ma już ładnych parę lat. Może ją wyleczy.

#37 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 12 maja 2013 - 20:01

w os-nerze jest funkcja testu zmiany kąta wtrysku,czy była jakaś zmiana w pracy silnika?na dzień dobry wyciągnąć pompe i zobaczyć czy tłok od przestawiacza tego kąta chodzi płynnie,nie przytarł sie,a jeżeli z nim ok to niestety trzeba szukać rozrządu(u mnie za pare złotych łańcuch,ślizgi,zębatka z używanego silnika były wymienione-łańcuszek mój w stosunku do nowej używki był znacząco wyciągnięty)

#38 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2013 - 17:46

Szybkie pytanie. Przestawiając pompę Do lub Od silnika, jakie są widełki konta? W jakim zakresie można to przestawiać?

A ogólnie w temacie.
Wtryski wszystkie sprawdzone, rozrząd tak jak powinien, wszelakie kabeki i czujniki w porządku. Zostało wyciągnięcie i rozbieranie pompy. Chyba że znajdę jaką co by na podmiankę zapodać i sprawdzić co się będzie działo.

#39 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 maja 2013 - 05:20

[quote name='robert3012']Szybkie pytanie. Przestawiając pompę Do lub Od silnika, jakie są widełki konta? W jakim zakresie można to przestawiać?

myślę że ok 20stopni masz do dyspozycji, pewnie chcesz opóźnić kąt wtrysku żeby silnik chodził normalnie??

#40 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2013 - 20:43

Czy ktoś z obeznanych w temacie byłby tak miły i wskazał mi gdzie jest ten zawór od przestawiacza? Zanim zacznę biegac po mechanikach i wydawać pieniądze chciałbym sam sprawdzić tyle ile mogę.

http://allegro.pl/po...3454950789.html na tej aukcji są ładne zdjęcia pompy, czy to jest ten gruby płaski przewód z końcówką na torxy (biała z napisem bosch)?

Mam problem że czasami mój samochód złapie muła jak to wyżej było pisane, robi się to naprawdę sporadycznie ale jest denerwujące kiedy pedał od połowy wcisnięcia do podłogi nie ma praktycznie żadnej reakcji poza rosnącymi obrotami.