

przestawiacz kąta wtrysku
#21
OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 17:39
Jesli tak poszybowal to ablo zawiesil Ci sie przestawiacz (elektrozawor), walnal wtrysk sterujacy, w najgorszym wypadku polecial rozrzad (ale w to watpie).
Sprawdz czy nie scielo Ci klina na kole pompy wtryskowej...
#22
OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 17:43
sprawdź kable do niego
choć tak zachowuje się układ jak odłączysz wtrysk sterujący, kąt wtrysku jedzie na maxa
#23
OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 18:06
A co to takiego to n180?zaworek n108 ci sie nię odpiął??
sprawdź kable do niego
Rozrząd na 99% wykluczam. Stało się to dość nagle. Auto wyjechało rano z garażu normalnie, dojechało do celu bez problemu. Zostało zgaszone na parkingu i problem objawił się przy ponownym odpaleniu. Nagle z niczego zaczęło fiksować.
Trzeba będzie wyciągnąć wtrysk i rozpołowił
Skoro oporność w normie to chyba nie będzie potrzeby rozbierać kabelka.
#24
OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 18:41
N108 to terminologiczne oznaczenie elektromagnetycznego przestawiacza kata wtrysku - raczej stosowane przez pompiarzy naprawiajacych VAGi ;-)
Jesli juz cos to obstawiam wtrysk sterujacy. Chociaz mnie 34 wywalal kiedy pojawilo sie powietrze w paliwie. ;-)
#25
OFFLINE
Napisany 06 maja 2013 - 20:52
I co ciekawe po przeczyszczeniu, przedmuchaniu i złożeniu na nowo oporność podskoczyła do 107,2 ohm.
Jak już jest wyciągnięty to chyba pokuszę się o wymianę końcówki od razu.
#26
OFFLINE
Napisany 10 maja 2013 - 16:25

#27
OFFLINE
Napisany 10 maja 2013 - 20:14
#28
OFFLINE
Napisany 10 maja 2013 - 21:48
Jaka wartość powinna być dla silnika zimnego a jaka dla w pełni rozgrzanego?
Jak to jest? Im większa wartość to wtrysk jest przyśpieszony czy opóźniony?
Jakie są objawy uszkodzonego przestawiacza? Wywala jakiś błąd?
#29
OFFLINE
Napisany 11 maja 2013 - 16:31
Wtrysk wrócił od specmajstrów. Po wymianie końcówki i sprawdzeniu czy wszystko ok został zamontowany i niestety... Nic się nie zmieniło
Znów terkocze jak traktor i dymi na czarno. Jutro podjadę do auta i podepnę pod kompa. Jak myślicie co to jeszcze może być.
sprawdziłeś zaworek (oraz instalacje elektryczną) który odpowiada za regulacje kąta??
#30
OFFLINE
Napisany 11 maja 2013 - 18:49
W którym miejscu jest ten zaworek? Ogólnie wszystko wygląda ok. Nic nie porozpinane czy poprzecierane. Podłączyłem właśnie pod kompa i wyszło na czy na ciepłym czy na zimnym Actual Injection Start 20 CA przy czym przed zrobieniem sterującego było ok 17CA.sprawdziłeś zaworek (oraz instalacje elektryczną) który odpowiada za regulacje kąta??
Natomiast Desired Iniestion Start na zimnym 2,8-2,9 a na ciepłym stoi sztywno na 2,5.
Max Fuel Quantity Offset 3%
Start Fuel Quantity Offset przestawiłem z 3.6 na 4.1 i silnik zaczął jak by trochę spokojniej pracować chociaż jeszcze słychać jakieś niepożądane dźwięki. Nie dymi już tak bardzo na czarno, lepiej wkręca się na obroty i nie grzeje się tak bardzo jak wcześniej.
#31
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 01:21
#32
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 10:49
Ciężko siętam dostać a co dopiero odpiąć.przestawiacz wtrysku jest na dole pompy,jeśli odepniesz odniego wtyczkę i silnik zacznie chodzić jak VAGowe 1.9TDI tudzież jak stary Jelcz tzn że zaworek jest OKI
Niby wszystkie kabelki ok, oporność wtrysku 106,4 a wywaliło mi właśnie
81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa
Jak to rozgryźć?
Actual Injection Start ciągle wywalone do oporu na 20. A dziwi mnie to że przed robieniem wtrysku pływało między jakoś 15,5-17,5 CA
#33
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 12:17
Actual Injection Start ciągle wywalone do oporu na 20. A dziwi mnie to że przed robieniem wtrysku pływało między jakoś 15,5-17,5 CA
dlatego że do tej wartości 20 pompa rzadko się ustawia i dlatego na początku było do 17st
czesto jak robi się test przestawiacza kąta to ciężko dojść mu do max wartości a jak robie drugi raz test wtedy szybciej się wbija na maxa
kąt wtrysku zależny jest też od ciśnienia wewnątrz pompy, ale to zostawmy bo są inne rzeczy do sprawdzenia w pierwszej kolejnosci
#34
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 13:56
Kable posprawdzane, wtrysk zrobiony, kostki OK. A problem jak był tak jest. Możliwe, że wtrysk był źle zrobiony?
Jedyne co się nieco poprawiło, to nie dymi tak bardzo czarnym dymem i mniej się grzeje. Silnik już po odpaleniu trochę lepiej pracuje chociaż to jeszcze nie to. A jak był wczesniej problem z odpaleniem tak wydaj mi się, że teraz jest nawet niego gorzej.
Jeszcze jedno, po odpaleniu silnik pracuje równo, obroty nie pływają - tyle tylko że głośnio i jest słabawy nieco.
#35
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 19:06
są jakieś inne błędy wtedy?
jesli nic to podmien wtrysk, tak zachowuje się kąt wtrysku jak odłączysz kabel od sterującego-wtedy kąt wtrysku jest max
#36
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 19:22
Czy sterujący jest podpięty czy nie, nie ma to żadnego wpływu ani na pracę silnika ani na odpalanie. Jedynymi objawami odpięcia jest widoczny na kompie jego błąd, no i kąt wtrysku 0.00 CA.
Teraz już nic nie będę podmieniał bo nie mam na co podmienić, a też musiałem wrócić do Łodzi i nie mam dostępu do auta w tygodniu. Jutro Omka idzie do mechanika. Zobaczymy co ten powie. Gość się PB nie tylko ON a i warsztat ma już ładnych parę lat. Może ją wyleczy.
#37
OFFLINE
Napisany 12 maja 2013 - 20:01
#38
OFFLINE
Napisany 21 maja 2013 - 17:46
A ogólnie w temacie.
Wtryski wszystkie sprawdzone, rozrząd tak jak powinien, wszelakie kabeki i czujniki w porządku. Zostało wyciągnięcie i rozbieranie pompy. Chyba że znajdę jaką co by na podmiankę zapodać i sprawdzić co się będzie działo.
#39
OFFLINE
Napisany 22 maja 2013 - 05:20
myślę że ok 20stopni masz do dyspozycji, pewnie chcesz opóźnić kąt wtrysku żeby silnik chodził normalnie??
#40
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2013 - 20:43
http://allegro.pl/po...3454950789.html na tej aukcji są ładne zdjęcia pompy, czy to jest ten gruby płaski przewód z końcówką na torxy (biała z napisem bosch)?
Mam problem że czasami mój samochód złapie muła jak to wyżej było pisane, robi się to naprawdę sporadycznie ale jest denerwujące kiedy pedał od połowy wcisnięcia do podłogi nie ma praktycznie żadnej reakcji poza rosnącymi obrotami.