Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przestawiacz kąta wtrysku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 06 marca 2011 - 13:42

Witam!
Mam problem ze swoją omegą. Autko jeździ na codzien ok ale jak wyjeżdzam na szybsze trasy to efekt jest taki ze gdy dłużej przytrzymam gaz w podłodze to po chwili sam odpuszcza. sprawdziłem turbo, nastawnik, wtrysk sterujący ma oporność 94 ohm a wyświetla sie błąd 34. Jakie powinna być wartość opornosci na elektrozaworku przestawiacza kata początku wtrysku? ( tego na dole pompy wtryskowej) Mogło sie tam coś zatrzeć w środku? da sie to jakoś rozebrać i sprawdzic? oporność na tym elektrozaworu to ok 15 ohm. Prosze o pomoc...

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2011 - 15:35

A jaki masz kąt wtrysku na jałowym?

#3 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 07 marca 2011 - 22:55

dłużej przytrzymam gaz w podłodze to po chwili sam odpuszcza. sprawdziłem turbo, nastawnik, wtrysk sterujący ma oporność 94 ohm a wyświetla sie błąd 34.


Są trzy opcje takiego stanu rzeczy:
1) niedrożny układ paliwowy (np: brudny filtr) ewentualnie duże "korki" powietrzne w wężach paliwowych (nieszczelność)
2) Źle ustawiony początek wtrysku na pompie (zczytać wartości kąta podczas pracy silnika fejsem)
3) uszkodzony zwór przestawiacza kąta wtrysku (rozpiąć wtyczkę od niego na pracującym silniku i od razu będzie czuć różnice w pracy - jak jest sprawny zwór ) ewentualnie zrobić test układu przy pomocy opelscannera.

Przeważnie przy punktach 1 i 2 następuje rozwiązanie problemu :)

#4 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 07 marca 2011 - 23:04

o to ja się przy odrazu zapytam, może ktoś podać jaką wartość mu pokazuje OS konta wtrysku na rozgrzanym silniku bo chciałem porównać. Ewentualnie jaka wartość powinien pokazywać?

#5 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2011 - 23:30

Powinno być 3.5 stopnia z małymi odchyłami.

#6 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 07 marca 2011 - 23:35

Możesz powiedzieć która to wartość o OS? bo dokładnie nie ogarniam angielskiego. Na rozgrzanym silniku tak? A najlepiej jak by dało rade to wrzuć foto z zaznaczoną rubryka z kontem, na pewno jeszcze ktoś skorzysta z tego.

#7 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 08 marca 2011 - 12:04

Witam!
Mam problem ze swoją omegą. Autko jeździ na codzien ok ale jak wyjeżdzam na szybsze trasy to efekt jest taki ze gdy dłużej przytrzymam gaz w podłodze to po chwili sam odpuszcza. sprawdziłem turbo, nastawnik, wtrysk sterujący ma oporność 94 ohm a wyświetla sie błąd 34. Jakie powinna być wartość opornosci na elektrozaworku przestawiacza kata początku wtrysku? ( tego na dole pompy wtryskowej) Mogło sie tam coś zatrzeć w środku? da sie to jakoś rozebrać i sprawdzic? oporność na tym elektrozaworu to ok 15 ohm. Prosze o pomoc...


mam tak samo np jade 3tys obrotow,laduje gaz w podloge a auto lapie mula-nie przyspiesza. Zdarza sie to tez np gdy wyjezdzam z krzyzowki 1ka auto mol, 2ka auto mol puszczam gaz ,daje gazu i wreszcie jedzie. Moze to wina czujnika powietrza doladowujacego w kolektorze?Bo po odlaczeniu wlasnie tego czujnika auto ma mula caly czas,zachowuje sie dokladnie tak jakby podcisnienia byly zle podlaczone. jak myslicie?

#8 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 08 marca 2011 - 14:17

No wiec filter jest nowy i na starym było to samo, nieszczelności niema bo pali bardzo dobrze i przejechalem juz 5 tyś tym samochodem natomiast poczatek wtrysku kojaże z kompa ze był 3,5 stopnia bo niedawno własnie byłem. Gdy odłaczam przestawiacz to niema róznicy w pracy silnika. Czyzby to on? Podjeżewam go bo wyświetla mi błąd 34. Jak go sprawdze to dam znac.

#9 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2011 - 15:33

Możesz powiedzieć która to wartość o OS? bo dokładnie nie ogarniam angielskiego. Na rozgrzanym silniku tak? A najlepiej jak by dało rade to wrzuć foto z zaznaczoną rubryka z kontem, na pewno jeszcze ktoś skorzysta z tego.

Desired i teraz nie pamiętam jak... W jednostkach masz "CA". Jutro jak będę u siebie, to podłączę kompa pod Omegę i zrobię screena.

mam tak samo np jade 3tys obrotow,laduje gaz w podloge a auto lapie mula-nie przyspiesza. Zdarza sie to tez np gdy wyjezdzam z krzyzowki 1ka auto mol, 2ka auto mol puszczam gaz ,daje gazu i wreszcie jedzie. Moze to wina czujnika powietrza doladowujacego w kolektorze?Bo po odlaczeniu wlasnie tego czujnika auto ma mula caly czas,zachowuje sie dokladnie tak jakby podcisnienia byly zle podlaczone. jak myslicie?

Wyczyść, jeśli nie pomoże, to podmień z kimś.

Czyzby to on? Podjeżewam go bo wyświetla mi błąd 34. Jak go sprawdze to dam znac.

Jeśli objawy jak mówisz, to na 90% on.

#10 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 08 marca 2011 - 15:40

Czyscilem juz go,z tego co widze w tym linku: http://moto.allegro....1475200004.html to koncowka ktora wchodzi w glab kolektora ma to cos czarne jak sie nie myle ochronne, natomiast u mnie tego nie ma, z mojego czujnika wychodzi 2 kabelki ktore sa zlaczone ze soba poprzez chyba lut. Czy przez to czujnik moze przeklamywac?
jeszcze pytanie, gdzie sie odlacza przestawiacz?

#11 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 09 marca 2011 - 22:53

Właśnie byłem rozgrzać taczke i sprawdziłem ten kąt wtrysku. Wacha się od 2.8 do 3.2 czy dlatego ze nie jest 3.5 może troszkę głośniej pracować? Mam zapłon opóźniony czy przyspieszony?? przestawić go na te 3.5??

#12 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 09 marca 2011 - 23:10

Gdy odłaczam przestawiacz to niema róznicy w pracy silnika. Czyzby to on? Podjeżewam go bo wyświetla mi błąd 34. Jak go sprawdze to dam znac.


Po odłączeniu zapłon powinien polecieć na 20 stopni i silnik powinien klepać jak sieczkarnia. Trzeba poszukać używki bo nowy "tani" nie jest :)

#13 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 13 marca 2011 - 12:46

A jest mozliwe że zapiekł sie ten elektrozaworek? Jak odłączam to nic sie nie zmienia i silnik pracuje dośc ładnie..

#14 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 20 marca 2011 - 18:32

Witam ponownie!
Wymontowałem ten elektrozaworek z pompy i stwierdzam ze jest dobry, ma około 15 ohm jak podlączam napięcie to sie otwiera. Wtrysk sterujący ma opornoś 93 ohm czyli też jest chyba w normie... Ma ktoś jakies pomysły czemu może wyświetla mi ten błąd 34?

#15 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 20 marca 2011 - 19:26

Witam ponownie!
Wymontowałem ten elektrozaworek z pompy i stwierdzam ze jest dobry, ma około 15 ohm jak podlączam napięcie to sie otwiera. Wtrysk sterujący ma opornoś 93 ohm czyli też jest chyba w normie... Ma ktoś jakies pomysły czemu może wyświetla mi ten błąd 34?


To zmierz jeszcze miernikiem napięcie idące do zaworku z ECU (czy jest napięcie oraz czy się zmienia podczas gazowania)

Ewentualnie masz "zatarty - zasyfiony" tłok w przestawiaczu kąta wtrysku (te dwa dekielki po bokach na dole pompy).

Mógł ktoś się jeszcze kiedyś bawić zaworem ciśnieniowym w pompie (złe ciśnienie wpływa na prace przestawiacza)

#16 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 23 marca 2011 - 21:21

a ma ktoś schemat tej pompy? to mój pierwszy diesel i musze sie dopiero połapa co i jak chodzi... Zastanawiam sie czy nie rozkręcic jej i sprawdzac wszystko po kolei. Zauważylem ze na ciepłym jest dużo słabszy i może to po prostu pompa jest wyjebana i dlatego takie jaja sie dzieją...

#17 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 26 marca 2011 - 10:24

A jest to możliwe że np. zawiesza sie wtryskiwacz sterujący i źle zczytuje otwarcie tego wtryskiwacza? Zauważyłem że jak jest zimny to chodzi ok i na wolnych obrotach tez jest ok a jak jest gorący to jeden wtryskiwacz głośno pracuje ( tak jakby strzela).
Może po prostu tu cos jest nie tak?

#18 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 26 marca 2011 - 22:13

A jest to możliwe że np. zawiesza sie wtryskiwacz sterujący i źle zczytuje otwarcie tego wtryskiwacza?


Może być.... wtryskiwacz sterujący ma wpływ na ustawienie kąta wtrysku. Natomiast niepokojące jest to, że jak odpinasz wtyczkę od zaworu przestawiacza to nie ma żadnej reakcji (niezależnie od stanu wtrysku) powinien zapłon "polecieć", dlatego raczej bym go narazie wykluczył a skupił się na tłoku przestawiacza, może zatarty albo ktoś kiedyś zablokował go na stałe od strony sprężyny i nie pracuje (różnie ludzie kombinują żeby pompy nie regenerować :) ) ....... Najlepjej to będzie pompę wyjąć i wszystko posprawdzać........

#19 OFFLINE   andre150

andre150
  • 38 postów
  • Dołączył: 28-11-2010

Napisany 27 marca 2011 - 11:05

No dokładnie tylko trzeba miec na to czas... Podejżewam że w weekend to raczej nie zdążyłbym tego wszystkiego zrobic.. Tak czy inaczej to chyba ktoś musiał nieźle kombinowac przy tym samochodzie...

#20 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2013 - 17:00

Odkopię trochę stary temat.
Wywaliło mi w klekocie błąd 34 i posypał się kąt wtrysku. Po podłączeniu pod kompa wyszło 17,9 CA i silnik pracuje jak stary traktor. Trochę zaczął dymić i dość szybko się grzeje.
Oporność wtrysku sterującego 98 ohm. Napięcie na kostce po zapłonie 11,7 V. O ile oporność wygląda na w normie, to jak to z tym napięciem, może takie być?