Pompa powietrza wtórnego. Znajdziesz ją z przodu auta, pod zderzakiem, przez przednim lewym kołem (tam też gdzie klakson). No chyba, że ktoś kiedyś już na amen wywalił to nie znajdziesz.a co to ten odkurzacz jest .... :


Czy ktoś odłączal odkurzacz w omedze?? jakie efekty później??
#61
OFFLINE
Napisany 25 marca 2013 - 07:21
#62
OFFLINE
Napisany 05 października 2014 - 17:10
#63
OFFLINE
Napisany 08 października 2014 - 14:45
Pompa powietrza wtórnego. Znajdziesz ją z przodu auta, pod zderzakiem, przez przednim lewym kołem (tam też gdzie klakson). No chyba, że ktoś kiedyś już na amen wywalił to nie znajdziesz.
Pytanko . Co znajduje się ZA przednim lewym kołem?? Tam też jest dmuchawa
#64
OFFLINE
Napisany 08 października 2014 - 14:58
Pytanko . Co znajduje się ZA przednim lewym kołem?? Tam też jest dmuchawa
Tak.Chłodzenie komputera/sterownika silnika.
#65
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2015 - 21:10
Chciałem dziś odłączyć "odkurzacz" bo dudni niemiłosiernie. Zajrzałem pod auto i ku mojemu zdziwieniu wtyczka była już odłączona. Mimo tego pompa hałasuje przez jakiś czas po odpaleniu zimnego silnika. Odgłos to takie dudnienie i dochodzi ewidentnie z "odkurzacza" - osłuchiwałem dziś z kanału. Jak to możliwe? Zaczynam wierzyć w cuda. Czy coś nadmuchuje powietrze do tej pompy, czy ona je sama zasysa? Może pompa jest nieszczelna i mimo, że nie pracuje to dudni? Co otwiera i zamyka dopływ powietrza do tej pompy?
Edytowany przez kjelon, 21 listopada 2015 - 22:25.
#66
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2015 - 09:13
na pompie od góry jest mały filterek powietrza przez który odkurzacz ciągnie powiertrze.Jeśli wtyczka wypięta to nie ma co tam hałasować.
Być może luźna wtyczka nie jest z pompy a z któregoś klaksonu.
#67
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2015 - 11:43
Wtyczka na pewno od pompy, kable od niej wchodzą do pompy, zresztą porównywałem ze zdjęciami pompy w Internecie. No dziwna sprawa, bo dudni niemiłosiernie z okolic tej pompy przez mniej więcej dwie minuty od odpalenia zimnego silnika. A może odgłos pochodzi z innego miejsca, ale tak się niesie. Co tam jeszcze może hałasować? Co odpowiada za "ssanie", tj. podniesione obroty zaraz po odpaleniu zimnego silnika?
#68
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2015 - 13:09
Aha w skrzynce bezpiecznikow znajdującej się pod maską znajdują się dwa duże bezpieczniki obok siebie l.Wyjmij tego który jest bliżej silnika, odpowiedzialny jest od prądu do odkurzacza.Będziesz miał 100% pewność ze odkurzacz będzie bez zasilania a kostkę niego podłacz żeby się nie dyndała;-)
Edytowany przez adiwoj24, 22 listopada 2015 - 13:38.
#69
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2015 - 13:34
Jest jeszcze plastikowy zawór który jest po prawej stronie przepustnicy od multiramu.Dochodzi do niego powietrze od odkurzacza i dalej wędruje do aluminiowej rury prowadzącej do kolektorów wydechowych.Ten zawór steruje doplywem powietrza czyli otwiera i zamyka.Zawór sterowany jest zaworkiem podcisnieniowym zamontowanym pod zaworem.Do zaworka podciśnienia idzie wezyk z podcisnieniem z silnika i kostka z prądem.Zdejmij krótki wezyk który idzie od zaworka do zaworu i zaslep wyjście z zaworka żeby podcisnienie nie uciekalo.Możesz jeszcze sprawdzić czy przypadkiem gumowy wąż idący od zaworu do odkurzacza nie jest przerwany i tamtędy może hałasowac i czy nad odkurzaczem jest wszystko ok z filtrem i gumowa rurką do niego prowadząca.Najlepiej wogóle pozbyć się odkurzacza i całego tego ustroistwa.Będzie więcej miejsca od razu pod maską;-)
Ok, jest jakiś trop. Posprawdzam to. Ktoś może dysponuje schematem tego systemu doprowadzania powietrza wtórnego np. z EPC?
Edytowany przez kjelon, 22 listopada 2015 - 13:37.
#70
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2015 - 14:27

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#71
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2015 - 23:15
Jest jeszcze plastikowy zawór który jest po prawej stronie przepustnicy od multiramu.Dochodzi do niego powietrze od odkurzacza i dalej wędruje do aluminiowej rury prowadzącej do kolektorów wydechowych.Ten zawór steruje doplywem powietrza czyli otwiera i zamyka.Zawór sterowany jest zaworkiem podcisnieniowym zamontowanym pod zaworem.Do zaworka podciśnienia idzie wezyk z podcisnieniem z silnika i kostka z prądem.Zdejmij krótki wezyk który idzie od zaworka do zaworu i zaslep wyjście z zaworka żeby podcisnienie nie uciekalo.Możesz jeszcze sprawdzić czy przypadkiem gumowy wąż idący od zaworu do odkurzacza nie jest przerwany i tamtędy może hałasowac i czy nad odkurzaczem jest wszystko ok z filtrem i gumowa rurką do niego prowadząca.Najlepiej wogóle pozbyć się odkurzacza i całego tego ustroistwa.Będzie więcej miejsca od razu pod maską;-)
Aha w skrzynce bezpiecznikow znajdującej się pod maską znajdują się dwa duże bezpieczniki obok siebie l.Wyjmij tego który jest bliżej silnika, odpowiedzialny jest od prądu do odkurzacza.Będziesz miał 100% pewność ze odkurzacz będzie bez zasilania a kostkę niego podłacz żeby się nie dyndała;-)
Dobrze kombinowałeś. Odpaliłem auto i odłączyłem na chwilę wężyk od zaworka do zaworu - dudnienie momentalnie ustało. Po podłączeniu - powróciło. Czyli podejrzewam jakąś nieszczelność na drodze zawór-odkurzacz, bo sam odkurzacz jest odłączony i na pewno nie pracuje. Na chwilę obecną odłączyłem wspomniany wężyk i zaślepiłem. Rozumiem, że nie będzie to miało negatywnego wpływu na pracę silnika? Nic się nie pochrzani z podciśnieniem? W niedalekiej przyszłości zdemontuję całość. Co tam trzeba wyrzucić - odkurzacz, zawór, zaworek, metalową rurkę? Coś jeszcze? I co trzeba zaślepić? Gdzie ta metalowa rurka dalej wchodzi?
#72
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2015 - 23:51
#73
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2015 - 00:00
Odkurzacz,zawór,rurke aluminiowa możesz usunąć od ręki.Będziesz musiał zaslepic dwie rurki wychodzące z kolektorów wydechowych jakimś rozsądnym sposobem.Ja osobiście mały zaworek pozostawilem podpiety pod zasilanie bo błędy zapewne wywali i rurke s podniesieniem także pozostawilem podłączona.Może nie jest konieczne te podłączone podcienienie,ale nie wnikalem w temat cży można to usunąć czy nie.Nie myslales o usunięciu egr-a?To jeszcze prostsze i będzie silnik zasysał tylko czyste powietrze bez domieszki spalin;-)
Myślałem i pewnie to nastąpi, zwłaszcza, że mi EGR wyrzuca błąd co jakiś czas, ale tam chyba trzeba coś podłączyć zamiast niego, żeby błędu nie wyrzucało? I rozumiem, że jak mam teraz odpięty wężyk od zaworka do zaworu i zaślepiony, to nic złego się dziać nie będzie z podciśnieniem?
#74
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2015 - 00:18
Aha zapomnialem o dziurze po rurce idącej do kolektora wydechowego..ja mam kolektory od 2.6/3.2 gdzie oryginalnie zapewne wiesz juz nie było egr-a a koledze jak to usuwalem to przeciałem ta rurke bo potrzebowałem tylko nakretkę.Otwór w niej zaślepiłem chyba dwoma monetami i dodatkowo jeszcze dałem paste do wydech.Trzyma jak należy:-)
Edytowany przez adiwoj24, 23 listopada 2015 - 00:28.
#75
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 13:07
Reasumując, jeżeli nie mam katalizatora to ten "odkurzacz" jest zbędny ?
#76
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 16:20
Reasumując, jeżeli nie mam katalizatora to ten "odkurzacz" jest zbędny i EGR?
#77
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2016 - 00:21
#78
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2016 - 16:44
Dzieki Kolego za info. Kupiłem auto już z wyciętymi katami i po glębszej analizie zamiast szukać jakiś używek (w niewiadomym stanie) to zostawie tak jak jest a "wyłącze" (lub nawet wyciągne) odrzutowca i ząślepie ekologa.
Pzdr
#79
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2016 - 13:25
mój problem to taki że odpadł dekielek z filterka pompy powietrza i leciała tam woda. Efektem był ciągle lekki nalot sera pod korkiem - pompę wywaliłem, korek oleju czysty a teraz jeszcze chyba wywalę katy.
#80
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2016 - 09:04
Edytowany przez smokebite, 16 lutego 2016 - 09:05.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365