Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czyżby ceny omeg "B" rosły?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 marca 2011 - 17:10

Witam innych.

Nie wiem jak Wy ale ja odniosłem dziwne wrażenie... Oglądam allegro codziennie, w głownej mierze omegi, nie kupuję auta ale patrzę z zamiłowania do wymienionego modelu. Codziennie przy kolacji poświęcam swój czas na przegląd konkretnie zakładki z omegą "b" rocznik 94-99. Tak już od 3 lat gdyż od tego czasu posiadam umiłowany pojazd. Z racji bycia właścicielem V6 moją uwage przykuwają w większości modele z tym ów silnikiem. Mam dobrą orientację jak ceny się kształtują w poszczególnych miesiącach oraz w nowych autach dodwanych do sprzedaży. Krótko pisząc jestem od około 3 lat na bieżąco w wymienionym zagadnieniu. Od około miesiąca zauważyłem dziwną tendencję, której wczesniej nie zaobserwowalem tzn o ile wczesniej wartość omeg V6, roczników 97-99- rozpatruje wyłącznie egzemplarze zadbane - z każdym rokiem spadały tak od pewnego czasu omegi z opisywanym silnikiem i przedziałem lat, ich cena ustabilizowała się na równym poziomie a wręcz nawet jest wyższa jak chociażby rok temu w podobnym okresie.

Jeszcze raz zaznacze, że moje spostrzeżenia dotycza wylacznie modeli V6 i tych w dobrym stanie z lat 97-99, których cena przekracza 12 tyś. Czy ktoś z Was zaobserwował to co ja ?

#2 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 03 marca 2011 - 17:17

moje spostrzeżenie jest blisko związane z tym co napisałeś. te ceny faktycznie się ukształtowały (choć zakres od 12tys, ja bym osobiście zmienił na: od 9 tys.). podejrzewam jednak, że bardzo ciężko jest znaleźć klienta, który zainteresuje się danym modelem, przez to, że przeważająca liczba sprecyzowanych przez Ciebie aut kosztuje między 5 a 8 tys zł. a ja zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość. te tańsze sztuki są przeważnie wg opisów sprzedawców w bardzo, ale to w bardzo dobrym stanie;D , "nic nie stuka, nic nie puka" i "nie wymagają absolutnie żadnego wkładu"
zapomniałem wspomnieć, że są przeważnie po wymianach wszelakich płynów, no i rozrządu rzecz jasna;).

#3 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 marca 2011 - 17:25

średnia cena wynosi 5-8 tyś. Takich ludzie najczęściej szukają jeżeli już decydują sie na omegę. Ja to zostawię bez komentarza w jakim są stanie.

Te najdroższe - domniemam że właściciele są ich pewni stąd taka cena (z wyłaczeniem komisów) najczęściej dlugo stoją niesprzedane ale cena w porównaniu z rokiem poprzedniem w przypadku v6 wcale nie spadła. Najdroższe w dalszym ciągu kosztują około 14 tyś. a przecież rok już minął więc powinny być tansze. Wg mnie ciekawa prawidłowość, czyżby omega V6 w b.dobrym stanie powoli podzielała losy omegi A i stawała się autem które już zaczyna się kupować dla koneserstwa stąd cena nie spada ?

#4 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 marca 2011 - 18:58

Może wkońcu te auta zaczną kosztować normalne pieniądze bo te promocje już mnie wyprowadzały z równowagi. Jak ktoś szukał Bfl V6 za 15-17tyś i mówił jeszcze że drogo to mi ręce opadały.... Każdy by chciał zadbaną Omegę, nie wymagającą wkładu finansowego, najlepiej 3.2 za 12-14tyś :masakra: Chociaż chyba to się nie uda żeby ceny poszły w górę bo za dużo zdezelowanych omeg już jeździ i one dalej będą kosztować grosze więc każdy będzie patrzył na najtańszą ofertę...

#5 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 marca 2011 - 19:00

Może wkońcu te auta zaczną kosztować normalne pieniądze bo te promocje już mnie wyprowadzały z równowagi. Jak ktoś szukał Bfl V6 za 15-17tyś i mówił jeszcze że drogo to mi ręce opadały.... Każdy by chciał zadbaną Omegę, nie wymagającą wkładu finansowego, najlepiej 3.2 za 12-14tyś

Cichaj, bo zaraz Wicek wpadnie i ci powie, ze mozna kupic za 13 kola :D:D ;)

#6 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 marca 2011 - 19:09

Może wkońcu te auta zaczną kosztować normalne pieniądze bo te promocje już mnie wyprowadzały z równowagi. Jak ktoś szukał Bfl V6 za 15-17tyś i mówił jeszcze że drogo to mi ręce opadały.... Każdy by chciał zadbaną Omegę, nie wymagającą wkładu finansowego, najlepiej 3.2 za 12-14tyś :masakra: Chociaż chyba to się nie uda żeby ceny poszły w górę bo za dużo zdezelowanych omeg już jeździ i one dalej będą kosztować grosze więc każdy będzie patrzył na najtańszą ofertę...


Uważam że bfl będa szły dalej w dół. Zauważyłem ze "b" V6 można podzielić na dwie kategori tzw. nazwę po swojemu - dezelki, które można miec za śmieszne pieniądze (dla wtajemniczonych żadna kalkulacja bo więcej wydasz na naprawy jak na auto) oraz bardzo dobre które już pisałem wczęśniej caly czas trzymają wysoką cenę.

W przypadku bfl tok temu widziałem jeszcze egzemplarze które w najlepszych wersjach przekraczały 30tyś a teraz juz tylko jedna...

Myślę że "b" przekroczyła już pułap wiekowy kiedy zadbany egzemplarz nie będzie kosztowal mało, tak samo jest w przypadku senatora B a już nie wspomnę o A.

Bfl póki co jeszcze jest za młoda stąd cena cały czas spada.

#7 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 marca 2011 - 19:41

Dave - można i byłem tego naocznym świadkiem..... oczywista mówię o fl'ce

 


#8 OFFLINE   makabraa

makabraa
  • 146 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 marca 2011 - 19:54

Sprzedałem teraz omege1995r 2.0V16 kombi za 6tyś ;)
Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie

#9 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 03 marca 2011 - 20:15

ja mam omege z 96r. jeszcze pół roku temu moglbym sprzedac za 4000pln. lecz zalozylem nowe zawieszenie na nowych czesciach tych lepszych a nie jakis made in china. do tego nowy olej w automacie razem ze szczególowym sprawdzeniem bo wczesniej tego nie ruszalem poza tym wiele innych napraw ktore trzeba było zrobic aby moc spokojnie jezdzic . mówiac prosto wiem co mam i za darmo nie sprzedam logiczne nie. tak sie dzieje wlasnie ze mimo ze stare auto to jednak naprawy i czesci kosztuja.
dlatego ceny aut zadbanych ida delikatnie gore.

#10 OFFLINE   makabraa

makabraa
  • 146 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 marca 2011 - 20:24

Troche mi jej szkoda tyle lat jeździła u mnie sam z Monachium przywiozłem:w_morde:http://forum.omegaklub.eu/attachment.php?attachmentid=11596&stc=1&d=1299180123
Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie

#11 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 marca 2011 - 20:39

Zjawisko braku spadku cen wiązałbym też ze wzrostem akcyzy powyżej 2000ccm

#12 OFFLINE   makabraa

makabraa
  • 146 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 marca 2011 - 20:44

Zjawisko braku spadku cen wiązałbym też ze wzrostem akcyzy powyżej 2000ccm

Jakiego wzrostu i kiedy:pokoj:
Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie

#13 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2011 - 21:14

Ja też obserwuje rynek i faktycznie FLki strasznie poleciały w dół. Jest mnóstwo pozycji za 13-15 tys. z wyjątkiem Omeg z końcówki produkcji 2002, 2003. Te trzymają się całkiem nieźle bo m.in. mają lepsze wyposażenie.
Myślę, że Omeg B ostatnimi czasy trochę się wykruszyło. Dużo dezeli poszło na części i ich dostępność też wzrosła. Nie wiem, może się mylę, ale wydaje mi się, że trudniej znaleźć 2.0 w dobrym stanie niż Vke ;)



 


#14 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2011 - 21:24

Cichaj, bo zaraz Wicek wpadnie i ci powie, ze mozna kupic za 13 kola

Ba, znajomy zrobił nią już ok. 25k km i nic prócz czujnika wału nie wymieniał, wszystko ma się dobrze. Gaz BRC założony, spalanie 13.5-14 litrów, także jest mega zadowolony z Omegi B FL 3.0 aut. za 13 tysi.

#15 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 marca 2011 - 23:24

Ja też obserwuje rynek i faktycznie FLki strasznie poleciały w dół. Jest mnóstwo pozycji za 13-15 tys. z wyjątkiem Omeg z końcówki produkcji 2002, 2003. Te trzymają się całkiem nieźle bo m.in. mają lepsze wyposażenie.
Myślę, że Omeg B ostatnimi czasy trochę się wykruszyło. Dużo dezeli poszło na części i ich dostępność też wzrosła. Nie wiem, może się mylę, ale wydaje mi się, że trudniej znaleźć 2.0 w dobrym stanie niż Vke ;)


Nie ma reguły, zależy od tygodnia jak trafisz. Trudno to zneleźć MV6 ponieważ jest ich jedna strona na allegro więc na dobrą sprawę jak odrzucisz padalce to zostaje Tobie góra z 10 aut w kręgu zainteresowania i to z całej Polski.

#16 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2011 - 09:31

i stawała się autem które już zaczyna się kupować dla koneserstwa stąd cena nie spada ?

Dobre :smiech:

#17 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 marca 2011 - 16:33

Dobre :smiech:


Omega b jest już starym autem, poczekaj jeszcze 5 lat... Już teraz jest ich zaledwie ponad 1000 do kupienia na całą polskę a rok temu w podopbnym okresie było 1200. Przytoczone przeze mnie liczby teraz i wczesniej mówią same za siebie. Przeanalizuj Kolega zanim zaczniesz sie wysmiewwać z innych bo nie zauwazyłem oprócz jednego słowa żadnej logiki w Twojej wypowiedzi.

#18 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 marca 2011 - 16:39

Ale to tylko rdzewiejący Opel. Wątpię, żeby ceny Omeg zaczęły iść w górę. Sam za swoją bałbym się wołać więcej niż 6500, chociaż już jest lalunia dopieszczona. Ale jakby nie było, to to 15 letnie auto, które dużo pali i nie jest już takie tanie w utrzymaniu.

#19 OFFLINE   smadapmega

smadapmega
  • 776 postów
  • Dołączył: 13-06-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 marca 2011 - 16:48

Ale to tylko rdzewiejący Opel. Wątpię, żeby ceny Omeg zaczęły iść w górę. Sam za swoją bałbym się wołać więcej niż 6500, chociaż już jest lalunia dopieszczona. Ale jakby nie było, to to 15 letnie auto, które dużo pali i nie jest już takie tanie w utrzymaniu.


Ceny są takie jaki jest popyt- prawie wszyscy chcą kupić taniej stąd schodzą tylko te w granicy 5 tyś, góra 8 tyś. Droższe kupuje tylko określona grupa nabywców.

Co do rdzewienia- u mnie w firmie są nissany roczne, zaczęły rdzewieć im blachy na drzwiach. Myślę że są tez inne marki do 3 lat które zaczynają korodować. Pisanie w takim układzie że 15-sto letnia omega rdzewieje jest mało miarodajne i porównując do tych "nowych" chyba nie do końca taki szajs z tego rdzewiejącego Opla omegi ;) Pomyśl co się będzie działo z tymi aktualnie prawie nówkami jak będą miały 15 lat - to dopiero będzie szajs. Ogólnie rzecz biorac jakoś użytych elementów do nowych aut jest gorsza jak do tych przed 2000 rokiem, nowe są zwyczajnie mniej trwałe...

#20 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2011 - 18:18

Omega b jest już starym autem, poczekaj jeszcze 5 lat... Już teraz jest ich zaledwie ponad 1000 do kupienia na całą polskę a rok temu w podopbnym okresie było 1200.


B jak B. To co powiedzieć o A?? W okresie kiedy kupowałem pierwszą Omegę był jeszcze całkiem całkiem wybór. W zeszłym roku już mniejszy ale jeszcze było na co spojrzeć. A w tej chwili na allegro jest 65 szt z czego na większość nawet szkoda patrzeć. Jeszcze trochę i w końcu będę zmuszony przesiąść się do nowszego modelu a "babcię" zostawić na niedzielne wyjazdy.