

Nie odpaliła
#41
OFFLINE
Napisany 25 marca 2011 - 10:14
#42
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 10:19
#43
OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2011 - 12:11
trochę to dziwne bo ja u siebie kiedyś po składaniu kolektora zapomniałem podłączyć 6 wtrysk i auto zapaliło tyle że telepało silnikiem i zapalił się CHECK, no chyba że już tak przelewał w przelew że pompa nie potrafiła nabić ciśnieniaW końcu mój problem mogę uznać za rozwiązany , niestety okazało się to od czego uciekałem od samego początku czyli wtryskiwacze , a ściślej jeden wtrysk na drugim garku. Sprawdzenie metodą przelewową potwierdziło go już na początku
#44
OFFLINE
#45
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 14:23
Błąd P1189 Brak ciśnienia w szynie paliwowej przy rozruchu
Samochodu nie można wogóle odpalić ( pali tylko na samostart - i wtedy jest OK , nic nie telepie, praca równa, parametry z Op-com niby prawidłowe)Zaraz po zgaszeniu silnika i niemal natychmiastowej próbie odpalenia nic nie daje.
Parametry z odczytu Op-comem są podobne jak u kolegi "hrycu".
Pompki paliwowe sprawdzone, czujniki rozrządu i wału sprawdzone, czujnik ciśnienia szyny- konektory przygiete- bez zmian.
Zostało jeszcze tylko do sprawdzenia podciśnienie- wtryski i pompa CR
Czy ma ktoś namiar na zakład w łódzkim gdzie można wtryski sprawdzić i ewentualnie zregenerować????
Czy może jeszcze ma ktoś jakieś sugestie????????
Parametry ciśnień dawki wstępnej 96,5 po przekreceniu zapłonu przez chwile 342,7 jak pompka przestaje pracować wraca na 96,5-podczas pracy silnika jest 373,5.
CR ciśnienie paliwa silnik unieruchomiany 0, jak kręce rozrusznikiem jest 7200 jak silnik uruchomiony na wolnych jest 34 816kPa
#46
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 16:20
#47
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:06
2.http://img20.otofotki.pl/yt793_2.jpg.html
3.http://img20.otofotki.pl/gj746_3.jpg.html
4.http://img20.otofotki.pl/yh735_4.jpg.html
5.http://img20.otofotki.pl/mj997_5.jpg.html
6.http://img20.otofotki.pl/ww678_6.jpg.html
Zdjecia z pomiarów.
Czy można gdzieś znaleźć jak zrobić test przelewowy????
Pilnie potrzebna instrukcja testu

#48
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:43
Zaznaczam iż instrukcja nie jest mojego autorstwa lecz zapożyczona , ale tak to wygląda.
Próba przelewowa wg specyfikacji ASO
1. Umieścić przyrząd do badania przelewów poniżej linii wtryskiwaczy.
2. Uruchomić silnik. (Temperatura silnika powinna wynosić min 70st.C)
3. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez 4 minuty.
4. Zatrzymać silnik.
5. Odłącz przyrząd od z wtryskiwaczy paliwa a paliwo z przewodów zlać do zbiorniczków.
7. Zanotować odczyty ze zbiorniczków.
8. Przeprowadzić analizę.
Pomnożyć wartość najniższą z zarejestrowanych przez 1,4 do obliczania maksymalnej dopuszczalnej wartości (maksymalna dopuszczalna wartość = minimum odnotowanych wartości + 40%).
Przykład:
* Najniższa odnotowana ilość = 10ml
* Mnożymy 10 x 1,4 = 14ml
* Otrzymujemy maksymalną dopuszczalną wartość = 14ml
Ocena próby przelewowej
Czy ilości paliwa w każdym z pojemników jest niższa niż obliczona maksymalna wartość?
TAK
Wtryskiwacze są sprawne (nie ma co grzebać ).
Nie
Jeżeli jeden lub więcej pojemników zawiera ilość paliwa powyżej maksymalnej dopuszczalnej wartości, używając WDS modułu Routine INPUT dokonaj ponownego wprowadzenia kodów wtryskiwaczy dla wtrysków które wykroczyły poza obliczoną wartość maksymalną.
Ponownie przeprowadź test przelewowy aby zweryfikować korektę.
Jeżeli nie ma poprawy można przypuszczać, że wtryskiwacz niedomaga.
Dodam, że nie wczytywałem ponownie QR-ów(WDS) ponieważ nie mam pojęcia czy op-com to potrafi zrobić. W pracy do wczytywania QR wtryskiwaczy używam oddzielnego interfejsu i oprogramowania no ale ja się specjalizuje w Japończykach D4-D. Że tak to nazwę przygodę z moim Opelkiem dopiero zaczynam.
A propo zdjęć przez ciebie wstawionych. Nie wiem czy to tylko u mnie ale się nie wyświetlają.
#49
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:55
dodam ze silnikiem zaczepie
#50
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:57
no nie do końca może lać końcówka, to jest tylko sprawdzenie przelewów czy nie leje w nie, a jest cała masa parametrów które należy sprawdzić jeszcze, przed wszystkim kąt rozpylania i dawkę jaką wtrysk podaje pod określonymi warunkami.Czy ilości paliwa w każdym z pojemników jest niższa niż obliczona maksymalna wartość?
TAK
Wtryskiwacze są sprawne (nie ma co grzebać ).
#51
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 18:03
#52
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 18:57
1.- http://img20.otofotk...n238_1.jpg.html
2.- http://img20.otofotk...t793_2.jpg.html
3. - http://img20.otofotk...j746_3.jpg.html
4. - http://img20.otofotk...h735_4.jpg.html
5. - http://img20.otofotk...j997_5.jpg.html
6. - http://img20.otofotk...w678_6.jpg.html
Mam pytanie czy jeden wtrysk albo dwa po regeneracji trzeba jakoś adoptować do sterownika ECU ?????? I ewentualnie w omegach czym to można zrobić?????
Poczytałem trochę forum e39 z silnikiem 3,0d.
Na 90% takich przypadków jak mój czy kolegi "hrycu" kończyło się regeneracją wtrysku na drugim cylindrze. Tam się zastanawiają dlaczego te przypadki dotyczą tego drugiego cylindra. Jutro będe walczył dalej ze swoim - zobaczymy co przyniesie nowy dzień.
Jakby co to o tym czujniku pompy CR będe pamiętał
#53
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:33
A tak z ciekawości zapodaj linka do tego tematu z e39 zainteresował mnie ten problem występujący w większości na drugim cylindrze.
#54
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:39
jeśli więcej niż 3 wtryski będą regenerowane trzeba dokonać adaptacjiMam pytanie czy jeden wtrysk albo dwa po regeneracji trzeba jakoś adoptować do sterownika ECU I
#55
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:46
Na kilku forach bmw jest tego trochę a to jeden z przykładów:
http://www.bmw-klub....p?f=72&t=150530
#56
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:52
#57
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:03
PS opisy do zdjęć:
1 silnik uruchomiony
2 silnik wyłaczony-zapłon włączony
3 jak w pkt.2 tylko po wyłaczeniu się pompki
4 silnik włączony ( czy odchylenia dawki cylindrów przy wł. silniku powinny być 0,0 ?????)
5 i 6 silnik włączony
#58
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:35
Tam się zastanawiają dlaczego te przypadki dotyczą tego drugiego cylindra.
To ciekawostka. W zeszłym roku sprawdzałem wtryskiwacze i właśnie drugi nadawał się do regeneracji!!
Bo jak by była walnięta to jak w takim razie by pracował silnik przez ok.30min ?
Weź pod uwagę, iż wartość obrotowa wału korbowego, nadana przez rozrusznik nie wystarczy do uzyskania odpowiednich obrotów pompy CR. Mając na uwadze prawdopodobną usterkę wtryskiwacza/y, ciśnienie paliwa jest niedostateczne do uruchomienia silnika. Zapodając "samostart", silnik uruchamia się pomijając układ wtrysku paliwa (w końcu to diesel) i wystarczy kilka ms, by pompa CR poradziła sobie z nieszczelnością któregokolwiek wtryskiwacza.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#59
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:36
tego nie wiem ale według dokumentacji opla powyżej 3 wtrysków należy zrobić adaptacjęDamianieSz tak z czystej ciekawości możesz rozwinąć swoją wypowiedz. Jak zachowają się nasze motorki bez adaptacji?
#60
OFFLINE
Napisany 15 kwietnia 2011 - 20:25
Zaobserwowałem jakieś syczenie pompy CR podczas pracy pompki pomocniczej.
Nie wiem czy tak było - a teraz tak jest. Nie zlokalizowałem tego syczenia - gdzieś na pompie CR.
Po złożeniu kolektora - dalej silnik nie odpala.
Zabrałem się za test przelewowy.
Po przekręceniu rozrusznikiem dosłownie chwilę na 6 garnku paliwo zap....... z przelewu że cho cho.
Czyli chyba jest winowajca.
Dalej zrobiłem test przelewowy na 5 cylindrach (6 poszedł w powrót)
Odpalenie na samostart i oto wyniki po 3min:
1- 10mil
2- 16mil
3- 17mil
4- 20mil
5- 5mil
6- w przelew
Nie wiem czy na tych 5 cylindrach pomiar jest miarodajny.
Czy robić wszystkie wtryski naraz czy stopniowo?????
PS.
Na koniec ułamałem trójnik od przelewu wtrysku - czy takie coś się dokupi u fachmana od wtrysków?????????