Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie odpaliła


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
69 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2011 - 10:14

pompa paliwa ale nie w baku tylko pod podłogą auta na wysokości fotela pasażera, skoro zapalił się check to jest błąd odczytać komputerem i będzie wiadomo

#42 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 kwietnia 2011 - 10:19

Witam ponownie. W końcu mój problem mogę uznać za rozwiązany , niestety okazało się to od czego uciekałem od samego początku czyli wtryskiwacze , a ściślej jeden wtrysk na drugim garku. Sprawdzenie metodą przelewową potwierdziło go już na początku , ale wysłałem wszystkie do pompiarza. Po sprawdzeniu u niego na aparaturze jeden wtrysk do wymiany reszta trzyma parametry. A więc regeneracja (350zł) , rozszczelnienie w górnej części (okolice cewki taką dostałem od niego diagnozę). Za pomiary wtrysków zapłaciłem 100zł (nie wiele jak na tą usługę) wcześniej dowiadywałem się w serwisie Boscha chcieli 62zł za sprawdzenie od sztuki. Po regeneracji żeby nie było już żadnej bani zaciągnołem auto do mechaniora aby to dobrze poskładał (z braku odpowiednich maszyn). Z frezował gniazda i założył nowe podkładki (tego właśnie zażądałem). Co do demontażu nie miałem większych problemów wszystkie ładnie wyszły. Suma sumarum odpala pięknie. Na samym początku wbijając w wyszukiwarkę hasło z moim błędem pierwszy post jaki mi się ukazał odnosił się wtryskiwaczy , ale z charakteru lubię problemy kwestii technicznej to zacząłem szukać wszędzie dookoła i kosztowało mnie to dużo czasu i jakieś niepotrzebnie wydane 700zł. Z czego zostały mi teraz sprawne świece i regulator ciśnienia. Wszystkim dziękuje za odpowiedzi mi udzielane.

#43 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2011 - 12:11

W końcu mój problem mogę uznać za rozwiązany , niestety okazało się to od czego uciekałem od samego początku czyli wtryskiwacze , a ściślej jeden wtrysk na drugim garku. Sprawdzenie metodą przelewową potwierdziło go już na początku

trochę to dziwne bo ja u siebie kiedyś po składaniu kolektora zapomniałem podłączyć 6 wtrysk i auto zapaliło tyle że telepało silnikiem i zapalił się CHECK, no chyba że już tak przelewał w przelew że pompa nie potrafiła nabić ciśnienia

#44 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 kwietnia 2011 - 13:10

ot to właśnie lał jak dziki.

#45 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 14 kwietnia 2011 - 14:23

Po walce z czujnikami wałka rozrządu i wału korbowego opisanych w temacie "raz pali a raz nie" wkońcu dostałem kabelki do diagnozy.

Błąd P1189 Brak ciśnienia w szynie paliwowej przy rozruchu

Samochodu nie można wogóle odpalić ( pali tylko na samostart - i wtedy jest OK , nic nie telepie, praca równa, parametry z Op-com niby prawidłowe)Zaraz po zgaszeniu silnika i niemal natychmiastowej próbie odpalenia nic nie daje.
Parametry z odczytu Op-comem są podobne jak u kolegi "hrycu".

Pompki paliwowe sprawdzone, czujniki rozrządu i wału sprawdzone, czujnik ciśnienia szyny- konektory przygiete- bez zmian.


Zostało jeszcze tylko do sprawdzenia podciśnienie- wtryski i pompa CR
Czy ma ktoś namiar na zakład w łódzkim gdzie można wtryski sprawdzić i ewentualnie zregenerować????

Czy może jeszcze ma ktoś jakieś sugestie????????

Parametry ciśnień dawki wstępnej 96,5 po przekreceniu zapłonu przez chwile 342,7 jak pompka przestaje pracować wraca na 96,5-podczas pracy silnika jest 373,5.
CR ciśnienie paliwa silnik unieruchomiany 0, jak kręce rozrusznikiem jest 7200 jak silnik uruchomiony na wolnych jest 34 816kPa

#46 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwietnia 2011 - 16:20

Zanim wtryski pójdą na stół zrób test przelewowy albo zleć to jakiemuś mechaniorowi jak nie wiesz co i jak. Test jest prosty i mało kosztowny , gdybyś to komuś zlecił , a przynajmniej określi czy jest sens je wykręcać i zawozić do sprawdzania. Opierając się na swoim doświadczeniu z tym problemem ( które nie jest małe) obstawiam przy twoich objawach wtrysk lub wtryski. Z tego co piszesz objawy i przedstawione parametry przez ciebie są identyczne jak u mnie. Gdyby jednak okazało się , że to regulator ciśnienia na pompie wtryskowej to odezwij się mam jeden , dogadamy się. Skoro czytałeś cały wątek to pewnie zauważyłeś , że niepotrzebnie go wymieniałem , a tani nie jest.

#47 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:06

1.http://img20.otofotki.pl/in238_1.jpg.html
2.http://img20.otofotki.pl/yt793_2.jpg.html
3.http://img20.otofotki.pl/gj746_3.jpg.html
4.http://img20.otofotki.pl/yh735_4.jpg.html
5.http://img20.otofotki.pl/mj997_5.jpg.html
6.http://img20.otofotki.pl/ww678_6.jpg.html

Zdjecia z pomiarów.
Czy można gdzieś znaleźć jak zrobić test przelewowy????
Pilnie potrzebna instrukcja testu :)

#48 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:43

Test jest bardzo prosty lecz wymaga sprzętu , choćby wyskalowanych menzurek.
Zaznaczam iż instrukcja nie jest mojego autorstwa lecz zapożyczona , ale tak to wygląda.

Próba przelewowa wg specyfikacji ASO
1. Umieścić przyrząd do badania przelewów poniżej linii wtryskiwaczy.
2. Uruchomić silnik. (Temperatura silnika powinna wynosić min 70st.C)
3. Pozostawić silnik na biegu jałowym przez 4 minuty.
4. Zatrzymać silnik.
5. Odłącz przyrząd od z wtryskiwaczy paliwa a paliwo z przewodów zlać do zbiorniczków.
7. Zanotować odczyty ze zbiorniczków.
8. Przeprowadzić analizę.
Pomnożyć wartość najniższą z zarejestrowanych przez 1,4 do obliczania maksymalnej dopuszczalnej wartości (maksymalna dopuszczalna wartość = minimum odnotowanych wartości + 40%).
Przykład:
* Najniższa odnotowana ilość = 10ml
* Mnożymy 10 x 1,4 = 14ml
* Otrzymujemy maksymalną dopuszczalną wartość = 14ml


Ocena próby przelewowej
Czy ilości paliwa w każdym z pojemników jest niższa niż obliczona maksymalna wartość?

TAK
Wtryskiwacze są sprawne (nie ma co grzebać ).

Nie
Jeżeli jeden lub więcej pojemników zawiera ilość paliwa powyżej maksymalnej dopuszczalnej wartości, używając WDS modułu Routine INPUT dokonaj ponownego wprowadzenia kodów wtryskiwaczy dla wtrysków które wykroczyły poza obliczoną wartość maksymalną.

Ponownie przeprowadź test przelewowy aby zweryfikować korektę.

Jeżeli nie ma poprawy można przypuszczać, że wtryskiwacz niedomaga.
Dodam, że nie wczytywałem ponownie QR-ów(WDS) ponieważ nie mam pojęcia czy op-com to potrafi zrobić. W pracy do wczytywania QR wtryskiwaczy używam oddzielnego interfejsu i oprogramowania no ale ja się specjalizuje w Japończykach D4-D. Że tak to nazwę przygodę z moim Opelkiem dopiero zaczynam.


A propo zdjęć przez ciebie wstawionych. Nie wiem czy to tylko u mnie ale się nie wyświetlają.

#49 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:55

koledzy przy przezucaniu biegu w automacie z n na r lub d czuje mocniejsze szarpniecie, czym to moze byc spowodowane? szukam i nic nie moge wykopac.
dodam ze silnikiem zaczepie

#50 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 17:57

Czy ilości paliwa w każdym z pojemników jest niższa niż obliczona maksymalna wartość?

TAK
Wtryskiwacze są sprawne (nie ma co grzebać ).

no nie do końca może lać końcówka, to jest tylko sprawdzenie przelewów czy nie leje w nie, a jest cała masa parametrów które należy sprawdzić jeszcze, przed wszystkim kąt rozpylania i dawkę jaką wtrysk podaje pod określonymi warunkami.

#51 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwietnia 2011 - 18:03

jak najbardziej się z tobą zgodzę. Ale sam test przelewowy który byłem w stanie wykonać uświadomił mnie , że na pewno muszę wysłać wtryski właśnie do precyzyjnej diagnostyki , której z racji braku sprzętu nie mogę wykonać. Dodam iż nawet nie dotrwałem do końca testu który opisałem wyżej ponieważ po minucie już miałem pełną menzurkę. Co świadczyło ewidentnie , bez żadnych przeliczeń na uwalony wtryskiwacz.

#52 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 14 kwietnia 2011 - 18:57

Odnośnie zdjęć podaję linki:
1.- http://img20.otofotk...n238_1.jpg.html
2.- http://img20.otofotk...t793_2.jpg.html
3. - http://img20.otofotk...j746_3.jpg.html
4. - http://img20.otofotk...h735_4.jpg.html
5. - http://img20.otofotk...j997_5.jpg.html
6. - http://img20.otofotk...w678_6.jpg.html

Mam pytanie czy jeden wtrysk albo dwa po regeneracji trzeba jakoś adoptować do sterownika ECU ?????? I ewentualnie w omegach czym to można zrobić?????

Poczytałem trochę forum e39 z silnikiem 3,0d.
Na 90% takich przypadków jak mój czy kolegi "hrycu" kończyło się regeneracją wtrysku na drugim cylindrze. Tam się zastanawiają dlaczego te przypadki dotyczą tego drugiego cylindra. Jutro będe walczył dalej ze swoim - zobaczymy co przyniesie nowy dzień.
Jakby co to o tym czujniku pompy CR będe pamiętał

#53 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:33

Co do adoptowania wtryskiwaczy mogę powiedzieć tyle(Opierając się na doświadczeniu z D4-D.) Każdy wyprodukowany silnik w pierwszej kolejności trafia na tak zwany HOTTEST wjeżdża na kabinę i tam jest odpalany pierwszy raz podczas całego procesu (cyklu pracy silnika) oddzielny komputer uczy się pracy wtryskiwaczy następnie drukuje naklejkę QR , która jest naklejana przez pracownika na silnik aby w późniejszym procesie czyli montażu silnika do auta można było wgrać właśnie te QR do ECU. Raz dziennie pobieram jeden silnik i montuje go u siebie na kabinie wytrzymałościowej. Również muszę wgrać QR do ECU aby uzyskać standardy parametrów. Gdy tego nie zrobię z różnych przyczyn , a tylko wgram odpowiedni soft do danego modelu silnika parametry lekko odbiegają od standardów lecz dla normalnego użytkownika nie do wyłapania. Moc i moment mieszczą się w przedziale tolerancji choć są ciut obniżone (mowa tutaj o jakieś 0,6KW i 1~5Nm). Podsumowując tak czy siak nie zobaczysz różnicy.
A tak z ciekawości zapodaj linka do tego tematu z e39 zainteresował mnie ten problem występujący w większości na drugim cylindrze.

#54 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:39

Mam pytanie czy jeden wtrysk albo dwa po regeneracji trzeba jakoś adoptować do sterownika ECU I

jeśli więcej niż 3 wtryski będą regenerowane trzeba dokonać adaptacji

#55 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:46

W e39 jest to błąd 2550 rail presure control at start - czyli w potocznym tłumaczeniu to co u nas czyli brak ciśnienia przy starcie .
Na kilku forach bmw jest tego trochę a to jeden z przykładów:
http://www.bmw-klub....p?f=72&t=150530

#56 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwietnia 2011 - 19:52

Dzięki Jacktd. DamianieSz tak z czystej ciekawości możesz rozwinąć swoją wypowiedz. Jak zachowają się nasze motorki bez adaptacji?

#57 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:03

Mam jeszcze jedno wieczorne pytanko. Czy jak odpale na smostart i w/g op-com ciśnienia są w granicach normy na pompie CR to pompa może być "walnienta" jak to jeden z doktorów mi zdiagnozował?????? Bo jak by była walnięta to jak w takim razie by pracował silnik przez ok.30min ?????

PS opisy do zdjęć:
1 silnik uruchomiony
2 silnik wyłaczony-zapłon włączony
3 jak w pkt.2 tylko po wyłaczeniu się pompki
4 silnik włączony ( czy odchylenia dawki cylindrów przy wł. silniku powinny być 0,0 ?????)
5 i 6 silnik włączony

#58 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:35

Tam się zastanawiają dlaczego te przypadki dotyczą tego drugiego cylindra.


To ciekawostka. W zeszłym roku sprawdzałem wtryskiwacze i właśnie drugi nadawał się do regeneracji!!

Bo jak by była walnięta to jak w takim razie by pracował silnik przez ok.30min ?


Weź pod uwagę, iż wartość obrotowa wału korbowego, nadana przez rozrusznik nie wystarczy do uzyskania odpowiednich obrotów pompy CR. Mając na uwadze prawdopodobną usterkę wtryskiwacza/y, ciśnienie paliwa jest niedostateczne do uruchomienia silnika. Zapodając "samostart", silnik uruchamia się pomijając układ wtrysku paliwa (w końcu to diesel) i wystarczy kilka ms, by pompa CR poradziła sobie z nieszczelnością któregokolwiek wtryskiwacza.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#59 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwietnia 2011 - 20:36

DamianieSz tak z czystej ciekawości możesz rozwinąć swoją wypowiedz. Jak zachowają się nasze motorki bez adaptacji?

tego nie wiem ale według dokumentacji opla powyżej 3 wtrysków należy zrobić adaptację

#60 OFFLINE   Jacktd

Jacktd
  • 39 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 15 kwietnia 2011 - 20:25

Dzisiaj zdemontowałem kolektor ssący. Powymieniałem przewody przelewowe i podciśnienia.Sprawdziłem pobór prądu czujnika na pompie CR (ok.1.2A).Wyminiłem przewody paliwowe do pompy CR (zasilający i przelew) .
Zaobserwowałem jakieś syczenie pompy CR podczas pracy pompki pomocniczej.
Nie wiem czy tak było - a teraz tak jest. Nie zlokalizowałem tego syczenia - gdzieś na pompie CR.
Po złożeniu kolektora - dalej silnik nie odpala.
Zabrałem się za test przelewowy.
Po przekręceniu rozrusznikiem dosłownie chwilę na 6 garnku paliwo zap....... z przelewu że cho cho.
Czyli chyba jest winowajca.
Dalej zrobiłem test przelewowy na 5 cylindrach (6 poszedł w powrót)
Odpalenie na samostart i oto wyniki po 3min:
1- 10mil
2- 16mil
3- 17mil
4- 20mil
5- 5mil
6- w przelew

Nie wiem czy na tych 5 cylindrach pomiar jest miarodajny.
Czy robić wszystkie wtryski naraz czy stopniowo?????
PS.
Na koniec ułamałem trójnik od przelewu wtrysku - czy takie coś się dokupi u fachmana od wtrysków?????????