Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie odpaliła


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
69 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 lutego 2011 - 16:04

Co do wcześniejszych objawów to nie było żadnych z wyżej wymienionych no może troszkę bardziej dymka puszcza niż powinien , ale nie mam też za bardzo porównania. To mój pierwszy Diesel , na jałówce czy przy przygazówce nie dymi ewentualnie przy dużym obciążeniu , ale do tego proszę podchodzić z dystansem bo nijak się mają moje odniesienia do benzyny. Teraz jak już odpali to na jałówce chodzi równiutko przy przyspieszaniu nie szarpie moc ma (bynajmniej takie moje odczucie) do 160km/h idzie jak błyskawica do 190km/h już mu trochę więcej schodzi szybciej nie jechałem bo już mi się ulica kończyła (ulica-kawałek obwodnicy wyjazdowej). A no i autko mam dopiero miesiąc.

#22 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 lutego 2011 - 21:21

Nie wiem czy te 3,6 bar pompy wstępnej to nie za mało


Wystarczy, wartość krytyczna to 150 kPa, wtedy zapala się kontrolka silnika.
Ideałem w układzie niskiego ciśnienia jest 400 kPa, więc 360 kPa w zupełności wystarczy, by silnik podjął pracę:p

Przychylam się do wniosków kolegów: DamianSz oraz Iwan, jeżeli chodzi o sprawdzenie kostki czujnika ciśnienia na listewie CR.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#23 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lutego 2011 - 21:54

A wiec tak mimo trzaskających mozów zabrałem sie dzisiaj za tą kostkę od czujnika ciśnienia CR, wbrew pozorm nie ma tragedi jeśli chodzi odostęp , mimo jej umiejscowienia. Wypitołem na tyle na ile mogłem po podginałem piny wszystko zalałem preparatem typu kontakt i co... I za wiele to nie dało , ale przynajmniej wiem że to jest już sprawdzone. Kolega piszę , że krytyczna wartość to 150bar jednak na filmie widać że ciśnienie na listwie podczas rozruchu dochodz tylko do 110bar , a mimo to kontrolka od check engine się nie zapala. Raczej czujnika bym nie obsawiał ponieważ pokazuje on płynnie wartości podczas rozruch no i już na jałówce wszystkie ciśnienia są w tolerancji.

jeszcze jedno pytanko , jutro mam zamiar wymienić przewody przelewowe pali , czy po takim zabiegu muszę odpowietrzać układ?

Ps. Sorki za błedy i że nie edit , ale piszę z telefonu i jego klawiatury...masakra.

#24 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lutego 2011 - 23:12

jutro mam zamiar wymienić przewody przelewowe pali , czy po takim zabiegu muszę odpowietrzać układ?


Sam się odpowietrzy. Po wszelkich operacjach, podczas których rozszczelniany jest układ paliwowy, włączamy zapłon (nie uruchamiamy silnika) i czekamy około 1 min.

a mimo to kontrolka od check engine się nie zapala


Niestety to co pisałem, to tylko Oplowska teoria, z doświadczenia wiem, że nie pokrywa się z praktyką.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#25 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 lutego 2011 - 14:16

No nic wymiana przelewówki też nic nie dała. W przyszłym tygodniu zabieram się za pompę , może zawór wysokiego ciśnienia w pompie? Rozbierzemy, wymienimy ,zobaczymy. Jak to nie to będzie to już nie wiem ,oddaje do mechaniora niech sprawdza tą pompę na aparaturze. W żadne więcej koszta na chybił trafił nie będę się pakować. Oczywiście dam znać co i jak po wymianie , a może do czasu wymiany coś komuś jeszcze do głowy przyjdzie co mógłbym sprawdzić.

#26 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2011 - 14:40

może zawór wysokiego ciśnienia w pompie?

masz na myśli regulator ciśnienia, jeśli masz gdzieś koło siebie dobrego magika od klekotów to sprawdzi ten regulator oscyloskopem

#27 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 23 lutego 2011 - 15:03

a swiece sprawdzałeś? może przekaźnik swiec padł a silnik zapala na kopciucha a to ze spiralka ci sie zapala to nie znaczy ze przekaźnik jest ok.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#28 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2011 - 18:36

a swiece sprawdzałeś? może przekaźnik swiec padł a silnik zapala na kopciucha a to ze spiralka ci sie zapala to nie znaczy ze przekaźnik jest ok.

jego awarie pokazał by OP-COM

#29 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 lutego 2011 - 21:33

może do czasu wymiany coś komuś jeszcze do głowy przyjdzie co mógłbym sprawdzić.


Dopiero obejrzałem Twój filmik i przyszła mi do głowy pompa paliwa w zbiorniku. Ją proponuję sprawdzić.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#30 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lutego 2011 - 21:51

Tak z ciekawości to ile u nas w motorkach tych pompek jest? Pomijając pompę wysokiego ciśnienia.

#31 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2011 - 21:54

Jedna w zbiorniku, wstępna w progu, a wysokiego na silniku.

#32 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lutego 2011 - 22:03

Czy dobrze rozumiem. Ta ze zbiornika pompuje do wstępnej w progu a wstępna do wtryskowej. Czy u nas wtryskowa jest dwusekcyjna? Czy pompka wstępna i ta w zbiorniku pracują podczas pracy silnika? Może ktoś wie jakie powinny być ciśnienia na tych pompkach? Na opcomie wyszło mi wstępne podanie paliwa 3,6bar z której pompki jest ten odczyt?

#33 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2011 - 22:18

Czy u nas wtryskowa jest dwusekcyjna?

ma 3 sekcje tloczace co do cisnienia to prawidlowego nikt chyba nie zna

#34 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lutego 2011 - 00:20

Na opcomie wyszło mi wstępne podanie paliwa 3,6bar z której pompki jest ten odczyt?


To jest odczyt z "układu niskiego ciśnienia", podawany przez czujnik na filtrze paliwa.
Przy okazji postoju w ciepłym garażu, pobawiłem się trochę OP-COMem.
Oto wyniki dotyczące ciśnienia dawki wstępnej:
= po włączeniu zapłonu - 390 kPa
= po wyłączeniu pompki ciśnienia wstępnego - 99 kPa
= po uruchomieniu silnika - 390 kPa

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#35 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lutego 2011 - 01:00

Dzięki za info po włączeniu zapłonu i po wyłączeniu pompki ciśnienia mamy podobne. Nie sprawdziłem tylko jakie jest po uruchomieniu silnika , ale jutro na pewno to sprawdzę. Jeżeli będą podobne to nie mam się co czepiać zasilania paliwa z pompek wstępnych i pewnie dalej będę brnął w kierunku regulatora ciśnienia. Jeszcze jedna prośba jakby ktoś mógł sprawdzić ciśnienie CR podczas rozruchu czy również dobija mu tylko do 110~120bar byłbym wdzięczny.

#36 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 marca 2011 - 11:27

Witam po dłuższej nieobecności. Nadal nie uporałem się z tym odpalaniem już myślałem , że wszystko ok , a tu dzisiaj zonk , a wiec podsumowując wymieniłem wszystkie przewody podciśnieniowe , wymontowałem blaszki z kolektora , wymieniłem świece żarowe (na NGK) wymieniłem regulator ciśnienia paliwa na pompie wtryskowej (mało to on nie kosztował 400zł Boscha). OpCom mówi , że ciśnienie wstępne jest ok , świece i przekaźnik jest ok , nadal ciśnienie na listwie przy rozruchu jest rzędu 90-120 bar po wymianie regulatora. Co jeszcze mogę sprawdzić? Dzisiaj normalnie nie chciała odpalić po zapodaniu samostartu odpaliła od razu. Co do czujnika ciśnienia na listwie CR można go jakoś sprawdzić?

#37 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2011 - 11:42

Co do czujnika ciśnienia na listwie CR można go jakoś sprawdzić?

oscyloskopem

#38 OFFLINE   palestynczyk

palestynczyk
  • 17 postów
  • Dołączył: 02-06-2010

Napisany 21 marca 2011 - 14:26

witam ponownie mam maly problem z moja oma2,5 td a mianowice ciezko mi pali na zwyklym on ale jak zaleje opalu to auto chodzi jak zegarek pali na dotyk a jak zaleje zwyklego on to musze 20 sek krecic ze by odpalila nie wiem co jest grane prosze o pomoc z gory dzieki:pokoj:

#39 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2011 - 14:59

Opał lepszy jakościowo jak ON. Zmień stacje z której lejesz ON.

#40 OFFLINE   Otomek

Otomek
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-10-2009
  • Skąd: Pabianice

Napisany 25 marca 2011 - 09:19

Panowie,

Przejrzałem cały wątek i u mnie sa podobne, ale nie identyczne objawy... Problem powoli zaczął się jakieś 2 miesiące temu, kiedy Omcia, zaraz po odpaleniu (po nocce) wchodziła na obroty i przez jakieś 30-40 sekund falowała nimi w granicach 700-900 obr. Po tym czasie falowanie ustępowało i praca silnika była równa. Później zauważyłem, że podczas dynamicznego przyspieszania są delikatne, ale wyczuwalne szarpnięcia (tak jakby chwilowo trafiła moc i za chwile znów ją podała - najczęściej w okolicach 2200-2500 obr.) Jednak największy kryzys nastąpił pod koniec lutego, gdy włączyłem zapłon. Zwykle na zapłonie słychać było takie delikatne, cichutkie buczenie pompy. Wtedy usłyszałem dość głośne burczenie/warczenie dochodzące moim zdaniem spod konsoli centralnej. Auto odpaliło. Po przejechaniu kilku km słyszałem jakby jakiś wiatrak tarł o coś metalowego - dźwięk był ze zmienną częstotliwością, raz szybki, a czasem całkowicie ustawał. 1 marca podjechałem do mechanika, żeby mi sprawdził o co chodzi z tym warczeniem. Po przekręceniu zapłonu burczenie ustąpiło - była kompletna cisza, ale wtedy auto nie odpaliło. Próbowaliśmy aplokować samostart i nic. Odkręciliśmy przewody przy filtrze paliwa i okazało się, że leci, ale bardzo mało, tak jakby w ogóle nie było ciśnienia. Mechanik stwierdził, że to pompa w baku. Po dość długich poszukiwaniach nowej, okazało się, że można tylko kupić oryginał za 1200, więc zdecydowałem sie na regenerację. Po zamontowaniu, dalej słychać było burczenie na zapłonie, ale mechanik stwierdził, że można jeździć i obserwować. Obserwacje nie trwały długo. Bo po przejechaniu 20 km, zapaliła się kontolka silnika, auto straciło obroty i zdechło. W trakcie "tej jazdy próbnej" auto straciło też chwilowo moc, tak jakby odcięło mu dopływ paliwa, ale po sekundzie spowrotem weszło na obroty. Od tamtej pory nie jest już w stanie odpalić...

Wiecie co może być tego wszystkiego przyczyną?
Dzięki za odp.