

Nie odpaliła
#1
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2011 - 12:03
Kluska po walkach odpaliła co było przyczyną tego nie wiem. Czy u nas w motorkach przy tej konstrukcji filtra zbiera się gdzieś woda którą trzeba zlewać? Być może coś zamarzło chociaż mało prawdopodobne bo paliwo z przewodu leciało.
Pociągnę dalej temacik. A więc Omsia w dalszym ciągu kiepsko odpala , długo trzeba kręcić. Profilaktycznie zamówiłem już nowe świeczki NGK , chociaż jestem prawie pewny ,że to nie jest przyczyna , ale to już będę miał z głowy. Na OPCOMIe wychodzi taki błąd:
P1189 -(9) Brak ciśnienia w szynie paliwowej przy rozruchu - Nie występuje
da się go skasować ale po jakimś czasie dalej wychodzi.
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2011 - 19:07
#4
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2011 - 20:39
#5
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 21:00
Na pierwszym zdjęciu jak widać silnik uruchomiony na jałówce - ciśnienie na CR ok 34000kPa. Czy to odpowiednie ciśnienie na biegu jałowym?

Na kolejnym zdjęciu silnik zaraz po zatrzymaniu ciśnienie na CR momentalnie wskakuje na 0kPa. Czy tak powinno być?

Na tym zdjęciu interesujące nas ciśnienie pompki wstępnej jest rzędu 360kPa. Ciśnienie to występuje zaraz po przekręceniu zapłonu w momencie kiedy owa pompka pracuje (słychać ją) , kiedy kończy swą prace ciśnienie spada do 95kPa i tak już trzyma. Czy tak ma być? (Do tych 95kPa nie robiłem już zdjęcia)

Jeżeli potrzeba jeszcze innych wartości potrzebnych do interpretacji to bardzo proszę napiszcie mi jakich jak najszybciej je wstawię.
Postaram się pociągnąć temat do samego końca łącznie ze zdjęciami naprawy , wymiany szkodnika który to powoduje.
#6
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 21:36
jutro popatrze do TISa i dam znać, co do ciśnienia po zatrzymaniu jest poprawne, nie jestem pewny czy ciśnienie pompki jest prawidłoweWitam przedstawię fotki z parametrami.
Na pierwszym zdjęciu jak widać silnik
uruchomiony na jałówce - ciśnienie na CR ok 34000kPa. Czy to odpowiednie ciśnienie na biegu jałowym?
Na kolejnym zdjęciu silnik zaraz po zatrzymaniu ciśnienie na CR momentalnie wskakuje na 0kPa. Czy tak powinno być?
Na tym zdjęciu interesujące nas ciśnienie pompki wstępnej jest rzędu 360kPa. Ciśnienie to występuje zaraz po przekręceniu zapłonu w momencie kiedy owa pompka pracuje (słychać ją) , kiedy kończy swą prace ciśnienie spada do 95kPa i tak już trzyma. Czy tak ma być? (Do tych 95kPa nie robiłem już zdjęcia)
Jeżeli potrzeba jeszcze innych wartości potrzebnych do interpretacji to bardzo proszę napiszcie mi jakich jak najszybciej je wstawię.
Postaram się pociągnąć temat do samego końca łącznie ze zdjęciami naprawy
, wymiany szkodnika który to powoduje.
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 03:08
Na tym zdjęciu interesujące nas ciśnienie pompki wstępnej jest rzędu 360kPa
Ta wartośc nie odnosi się do pompki wstępnego cisnienia paliwa. To jest ciśnienie dawki wstępnej (jak z resztą jest opisane). W/g TIS-a, na biegu jałowym powinna mieścić się w przedziale 375-395 kPa. Wynik z Twojego pomiaru, wskazuje wartość ciśnienia żądaną przy lekko wciśnietym pedale gazu.
silnik uruchomiony na jałówce - ciśnienie na CR ok 34000kPa.
Wartość mieści się w zakresie właściwym.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#9
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 08:53
a czy to cisnienie jest stałe czy pływa ? jeszcze jedna rzecz mi przyszła do łeba, z tyłu silnika na szynie jest czujnik ciśnienia z którego właśnie OP-COM odczytuje te 34 MPa, zdejmij wtyczkę i podoginaj trochę styki we wtyczce i przeczyść styki w czujniku, wiem nie jest to łatwe ale przy odrobinie gimnastyki i wginania się jest do zrobienia, brak styku może być powodem błędu który opisałeś w pierwszym poście i jest też objawem falowania ciśnienia w szynie.Na pierwszym zdjęciu jak widać silnik uruchomiony na jałówce - ciśnienie na CR ok 34000kPa
#10
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 09:55
Jeszcze odnośnie pytania "DaminaSz". Ciśnienie jest raczej stabilne choć malutkie wachanie jest
#11
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 10:12
minimalne wachnięcia mogą być ale naprawdę bardzo małe, a TISa poszukaj na chomiku jest wersja ze schematamiJeszcze odnośnie pytania "DaminaSz". Ciśnienie jest raczej stabilne choć malutkie wachanie jest
#12
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 10:26
Schemaciki w tym TISie równiez są tylko że wszystko po angielsku.
#13
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 10:49
Ciśnienie do rozruchu na listwie powinno być ok. 900 Bar, poniżej nie odpali. Jeśli niżej, to będzie wywalać ten błąd. Pompka dodatkowa odgrywa tu ważną rolę. Uważaj, żebyś od kręcenia nie zajechał pompy CR.
No chyba jednak nie. Ciśnieniem wystarczającym do rozruch w większości silników Common Rail jest ciśnienie 180 bar. Poniżej tego ciśnienia wtryskiwacze nie są włączane. W naszym silniku (Y25DT) pompa przy rozruchu daje ok. 350 bar - przerabiałem to ponad rok temu gdy mój silnik dostał jobla (falowanie obrotów, niemożliwość uruchomienia silnika)
Kolego hrycu sprawdź ta wtyczkę od czujnika wysokiego ciśnienia tak jak pisał DamianSz - dognij styki i psiknij środkiem do styków, zanim wymienisz pół silnika tak jak ja.
#14
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 10:59
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#15
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 12:04
Podczas kręcenia silnikiem widać , że ciśnienie jest rzedu 110bar to chyba za nisko ,odnosząc się do tych 180bar których napisał kolega iwan poza tym zauważyłem , że napięci na akumulatorze spada do ok 9~10V podczas rozruchu , czy aby nie za duży spadek?
#16
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 12:39
pomijając to co widac na filmiku a to co słychac to tak samo miałem z moją. kręcąc po jakimś czasie lekko łapała az załapała. dokładnie to samo zachowanie. posprawdzaj czy sie nie zapowietrza. do wtrysków paliwo dochodziło ale pompa dostawała lewe powietrze z wężyka paliwowego z nadmiaru z wtrysku. moze też masz gdzies nieszczelnośćok wstawiam filmik z youtuba http://http://www.yo...h?v=OsXtQ1K71Gs
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#17
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 12:47
#18
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 12:49
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#19
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 15:27
Nie wiem czy te 3,6 bar pompy wstępnej to nie za mało, jak DamianSz sprawdzi jakie powinno być to będziemy myślec dalej. 9-10V podczas rozruchu to jeszcze nie tragedia.
Wcześniej były inne problemy z silnikiem? (nierównomierność pracy na biegu jałowym, szarpanie, kopcenie itd)
#20
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2011 - 15:58
to ciśnienie by pasowało niestety robię dłużej teraz i nie mam jak tego sprawdzić mechanicznie zwykłym manometrem, niestety niema podanej wartości ciśnienia w listwie CR podczas rozruchu, ale podczas pracy na biegu jałowym jest poprawnaNie wiem czy te 3,6 bar pompy wstępnej to nie za mało,