Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie odpaliła


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
69 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 lutego 2011 - 12:03

A wiec tak wczoraj powymieniałem termostaty i jeździła pięknie. Dzisiaj wsiadam i lipa kręci łanie ale nie odpala , kontrolki wszystkie ładnie gasną , żadnych niepożądanych komunikatów. Sprawdziłem chyba wszystkie bezpieczniki , odkręciłem nakrętkę przewodu wysokiego ciśnienia do wtryskiwacza pierwszego i paliwko się leje jak kręcę. OPCOM jeszcze nie przyszedł. Co mogę jeszcze sprawdzić? Może czujnik położenia wału , tylko nie wiem gdzie on jest i czy jest możliwość sprawdzenia go multimetrem?

Kluska po walkach odpaliła co było przyczyną tego nie wiem. Czy u nas w motorkach przy tej konstrukcji filtra zbiera się gdzieś woda którą trzeba zlewać? Być może coś zamarzło chociaż mało prawdopodobne bo paliwo z przewodu leciało.

Pociągnę dalej temacik. A więc Omsia w dalszym ciągu kiepsko odpala , długo trzeba kręcić. Profilaktycznie zamówiłem już nowe świeczki NGK , chociaż jestem prawie pewny ,że to nie jest przyczyna , ale to już będę miał z głowy. Na OPCOMIe wychodzi taki błąd:
P1189 -(9) Brak ciśnienia w szynie paliwowej przy rozruchu - Nie występuje
da się go skasować ale po jakimś czasie dalej wychodzi.

#2 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 lutego 2011 - 17:50

Co to może być? Sorki , że nie poszło na edit.

#3 OFFLINE   JARK

JARK
  • 121 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 18 lutego 2011 - 19:07

od pompy w baku porzez filtr do pompy wysokiego ciśnienia.. jakie ciśnienie pokazuje gdy kręcisz rozrusznikiem..

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lutego 2011 - 20:39

Ciśnienie do rozruchu na listwie powinno być ok. 900 Bar, poniżej nie odpali. Jeśli niżej, to będzie wywalać ten błąd. Pompka dodatkowa odgrywa tu ważną rolę. Uważaj, żebyś od kręcenia nie zajechał pompy CR.

#5 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 lutego 2011 - 21:00

Witam przedstawię fotki z parametrami.
Na pierwszym zdjęciu jak widać silnik uruchomiony na jałówce - ciśnienie na CR ok 34000kPa. Czy to odpowiednie ciśnienie na biegu jałowym?

Dodany obrazek

Na kolejnym zdjęciu silnik zaraz po zatrzymaniu ciśnienie na CR momentalnie wskakuje na 0kPa. Czy tak powinno być?

Dodany obrazek

Na tym zdjęciu interesujące nas ciśnienie pompki wstępnej jest rzędu 360kPa. Ciśnienie to występuje zaraz po przekręceniu zapłonu w momencie kiedy owa pompka pracuje (słychać ją) , kiedy kończy swą prace ciśnienie spada do 95kPa i tak już trzyma. Czy tak ma być? (Do tych 95kPa nie robiłem już zdjęcia)

Dodany obrazek

Jeżeli potrzeba jeszcze innych wartości potrzebnych do interpretacji to bardzo proszę napiszcie mi jakich jak najszybciej je wstawię.
Postaram się pociągnąć temat do samego końca łącznie ze zdjęciami naprawy , wymiany szkodnika który to powoduje.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2011 - 21:36

Witam przedstawię fotki z parametrami.
Na pierwszym zdjęciu jak widać silnik
uruchomiony na jałówce - ciśnienie na CR ok 34000kPa. Czy to odpowiednie ciśnienie na biegu jałowym?



Na kolejnym zdjęciu silnik zaraz po zatrzymaniu ciśnienie na CR momentalnie wskakuje na 0kPa. Czy tak powinno być?



Na tym zdjęciu interesujące nas ciśnienie pompki wstępnej jest rzędu 360kPa. Ciśnienie to występuje zaraz po przekręceniu zapłonu w momencie kiedy owa pompka pracuje (słychać ją) , kiedy kończy swą prace ciśnienie spada do 95kPa i tak już trzyma. Czy tak ma być? (Do tych 95kPa nie robiłem już zdjęcia)



Jeżeli potrzeba jeszcze innych wartości potrzebnych do interpretacji to bardzo proszę napiszcie mi jakich jak najszybciej je wstawię.
Postaram się pociągnąć temat do samego końca łącznie ze zdjęciami naprawy
, wymiany szkodnika który to powoduje.

jutro popatrze do TISa i dam znać, co do ciśnienia po zatrzymaniu jest poprawne, nie jestem pewny czy ciśnienie pompki jest prawidłowe

#7 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 19 lutego 2011 - 21:47

może kolejne DTI w którym leją przewody paliwowe?

#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 lutego 2011 - 03:08

Na tym zdjęciu interesujące nas ciśnienie pompki wstępnej jest rzędu 360kPa


Ta wartośc nie odnosi się do pompki wstępnego cisnienia paliwa. To jest ciśnienie dawki wstępnej (jak z resztą jest opisane). W/g TIS-a, na biegu jałowym powinna mieścić się w przedziale 375-395 kPa. Wynik z Twojego pomiaru, wskazuje wartość ciśnienia żądaną przy lekko wciśnietym pedale gazu.

silnik uruchomiony na jałówce - ciśnienie na CR ok 34000kPa.


Wartość mieści się w zakresie właściwym.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2011 - 08:53

Na pierwszym zdjęciu jak widać silnik uruchomiony na jałówce - ciśnienie na CR ok 34000kPa

a czy to cisnienie jest stałe czy pływa ? jeszcze jedna rzecz mi przyszła do łeba, z tyłu silnika na szynie jest czujnik ciśnienia z którego właśnie OP-COM odczytuje te 34 MPa, zdejmij wtyczkę i podoginaj trochę styki we wtyczce i przeczyść styki w czujniku, wiem nie jest to łatwe ale przy odrobinie gimnastyki i wginania się jest do zrobienia, brak styku może być powodem błędu który opisałeś w pierwszym poście i jest też objawem falowania ciśnienia w szynie.

#10 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 lutego 2011 - 09:55

Witam dziękuje za odpowiedzi i zainteresowanie tematem. Do połączenia czujnika ciśnienia na pewno zajrzę. Naczytałem się mnóstwo tematów dotyczących kiepskiego odpalania , lecz większość z nich tyczyła się silnika x25dt i nastawnika w pompie wtryskowej. Jak dobrze rozumiem u nas w motorkach z listwą CR nie występuje takie urządzonko. Z tego co napisał kolega "czeladnik" jeśli popa pompuje do odpowiedniej wartości to nie ma co do niej zaglądać na razie? Kolega "wicek" zacytuje "Ciśnienie do rozruchu na listwie powinno być ok. 900 Bar, poniżej nie odpali. Jeśli niżej, to będzie wywalać ten błąd. Pompka dodatkowa odgrywa tu ważną rolę. Uważaj, żebyś od kręcenia nie zajechał pompy CR." I tu kolejne pytanko skąd te 900bar jak na jałówce osiąga 340bar i to według TISa jest wartość poprawna. Czy OPCOM pokazuje ciśnienie paliwa pompki wstępnej skoro te 3,6bar na trzeciej fotce nie jest od niej? Jeżeli układ był by nie szczelny to wywali jeszcze jakiś inny błąd , może w OPCOMie zobaczę nieszczelność układu na jakimś parametrze? Jeszcze jedno pytanko odbiegające od tematu , ściągnąłem TISa2000 , niestety na moje nieszczęście po angielsku, może pokierujecie mnie jak odczytywać w nim wartości jakie powinny być.

Jeszcze odnośnie pytania "DaminaSz". Ciśnienie jest raczej stabilne choć malutkie wachanie jest

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2011 - 10:12

Jeszcze odnośnie pytania "DaminaSz". Ciśnienie jest raczej stabilne choć malutkie wachanie jest

minimalne wachnięcia mogą być ale naprawdę bardzo małe, a TISa poszukaj na chomiku jest wersja ze schematami

#12 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 lutego 2011 - 10:26

Pójdę za chwilę do auta nagram filmik z odpalania i wartości ciśnienia na CR zobaczycie sami jak odpala.
Schemaciki w tym TISie równiez są tylko że wszystko po angielsku.

#13 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 lutego 2011 - 10:49

Ciśnienie do rozruchu na listwie powinno być ok. 900 Bar, poniżej nie odpali. Jeśli niżej, to będzie wywalać ten błąd. Pompka dodatkowa odgrywa tu ważną rolę. Uważaj, żebyś od kręcenia nie zajechał pompy CR.


No chyba jednak nie. Ciśnieniem wystarczającym do rozruch w większości silników Common Rail jest ciśnienie 180 bar. Poniżej tego ciśnienia wtryskiwacze nie są włączane. W naszym silniku (Y25DT) pompa przy rozruchu daje ok. 350 bar - przerabiałem to ponad rok temu gdy mój silnik dostał jobla (falowanie obrotów, niemożliwość uruchomienia silnika)
Kolego hrycu sprawdź ta wtyczkę od czujnika wysokiego ciśnienia tak jak pisał DamianSz - dognij styki i psiknij środkiem do styków, zanim wymienisz pół silnika tak jak ja.

#14 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 20 lutego 2011 - 10:59

tak dla ciekawości tylko ze umnie w 2.5td miałem kilka dni temu problem z odpalenie czy zimny czy ciepły silnik. troszke sie nagłówkowałem. okazało sie ze przewód z nadmiaru paliwa z wtrysku idący do pompy miał mała dziurkę. pompa zasysała powietrze i autka nie szło odpalić. dodatkowo uciekało tez tamtedy paliwo ale tak ze tego na pierwszy rzut oka nie zauwazyłem. po wymianie tego przewodu problem znikł. autko znowu odpala na dotyk czy zimny czy ciepły silnik.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#15 OFFLINE   hrycu

hrycu
  • 62 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 lutego 2011 - 12:04

ok wstawiam filmik z youtuba http://http://www.yo...h?v=OsXtQ1K71Gs

Podczas kręcenia silnikiem widać , że ciśnienie jest rzedu 110bar to chyba za nisko ,odnosząc się do tych 180bar których napisał kolega iwan poza tym zauważyłem , że napięci na akumulatorze spada do ok 9~10V podczas rozruchu , czy aby nie za duży spadek?

#16 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 20 lutego 2011 - 12:39

ok wstawiam filmik z youtuba http://http://www.yo...h?v=OsXtQ1K71Gs

pomijając to co widac na filmiku a to co słychac to tak samo miałem z moją. kręcąc po jakimś czasie lekko łapała az załapała. dokładnie to samo zachowanie. posprawdzaj czy sie nie zapowietrza. do wtrysków paliwo dochodziło ale pompa dostawała lewe powietrze z wężyka paliwowego z nadmiaru z wtrysku. moze też masz gdzies nieszczelność
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#17 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 20 lutego 2011 - 12:47

miałem podobny przypadek w Viki C 2.2 DTI. Powodem były nieszczelne przewody paliwowe. Jak był ciepły, palił od kopa, jeśli był zimny, było jak tutaj.

#18 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 20 lutego 2011 - 12:49

u mnie czy zimy czy ciepły miał problem. tzn zaraz po zagaszeniu odpalił ale tak po 15 minutach już był problem
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#19 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 lutego 2011 - 15:27

Zdecydowanie za małe ciśnienie. 100 bar przy rozruchu wskazuje na usterkę zaworu regulacji wysokiego ciśnienia, przelewające wtryskiwacze (pompa nie może nabić ciśnienia), jakąś nieszczelność (to możesz dość łatwo wyeliminować), usterkę pompy CR lub usterkę czujnika ciśnienia a częściej jego wtyczki. Jeszcze raz proponuję ją sprawdzić. To częsty problem tych silników - delikatna wtyczka z chwiejnymi stykami (silnik nieodpala, nierówno chodzi itd)
Nie wiem czy te 3,6 bar pompy wstępnej to nie za mało, jak DamianSz sprawdzi jakie powinno być to będziemy myślec dalej. 9-10V podczas rozruchu to jeszcze nie tragedia.
Wcześniej były inne problemy z silnikiem? (nierównomierność pracy na biegu jałowym, szarpanie, kopcenie itd)

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2011 - 15:58

Nie wiem czy te 3,6 bar pompy wstępnej to nie za mało,

to ciśnienie by pasowało niestety robię dłużej teraz i nie mam jak tego sprawdzić mechanicznie zwykłym manometrem, niestety niema podanej wartości ciśnienia w listwie CR podczas rozruchu, ale podczas pracy na biegu jałowym jest poprawna