może i to być czujnik ale ja nie wiem czy by go zerwał, nie wiem gdzie on go ma w jego silniku, u nas to zaraz pod rozrusznikiem i u nas jest szansa na jego uszkodzenie. no chyba ze pecha sie ma i własnie czujnik poleciał. ale ja stawiam na filtr, gdyż 98% awarii zimą jest własnie przez filtr. autko nie odpala i człowiek kombinuje i kreci i rozrusznik leci ewentualnie jakiś kabelek sie spali, do głowy przychodza jakies czujniki padniete, przekazniki i sie wymienia, a miedzy czasie filtr puszcza i autko odpala. zawsze należy pamietać ze jak autko zima kreci a nie odpala to pierwsze co to zerknąć do filtra.Czy to nie są też problemy z czujnik wału korbowego albo problemy z immobilizerem(nie mielismy dostępu do Opel Scannera a może coś zwarł przy zmianie rozrusznika)


Opel Omega 2.0 DTI 16v - Ciągły Problem z odpalaniem
#61
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 11:00
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#62
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2012 - 00:10
#63
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 12:44
Auto zostało rozmrożone, zatankowane do pełna, wlany dodatek, wczoraj odebrane z serwisu i niby wszystko jest ok, ale... Auto nawet ciepłe ciężko odpala, rozrusznik z nowym bendixem kręci jak szalony, ale żeby odpaliło, trzeba długo trzymać i jeszcze deptać gaz. Jak już łaskawie odpali, chodzi dobrze i równo, choć na początku jak był zimny to falował. Zrobiłem runde, a nawet kilka, auto ciepłe maxymalnie.Czasami podczas jazdy na maxymalnym gazie, delikatnie przyduszał. Wyłanczam silnik i po chwili gdy chce odpalić, znowu kręcenie deptanie i może załapie. Przeważnie łapie, ale po długiej walce z rozrusznikiem i pedałem gazu.
Wymieniany był filtr, jest opcja że nie został dokładnie skręcony?? i dlatego nie łapie odrazu? Upewniłem się, że napewno nie ma pompki wspomagającej w baku która mogła by nie podawać paliwa.
Ktoś ma jakiś pomysł?
#64
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 13:22
przeniosłem ,;kocyk
#65
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 16:39
Dla potomnych z podobnym problemem. Sprawdźcie sobie ten tajl, czy przewody wchodzące siedzą sztywno... link do części.
http://sklep.dixi-ca...022-p-4323.html
#66
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 17:35
proszę powiedzieć czy facet miał rację
#67
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 17:40
mam problem z cofającym się paliwem i mechanior powiedział mi że na wtryskach są gumki uszczelniające że one są sparciałe i nie trzymają paliwa i przed regeneracją pompy należy je wymienić
proszę powiedzieć czy facet miał rację
przyczyn zawoetrzania jest wiele. trawersy akurat mozna sprawdzic. powinny trzymac podcisnienie jak i pompujac cisnienie nie powinny puszczac
#68
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 18:15
#69
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 23:09
mam problem z cofającym się paliwem i mechanior powiedział mi że na wtryskach są gumki uszczelniające że one są sparciałe i nie trzymają paliwa i przed regeneracją pompy należy je wymienić
proszę powiedzieć czy facet miał rację
jesli trawersy sa nieszczelne to przewaznie leci z przelewow brudna ropa, tzn z olejem...
#70
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2012 - 13:49

Po zaledwie 8 dniowej walce, Omega odpaliła! Nie faluje, nie zrywa, odpala w ułamku sekundy, bez zbędnego kręcenia, a podczas jazdy silnik nie ma fałszywego metalizowanego dźwięku, co jest skutkiem nie właściwej mieszanki podawanej do pompy.
Przyczyny? Mogło być kilka, ja wykluczyłem dokładnie wszystkie. Zatankowane do pełna + dodatek (kilka stów + 23pln), nowy filtr (13pln), czyszczenie i odpowietrzanie przewodów + cały dzień na złodziejskim serwisie Fiata, co i tak nic nie dało (80pln), nowa oryginalna pokrywka filtra paliwa (175pln), no i chyba najważniejsze... wywaliłem gruszkę, taką pompke z Żuków i Nysek, którą ktoś zamontował na przewodzie dolotowym paliwa do pompy, skręcona na 4 cybanty, miała duże pole popisu do przepuszczania powietrza... zastąpiona została 30cm. wężykiem zbrojonym. (1,20pln)
Na chwile obecną wszystko działa, oby do wiosny. Potem przeskakuje na benzynioka, bo dislem to mi się już odbija. Powodzenia dla wszystkich z silnikiem DTI w walce z tym wyjątkowo nieszczęśliwym silnikiem.

#71
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2012 - 19:10
Jeśli chodzi o pompę to było coś zmieniane ?
Jak należy rozumieć "czyszczenie przewodów" ?
#72
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2012 - 07:56
#73
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2012 - 23:51
#74
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2012 - 07:46
ps.Dziś 3 dzień testów omegi na poprawionym dolocie paliwa. Na dworze -8,5*, aku niestety w domu z racji jego wieku, ale po założeniu i 2-krotnym grzaniu świec, auto odpaliło po 3 obrotach silnikiem, co jest absolutnym sukcesem.
A w ekstremalnym wypadku, gdy nie odpala, można wspomagać się Plakiem do kokpitu. Jedna osoba kręci, a 2 pryska do węża wychodzącego za intercoolerem do silnika. Ale to już ostateczność.
#75
OFFLINE
Napisany 30 marca 2012 - 15:21

#76
OFFLINE
Napisany 30 marca 2012 - 15:31
polecam dobry i szybki test. w chwili gdy już Ci odpali i będzie pracować, poruszaj tymi przewodami delikatnie, jeśli zacznie przerywać lub zgaśnie, wszystko będzie jasne, gdzie masz przelot powietrza. Ja dokładnie w ten sposób namierzyłem winowajce mojej usterki z odpalaniem, czyli tą pokrywke obudowy filtra.Podepnę się
Pytanie odnośnie przewodów przy pokrywie obudowy filtra paliwa. Czy one mają być ciasno włożone i sztywne tak, że nie da się nimi ruszyć? Moje są stosunkowo luźne i mogę nimi poruszać. Dodam, że mam nadal problemy z odpaleniem gdy stoję na równej powierzchni lub dziobem w górę. Odpalam po dłuższym postoju w takiej pozycji raczej na hol, choć zdarzy się, że po długim kręceniu się uda:)
#77
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 13:11



#78
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2012 - 16:28

#79
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2012 - 17:26

#80
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2012 - 15:39