Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel Omega 2.0 DTI 16v - Ciągły Problem z odpalaniem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 06 lutego 2012 - 11:00

Czy to nie są też problemy z czujnik wału korbowego albo problemy z immobilizerem(nie mielismy dostępu do Opel Scannera a może coś zwarł przy zmianie rozrusznika)

może i to być czujnik ale ja nie wiem czy by go zerwał, nie wiem gdzie on go ma w jego silniku, u nas to zaraz pod rozrusznikiem i u nas jest szansa na jego uszkodzenie. no chyba ze pecha sie ma i własnie czujnik poleciał. ale ja stawiam na filtr, gdyż 98% awarii zimą jest własnie przez filtr. autko nie odpala i człowiek kombinuje i kreci i rozrusznik leci ewentualnie jakiś kabelek sie spali, do głowy przychodza jakies czujniki padniete, przekazniki i sie wymienia, a miedzy czasie filtr puszcza i autko odpala. zawsze należy pamietać ze jak autko zima kreci a nie odpala to pierwsze co to zerknąć do filtra.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#62 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2012 - 00:10

Omega z tego co mi wiaodmo nadal nie pali a filtr nowy.....

 


 


 


#63 OFFLINE   BoBaS1981

BoBaS1981

    Ślonski Chachor!

  • 0 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Łagiewniki Śl.
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2012 - 12:44

Akcja z omegą C.D.
Auto zostało rozmrożone, zatankowane do pełna, wlany dodatek, wczoraj odebrane z serwisu i niby wszystko jest ok, ale... Auto nawet ciepłe ciężko odpala, rozrusznik z nowym bendixem kręci jak szalony, ale żeby odpaliło, trzeba długo trzymać i jeszcze deptać gaz. Jak już łaskawie odpali, chodzi dobrze i równo, choć na początku jak był zimny to falował. Zrobiłem runde, a nawet kilka, auto ciepłe maxymalnie.Czasami podczas jazdy na maxymalnym gazie, delikatnie przyduszał. Wyłanczam silnik i po chwili gdy chce odpalić, znowu kręcenie deptanie i może załapie. Przeważnie łapie, ale po długiej walce z rozrusznikiem i pedałem gazu.
Wymieniany był filtr, jest opcja że nie został dokładnie skręcony?? i dlatego nie łapie odrazu? Upewniłem się, że napewno nie ma pompki wspomagającej w baku która mogła by nie podawać paliwa.
Ktoś ma jakiś pomysł?

#64 OFFLINE   Lotek900

Lotek900
  • 22 postów
  • Dołączył: 06-06-2009
  • Skąd: Płaza

Napisany 08 lutego 2012 - 13:22

Witam, mam problem z odpaleniem Omegi. Jest w niej silnik 2.0DTI, ostatnio wymieniłem filtr paliwa i potem nie chciała odpalić, wczoraj się udało ją uruchomić na "pych" i było ok, ale gdy ją zgasiłem i postała ok 15-20 minut to potem ma ciężko odpalić, trzeba kręcić bardzo długo i odpala bardzo ciężko. Układ nie powinien być zapowietrzony, wygląda to tak jakby cofało jej paliwo. I tu mam takie pytanie czy w obudowie filtra paliwa do 2.0DTI, dokładnie chodzi mi o dekielek, jest tam taka sprężynka i czy na niej powinien być jeszcze śrut lub jakaś inna część? Orientuje się ktoś? A może macie jakieś foto tego dekielka? Podsuńcie jakieś pomysły co zrobić żeby wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam.


przeniosłem ,;kocyk

#65 OFFLINE   BoBaS1981

BoBaS1981

    Ślonski Chachor!

  • 0 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Łagiewniki Śl.
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lutego 2012 - 16:39

No i się wyjasniło. Winowajcą jest pokrywka górna filtra paliwa, a mianowicie mocowanie wlotu paliwa, wąż ma minimalny luz... a co idzie za tym, dostaje się powietrze do filtra...
Dla potomnych z podobnym problemem. Sprawdźcie sobie ten tajl, czy przewody wchodzące siedzą sztywno... link do części.
http://sklep.dixi-ca...022-p-4323.html

#66 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 08 lutego 2012 - 17:35

mam problem z cofającym się paliwem i mechanior powiedział mi że na wtryskach są gumki uszczelniające że one są sparciałe i nie trzymają paliwa i przed regeneracją pompy należy je wymienić
proszę powiedzieć czy facet miał rację

#67 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lutego 2012 - 17:40

mam problem z cofającym się paliwem i mechanior powiedział mi że na wtryskach są gumki uszczelniające że one są sparciałe i nie trzymają paliwa i przed regeneracją pompy należy je wymienić
proszę powiedzieć czy facet miał rację


przyczyn zawoetrzania jest wiele. trawersy akurat mozna sprawdzic. powinny trzymac podcisnienie jak i pompujac cisnienie nie powinny puszczac




 


#68 OFFLINE   krzysiek108

krzysiek108
  • 99 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kalej/Częstochowa

Napisany 08 lutego 2012 - 18:15

w jaki sposób dostać się do wtrysków celem wymiany uszczelniń?

#69 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 08 lutego 2012 - 23:09

mam problem z cofającym się paliwem i mechanior powiedział mi że na wtryskach są gumki uszczelniające że one są sparciałe i nie trzymają paliwa i przed regeneracją pompy należy je wymienić
proszę powiedzieć czy facet miał rację


jesli trawersy sa nieszczelne to przewaznie leci z przelewow brudna ropa, tzn z olejem...

#70 OFFLINE   BoBaS1981

BoBaS1981

    Ślonski Chachor!

  • 0 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Łagiewniki Śl.
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lutego 2012 - 13:49

HIP-HIP HURA!!!
Po zaledwie 8 dniowej walce, Omega odpaliła! Nie faluje, nie zrywa, odpala w ułamku sekundy, bez zbędnego kręcenia, a podczas jazdy silnik nie ma fałszywego metalizowanego dźwięku, co jest skutkiem nie właściwej mieszanki podawanej do pompy.

Przyczyny? Mogło być kilka, ja wykluczyłem dokładnie wszystkie. Zatankowane do pełna + dodatek (kilka stów + 23pln), nowy filtr (13pln), czyszczenie i odpowietrzanie przewodów + cały dzień na złodziejskim serwisie Fiata, co i tak nic nie dało (80pln), nowa oryginalna pokrywka filtra paliwa (175pln), no i chyba najważniejsze... wywaliłem gruszkę, taką pompke z Żuków i Nysek, którą ktoś zamontował na przewodzie dolotowym paliwa do pompy, skręcona na 4 cybanty, miała duże pole popisu do przepuszczania powietrza... zastąpiona została 30cm. wężykiem zbrojonym. (1,20pln)
Na chwile obecną wszystko działa, oby do wiosny. Potem przeskakuje na benzynioka, bo dislem to mi się już odbija. Powodzenia dla wszystkich z silnikiem DTI w walce z tym wyjątkowo nieszczęśliwym silnikiem. :masakra:

#71 OFFLINE   popaS

popaS
  • 86 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Będzin

Napisany 12 lutego 2012 - 19:10

Czyli ... zalałeś paliwa z dodatkiem, wymieniłeś filtr paliwa, pozbyłeś się gruszki i miejsc potencjalnych nieszczelności na dolocie paliwa do filtra + nowa pokrywka filtra ?
Jeśli chodzi o pompę to było coś zmieniane ?
Jak należy rozumieć "czyszczenie przewodów" ?

#72 OFFLINE   BoBaS1981

BoBaS1981

    Ślonski Chachor!

  • 0 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Łagiewniki Śl.
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2012 - 07:56

pompa jest po całkowitej regeneracji we wrześniu 2011r. jej nie podejrzewałem o usterke.

#73 OFFLINE   rapper

rapper
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-06-2009

Napisany 13 lutego 2012 - 23:51

Witam a jak sprawdzić jaka idzie mieszanka i jakie są koszty tej zmiany.

#74 OFFLINE   BoBaS1981

BoBaS1981

    Ślonski Chachor!

  • 0 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Łagiewniki Śl.
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lutego 2012 - 07:46

Nie jestem biegły w tych sprawach, dopiero się uczę, ale wydaje mi się, że tylko pod Compem idzie to sprawdzić jaka idzie dawka do pompy, a regulacja dawki, to już zupełnie inna historia...
ps.Dziś 3 dzień testów omegi na poprawionym dolocie paliwa. Na dworze -8,5*, aku niestety w domu z racji jego wieku, ale po założeniu i 2-krotnym grzaniu świec, auto odpaliło po 3 obrotach silnikiem, co jest absolutnym sukcesem.
A w ekstremalnym wypadku, gdy nie odpala, można wspomagać się Plakiem do kokpitu. Jedna osoba kręci, a 2 pryska do węża wychodzącego za intercoolerem do silnika. Ale to już ostateczność.

#75 OFFLINE   grzlab

grzlab
  • 78 postów
  • Dołączył: 11-03-2011

Napisany 30 marca 2012 - 15:21

Podepnę się:) Pytanie odnośnie przewodów przy pokrywie obudowy filtra paliwa. Czy one mają być ciasno włożone i sztywne tak, że nie da się nimi ruszyć? Moje są stosunkowo luźne i mogę nimi poruszać. Dodam, że mam nadal problemy z odpaleniem gdy stoję na równej powierzchni lub dziobem w górę. Odpalam po dłuższym postoju w takiej pozycji raczej na hol, choć zdarzy się, że po długim kręceniu się uda:)

#76 OFFLINE   BoBaS1981

BoBaS1981

    Ślonski Chachor!

  • 0 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Łagiewniki Śl.
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 marca 2012 - 15:31

Podepnę się:) Pytanie odnośnie przewodów przy pokrywie obudowy filtra paliwa. Czy one mają być ciasno włożone i sztywne tak, że nie da się nimi ruszyć? Moje są stosunkowo luźne i mogę nimi poruszać. Dodam, że mam nadal problemy z odpaleniem gdy stoję na równej powierzchni lub dziobem w górę. Odpalam po dłuższym postoju w takiej pozycji raczej na hol, choć zdarzy się, że po długim kręceniu się uda:)

polecam dobry i szybki test. w chwili gdy już Ci odpali i będzie pracować, poruszaj tymi przewodami delikatnie, jeśli zacznie przerywać lub zgaśnie, wszystko będzie jasne, gdzie masz przelot powietrza. Ja dokładnie w ten sposób namierzyłem winowajce mojej usterki z odpalaniem, czyli tą pokrywke obudowy filtra.

#77 OFFLINE   grzlab

grzlab
  • 78 postów
  • Dołączył: 11-03-2011

Napisany 01 kwietnia 2012 - 13:11

Póki co włożyłem już tam oringi 8mm w środku i najmniejszego rozmiaru grubości i zobaczymy jak się potoczą sprawy. Specjalnie oczywiście nie będę tego sprawdzał czy jak stanę dziobem w górę to czy się zapowietrza, ale w przy okazji się sprawdzi. Jak nie pomoże znów się odezwę:) Póki co palić pali, brak objawów zapowietrzania (spadają obroty przy dodawaniu gazu po odpaleniu). Tylko to kręcenie by odpalić:/ przed regeneracją pompy max 3 kręcenia silnikiem, teraz 3 to minimum :( Może powodem też jest iż przed regeneracją, była zwiększona dawka początkowa. Jak myślicie?

#78 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 kwietnia 2012 - 16:28

A może ta regeneracja tyle warta była?? Poza tym jeszcze kwestia należytego montażu po regeneracji... Ja bym grosza nie dał gdyby mi ktoś takie auto po naprawie oddał :D

#79 OFFLINE   grzlab

grzlab
  • 78 postów
  • Dołączył: 11-03-2011

Napisany 03 kwietnia 2012 - 17:26

No z regeneracji nie jestem zadowolony:/ ale cóż Polak mądry po szkodzie... Montował znajomy mechanik więc co do montażu nie mam zastrzeżeń fachura z niego dobry i nie robi nigdy nic bez odpowiednich narzędzi:P Więc może to wina mojego grzebania przed regeneracją, gdy szukałem usterki??:D powoli i dojdę co jest jeszcze nie tak, póki co jest OK:)

#80 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 lipca 2012 - 15:39

Koledzy czy ktoś wymieniał oring na pompie bez wyjmowania jej? Mam kłopot z odkręceniem zaznaczonych torx, a do tego opisany jako A jest zasłonięty rurką miarki oleju. Podpowiedzcie jakich narzędzi użyliście, bo dostęp jest makabryczny:masakra:.