

Opel Omega 2.0 DTI 16v - Ciągły Problem z odpalaniem
#41
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2012 - 20:38
Pamietaj by ładnie wepchnać te siedzące głębiej, dobrz nada się do tego kawałek ołówka, kredki, byle nie ostrego wkrętaka - możesz uszkodzić powierzchnię oringu
#42
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2012 - 14:30
Rozruch wyglada tak ze krece i niby chce załapac tak nim troszke telepie i jak odpali to duzo białego dymu
#43
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2012 - 15:42
#44
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2012 - 17:46
#45
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2012 - 18:57
Mój problem z Omcią 2.0DTI 16V z 98r. jest podobny. Tylko, że u mnie jak parkuję na płaskiej lub lekko dziobem w górę już są problemy z odpaleniem lub w ogóle nie odpali. Po odpaleniu gdy jest dziobem w górę lub na płasko jak nie gazuję a czasami nawet wtedy potrafi zgasnąć i wtedy tylko długie kręcenie lub hol:/ Dodam, że myślałem o zapowietrzeniu się układu i wmontowałem słynny zaworek zwrotny (przy montażu przewód bez paliwa w środku) i myślałem po sprawie, ale się pomyliłem. Pompa po regeneracji niecałe pół roku filtr paliwa i powietrza i oleju wymienione. Akumulator niecały rok. Ale od czasu regeneracji pompy właśnie mam te problemy z odpaleniem. Niekiedy jest dobrze pali z rana ciężej niż normalnie ale pali. kontrolka świec żarowych pali się około 5 do 10 sekund w zależności od temp. Co może być przyczyną? Dodam, że świece nie sprawdzałem (zrobię to jutro), te trójniki i przewody przelewowe trudno dostępne? A i pompa jest z góry delikatnie mokra ale tak jest od czasu jej montażu. Co mam robić? Czy to co napisałem (wiem, ze chaotycznie) to objawy zapowietrzania się układu paliwowego? Z góry dzięki za pomoc.
P.S.
Naczytałem się tu o wielu rzeczach, ale nie wiem gdzie i jak wyglądają pewne rzeczy do sprawdzenia? Np jak w/w trójniki i przewody przelewowe, trawersy itp.

#46
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2012 - 21:52
Jak zdejmiesz pokrywę silnika( tą u góry) to zobaczysz te trójniki i wężyki. Zanim jednak zaczniesz przy nich grzebać miej już przygotowane nowe, ponieważ pod wpływem ciepła gumowe węże zamieniają się w kruchy plastik a trójniki potrafią pękać w czasie demontażu. Dlatego najpierw sobie obejrzyj ale dotykaj się jak już kupisz wężyk i trójniki. Oryginalny trójnik w oplu 11zł a wężyk w każdym sklepie motoryzacyjnym na metry.Witam
P.S.
Naczytałem się tu o wielu rzeczach, ale nie wiem gdzie i jak wyglądają pewne rzeczy do sprawdzenia? Np jak w/w trójniki i przewody przelewowe, trawersy itp.
#47
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2012 - 12:25

#48
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2012 - 18:24
Czy przyczyną zapowietrzania nie bywa przypadkiem zaworek obok filtra? Znalazłem taki na allegro pod nazwą " zawór odpowietrzający zbiornik.
To nie zaworek odpowietrzający tylko zaworek do dogrzewacza silnika.
#49
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2012 - 09:53
Na dniach będę wymieniał trawersy, przelewy itd.
Przeszukując nasze forum i vectry znalazłem zdjątko pompy vp44 z info, że może to być jedną z przyczyn zapowietrzania.
[ATTACH]16754[/ATTACH]
Proszę o poradę, czy mogę swobodnie odkręcić ten torx na pompie, bez niespodzianek typu wypadające sprężynki i wymienić oring?
pzdr
#50
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 13:25
To mój pojazd, świece wymienione, akumulator nowy, 3 razy grzane świece.
Zaraz po odpaleniu silnika słychać takie dziwne "wycie" czy to przypadkiem pompa od wspomagania ? To normalne w takiej temp. ?
Wyczytałem w instrukcji, że silnik X20DTH ma podgrzewany filtr paliwa ... miał ktoś z tym jakieś doświadczenia ?
-------------------------------
To co "wyło" to było błaganie pompy wspomagania o dolewkę oleju

#51
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 15:53
#52
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 18:51
A ja mam taki problemik. Wczoraj wymieniałem rozrusznik, bo bendix już nie kręcił zimnego silnika. W drodze na garaż (ok.10km) chwycił mi filtr paliwa, tzn. przymarzł. Objawy? Biały dym i zero mocy, typowo jak w mojej ciężarówce. Na garaż dojechałem, wjechałem do środka, wymieniłem rozrusznik, cała akcja trwała ok 5h. Po skręceniu wszystkiego chciałem wyprubować nowy rozrusznik. Autko odpaliło za 1 razem pomimo mrozu, rozrusznik zakręcił jak szalony...

Ale... po odpaleniu, zgasł po 2 sekundach. Nagle i bez ostrzeżenia!
Do tej pory nie chodzi, przycholowałem go z garażu pod dom, po drodze wiele razy próbowałem odpalić go na lince... zero efektu!
Teraz pytanie, jaka przyczyna?
Rano odpalił, dojechał na garaż, po drodze małe szarpanko, po wymianie odpalił na 2 sek.
Czy to wina zamarzniętego filtra?? w baku prawie 40litrów paliwa.
Mój zaufany mechanik na urlopie do 13 lutego, więc zostałem z problemem sam, za wszelkie sugestie, wielkie dzieki.
#53
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 19:22
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#54
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 19:27
Jutro wymienie wkład, koszta to 30pln. max.
Oby się udało, bo na wtorek pilnie potrza mi pojazdu. Dzięki Tomku za podpowiedź.
#55
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 20:00
i powiem ci że raczej na 100% jestem pewien że to ten filtr.
pisałeś ze ci odpaliła i zaraz zgasła. poszło paliwko co było w przewodach za filtrem, jak sie skończyło to zgasła. nie zapaliłeś ponownie, bo zatkany filtr, zablokował dopływ paliwa.
jezeli masz taki prosty filtr, gdzie odkręcasz pokrywkę i wymieniesz wkład oraz łatwy do niego dostęp, to zakoduj sobie taką jedna zasade, aby miec w bagażniku drugi zapasowy. te wkłady to groszowa sprawa. ja do mastera mam z 3 szt i jeden zawsze w samochodzie.
zima z filtrem to podstawowy problem, czy w klekotach czy i na PB. w benzynie zatka go syf który jest nagromadzony na jego sciankach, połączony z woda robi znakomitą zamarznięta zaporę a w dieslu do tego dochodzi jeszcze parafina.
dziwnym trafem, zimą najwięcej się psuja rozruszniki. a wcale to nie ich wina.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem
http://figop.digart.pl/
#56
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 20:20

ps. winowajcą tego wszystkiego była kostka przy stacjce.....
#57
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 20:45
#58
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 21:33
Kiedys ktos mi powiedział ze moj 2.0 ma dziwny "metaliczny' dzwiek, w sumie sam zauwazyłem ze chodzi inaczej niz inne DTI'ki głownie jak jest zimny, lecz jakos nigdy nie było czasu sie tym zajac. Ten koles mowi ze jest przestawiony kąt na pompie wtryskowej, i to rownież ma wpływ na odpalanie. dodam ze w temp letnich +10, czy +35 pali na strzała nie zaleznie czy stoi **** do dołu czy do góry. i jak sie zagrzeje w zimnie juz tez nie ma zadnych problemow. :confused:
Dodaje ze swiece wporzadku

#59
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 00:43
W Merivie od ojca a ma 1.7 CDTi 100km jak zdech rozrusznik to objawy były podobne, odpalił i po 2 sekundach zdech, oddał auto do naprawy, wymieniono rozrusznik na nowy ale nie oryginalny i znów było to samo, dopiero wymiana na oryginał po regeneracji załatwił sprawę
ps. winowajcą tego wszystkiego była kostka przy stacjce.....
ale jemu szarpie jak ocipiały....sam wieczorem byłem przy kręceniu.
Pranę również dodać o czym Darek zapomniał wspomnieć że Omega jego nie raczy nawet odpalić ...będąc w ruchu prawie 80kmh,tzn ciągłem do na lince swoją Omegą powiedzmy do 80kmh wtedy Darek wrzucił bieg i to nic nie dało...tzn na sekunde odpaliłą i zgasła.
Czy to nie są też problemy z czujnik wału korbowego albo problemy z immobilizerem??(nie mielismy dostępu do Opel Scannera a może coś zwarł przy zmianie rozrusznika)
aaa właśnie Darek wyście odpinali aku przy wymianie?

#60
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 07:16

Teraz po przemyśleniach jestem na 90% pewien, że to filtr paliwa.
Zaraz zacznę organizować sobie 2 auto w celu podjechania po filtr i 0,5l cieplutkiej ropy.
Być może po południu, napiszę że akcja zakończyła się sukcesem. C.D.N.