Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 TD mułowata i max 160 km/h


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2011 - 13:42

ah zapomniałbym dodać że błedów nie stwierdzono dodatkowo dziś wymyłem penetratorem do elektroniki MAP Sensor oraz zawór przełaczalny turbinki...zobaczymy efekty ;)

#42 OFFLINE   kowal0123

kowal0123
  • 6 postów
  • Dołączył: 15-07-2010

Napisany 09 marca 2011 - 13:57

Witam,

mialem ten sam problem - najpierw sprawdzilem czujnik cisnienia doladowania - nic nie pomoglo - rozwiazanie okazalo sie banalne - wyciety katalizator i wspawana strumienica - zupelnie inny samochód.

Pzdr

#43 OFFLINE   sciemniacz60

sciemniacz60
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-12-2009

Napisany 18 marca 2011 - 13:20

panowie to ja też coś dodam omcia chodziła jak burza ale rozszczelnił mi się nastawnik i zaczęła lecieć mi ropa więc kupiłem uszczelki wymieniłem pod nastawnikiem i pod pokrywką ustawiłem dawke na mida jak było 1.0l/h i miałem zrobiony cych i co :o auto nie jedzie na jałowym ok wkręca się na obroty wszystko ok ale pod obciążeniem nie ciągnie wogóle do piero jak ma dawkę 0.4l/h troszku lepiej zaznaczam że nic więcej nie robiłem oprócz wymiany uszczelek a turbo zapomniałem dokręcić opaski no i jak depłem to wąż spadł odrazu aha i przy tej podwyższonej dawce wcale nie kopci ale tak jakoś dziwnie schodzi z obrotów od 1000 w dół tak wolno przedtem tego nie było a dziś muszę jechać do domu do polski 1070km nie wiem co to będzie:masakra:

#44 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 19 marca 2011 - 12:33

Panowie, poradzcie mi cos bo mi juz brak pomyslow.
Ogolnie samochod ciagnie dobrze, przy gwaltownym dodaniu gazu wciska w fotel ,,z moca jako tako problemow nie ma.
Problem pojawia sie gdy np auto postoi chwile na wolnych obrotach(np na czerwonym swietle) wtedy jak ruszam to wogole nie czuc turbiny na zadnym biegu.Pomaga wcisniecie i puszczenie sprzegla i jedzie juz normalnie. Czasem zdarza sie to takze gdy jade dluzsza chwile ze stala predkoscia. Wyczytalem ze to moze byc wina nastawnika ale byl on zyszczony w pazdzierniku zeszlego roku,auto nie faluje na obrotach ogolnie praca silnika jest OK. Check sie nie zapala,nawet nie mrugnie. Co radzicie?

#45 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 marca 2011 - 13:05

rozumiem że błędów nie ma??
Dodany obrazek

#46 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 19 marca 2011 - 13:58

chyba jednak nastawnik łapie chwilowy błąd.

#47 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 19 marca 2011 - 14:00

chyba jednak nastawnik łapie chwilowy błąd.


Jak temu zapobiec? bledow nie ma. Check nawet nie mrugnie....
metoda na spinacz wyskakuja bledy chyba 49 i 64 ale aktywne one nie sa..

#48 OFFLINE   sciemniacz60

sciemniacz60
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-12-2009

Napisany 19 marca 2011 - 17:18

u mnie błędów niema ale dziś czyściłem nastawnik i troszkę pomogło ale nie do końca jest to co było czujnik powietrza doładowującego nowy, może szwankuje ten nastawiacz kąta wtrysku w pompie co ? może pompa wtryskowa łapie lewe powietrze? niby jest wszystko ok nie mam pojęcia żeby tak od razu po wymianie uszczelek wszytko szlak trafił ale do domu mnie dowiozła

dziś wykręciłem całą pompe wtryskową wszystko rozebrałem w drobny mak w pompie był syf takie płatki czarne po 2mm do 3mm nie wiem z kąt bo filtr paliwa jest nowy a przewody paliwowe oryginalne plastikowo-metalowe, wszystko wymyłem w ropie poskładałem założyłem reszte uszczelek nowych bo pierw wymieniłem tylko od nastawnika (nr kpl. 2 467 010 003 na całą pompe ) no i wszystko wróciło do normy przy dawce 1.1 -1.2l/h bo przeskakuje na wyświetlaczu wkręca się jak wściekła i ciągnie do końca na każdym biegu a 5-kę to już mogę od 60 wrzucać i rozpędza się bez większego problemu jest nawet lepiej jak było przed awarią

#49 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2011 - 19:29

koledzy mam pytanie czy jak zawór egr zrobi kaput to motorek będzie się zamulał

#50 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 lipca 2011 - 20:46

Witam wszystkich dzisiaj czyściłem zawór egr bo wywalał błąd na kompie,o dziwo po rozebraniu nie było nagaru tylko troszkę oleju to norma, ale zdziwiło mnie jedno po odkręceniu rurki którymi idą spaliny do egr ukazał mi się smar i woda czy to normalne zjawisko i co to może oznaczać

#51 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lipca 2011 - 23:35

trochę oleju bo każdy diesel "zakopci" na czarno i niech mi nikt nie mówi że nie, bo widziałem sporo nowych aut i "trochę" dymku puszczało....ja osobiście wyczyściłem ODMĘ i trochę ten "dymek" ustał (tzn. jest teraz czyściej w wodolocie) ale wody osobiście nie zauważyłem..
Dodany obrazek

#52 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2011 - 17:34

witam ponownie dzisiaj po jeździe postanowiłem podłączyć lapcia i zczytać błędy i znowu wyskakuje błąd 96 (czyli zawór egr) czy to oznacza że jest do wymiany czy jeszcze coś innego może mi się zpindoliło(po obserwacji opel sc chyba pozycja 12- EGR Valve po przy gazowaniu procentowo się otwiera nawet do 80%

#53 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2011 - 11:59

Panowie a ja się zapytam
-dawka ustawiona na 5.7mg
-dolot ok
-zaworek też raczej ok na turbninie bo ona ciągnie czuć odejście od mniej wiecej 1900rpm
-podciśnienia też raczej ok

a prędkość dalej magiczna 160kmh ....

zapchany katalizator??

aha błędów brak

 


 


 


#54 OFFLINE   kens

kens
  • 175 postów
  • Dołączył: 11-11-2009
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza/Katowice

Napisany 27 sierpnia 2011 - 17:10

Jak ja dałem mechanikom, do ustawiania pompę to przy okazji (bez mojej wiedzy) wycięli mi kata. Różnicy brak, tym bardziej że był w omie przez te 16 lat więc raczej małe prawdobodobieństwo że i tu sie poprawi...
OT Apropo Dawid masz może kompa do ustawiania tych wszystkich parametrów w klekocie??

#55 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2011 - 00:08

machony ma :)

 


 


 


#56 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 28 sierpnia 2011 - 08:50

Panowie a ja się zapytam
-dawka ustawiona na 5.7mg
-dolot ok
-zaworek też raczej ok na turbninie bo ona ciągnie czuć odejście od mniej wiecej 1900rpm
-podciśnienia też raczej ok

a prędkość dalej magiczna 160kmh ....

zapchany katalizator??

aha błędów brak

a czujnik powietrza doładowującego i MAP sensor przeczyszczony??
a może właśnie zawór upustowy w turbinie nie domyka się do końca??

#57 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2011 - 09:15

a czujnik powietrza doładowującego i MAP sensor przeczyszczony??
a może właśnie zawór upustowy w turbinie nie domyka się do końca??

wyczyszczone :(

 


 


 


#58 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 28 sierpnia 2011 - 21:09

wyczyszczone :(

a napewno przy turbinie upust rusza się po dobrym przegazowaniu