Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[omega2.0 DTI]-opel omega2.0 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dzienix21

dzienix21
  • 21 postów
  • Dołączył: 18-12-2010

Napisany 31 stycznia 2011 - 17:55

Wita mam pytanie dzis zauwarzylem przy mojej omci ze ten wąż ktory wychodzi z turbo i idzie przez jakas chlodniczke i idzie do korektora ssacego to po przygazowaniu ten wąż zwerza sie na maxa a po puszczeniu gazu waz powraca do normalnego okraglego ksztaltu czy to tak ma byc czy cos jest nie tak prosze o pomoc

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2011 - 18:08

ze ten wąż ktory wychodzi z turbo i idzie przez jakas chlodniczke i idzie do korektora ssacego to po przygazowaniu ten wąż zwerza sie na maxa a po puszczeniu gazu waz powraca do normalnego okraglego ksztaltu

tak nie ma byc tam jest nadciśnienie czyli powinien pęcznieć a nie zwężać się

#3 OFFLINE   dzienix21

dzienix21
  • 21 postów
  • Dołączył: 18-12-2010

Napisany 31 stycznia 2011 - 18:13

Wiec co moglo sie stac ze tak sie robi????

#4 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 31 stycznia 2011 - 18:20

a tak z głupia zapytam,jak się ma filtr powietrza u ciebie?

#5 OFFLINE   dzienix21

dzienix21
  • 21 postów
  • Dołączył: 18-12-2010

Napisany 31 stycznia 2011 - 18:37

Filt wygloda zle a moge jezdzic narazie bez filtra

A i wogule ona nie chciala sie wkrecac na obroty i wymienilem filtr paliwa i jest lepiej ale to jeszcze nie to co bylo kiedys i pali mi sie ta katrolka pomaranczowa jak sie rozgrzeje i po przekroczeniu3tys. Obrotow

#6 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 31 stycznia 2011 - 18:56

Na pewno masz nieszczelność na podciśnieniach ale na początek to trzeba odczytać błędy podpowiem że tylko po przez podłączenia do kompa.
Jak odczytasz błędy to podaj ich numery.

#7 OFFLINE   dzienix21

dzienix21
  • 21 postów
  • Dołączył: 18-12-2010

Napisany 31 stycznia 2011 - 19:17

Bo dzis sprawdzalem czy chodzi mi ciegno od turbiny i jest dobrze czyli pracuje i wtedy to zauwarzylem ale czy moge jezdzic bez filtra?????

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 stycznia 2011 - 19:20

Bo dzis sprawdzalem czy chodzi mi ciegno od turbiny i jest dobrze czyli pracuje i wtedy to zauwarzylem ale czy moge jezdzic bez filtra?????


mozesz - na wlasna odpowiedzalnosc - zassie ci cos przez dolot i poleci turbina i silnik. a taki problem jest kupic nowy filtr ktory kosztuje 30 pln ? :dziura:




 


#9 OFFLINE   dzienix21

dzienix21
  • 21 postów
  • Dołączył: 18-12-2010

Napisany 31 stycznia 2011 - 21:02

Ok dzis pojdre go wywale bo musze do pracy jechac a jutro kupie

Wywalilem filter i dalej wciaga wąż ale mniej zachowuje sie tak jak by oddychal!!!!

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 stycznia 2011 - 21:07

Ok dzis pojdre go wywale bo musze do pracy jechac a jutro kupie

Wywalilem filter i dalej wciaga wąż ale mniej zachowuje sie tak jak by oddychal!!!!


IC moze byc niedrozny




 


#11 OFFLINE   dzienix21

dzienix21
  • 21 postów
  • Dołączył: 18-12-2010

Napisany 31 stycznia 2011 - 21:11

Dalej jest jak bylo jak byl nie rozgrzany nie wciagalo a terac wciaga co to jest IC

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 stycznia 2011 - 21:12

Dalej jest jak bylo jak byl nie rozgrzany nie wciagalo a terac wciaga co to jest IC


intercooler. a moze poprostu waz masz miekki od oleju w srodku i dlatego zasysa




 


#13 OFFLINE   dzienix21

dzienix21
  • 21 postów
  • Dołączył: 18-12-2010

Napisany 31 stycznia 2011 - 21:24

Kiedys sprawdzalem i bylo troszke oleju ale nie duzo ale omcia sie zbiera i przy przygazowaniu idzie czarny suchy dym nie mam pojecia co to moze byc

A jak jest zimny to wogule niechce jechac straszny mol a jak sie rozgrzeje to ciagnie ale to nie jest to co bylo

#14 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2011 - 10:03

Zacznij od odczytania kodów

#15 OFFLINE   dzienix21

dzienix21
  • 21 postów
  • Dołączył: 18-12-2010

Napisany 01 lutego 2011 - 18:46

witam moze mi ktos napisac gdzie znajduje sie czujnik doladowania turbiny??????????????

witam dzis sprawdzalem turbo i wiec jest tak jak dodaje gazu to ten wąż wychodzacy z turbo pecznieje na chwilke a po chwili robi sie mieki a ten za intercoolerem sie wciaga jak ten od turbo robi sie miekki czy to juz koniec turbiny:dziura::dziura:????????????? a jak rozpedze samochód do 110 km/h i jade ta predkoscia przez np. 5km i dodaje gazu to sie ladnie zbiera co to moze byc pomocy

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 lutego 2011 - 20:20

witam moze mi ktos napisac gdzie znajduje sie czujnik doladowania turbiny??????????????

witam dzis sprawdzalem turbo i wiec jest tak jak dodaje gazu to ten wąż wychodzacy z turbo pecznieje na chwilke a po chwili robi sie mieki a ten za intercoolerem sie wciaga jak ten od turbo robi sie miekki czy to juz koniec turbiny:dziura::dziura:????????????? a jak rozpedze samochód do 110 km/h i jade ta predkoscia przez np. 5km i dodaje gazu to sie ladnie zbiera co to moze byc pomocy


czujnik masz na kolektorze ssacym tam gdzie egr tylko praktycznie w podszybiu.
mi twoja awaria wyglada dokladnie na zapchany intercooler




 


#17 OFFLINE   dzienix21

dzienix21
  • 21 postów
  • Dołączył: 18-12-2010

Napisany 01 lutego 2011 - 20:43

dzieki kolego jak mam to sprawdzic czy jest zapchany??? bo czytałem ze by go wyciagnac to trzeba sie nameczyc:jump:

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 lutego 2011 - 20:53

dzieki kolego jak mam to sprawdzic czy jest zapchany??? bo czytałem ze by go wyciagnac to trzeba sie nameczyc:jump:


no to musisz sie nameczyc i go wyciagnac.




 


#19 OFFLINE   dzienix21

dzienix21
  • 21 postów
  • Dołączył: 18-12-2010

Napisany 01 lutego 2011 - 21:04

a jak sprawdzic czy jest zapchany :confused:

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 lutego 2011 - 21:07

a jak sprawdzic czy jest zapchany :confused:


dmuchnij i zobacz czy jedzie z oporem czy nie. a jak bedziesz mial zdemontowany to wyplucz go dokladnie