Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Diagnostyka Opla .AutoOpelscaner


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1532 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 grudnia 2007 - 21:01

Dzięki
W takim razie w dla mojego silnika nie ma. Nigdzie nie znalazłem EGR


twoj silnik tez ma. odczyt z egr masz w sterowniku silnika




 


#122 OFFLINE   toldek1

toldek1
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-06-2007
  • Skąd: Wielopole

Napisany 24 grudnia 2007 - 00:49

Wrócę do tematu w sprawie komunikacji z Corsą B z silnikiem 1.2i X12 SZ z którymi nie było połączenia, otóż po czasie stwierdziłem że z kilkoma połączenie było możliwe po zmianie roku produkcji samochodu, choć przyznam że nie jest to na 100% bo jeden egzemplarz się tym zabiegom nie poddał ale ja też więc będę jeszcze próbował. Dla przypomnienia dodam tylko, że problem dotyczył tylko sterownika silnika, airbag, abs, immo się łączyło.

#123 OFFLINE   piwek

piwek
  • 325 postów
  • Dołączył: 24-09-2006
  • Skąd: Plock

Napisany 24 grudnia 2007 - 06:38

Z moich doświadczeń wynika że zwarcie na czujniku płynu chłodzące go skutecznie uniemożliwia komunikację z ecu po wypięciu czujnika komunikuje się bez problemu .może ktoś wie dlaczego tak się dzieje .Pozdrawiam WESOŁYCH ŚWIĄT ŻYCZE WSZYSTKIM

#124 OFFLINE   Miki1000XX

Miki1000XX
  • 1 postów
  • Dołączył: 03-11-2007
  • Skąd: Elbląg

Napisany 06 stycznia 2008 - 21:40

Witam Piwek. Mam omcię B MV6 3litry 211KM rok 98. Chciałbym kupi od Ciebie
Opelscanner podobno jest już polska wersja. Proszę o podanie ceny i czy jest wersja polska. Pozdrawiam nie mam telefonu do Ciebie

tel. 500 017 902,
mm33@poczta.fm

#125 OFFLINE   piwek

piwek
  • 325 postów
  • Dołączył: 24-09-2006
  • Skąd: Plock

Napisany 07 stycznia 2008 - 07:15

W załączniku OpelscanPL nenu .Uwaga program działa z moim interface inne może zablokować .Moje nie blokują się NIGDY http://forum.omegakl...neropel_182.rar

#126 OFFLINE   toldek1

toldek1
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-06-2007
  • Skąd: Wielopole

Napisany 08 stycznia 2008 - 08:41

Dzięki! Przetestuję, a swoją drogą sprzęt od Ciebie biega bez zarzutu. Piwek pozdrawiam i życzę zdrowia i wytrwałości w rozwiązywaniu problemów diagnostyki Opla.

#127 OFFLINE   piwek

piwek
  • 325 postów
  • Dołączył: 24-09-2006
  • Skąd: Plock

Napisany 08 stycznia 2008 - 08:44

Dziaki może uda się niedługo rozpracowac OP-COM to jest sprzącik .pozdro

#128 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 stycznia 2008 - 09:17

Dziaki może uda się niedługo rozpracowac OP-COM to jest sprzącik .pozdro



daj wiecej info na ten temat




 


#129 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2008 - 20:25

beast, widze beascik ze cos kombinujesz:P

 


#130 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2008 - 00:21

beast, widze beascik ze cos kombinujesz:P



ee tam od razu kombinuje :grin: zbieram 15000 na tech2 sprzetowy :mrgreen:




 


#131 OFFLINE   gtikompania

gtikompania
  • 4 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Jarosław
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2008 - 09:01

Witam wrzystkich,
Piwek, gratuluje wrzystkich dokonań, śledzę od pewnego czasu ten temat.
Mam do Ciebie pytanie:
czy Twoje urządzenie i program może być w wersji na usb i na palmę? - to by była fajna sprawa, myślę, że nie jednego forumowicza by to zainteresowało.
Co o tym myślicie?
Pozdrawiam wszyskich
Tadeusz

ps
nie mogę zmienić podpisu pod fotą, a nie ma gwiazdki w profilu - podpowiedźcie proszę
podobno wszyscy majom omege...
no to mom i ja...,
ale CIENKOLAAAA,
cha, cha, cha,
ino BIAŁEGOOOO !!!
... tymczasem.

#132 OFFLINE   piwek

piwek
  • 325 postów
  • Dołączył: 24-09-2006
  • Skąd: Plock

Napisany 10 stycznia 2008 - 11:05

Na USB jest na ukńczeniu a do palm ciekawe zaczne walczyć .obecny pracuje na przejściówce USB emulującej pełen port. interfejs na USB już pracuje ale jeszcz potrwa zanim firma wykona mi obwody drukowane jednak będzie trochę droższe ze względu na scalak FT232RL .pozdro

#133 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2008 - 12:25

1. Beast, naprawde zbierasz na Techa? Ja sie zastanawialem, ale uzywany sie bardziej oplaca. Mozna kupic juz za 5000zl, oczywiscie nie w Polsce bo to bogaty kraj i tam trzeba dac duzo wiecej. U nas w Anglii juz 2 osoby z forum maja prawdziwy sprzetowy Tech2 do celow prywatno-kolekcjonerskich. Ja na razie jednak chcce dobrze poznac sprzet piwka a dopiero potem ewentualnie podjac decyzje.
2. Ponawiam pytanie z innego watku. Co decyduje o tym, ze wersje po 96 r nie maja obslugi zmiany oprogramowania MIDa? Czy to sam wyswietlacz sie "broni"?
3. Czy mozna ten temat podpiac jako porade?

#134 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 stycznia 2008 - 12:29

1. Beast, naprawde zbierasz na Techa? Ja sie zastanawialem, ale uzywany sie bardziej oplaca. Mozna kupic juz za 5000zl, oczywiscie nie w Polsce bo to bogaty kraj i tam trzeba dac duzo wiecej. U nas w Anglii juz 2 osoby z forum maja prawdziwy sprzetowy Tech2 do celow prywatno-kolekcjonerskich. Ja na razie jednak chcce dobrze poznac sprzet piwka a dopiero potem ewentualnie podjac decyzje.



1. Tak. jak wszystko wypali dam info na forum. Raczej bede bral w leasing na firme




 


#135 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2008 - 00:44

Dziś bawiłem się kablem od Piwka oraz programem OpelScaner. Rzeczywiście dużo rzeczy można sprawdzić. Jest mnóstwo zakładek do sprawdzenia od silnika do nawigacji. Niestety oprócz kilku testów nie znalazłem w programie możliwości zmiany parametrów.
Może nie używam odpowiedniego programu, ale oprócz odczytu pamięci nie znalazłem funkcji:
-Resetu skrzyni do wartości fabrycznych o której pisał Piwek.
-Możliwości update skrzyni automatycznej. Np aby wrzucić na nowy sterownik skrzyni oprogramowanie od mojego silnika - mimo, że mam identyczny sterownik jak mój (CK) skrzynia zgłasza się jako z silnika 2.5 V6
-Możliwości update climatronica
-Możliwości zgrania radia z autem
-Zmiany oprogramowania MID (wiem, ze działa tylko do 96r, ale nigdzie nie widziałem takiej funkcji, nawet zablokowanej)
- nie ma kontroli świateł, jaka jest w TECHu (np możliwość sprawdzenia działania silniczków regulacji)

No i jeszcze pytanie. Jak można sparować nowy klucz z immobiliserem?
Czy kabel pozwala na zmianę oprogramowania komputera? (np soft podnoszący moc - ja mam komputer z wlutowanym chipem wiec najprościej jest zrobić update)

#136 OFFLINE   piwek

piwek
  • 325 postów
  • Dołączył: 24-09-2006
  • Skąd: Plock

Napisany 25 stycznia 2008 - 23:25

Panowie , dla wyjaśnienia Opelscaner to nie TECH fabryczny jest to bardzo dobry Interfejs ale w swojej cenie . Nie da rady nim zrobić wszystkiego zresztą nie ma takich urządzeń , zawsze coś będzie brakować . Nie dorówna urządzeniom z kilka tyś zł .Pozdrawiam

#137 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2008 - 23:57

Zgadzam się, że jest to urządzenie które ma być jak Tech, bo grupa cenowa nie ta i nie o to mi chodzi. Kto chce się naprawdę bawić i wie jak to 15.000zł na Tech-2 :)
Pytam się, bo nie znalazłem odpowiedzi na te pytania i może wato napisać co rzeczywiście potrafi samo urządzenie, a co ogranicza program.
Jak wygląda kwestia programowania MID i innych? Czy to program nie posiada takiej funkcji czy może samo programowanie jest zbyt skomplikowane.
Nie uważam, że to urządzenie mało potrafi, bo kontroluje dużo, zależy mi tylko na pełnej informacji co można (lub będzie można) z niego wyciągnąć.

#138 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 stycznia 2008 - 09:26

Zgadzam się, że jest to urządzenie które ma być jak Tech, bo grupa cenowa nie ta i nie o to mi chodzi. Kto chce się naprawdę bawić i wie jak to 15.000zł na Tech-2 :)
Pytam się, bo nie znalazłem odpowiedzi na te pytania i może wato napisać co rzeczywiście potrafi samo urządzenie, a co ogranicza program.
Jak wygląda kwestia programowania MID i innych? Czy to program nie posiada takiej funkcji czy może samo programowanie jest zbyt skomplikowane.
Nie uważam, że to urządzenie mało potrafi, bo kontroluje dużo, zależy mi tylko na pełnej informacji co można (lub będzie można) z niego wyciągnąć.



w midzie do 96 masz zmiane jezyka i jednostek SI. powyzej niestety nie ma. bedziesz widzial jak sie podlaczysz pod taki mid.




 


#139 OFFLINE   Skora

Skora
  • 162 postów
  • Dołączył: 19-08-2007
  • Skąd: Mokrzyca Mała
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2008 - 22:02

Piwek odezwałem sie na PW z tego co piszecie to bardzo dobry program.

#140 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 stycznia 2008 - 09:53

Program do obslugi jest robiony przez kogos innego. Piwek stworzyl "kabel" dzieki ktoremu komputer samochodu dogada sie z komputerem PC, uzywajac tego programu. Po sprawdzeniu moge stwierdzic, ze kabel potrafii to samo co kable Viakena, wiec jesli ktos jest chce wiedziec co bedzie nim mogl sprawdzic to informacja jest tu:
http://www.viaken.pl...t=20&prodid=186
Sam program nie obsluguje (przynajmniej w moim modelu) poziomowania ksenonow.
Ktos napisal w temacie, ze potrafi wiecej. Jesli jest cos to chetnie sie dowiem, ale z tego co widze to oba uzywaja tych samych programow wiec funkcje te same. Moze intersejs Piwka nie blokuje programu.

Jesli chodzi o zmiany to mozna zmienic kilometry na liczniku (nie dotyczy Omegi), zaprogramowac immobiliser (pewnie sam klucz), zmienic dane MIDa (do 1996 roku), zmienic obroty boegu jalowego, zrobic kilka testow (zapalic kilka lampek wskaznikow, zapalic pelny wyswietlacz, wlaczyc EGR, pompe obiegu, pompe paliwa, odlaczac po kolei wtryski) no i ogladac dane silnika w czasie rzeczywistym plus wykresy. Rzeczywiscie program pokazuje ogromna ilosc danych ktore jednak trzeba umiec zinterpretowac.
Nie wiem do czego praktycznie przydaje sie odczytanie EEPROMU, Ramu i podobnych, bo nie mozna ich potem wrzucic. Nie jest wiec mozliwa zmiana oprogramowania (silnika czy skrzyni). Tym zajmuje sie Tech-2.
Mam jednak nadal pytanie do Piwka czy te ograniczenia wynikaja z samego urzadzenia czy moze producenci programu nie chca zadzierac z GM dajac ludziom wiekszosc funkcji dostepnych w TECH-2? Pytam sie bo jesli mozna programowac wskazania licznika, MID do 96r czy immobiliser to jaki jest powod braku zmiany innych funkcji.