Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co gdy oleju jest ponad stan?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 stycznia 2011 - 10:43

No i ja cita robie dokladnie tak jak piszesz. Te 2 czy 3 minuty auto zawsze zostawiam na luzie przy niskich temperaturach. Ale artykuly, ze przy -15 odpalasz i ruszasz sa dla mnie conajmniej dziwne i mysle ze po dluzszym czasie w jakims malym stopniu odbija sie to na kondycji silnika.

Nalezy pamietac tez, ze gdy wskazowka na blacie temp minie 90 stopni nie oznacza to ze silnik jest juz w pelni rozgrzany i mozna auto upalac. Podpinajac fejsa do omegi mimo ze na blacie mialem juz 92 stopnie informacja o temperaturze silnika (chyba jakis inny czujnik) pokazywala 85 stopni. Po pewnym czasie dalej na blacie bylo 92 a na pomiarze z silnika juz 98 itd.


ale czujniki na blat i dla ecu mierzą temperaturę w tym samym miejscu, oddalone może o 5 cm od siebie, więc nie ma możliwości by różnica temperatur była wyższa niż ułamek stopnia, chyba że któryś czujnik jest nieprecyzyjny

#22 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 21 stycznia 2011 - 10:55

Jako ciekawostkę dodam, że wg. Testów ADAC odpalenie silnika w mrozie jest równoznaczne z przejechaniem 200km. Nic tylko inwestować w webasto, albo ogrzewany garaż.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

#23 OFFLINE   Kusmier

Kusmier
  • 35 postów
  • Dołączył: 02-05-2010

Napisany 21 stycznia 2011 - 15:44

silnik gdyby pracował ciągle byłby o wieeele razy bardziej żywotniejszy

#24 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 365 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 stycznia 2011 - 21:45

Ale artykuly, ze przy -15 odpalasz i ruszasz sa dla mnie conajmniej dziwne i mysle ze po dluzszym czasie w jakims malym stopniu odbija sie to na kondycji silnika


podam przykład na to co napisałeś znam gościa który odpala auto i w tym samym momencie ma włączony wsteczny i wyjeżdźa z garażu i ogień nie ważne czy - 10 czy +30 w dodatku nie dba o stan oleju i o jego wymianę auto to golf II 1.6d 260k km na blacie auto użytkowane w ten sposób ze 4 lata i o dziwo wciąż jeżdzi

#25 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2011 - 00:13

podam przykład na to co napisałeś znam gościa który odpala auto i w tym samym momencie ma włączony wsteczny i wyjeżdźa z garażu i ogień nie ważne czy - 10 czy +30 w dodatku nie dba o stan oleju i o jego wymianę auto to golf II 1.6d 260k km na blacie auto użytkowane w ten sposób ze 4 lata i o dziwo wciąż jeżdzi


Tak jak napisales 1.6 diesel. Silniki nie do zajezdzenia...

From i9000 galaxy

#26 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 22 stycznia 2011 - 01:13

Tak jak napisales 1.6 diesel. Silniki nie do zajezdzenia...

From i9000 galaxy


Podobnie jak 1,9 D he , he.

#27 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 22 stycznia 2011 - 03:58

Łoj niekoniecznie nie do zajechania. U mnie wymieniliśmy 2 silniki 1.6 wolnossace. Raz upg i raz pompa wtryskowa. Jako że silniki tanie to się nie opłacało robić, a zapas części jest:)

Sent from my Desire HD using Tapatalk