

2.0, 2.5, czy ON...
#1
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 06:01
Z okazji tego, że jest to mój pierwszy post na tym forum, chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać.
Przygotowuję się do zmiany samochodu z Escorta 1.8 105PS na prawdopodobnie Omegę. Zastanawiam się nad wersją silnikową tego modelu. Na pewno chcę, aby był on mocniejszy od mojego obecnego, tzn. chodzi tu o moc odczuwalną. Nie chcę też, aby spalania były z kosmosu, obecnie utrzymuję spalanie w wysokości 12-13 l/100 LPG. I tu pojawia się z mojej strony kilka pytań:
- o ile więcej łyknie sobie 2.5 od 2.0 (mówimy tu oczywiście o sekwencyjnej instalacji LPG)?
- ile spala 2.5 ON oraz czy jest wyraźnie mocniejsza/słabsza od 2.0 PB?
- jaka jest różnica w kosztach ubezpieczenia 2.5 (pełne zniżki)?
- czy koszty utrzymania silnika V6 są dużo wyższe niż 2.0?
- co najczęściej pada w dwóch powyższych silnikach benzynowych?
- czy części do V6 są dużo droższe niż do 2.0?
Kusi mnie V6, lecz trochę się boję, że nie będę w stanie jej utrzymać. Bardzo Was proszę o poradę oraz o linki do ciekawych ogłoszeń, które moglibyście mi polecić.
#2
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 07:15
mi benzyna pali ok10-10.5/100km a dizelek ma spalanie o jakies 9-10 /100km ale mam go niedawno i jeszcze tak naprawde nie mierzyłem patrze na kompa i teraz zmieniałem termostat to zobacze czy sie cos zmieni to tyle chyba
.
#3
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 11:12
#4
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 11:21
- Spalanie w mojej 2.5 v6 w trasie ok 11/12l lpg/100km, w miescie ok15l/100km ale nie jezdze jak emeryt.
- ubezpieczenie przy pełnym znizkach - 519,20zl za rok
#5
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 12:07
#6
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 12:18

#7
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 12:21
#8
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 12:41
#9
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 14:01
Co do 2.5 td to w manuału troszkę oszczędniejsza od automatu i można chipa włożyć i podnieść mocy troszkę..ja nie narzekam spalanie do 8-10 l a ostro jeżdżę w trasie to nawet 6 l na 100/km wyszła..i powiem części są nie droższe od V6 tylko jest mankament w TD pompy wtryskowe siadają jak na kulane kilometrów i koszta regeneracji 1200zł takiej pompy..
Potwierdzam ze spalaniem mam tak samo nigdy nie przekroczyla mi 10l.Trafisz na zadbany silnik i bedziesz dbal to ten silnik Bude zjeździ, a on dalej bedzie zyl.Co do przyspieszenia to moj klekot ma lepsze przyspieszenie niz 2,0 bena.Sprawdzalem.
#10
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 14:50
#11
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 16:06
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 16:33

#14
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 16:48
#15
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 17:09
#16
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 19:29
nie kupił byś a dlaczego...pewnie znajomi mówili i pewnie słyszałeś ze to szajs nie jeździ i same problemy z tym silnikiem dlatego tak piszesz..i powiem jedno większość warsztatów mechaników nie ma pojęcia na temat omegi i tego silnika..nawet poprawnie błędów nie umieją odczytać.. i wymieniają pół silnika a klient płaci bez końca a omka dalej nie jeździ.. dlatego powstał mit ze te silniki to złom ...a powiem Ci ze po chipie moja naprawdę fajnie jeździ i od V nie odbiega wiele.... Co do 2,5 tds osobiście nie kupiłbym go. W BMW jeszcze w miarę pracowały, ale nie w omegach na dodatek okrojone z mocy.
#17
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 21:15
Koszty eksploatacji takie same,spalanie również a mocy więcej;)
Motor 2.0 jest troszke za mały do tej masy jaką ma omega ( nie jezdziłem 2.0 żeby zaraz nie pisali że wcale nie jest za mały;))ale chyba sprawia mniej problemów niż 2,5V6 czy 3.0V6.
Zależy na jaki egzemplasz trafisz tak będziesz jezdził albo naprawiał

Masz możliwość to przejedz się 2.0, 2.5,3.0 czy ON i podejmiesz decyzję

Powodzenia w szukaniu autka i udanego zakupu;)
#18
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 22:04


#19
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 22:09
no co prawda to prawda ale chyba z tymi prędkościami to lekko przesadziłeś??W 2.5 jeszcze nigdy nie slyszalem zeby korba bokiem wyszla a w 3.0 dosyc czesto.
Jak jest "pałowana" to 3.0 korby pokaże ale po autobanie to jeszcze się z takim numerem nie spotkałem, no chyba że ktoś kładł 220km/h i więcej przez parę godzin ale to nie ma silnika który by to wytrzymał

#20
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2011 - 22:29
no co prawda to prawda ale chyba z tymi prędkościami to lekko przesadziłeś??
Jak jest "pałowana" to 3.0 korby pokaże ale po autobanie to jeszcze się z takim numerem nie spotkałem, no chyba że ktoś kładł 220km/h i więcej przez parę godzin ale to nie ma silnika który by to wytrzymał
było na forum, ze komus powyzej 200 korbna po paru minutach wyszla bokiem w silniku. Widocznie silnik swoje juz przepracowal ale tak czy innaczej nie byl to odosobniony przypadek w 3.0...