

Metaliczne stuki w górnej czesci silnika - co to moze byc ?
#21
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2013 - 21:13
Mam problem. W mojej omedze od czasu do czasu slychać metaliczne stukanie z silnika takie rownomierne nasilajace sie z zwiekszeniem obrotow silnika. Nie jezdzilem nim od okolo 2 miesiecy (wczesniej tez tak bylo). Przepalalem go co tydzien i nic nie stukalo. Dzisiaj odpalilem go na dluzej, pochodzil z 15 min i pojawilo sie stukanie tez nasilajace sie ze wzrostem obrotow co to moze byc ? Dodam ze gdyby nie to stukanie silnik pracuje idealnie rowno i plynnie, obroty nie skacza ogolnie ideal. To stukanie nie jest caly czas odkąd zaczelo pierwszy raz tylo znika i sie pojawia.
#22
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2013 - 21:18

#23
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2013 - 17:57
#24
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2013 - 18:25
Witam!
Mam problem. W mojej omedze od czasu do czasu slychać metaliczne stukanie z silnika takie rownomierne nasilajace sie z zwiekszeniem obrotow silnika. Nie jezdzilem nim od okolo 2 miesiecy (wczesniej tez tak bylo). Przepalalem go co tydzien i nic nie stukalo. Dzisiaj odpalilem go na dluzej, pochodzil z 15 min i pojawilo sie stukanie tez nasilajace sie ze wzrostem obrotow co to moze byc ? Dodam ze gdyby nie to stukanie silnik pracuje idealnie rowno i plynnie, obroty nie skacza ogolnie ideal. To stukanie nie jest caly czas odkąd zaczelo pierwszy raz tylo znika i sie pojawia.
To normalne bo świece taplają się w oleju a na dodatek dostała się woda i aby zaczęło stukać to przynajmniej na dwa cylindry jeż nie pali , możliwe że cewka WN padła , a stuka jak się zagrzeje bo woda zaczyna parować robiąc mostek przed świecami brak iskry na cylindrach.

#25
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2014 - 13:33
To normalne bo świece taplają się w oleju a na dodatek dostała się woda i aby zaczęło stukać to przynajmniej na dwa cylindry jeż nie pali , możliwe że cewka WN padła , a stuka jak się zagrzeje bo woda zaczyna parować robiąc mostek przed świecami brak iskry na cylindrach.
mam tak samo w mv6, raz stuka raz nie jakby zawory klekotały i byłem u mechaniora stwierdził ze prawdopodobnie popychacze osłuchując tylko. poza tym walneła mi uszczelka albo uszczelki pod głowicą i stało sie to mniej wiecej w tym samym czasie, takze mam nedzną robote

czy to moze mieć związek z dostaniem sie wody do oleju? po oleju w sumie nie widać i odwrotnie w płynie tez nie, rozrząd wymieniony rok temu olej bierze ale to cieknie spod tych

#26
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2014 - 13:54
czy to moze mieć związek z dostaniem sie wody do oleju?
Może, bo woda idzie na dół silnika na zimnym...
Na rozgrzanym paruje i robi się masło w najwyższych elementach silnika...
Więc popychacze olejowe mogły pracować w maśle i stąd ich klekotanie...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#27
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2014 - 15:06

http://www.youtube.com/watch?v=0_wIE70TPs4&feature=youtu.be
#28
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2014 - 15:39

A tak na poważnie, to po delikatnym obróceniu panewki w alfie dochodził identyczny dźwiek z silnika.
Edit. Nie doczytałem że raz Ci klekotał raz nie, powiem Ci, że u mnie w klekocie było to samo, jakis czas bylo ok a potem coraz częściej sobie klekcił i doszło do wymiany szklanek i śmiga

#29
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2014 - 15:46


#30
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2014 - 13:15
Dodam jeszcze, że u mnie słychać to najbardziej na zimnym silniku a w miarę jak się nagrzewa stuki cichną.
#31
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2014 - 13:17
Witam pytanie do marcin86B czy udało ci się ustalić co to było bo mam podobnie jak na filmikach które wstawiłeś, z tego co mi się udało wyczytać to mogą to być : panewki, popychacze albo pęknięty kolektor wydechowy.
Popychacze cichną na ciepłym oleju a panewka zaczyna stukać głośniej.
#32
OFFLINE
Napisany 15 października 2014 - 17:48
Mam podobny problem tylko tak jakby stukało z jednej strony. Zaczęło się znienacka.
Później podczas wymiany wałków na x30xe wymieniłem też olej na nowy, choć stary był całkiem klarowny. Wymieniłem też 10szklanek które wydawały się najbardziej miękkie na całkiem nowe. Wydaje się stukać od strony kierowcy.
Objawem który może być połączony, ale nie musi, jest też to, że mam oddzielny wydech dla 3 cylindrów prawych i 3 lewych i właśnie z tej strony co wydaje się stukać, przy gwałtownej redukcji i przyśpieszeniu można zaobserwować biały dymek z rury wydechowej.
Tu filmik klekota:
Jak zdiagnozować po winowajcę?
#33
OFFLINE
Napisany 17 października 2014 - 06:55
Tu filmik klekota:
Jak zdiagnozować po winowajcę?
brzmi typowo jak popychacz. Jakiej firmy wkładałeś popychacze? Może wymieniając nie trafiłeś akurat w tego właściwego?
#34
OFFLINE
Napisany 17 października 2014 - 08:29
Wymieniłem wszystkie miękkie. Reszta przy nacisku wydawała się być jeszcze w dobrej formie. Może stukać jakiś który w teście nacisku nie był miękki?
Wydaje mi się, że silnik zaczął klekotać po tym jak stał wyjęty z auta na jakies 2-3 tygodnie. Zmieniłem mu także misę na customową z zachowaniem pojemności i dałem trochę dłuższy smok uspawany z Vectrowego i Omegowego, ale to nie powinno robić różnicy. Widocznie leżenie mu zaszkodziło. W tym jakiś czas leżał bez oleju 1 tyg.
#35
OFFLINE
Napisany 17 października 2014 - 13:19
Kiedyś koledze po wymianie bloku składałem 1.4 16V z takimi samymi szklankami.
Waliły i waliły, nic nie pomogało, trzymałem go przez 30 min 2x na obrotach i nic i rozebrałem górę jeszcze raz i zalałem szklanki. Pomogło od razu.
#36
OFFLINE
Napisany 17 października 2014 - 18:25
Przed chwilą (19:20) odpaliłem auto po kilkudniowym postoju. Na dworze jest dość zimno 13'C.
Na zimnym silniku nie słychać tego dźwięku. W ogóle. Im silnik staje się cieplejszy tym głośniej zaczyna klekotać. Nadal to mogą być popychacze? Może olej jest kiepski? Zalałem GM 10W40. Standardowo. Nie wiem jaki był wcześniej. Na nowym oleju zrobiłem jakieś 1500km i jest czyściutki jak łza.
#37
OFFLINE
Napisany 17 października 2014 - 23:56
Przed chwilą (19:20) odpaliłem auto po kilkudniowym postoju. Na dworze jest dość zimno 13'C.
Na zimnym silniku nie słychać tego dźwięku. W ogóle. Im silnik staje się cieplejszy tym głośniej zaczyna klekotać. Nadal to mogą być popychacze? Może olej jest kiepski? Zalałem GM 10W40. Standardowo. Nie wiem jaki był wcześniej. Na nowym oleju zrobiłem jakieś 1500km i jest czyściutki jak łza.
tak, nadal to mogą być popychacze

#38
OFFLINE
Napisany 18 października 2014 - 10:53
#39
OFFLINE
Napisany 18 października 2014 - 14:46
W którym miejscu najlepiej zmierzyć ciśnienie oleju?
tutaj:
w miejscu czujnika