Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Metaliczne stuki w górnej czesci silnika - co to moze byc ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   omcia18

omcia18
  • 85 postów
  • Dołączył: 08-05-2013

Napisany 05 grudnia 2013 - 21:13

Witam!

Mam problem. W mojej omedze od czasu do czasu slychać metaliczne stukanie z silnika takie rownomierne nasilajace sie z zwiekszeniem obrotow silnika. Nie jezdzilem nim od okolo 2 miesiecy (wczesniej tez tak bylo). Przepalalem go co tydzien i nic nie stukalo. Dzisiaj odpalilem go na dluzej, pochodzil z 15 min i pojawilo sie stukanie tez nasilajace sie ze wzrostem obrotow co to moze byc ? Dodam ze gdyby nie to stukanie silnik pracuje idealnie rowno i plynnie, obroty nie skacza ogolnie ideal. To stukanie nie jest caly czas odkąd zaczelo pierwszy raz tylo znika i sie pojawia.

#22 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 05 grudnia 2013 - 21:18

Sprawdź na początek poziom oleju, później to już proponował bym sprawdzić rozrząd ;)




 


#23 OFFLINE   tedico

tedico
  • 93 postów
  • Dołączył: 09-09-2012
  • Skąd: koczała
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 08 grudnia 2013 - 17:57

dodatkowo też ciśnienie oleju sprawdź bo może się okazać że panewki się kończą lub się jedna skończyła ale to już drastyczna opcja

#24 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2013 - 18:25

Witam!

Mam problem. W mojej omedze od czasu do czasu slychać metaliczne stukanie z silnika takie rownomierne nasilajace sie z zwiekszeniem obrotow silnika. Nie jezdzilem nim od okolo 2 miesiecy (wczesniej tez tak bylo). Przepalalem go co tydzien i nic nie stukalo. Dzisiaj odpalilem go na dluzej, pochodzil z 15 min i pojawilo sie stukanie tez nasilajace sie ze wzrostem obrotow co to moze byc ? Dodam ze gdyby nie to stukanie silnik pracuje idealnie rowno i plynnie, obroty nie skacza ogolnie ideal. To stukanie nie jest caly czas odkąd zaczelo pierwszy raz tylo znika i sie pojawia.


To normalne bo świece taplają się w oleju a na dodatek dostała się woda i aby zaczęło stukać to przynajmniej na dwa cylindry jeż nie pali , możliwe że cewka WN padła , a stuka jak się zagrzeje bo woda zaczyna parować robiąc mostek przed świecami brak iskry na cylindrach.:)

#25 OFFLINE   marcin86B

marcin86B
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-06-2011
  • Skąd: ostrołęka

Napisany 12 lutego 2014 - 13:33

To normalne bo świece taplają się w oleju a na dodatek dostała się woda i aby zaczęło stukać to przynajmniej na dwa cylindry jeż nie pali , możliwe że cewka WN padła , a stuka jak się zagrzeje bo woda zaczyna parować robiąc mostek przed świecami brak iskry na cylindrach.:)



mam tak samo w mv6, raz stuka raz nie jakby zawory klekotały i byłem u mechaniora stwierdził ze prawdopodobnie popychacze osłuchując tylko. poza tym walneła mi uszczelka albo uszczelki pod głowicą i stało sie to mniej wiecej w tym samym czasie, takze mam nedzną robote :/ jest cisnienie na wężach , wypluwa płyn ze zbiorniczka i gotuje sie na wolnych obrotach

czy to moze mieć związek z dostaniem sie wody do oleju? po oleju w sumie nie widać i odwrotnie w płynie tez nie, rozrząd wymieniony rok temu olej bierze ale to cieknie spod tych :censored: plastikowych pokryw ktore nie wytrzymały nawet 2 lat jak miałem to robione swiece topiły sie w oleju i znowu to samo

#26 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 lutego 2014 - 13:54

czy to moze mieć związek z dostaniem sie wody do oleju?


Może, bo woda idzie na dół silnika na zimnym...
Na rozgrzanym paruje i robi się masło w najwyższych elementach silnika...
Więc popychacze olejowe mogły pracować w maśle i stąd ich klekotanie...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#27 OFFLINE   marcin86B

marcin86B
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-06-2011
  • Skąd: ostrołęka

Napisany 18 lutego 2014 - 15:06

dołączam filmiki tego klekotu pod maską ,aż sie sluchać nie da :/ teraz juz klekocze cały czas ,wczesniej było tak ze raz stukało raz nie a teraz non stop... odpalony na zimnym





http://www.youtube.com/watch?v=0_wIE70TPs4&feature=youtu.be

#28 OFFLINE   Sidro

Sidro
  • 87 postów
  • Dołączył: 17-04-2012
  • Skąd: Zaniemyśl/ok.Poznania

Napisany 18 lutego 2014 - 15:39

A to nie przypadkiem 2.5 TD? :D
A tak na poważnie, to po delikatnym obróceniu panewki w alfie dochodził identyczny dźwiek z silnika.


Edit. Nie doczytałem że raz Ci klekotał raz nie, powiem Ci, że u mnie w klekocie było to samo, jakis czas bylo ok a potem coraz częściej sobie klekcił i doszło do wymiany szklanek i śmiga ;)

#29 OFFLINE   marcin86B

marcin86B
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-06-2011
  • Skąd: ostrołęka

Napisany 18 lutego 2014 - 15:46

chce ktoś kupić tego "diesel-a" ;) mam juz go dosc spuszcze 2tys na remont :D

#30 OFFLINE   marcin1820

marcin1820
  • 1 postów
  • Dołączył: 19-03-2014

Napisany 02 sierpnia 2014 - 13:15

Witam pytanie do marcin86B czy udało ci się ustalić co to było bo mam podobnie jak na filmikach które wstawiłeś, z tego co mi się udało wyczytać to mogą to być : panewki, popychacze albo pęknięty kolektor wydechowy.
Dodam jeszcze, że u mnie słychać to najbardziej na zimnym silniku a w miarę jak się nagrzewa stuki cichną.

#31 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2014 - 13:17

Witam pytanie do marcin86B czy udało ci się ustalić co to było bo mam podobnie jak na filmikach które wstawiłeś, z tego co mi się udało wyczytać to mogą to być : panewki, popychacze albo pęknięty kolektor wydechowy.


Popychacze cichną na ciepłym oleju a panewka zaczyna stukać głośniej.

#32 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 15 października 2014 - 17:48

Witam,

Mam podobny problem tylko tak jakby stukało z jednej strony. Zaczęło się znienacka.
Później podczas wymiany wałków na x30xe wymieniłem też olej na nowy, choć stary był całkiem klarowny. Wymieniłem też 10szklanek które wydawały się najbardziej miękkie na całkiem nowe. Wydaje się stukać od strony kierowcy.
Objawem który może być połączony, ale nie musi, jest też to, że mam oddzielny wydech dla 3 cylindrów prawych i 3 lewych i właśnie z tej strony co wydaje się stukać, przy gwałtownej redukcji i przyśpieszeniu można zaobserwować biały dymek z rury wydechowej.

Tu filmik klekota:


Jak zdiagnozować po winowajcę?

#33 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 października 2014 - 06:55

Tu filmik klekota:


Jak zdiagnozować po winowajcę?


brzmi typowo jak popychacz. Jakiej firmy wkładałeś popychacze? Może wymieniając nie trafiłeś akurat w tego właściwego?

#34 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 17 października 2014 - 08:29

Firmy nie pamiętam. Musiałbym w sklepie sprawdzić.
Wymieniłem wszystkie miękkie. Reszta przy nacisku wydawała się być jeszcze w dobrej formie. Może stukać jakiś który w teście nacisku nie był miękki?

Wydaje mi się, że silnik zaczął klekotać po tym jak stał wyjęty z auta na jakies 2-3 tygodnie. Zmieniłem mu także misę na customową z zachowaniem pojemności i dałem trochę dłuższy smok uspawany z Vectrowego i Omegowego, ale to nie powinno robić różnicy. Widocznie leżenie mu zaszkodziło. W tym jakiś czas leżał bez oleju 1 tyg.

#35 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 października 2014 - 13:19

Zmierz ciśnienie oleju na goracym. Minimum to 1.5 bara. Poza tym czy nowe szklanki wygladały tak samo jak stare(w srodku). Po drugie - twarde szklanki to nie znzaczy że dobre. Ja miałem tak zasyfione że stały kołkiem. Po trzecie - zdejmij jeszcze raz górę i we wszystkie stare wlej strzykawką olej. W stare mozna byłobez kłopotu wsadzić igłę, w nowe już nie.
Kiedyś koledze po wymianie bloku składałem 1.4 16V z takimi samymi szklankami.
Waliły i waliły, nic nie pomogało, trzymałem go przez 30 min 2x na obrotach i nic i rozebrałem górę jeszcze raz i zalałem szklanki. Pomogło od razu.

#36 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 17 października 2014 - 18:25

Właśnie było tak, że po włożeniu silnika stukały przeokropnie. Ale po przejechaniu jakiś 40km trochę się uciszyły, ale nie do końca. Wydaje mi się też, że czasem stukają głośniej czasem ciszej - w zależności od temperatury silnika.

Przed chwilą (19:20) odpaliłem auto po kilkudniowym postoju. Na dworze jest dość zimno 13'C.
Na zimnym silniku nie słychać tego dźwięku. W ogóle. Im silnik staje się cieplejszy tym głośniej zaczyna klekotać. Nadal to mogą być popychacze? Może olej jest kiepski? Zalałem GM 10W40. Standardowo. Nie wiem jaki był wcześniej. Na nowym oleju zrobiłem jakieś 1500km i jest czyściutki jak łza.

#37 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 października 2014 - 23:56

Przed chwilą (19:20) odpaliłem auto po kilkudniowym postoju. Na dworze jest dość zimno 13'C.
Na zimnym silniku nie słychać tego dźwięku. W ogóle. Im silnik staje się cieplejszy tym głośniej zaczyna klekotać. Nadal to mogą być popychacze? Może olej jest kiepski? Zalałem GM 10W40. Standardowo. Nie wiem jaki był wcześniej. Na nowym oleju zrobiłem jakieś 1500km i jest czyściutki jak łza.


tak, nadal to mogą być popychacze ;)

#38 OFFLINE   micubussi

micubussi
  • 75 postów
  • Dołączył: 27-12-2013

Napisany 18 października 2014 - 10:53

W którym miejscu najlepiej zmierzyć ciśnienie oleju? Na przedzie silnika, na dole tuż nad miską w miejscu czujnika ? Bo to chyba czujnik ciśnienia, tak ?

#39 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 października 2014 - 14:46

W którym miejscu najlepiej zmierzyć ciśnienie oleju?


tutaj:

w miejscu czujnika