Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Metaliczne stuki w górnej czesci silnika - co to moze byc ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2011 - 15:24

Powitac :)

Ostatnio kumpel kupił sobie Omege... 2.0 16v, 1998 rok, bardzo ładna sztuka lecz z małym defektem - stuki w silniku. Jako ze swojego kombiacza naprawiłem i jezdzi, postanowiłem ze jemu tez pomoge, początkowo doszlismy do wniosku ze to panewki okrbowodowe, bo paliła sie kontrolka oeju na wolnych... kolega stwierdził ze robimy dobrze zrobił szlif wału... przy okazji sprawdziłem czy nie ma luzu na sworzniach, ale nie było, po złozeniu do kupy, omega odpalił kortolka oleju po rozgrzaniu sie nie paliła lecz stuki nadal były... czestotliwosc rosła wzraz z obrotami, najlepiej słyszalnebyło to w okolicy 1200 obrotów na minute. Stwierdzilismy ze zmienimy popychacze + założymy wałki rozrzadu z drugiego silnia co by wykluczuc zdarte krzywki czy cos w tym rodzaju, po odpaleniu ******...nadal wali... nic lepiej nic gorzej, cały czas tak samo... no to po rozmowie idziemy na ostro, zwalamy głowice, moze wypalony bądź krzywy zawor... i co...głowica na pierwszy rzut oka ładna, zawory ssące, rownomierne, natomiast wydechowe wszystkie są takie mleczne jest na nich taki nalot jakby kamien :) a na 3 cylindrze są czyste bez nalotu... ale gadamy, rozepniemy głowice, rozpielismy własnie jakies 3 godz temu głowice, zawory powyjmowane, sprezyny całe, zamiki wszystkie trzymały, zawory proste... ładnie lezą w gniazdach, moje pomysły sie skonczyły... moze Wy mi coś podpowiecie..? Jedyny wade jaka ujrzałem, to delikatne progi na tulejach 1 i 2 cylindra, delikatne, ale pod palcem wyczuwalne... Pozdro :) aha auto ma lpg sekwencje, jezdzi na połsyntetyku 10w40

#2 OFFLINE   JARK

JARK
  • 121 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 08 stycznia 2011 - 22:09

wraż no filmik na youtube to posłuchamy.. zawory czyste bo już pewnie ktoś był przed wami ona czasem nie ma juz wałków w misce.. skąd dokładnie te dzwieki..
a teraz dopiero zczaiłem ze masz rozebrany silnik.. wyciagnij tłoki jak masz głowice zdjętą

#3 OFFLINE   vienio88

vienio88
  • 99 postów
  • Dołączył: 06-07-2010
  • Skąd: Nisko

Napisany 08 stycznia 2011 - 23:02

patrzyles na stan szkalnek ?? jak sa w kiepskije kondycji wyciagnij wyczysci spusc stary olej co w nich zalega i powinno pomoc

#4 OFFLINE   pysiek

pysiek
  • 16 postów
  • Dołączył: 31-05-2010

Napisany 09 stycznia 2011 - 09:37

Sprawdź czy tłoki nie mają luzu w tulejach.Przez to też mogą wydawać stuki.
Pozdro.

#5 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2011 - 09:58

patrzyles na stan szkalnek ?? jak sa w kiepskije kondycji wyciagnij wyczysci spusc stary olej co w nich zalega i powinno pomoc


tak...patrzyłem na popychacze, wydaja sie ok, dodatkowo przełozylismy inny komplet z innego silnika w którym nic nie stukało, ale to nie pomogło...

#6 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2011 - 10:02

a co z panewkami wałków rozrządu ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#7 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2011 - 10:27

a co z panewkami wałków rozrządu ??


Nie są wydarte :) po skreceniu wałków luzu brak :)

#8 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2011 - 10:39

a sprawdzaliście czy olej dociera do wałków i popychaczy , ja zmierzyłbym ciśnienie oleju czy jest a jak jest czy nie za niskie

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2011 - 11:14

Nie są wydarte :) po skreceniu wałków luzu brak :)


luz na tlokach sprawdz -- moze swozen wyrobiony albo remont dolu nie za bardzo cos dal i stuka na panewce




 


#10 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2011 - 13:14

luz na tlokach sprawdz -- moze swozen wyrobiony albo remont dolu nie za bardzo cos dal i stuka na panewce


co do dołu - 100% towa pewnosc, wał mial zrobiony szlif panewki 025 dobrane, wymianie panewek sprawdzałem luzy na sworzniach....zero... korbą gora dół i ani drgnie...

#11 OFFLINE   JARK

JARK
  • 121 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 10 stycznia 2011 - 01:05

ale to było stukanie jedno na obrót wału czy więcej..?

#12 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 10 stycznia 2011 - 10:12

Zastanawiające są te czyste zawory na trzecim cylindrze. Czy mierzyliście ciśnienie sprężania? Kiedyś spotkałem się już z takim stukaniem, a było ono wynikiem złej pracy cylindra.Powodem była uszkodzona świeca.

#13 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2011 - 18:58

prawdobpodobnie dzis znalazłem winowajce, poychacze.... one powinny sie dac nacisnąć palcem? Jaki skok powinien być? W tym silniku wszystkie twarde, nie daja sie ruszyc

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2011 - 20:40

prawdobpodobnie dzis znalazłem winowajce, poychacze.... one powinny sie dac nacisnąć palcem? Jaki skok powinien być? W tym silniku wszystkie twarde, nie daja sie ruszyc


jak jest napelniony to go nie ruszysz. jak jest miekki to sie nie napelnil olejem i bedzie stukal. wycisnij wszystkie popychacze w imadle i zaloz jeszcze raz niech zaciagna oleju




 


#15 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2011 - 21:20

wygotowałem jednego w oleju....ruszył sie i chodził....ale jak ostygnał tylko troszke sie rusza....jakis wytłumaczenie? :)

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 stycznia 2011 - 21:22

wygotowałem jednego w oleju....ruszył sie i chodził....ale jak ostygnał tylko troszke sie rusza....jakis wytłumaczenie? :)


to wygotuj wszystkie




 


#17 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2011 - 21:26

to wygotuj wszystkie


OK :) Dzieki za rade :) Jutro sie złapie za to :)

#18 OFFLINE   polawiacz

polawiacz
  • 38 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: lodz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 11 stycznia 2011 - 19:17

a jakie masz ciśnienie oleju ?

#19 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2011 - 19:35

Ale pisałeś, że popychacze wszystkie podmieniłeś z innego silnika ( nie stukającego ) i tez waliło i przez to popychacze wykluczyłeś, więc jak to jest?

#20 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2011 - 20:16

Ale pisałeś, że popychacze wszystkie podmieniłeś z innego silnika ( nie stukającego ) i tez waliło i przez to popychacze wykluczyłeś, więc jak to jest?


dokładnie tak zrobiłem, były przełożone z silnika w ktorym nie waliły, ale on stał troche jakies dwa miechy, takze mogły stanąć... :)