Metaliczne stuki w górnej czesci silnika - co to moze byc ?
#1 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 15:24
Ostatnio kumpel kupił sobie Omege... 2.0 16v, 1998 rok, bardzo ładna sztuka lecz z małym defektem - stuki w silniku. Jako ze swojego kombiacza naprawiłem i jezdzi, postanowiłem ze jemu tez pomoge, początkowo doszlismy do wniosku ze to panewki okrbowodowe, bo paliła sie kontrolka oeju na wolnych... kolega stwierdził ze robimy dobrze zrobił szlif wału... przy okazji sprawdziłem czy nie ma luzu na sworzniach, ale nie było, po złozeniu do kupy, omega odpalił kortolka oleju po rozgrzaniu sie nie paliła lecz stuki nadal były... czestotliwosc rosła wzraz z obrotami, najlepiej słyszalnebyło to w okolicy 1200 obrotów na minute. Stwierdzilismy ze zmienimy popychacze + założymy wałki rozrzadu z drugiego silnia co by wykluczuc zdarte krzywki czy cos w tym rodzaju, po odpaleniu ******...nadal wali... nic lepiej nic gorzej, cały czas tak samo... no to po rozmowie idziemy na ostro, zwalamy głowice, moze wypalony bądź krzywy zawor... i co...głowica na pierwszy rzut oka ładna, zawory ssące, rownomierne, natomiast wydechowe wszystkie są takie mleczne jest na nich taki nalot jakby kamien a na 3 cylindrze są czyste bez nalotu... ale gadamy, rozepniemy głowice, rozpielismy własnie jakies 3 godz temu głowice, zawory powyjmowane, sprezyny całe, zamiki wszystkie trzymały, zawory proste... ładnie lezą w gniazdach, moje pomysły sie skonczyły... moze Wy mi coś podpowiecie..? Jedyny wade jaka ujrzałem, to delikatne progi na tulejach 1 i 2 cylindra, delikatne, ale pod palcem wyczuwalne... Pozdro aha auto ma lpg sekwencje, jezdzi na połsyntetyku 10w40
#2 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 22:09
a teraz dopiero zczaiłem ze masz rozebrany silnik.. wyciagnij tłoki jak masz głowice zdjętą
#3 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2011 - 23:02
#4 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2011 - 09:37
Pozdro.
#5 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2011 - 09:58
patrzyles na stan szkalnek ?? jak sa w kiepskije kondycji wyciagnij wyczysci spusc stary olej co w nich zalega i powinno pomoc
tak...patrzyłem na popychacze, wydaja sie ok, dodatkowo przełozylismy inny komplet z innego silnika w którym nic nie stukało, ale to nie pomogło...
#6 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2011 - 10:02
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#7 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2011 - 10:27
a co z panewkami wałków rozrządu ??
Nie są wydarte po skreceniu wałków luzu brak
#8 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2011 - 10:39
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#9 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2011 - 11:14
Nie są wydarte po skreceniu wałków luzu brak
luz na tlokach sprawdz -- moze swozen wyrobiony albo remont dolu nie za bardzo cos dal i stuka na panewce
#10 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2011 - 13:14
luz na tlokach sprawdz -- moze swozen wyrobiony albo remont dolu nie za bardzo cos dal i stuka na panewce
co do dołu - 100% towa pewnosc, wał mial zrobiony szlif panewki 025 dobrane, wymianie panewek sprawdzałem luzy na sworzniach....zero... korbą gora dół i ani drgnie...
#11 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 01:05
#12 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 10:12
#13 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 18:58
#14 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 20:40
prawdobpodobnie dzis znalazłem winowajce, poychacze.... one powinny sie dac nacisnąć palcem? Jaki skok powinien być? W tym silniku wszystkie twarde, nie daja sie ruszyc
jak jest napelniony to go nie ruszysz. jak jest miekki to sie nie napelnil olejem i bedzie stukal. wycisnij wszystkie popychacze w imadle i zaloz jeszcze raz niech zaciagna oleju
#15 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 21:20
#16 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 21:22
wygotowałem jednego w oleju....ruszył sie i chodził....ale jak ostygnał tylko troszke sie rusza....jakis wytłumaczenie?
to wygotuj wszystkie
#17 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2011 - 21:26
to wygotuj wszystkie
OK Dzieki za rade Jutro sie złapie za to
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2011 - 19:35
#20 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2011 - 20:16
Ale pisałeś, że popychacze wszystkie podmieniłeś z innego silnika ( nie stukającego ) i tez waliło i przez to popychacze wykluczyłeś, więc jak to jest?
dokładnie tak zrobiłem, były przełożone z silnika w ktorym nie waliły, ale on stał troche jakies dwa miechy, takze mogły stanąć...