Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

No to miałem ja nagrzewnicę;)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2011 - 15:46

nie sprawdzałem ogrzewania jak założyli mi gaz.z 2 miechy temu.Macie jakiś pomysł od czego zacząć?

Sprawdz wpiecie reduktora w uklad chlodzenia. Prawidlowe dla tego silnika masz opisane albo w sprawdzonych poradach albo w podklejonym temacie w dziale LPG.


EDIT: -> http://forum.omegakl...ead.php?t=32461

#22 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 31 sierpnia 2011 - 16:37

Sprawdz wpiecie reduktora w uklad chlodzenia. Prawidlowe dla tego silnika masz opisane albo w sprawdzonych poradach albo w podklejonym temacie w dziale LPG.


EDIT: -> http://forum.omegakl...ead.php?t=32461


kolego jeszcze raz byłem patrzec ale tak ciasno tam ze nie wiem a więc nie wiem do końca o co chodzi z mostkiem,ale u mnie jest tak jest zawór trójdrożny z jedbej strony ma on jedno wyjście a z drógiej dwa tak?tam gdzie jest jedno wyjście czyli od tyłu tam jest podlączony przewód od parownika i ten krótki do bloku.drógi przewód z parownika jest wpiety w przewód ze zbiorniczka wyrównawczego do tej grubej rury co idzie do chłodnicy.

#23 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 sierpnia 2011 - 17:35

odbiegając nieco od tematu - dlaczego jeździłeś całe lato na LO i dlaczego zamierzasz teraz zacząć jeździć na HI? Przecież to bez sensu

#24 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 31 sierpnia 2011 - 17:42

odbiegając nieco od tematu - dlaczego jeździłeś całe lato na LO i dlaczego zamierzasz teraz zacząć jeździć na HI? Przecież to bez sensu


he może troche żle napisałem jeżdziłem różnie na LO i na 18 st.a dziś ustawiłem rano na hI żeby mi szybko nagrzało a i chciałem sprawdzić jak pięknie mi grzeje no i sie przekonałem że praktycznie nie mam ogrzewania tylko nie to ze leci zimne tylko ze wogóle nic nie dmucha z nawiewów prócz troszke na nogi letnie.Co zrobic koledzy?????:(
a dmuchawa dmie ze chocho i nawet tak jakos dziwnie bo buczy strasznie tak jakby chciala dmuchac ale miala gdzies jakis obieg zamkniety ze nie puszcza nic na kabine moze byc cos takiego moze jakas klapa jest zamknieta?

#25 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 sierpnia 2011 - 18:01

jak dasz na HI to w pewnych warunkach klimatronik zamknie klapę obiegu zamkniętego powietrza, by szybciej nagrzać kabinę.
Sprawdź przy rozgrzanym silniku temperaturę przewodów wchodzących do nagrzewnicy (od strony silnika)

#26 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 31 sierpnia 2011 - 18:27

w tym miejscu mam podłączony wąż od parownika do zaworu trójdrożnego czy to jest poprawne podłączenie?

[ATTACH]14491[/ATTACH]

jak dasz na HI to w pewnych warunkach klimatronik zamknie klapę obiegu zamkniętego powietrza, by szybciej nagrzać kabinę.
Sprawdź przy rozgrzanym silniku temperaturę przewodów wchodzących do nagrzewnicy (od strony silnika)


dziś właśnie sprawdzałem ciężko tam dojść ale gorny jest gorący jak chole..a dolny był tak jakby troszkę mniej ale też był ciepły sprawdze to jeszcze jutro dobrze.mialoby to wpływ na to że nie dmucha mi z nawiewów w ogóle?czy na tech2 sprawdza mi klimatronik czy jest w 100 procentach sprawny?

#27 OFFLINE   jacagda

jacagda

    xxx

  • 142 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Gdańsk Oliwa
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2011 - 20:57

w tym miejscu mam podłączony wąż od parownika do zaworu trójdrożnego czy to jest poprawne podłączenie?

[ATTACH]14491[/ATTACH]



dziś właśnie sprawdzałem ciężko tam dojść ale gorny jest gorący jak chole..a dolny był tak jakby troszkę mniej ale też był ciepły sprawdze to jeszcze jutro dobrze.mialoby to wpływ na to że nie dmucha mi z nawiewów w ogóle?czy na tech2 sprawdza mi klimatronik czy jest w 100 procentach sprawny?


zresetuj klimatronik sprawdź filtr kabinowy i przycisk obiegu zamkniętego może lampka w nim nie działa

#28 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 01 września 2011 - 14:20

Byłem panowie na tech2 skontrolowali mi klimatronik wszystkie klapy chodza wsio ok tylko tak jakby wentylator nie chodził na pełnych obrotach.Może ma on jakich bezpiecznik czy co że mógłby nie chodzic na pełnych obrotach?.gosciu mówił że mieli już gościa vectrą C też mu słabo dmuchało powodem był syf w wentylatorze może to jest powód.nadal słabe ogrzewanie jakby ktoś mógł spojżeć na fotke niżej tam zaznaczyłem gdzie mampodłączony parownik gazu jak waszym zdaniem jest dobrze to zostaje mi tylko wymienić nagrzewnice dzięki za zainteresowanie:( pozdrawiam

#29 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2011 - 15:32

jakby ktoś mógł spojżeć na fotke niżej

Ale gdzie niżej ??

#30 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 01 września 2011 - 17:30

Ale gdzie niżej ??


jest fotka zaworu trójdrożnego zapożyczona od beasta tam zaznaczyłem gdzie mam podłączony parownik gazu

Panowie czy ta nagrzewnica będzie pasowała jako zamiennik czy jest to jedna z tych która jest mniejsza?

http://www.opel-shop...roducts_id=2201

#31 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2011 - 19:33

jest fotka zaworu trójdrożnego zapożyczona od beasta

A bo ja mam ustawione Forum tak, że ta fotka u mnie jest wyżej :D

-------------------------------------------------------------------
Jak pozbyć się Kluchy? PORADNIK Klick :mrgreen:

#32 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 02 września 2011 - 16:32

Panowie a więc tak wróciłem właśnie od auta wyjąłem schowek w celu dokładnego zbadania dlaczego słabo grzeje i czemu nie leci wogóle ciepło z górnych wylotów powietrza.Rozgrzałem auto na blacie 92.5 tzn.ok?włączam klimatronik jest na HI wieje na nogi i do tyłu póżniej przełącza też na szybe ale na środkowe i boczne nie ma szans w trybie auto nie otwiera klap,ale jak wezmę ręcznie to normalnie otwiera.Teraz sprawdzałem rórki od nagrzewnicy górna gorąca że nie można dotknąć a dolna tak ciepła ale nie tak jak górna.Z tego co wyczytałem na forum byłaby nagrzewnica do wymiany prawda?Czy to byłoby przyczyną że nie otwiera mi klimatronik na auto górnych nawiewów bo dobrze nie dogrzewa dołu auta nawet?proszę o pomoc dzieki:(

#33 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 września 2011 - 21:54

Teraz sprawdzałem rórki od nagrzewnicy górna gorąca że nie można dotknąć a dolna tak ciepła ale nie tak jak górna.Z tego co wyczytałem na forum byłaby nagrzewnica do wymiany prawda?


tutaj niekoniecznie.

jezeli wentylator pracuje namaksa to jest w stanie na tyle schlodzic nagrzewnice, ze na wylocie bedziesz miec cieply, a nie goracy waz.

jezeli jest zawalona to tez tak bedzie.

musisz porownac temp wezy przy maksymalnych i przy minimlnych obrotach dmuchawy.

do tego dochodzi rowniez kwestia wpiecia parownika gazu, czyli ilosc cieczy przeplywajacej przez nagrzewnice.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#34 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 02 września 2011 - 23:04

tutaj niekoniecznie.

jezeli wentylator pracuje namaksa to jest w stanie na tyle schlodzic nagrzewnice, ze na wylocie bedziesz miec cieply, a nie goracy waz.

jezeli jest zawalona to tez tak bedzie.

musisz porownac temp wezy przy maksymalnych i przy minimlnych obrotach dmuchawy.

do tego dochodzi rowniez kwestia wpiecia parownika gazu, czyli ilosc cieczy przeplywajacej przez nagrzewnice.


wpiecie zaznaczyłem niżej na fotce tam mam właśnie wpięty gaz

#35 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 05 września 2011 - 10:23

panowie zdecydowałem że wymienie nagrzewnice i zawór trojdrożny a ciul tam albo będzie grzać albo nie.teraz moje pytanko będę wyciągał wedlug porady z forum bokiem od pasażera gdzie trzeba przeciąć ten wspornik od schowka w ktorym miejscu?i czy rurki odłączacie od węży w komorze silnika?chodzi mi o to ile płynu zleci i gdzie go łapiecie że tak napiszę pod dechą?jak wyciągnę rurki z nagrzewnicy?ale chyba i tak lepiej wymienic juz cały płyn nie?poproszę o jakieś uwagi dzięki

#36 OFFLINE   ekonomiczny

ekonomiczny

    X32XE

  • 70 postów
  • Dołączył: 17-06-2011

Napisany 06 października 2011 - 13:52

rurki wystarczy odkręcić przy nagrzewnicy

#37 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 06 października 2011 - 14:01

Rurki jak napisano odpinasz w komorze silnika, mają taki patent chytry z tworzywa. Przecinać nic nie trzeba, wyjmiesz schowek i powinno wystarczyć. Płyn spuść korkiem spustowym przy chłodnicy stojąc z przodu prawy dolny róg.
Jeśli mogę radzić, możesz nabyć nowe w ASO, są zaskakująco tanie.

#38 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 października 2011 - 15:24

Rurki jak napisano odpinasz w komorze silnika


nie trzeba , wystarczy wyjąć z samej nagrzewnicy

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#39 OFFLINE   dziamol

dziamol
  • 26 postów
  • Dołączył: 04-01-2008
  • Skąd: Sędziny

Napisany 17 października 2011 - 14:32

Witam!!!

Czy można prosić o dokładne wymiary oringów uszczelniających do nagrzewnicy.
Zabieram się za wymianę nagrzewnicy, i chciałbym się przygotować przed akcją, żeby później nie było niespodzianek.

Z góry dzięki.

#40 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 20 października 2011 - 18:31

witam:)mam pytanko odnosnie gumowej nakladki na nagrzewnice,zamiennik ma 8 kolanek a orginal ma 13.co z ta nakladka nie bardzo to pasuje:(