Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Różnice pomiedzy X30XE a Y32SE.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 stycznia 2011 - 09:11

Powiem tak. Wydaje mi się ze silnik który ma wyjechane 100000 czy 150000Km to już nie ma fabrycznej mocy. Także Y32SE już nie będzie miał 218Hp tylko z 200



g prawda. moj 3.0 jak go wsadzalem do auta mial 200 000 najechane i mocy to mu raczej nie brakuje. zdjalem gore - spojrzalem tylko jak wygladaja gladzie i zlozylem wszystko spowrotem.
nie wiem kto ci takich bajek naopowiadal ale to nie fiat 1500 gdzie 150 000 i robiles kapitalke silnika. v6 jest silnikiem ktory prze dbaniu i odrobinie szczescia spokojnie 500-600 zrobi (choc znam 1 2.5v6 ktore w zeszlym roku mialo ponad 700 000 najechane - i dol niedotykany !!)




 


#22 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 stycznia 2011 - 11:06

Pierwsze słyszę ze wyjecie kat powoduje spadek mocy. AUDI np podaje moc silników z KAT i bez i zawsze to było np 136Hp bez kata i 120Hp z KAT (przykład z danych tech.) Poza tym już ludzie wyjmowali KATalizatory w omedze i dawało to rezultat.


no chyba nie pomyslales ze w audi tak po prostu, bez przeliczania wydechu wycinaja katalizator i moc wzrasta o 16 koni.

a to ze komus, gdzies to tam dalo rezultat to tylko dlatego ze mial juz zapchanego kata i po jego wycieciu silnik nie byl przydlawiony. ale na bank nie wzrosl moc powyzej seryjnej.

kurcze to jak u siebie wytne kata to mam zaraz okolo 152 konie. jeszcze wstawie strumienice i wywaze wal to mam moc jak 2,5 V6.
a ludzie naiwni wieksze oplaty placa za wiekszy silnik, gdzie ja w latwy sposob mam to samo i taniej przy OC
;););)

niestety, ale to tak nie dziala.

jak chcesz cos dlubnac przy silniku, to rob to tak jak sie to powinno robic, a nie wywalisz kata, bedziesz mial inny glos wydechu i zaraz + 16 do mocy,

ale czekaj w V-ce sa dwa katy, ja pierdziuu 32 konie wiecej.

#23 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2011 - 11:58

I do tego wszystkiego LPG i już kolejne 16,143687 KM:D

#24 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 03 stycznia 2011 - 19:35

Powiem tak. Wydaje mi się ze silnik który ma wyjechane 100000 czy 150000Km to już nie ma fabrycznej mocy. Także Y32SE już nie będzie miał 218Hp tylko z 200. Dlatego taki remont jak honowanie gładzi i poprawa szczelności przez nowe pierścienie i zawory wraz z gniazdami (chodzi o szlif) a uszczelniacze to po to bo przy rozebraniu silnika na części po prostu nie będą się nadawać z powrotem do montażu.

Nieprawda, a żeby nie być gołosłownym, wystarczy spojrzeć na wyniki z hamowni ostatniego zlotu. Niektóre naprawde zaskakują na +

#25 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 03 stycznia 2011 - 20:53

Ktoś pisał o instalacji gazowej. To prawda, że można zwiększyć moc silnika wkładając LPi nawet o 20% ale taka instalacja kosztuje 6900zl na 4 gary :/

Widzę, że ten temat już staje się pomału nie poważny. Ja jednak postaram się kupić słupek Y32SE i wyciągnąć z niego ile się da w N/A.

#26 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2011 - 20:58

N/A.


a co to??

#27 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 stycznia 2011 - 21:14

a co to??


naturally aspirated = oddychający naturalnie, inaczej wolnossący, czyli bez wspomagaczy (turbo lub kompresora)

#28 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2011 - 22:13

To prawda, że można zwiększyć moc silnika wkładając LPi nawet o 20%

to jest brednia

#29 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 stycznia 2011 - 00:15

to jest brednia


nie szalej z opinia,

mozna podniesc moc silnika zasilajac go gazem.
LPG ma np wyzsza liczbe oktanowa od PB,

tylko te procenty nie zawsze sie zgadzaja,

sam widzialem wyniki z hamowni dla seincenta 1,1 zasilanego gazem,
koles mial 3 pozycyjny przelacznik, od gazu
1 pozycja: moc standartowa (z wydruku jakies 52 KM)
2 pozycja: lekko podniesiona moc (hamownia okolo 64KM)
3 pozycja: chyba max co sie dalo wycisnac (chyba 78 KM jak dobrze pamietam)


a jak to bylo zrobione to nie mam pojecia.

jedyne co wiem, to, ze auto wrecz wymiatalo na tej trzeciej pozycji.
i to bylo jedyne co bylo robione przy tym silniku

#30 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2011 - 06:46

nie szalej z opinia,

po pierwsze kolega pisze o instalacji LPi, która jak byś nie wiedział jest całkowicie sterowana ECU wtrysku benzyny, ta instalacja niema własnego komputera i jeśli byś chciał podnieś w niej moc to wtedy zmiana map, a wiadomo co daje zmiana map w silniku bez turbo, po drugie co z tego że ma więcej oktanów, skoro wartość opałowa jest mniejsza co za tym idzie z litra benzyny wytworzy się więcej energii.

#31 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 stycznia 2011 - 08:06

po pierwsze kolega pisze o instalacji LPi,


moja wina, nie doczytalem ;)

co do oktanow i kalorycznosci LPG
owszem, LPG jest mniej kaloryczne od PB, ale przy LPG mozemy inaczej ustawic zaplon, co przy PB jest juz nie mozliwe.
nie zaglebialem sie w to nigdy.

to co opisalem, tez nie wiem jak bylo zrobione,
takie cos widzialem i tyle ;)

#32 OFFLINE   Kusmier

Kusmier
  • 35 postów
  • Dołączył: 02-05-2010

Napisany 05 stycznia 2011 - 23:55

Aha co do wyważania wału korbowego. Pytałem wcześniej nikt nie odpowiedział czy jest fabrycznie wyważany. A jak się orientuje to nie musi. Np HONDA ma wyważane wały tylko w K,H,F serii D,B i inne już nie miały ( a D seria do chodzila do 9000obr na min.


Z tym sie w życiu nie zgodze. Wał MUSI być wyważony. Może nie jechałeś nigdy na nie wyważonych kołach, ale myśle że wiesz co jest tego skutkiem. To teraz sobie wyobraź co by sie działo w silniku z wałem który kreci sie kilka razy szybicej niz koła... Przy 8000 obr/min kilka gramow bicia wytwarza siłe rzedu juz kilkudziesieciu kilogramów :)

A z wyważania wału czy z honowania cylindrów nie wyciągniesz dodadkowej mocy, bo to są podstawowe zabiegi obróbki silnika przed zmontowaniem...
To tak jak byś chciał polepszyć przyczepnosć opony ponownie ją zakładając na felge ;p

#33 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 07 stycznia 2011 - 18:12

jeszcze co do samych map. Widzieliście ostatnio OPT na TVN Turbo? Podnosili moc w Subaru które miało 270KM. Skorygowali mapy do 314KM czyli tylko 16%.

#34 OFFLINE   Kusmier

Kusmier
  • 35 postów
  • Dołączył: 02-05-2010

Napisany 07 stycznia 2011 - 18:44

tam jeszcze chyba byl przelotowy wydech ;p moim zdaniem 44KM sama mapa to dosc sporo biorąc pod uwaze że to tylko sama mapa + wydech ;p zwlaszcza ze to nie bylo robione tak zeby wyciagnac jakas kosmiczna moc tylko glownie zeby skorygowac to co namieszał przelot ;p

#35 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 stycznia 2011 - 19:23

tam jeszcze chyba byl przelotowy wydech ;p moim zdaniem 44KM sama mapa to dosc sporo biorąc pod uwaze że to tylko sama mapa + wydech ;p zwlaszcza ze to nie bylo robione tak zeby wyciagnac jakas kosmiczna moc tylko glownie zeby skorygowac to co namieszał przelot ;p

tak ale to tylko tak jak napisal Eliks 16% wzrostu, wiadomo że im większa moc silnika tym ten wzrost przy tym samym procencie będzie wiekszy, ale to sporo jak na samą mapę

#36 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 07 stycznia 2011 - 19:48

podobno V-tech robi takie V-łki jak nasze bezpiecznie do 15%. Zresztą sam przedzwonię i się spytam.

tam jeszcze chyba byl przelotowy wydech

no był był, przed remapem. Ale zobacz jak to wykres popsuło co? W szoku byłem. Jakakolwiek ingerencja u nas w katy czy wolny wylot i podejrzewam że wykres pikował by podobnie jak w tym Subaru.

#37 OFFLINE   Kusmier

Kusmier
  • 35 postów
  • Dołączył: 02-05-2010

Napisany 07 stycznia 2011 - 22:25

tam te piki były przez to że turbina nie miała oporów dalej na wylocie i od tego głupiała ;p przy usunieciu kata TEORETYCZNIE powinien sie poprawic troszke wspolczynnik napełnienia cylindrów bo będzie mniejszy opór na wydechu i spaliny swobodniej będą wypychane, ale to tylko teoria ;p
nie mam pojęcia jak sie ma seryjny a nie seryjny wydech do zmiennej geometri dolotu tak jak w omedze, bo szczerze pierwszy raz mam do czyniania z tym, wiem że przy prostszych silnikach wyrzucenia kata pomaga :)

#38 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 13 lutego 2011 - 16:11

czyli jak mam x25xe i chcę władować y32se to montuję silnik bez osprzętu a swój zostawiam taki jak kolektory wydechowe i dolot ? a elektryka też pasuje np. czujnik wału korbowego ?
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30

#39 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 13 lutego 2011 - 16:17

czyli jak mam x25xe i chcę władować y32se to montuję silnik bez osprzętu a swój zostawiam taki jak kolektory wydechowe i dolot ? a elektryka też pasuje np. czujnik wału korbowego ?


dolot zakladasz swoj, wydechowe zostawiasz od 3.2 tylko trzeba je troche podszlifowac zeby pasowaly dobrze do katow

czujniki przekladasz swoje

pokrywy zaworow tez sa inne w 3.2 wiec bedziesz musial zalozyc swoje od 2.5

#40 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 13 lutego 2011 - 16:20

a egr będzie pasował ? czyli powinno odbyć się bez problemów. zastanawiam sie nad kupnem 3.2 i przekładki
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30