Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Różnice pomiedzy X30XE a Y32SE.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 29 grudnia 2010 - 05:35

Witam !!

Chciałbym się dowiedzieć wszelkich różnic pomiędzy tymi silnikami.

Czym się różnią głowice ??
Czym się różnią bloki ??
Jaki się różnią wały korbowe ??
jakie są różnice w wałkach rozrządu ??
Jakie są różnice w dolocie ??
Jakie są różnice w wydechu ??
Jakie różnice są w tłokach ??
Jakie różnice są w wiązce elektrycznej ??

Oprócz tych technicznych spraw chciałbym się dowiedzieć jak sprawa z użytkowaniem. Bo X30XE np ma bardzo miękki wał korbowy i lubią się panewki w nim obracać. A słyszałem ze Y32SE jest dużo wytrzymalszy.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 grudnia 2010 - 10:20

Witam !!

Chciałbym się dowiedzieć wszelkich różnic pomiędzy tymi silnikami.

Czym się różnią głowice ??
Czym się różnią bloki ??
Jaki się różnią wały korbowe ??
jakie są różnice w wałkach rozrządu ??
Jakie są różnice w dolocie ??
Jakie są różnice w wydechu ??
Jakie różnice są w tłokach ??
Jakie różnice są w wiązce elektrycznej ??

Oprócz tych technicznych spraw chciałbym się dowiedzieć jak sprawa z użytkowaniem. Bo X30XE np ma bardzo miękki wał korbowy i lubią się panewki w nim obracać. A słyszałem ze Y32SE jest dużo wytrzymalszy.


jest bardziej wytrzymaly i mniej doprezony (3.0 ma 10.8:1 , 3,2 - 10.0:1)
glowice nie maja wyjsc na egr ale wg epc sa zamiennie jako gołe
korby i wal jest inny
walki wydech jest inny ssacy jest taki sam
wiazka jest inna, dolot jest podobny - roznica w sterowaniu i braku krokowca,

ogolnie jesli chcesz przelozyc do 3.0 do wkladasz goly slupek - reszta zostaje twoja




 


#3 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 29 grudnia 2010 - 20:58

Dokładnie tak sobie pomyślałem o wymianie. Powinno się odbyć to w miarę łatwo.

Teraz pytanie. Dlaczego jest wytrzymalszy ??

Mówisz kupić goły słupek. Ok ale jak mówisz to dolot jest inny i nie ma EGR więc powinno się zmienić jeszcze kompa i wiązka jest inna wiec i wiązkę.

Jakbym zdobył słupek wraz z kompem i dolotem to reszta by podeszła ??

No i planowałem sobie jeździć na tym co mam. A w tym Y32 chciałbym splanować głowice na -0.1 i blok na -0.1 do tego wychonować gładzie i wyważyć wał. Do tego wiadomo nowe pierścienie nad tłokami się pomyśli. Calkiem nowy rozrząd i wszelkie inne części eksploatacyjne. No i na nowo mapa paliwowa ułożona. Taki jest plan. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Aha odrębne pytanie. Wały korbowe w tych silnikach są wyważane ??

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 grudnia 2010 - 21:21

wstawiasz goly silnik - wiazka i reszta zostaje twoja. po co chcesz wymieniac pierscienie od razu ? zajezdzony silnik kupujesz ?




 


#5 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 30 grudnia 2010 - 05:27

Wymiana pierścieni zależy od ich stanu oczywiście :) Tak samo tłoków i panewek.

Wytłumacz mi tylko jedno. Dlaczego ten silnik jest wytrzymalszy ?? Bo w X30XE to wiem ze wszystko jest ok tylko pokrywy zaworów to jego minus bo są plastikowe i lubią się wygiąć. Poza tym wał jest z miękkiego stopu no i panewki lubią się obracać. W Y32SE tego nie ma ?? Są aluminiowe pokrywy ?? Wał jest twardszy ??

Aha no i jednego nie rozumiem. Co da wymiana samego słupka. Przecież mapy zostaną do x30xe gdzie w nich zawarte jest tez EGR a tu nie ma. Poza tym sama pojemność się rożni. Wiec inne ilości powietrza i benzyny są. Trochę dziwne to mi się wydaje.

#6 OFFLINE   pysiek

pysiek
  • 16 postów
  • Dołączył: 31-05-2010

Napisany 30 grudnia 2010 - 08:38

Goły słupek to goły słupek.Dolot egr krokowy i wszystko to co do silnika przykręcone zostawiasz ze starego 3.0.
Pozdro.

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2010 - 09:37

Wymiana pierścieni zależy od ich stanu oczywiście :) Tak samo tłoków i panewek.

Wytłumacz mi tylko jedno. Dlaczego ten silnik jest wytrzymalszy ?? Bo w X30XE to wiem ze wszystko jest ok tylko pokrywy zaworów to jego minus bo są plastikowe i lubią się wygiąć. Poza tym wał jest z miękkiego stopu no i panewki lubią się obracać. W Y32SE tego nie ma ?? Są aluminiowe pokrywy ?? Wał jest twardszy ??

Aha no i jednego nie rozumiem. Co da wymiana samego słupka. Przecież mapy zostaną do x30xe gdzie w nich zawarte jest tez EGR a tu nie ma. Poza tym sama pojemność się rożni. Wiec inne ilości powietrza i benzyny są. Trochę dziwne to mi się wydaje.


mapy masz adaptacyjne - maxymalny czas wtrysku obsluzy 32 bez problemu. powietrza potrzebuja podobnie. jest wytrzymalszy bo ma poprawiony wal i korby + do tego zmniejszony stopien sprezania czyli jest mniej wysilony.




 


#8 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 30 grudnia 2010 - 17:35

Przepraszam ze się wtrącę, ale czy analogiczne/podobne różnice są między 2.5 i 2.6?

#9 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 30 grudnia 2010 - 18:59

Ok. To już wiem wszystko. Jednak z wymiana zdecydowałem ze nie wymienię tylko słupka ale również dolot i kompa. Może się pomyśli nad Stand-alone. Bo plan byłby wyciągnąć jak najwięcej z tego silnika. Teraz muszę znaleźć taki silnik "odpicować" go jak pisałem wcześniej i z kimś doświadczonym wymienić.

#10 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 grudnia 2010 - 19:28

cały silnik razem z wiązką i sterownikiem? No to do tego dochodzą sondy, przepustnica, przepływka, pompa abs... Jeśli masz całego dawcę to dasz radę, tylko nie widzę większego sensu...
Bierzesz z 3,2 blok i głowice bez pokryw. Resztę zostawiasz swoje - najprościej

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 grudnia 2010 - 20:35

Ok. To już wiem wszystko. Jednak z wymiana zdecydowałem ze nie wymienię tylko słupka ale również dolot i kompa. Może się pomyśli nad Stand-alone. Bo plan byłby wyciągnąć jak najwięcej z tego silnika. Teraz muszę znaleźć taki silnik "odpicować" go jak pisałem wcześniej i z kimś doświadczonym wymienić.



ale po kiego ? jesli juz chcesz dlubac to wstawiasz slupek a softa robisz na swince a nie utrudniasz sobie zycie przerobka na cos bardziej skomplikowanego.




 


#12 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 02 stycznia 2011 - 11:31

Ogólnie to chciałbym wyciągnąć te 280-300 koni z tego silnika. Wiadomo ze z x30xe idzie tez to zrobić ale jest "małopodatny" na te moce. y32se jest już poprawiony z tego co piszecie i powinien sobie poradzić z taka mocą. Najfajniej było by gdyby to uzyskał z N/A

#13 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 02 stycznia 2011 - 12:50

Przepraszam ze się wtrącę, ale czy analogiczne/podobne różnice są między 2.5 i 2.6?

wie ktoś?

Ogólnie to chciałbym wyciągnąć te 280-300 koni z tego silnika

w jaki sposób?

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 stycznia 2011 - 13:47

wydaje mi się że 2,6 ma się tak samo do 2,5 jak 3,2 do 3,0

#15 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 02 stycznia 2011 - 22:33

wie ktoś?


w jaki sposób?


Właśnie poprzez wyzbycie się katalizatorów przerobienie dolotu (rezonator i stożek) splanowanie głowic i bloku. Wyhonowanie gładzi cylindrów, wyważenie wału, wymianę wszystkich części eksploatacyjnych w silniku no i zlikwidowanie EGR (ale nie wiem czy Y32SE w ogóle go posiada) Do tego zmiana ECU na wysterowane właśnie dla tego silnika.

#16 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2011 - 22:47

Właśnie poprzez wyzbycie się katalizatorów przerobienie dolotu (rezonator i stożek) splanowanie głowic i bloku. Wyhonowanie gładzi cylindrów, wyważenie wału, wymianę wszystkich części eksploatacyjnych w silniku no i zlikwidowanie EGR (ale nie wiem czy Y32SE w ogóle go posiada)


tym sposobem to nie osiagniesz takiego rezultatu.
po za tym wycinajac tylko katy i nie przeliczajac (przerabiajac) wydechu zrobisz strate w mocy,

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2011 - 23:23

Wyhonowanie gładzi cylindrów, wyważenie wału,

każdy wał jest wyważany, po co chcesz honować cylinder to niema sensu.

#18 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 02 stycznia 2011 - 23:44

no kolejny kolega który chyba za dużo oczekuje od benzyny. Tym sposobem co mówisz, zrobisz max 30KM.

#19 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2011 - 23:52

no kolejny kolega który chyba za dużo oczekuje od benzyny. Tym sposobem co mówisz, zrobisz max 30KM.


i to w bardzo optymistycznej wersji ;)

benzyne da sie ruszyc z moca w gore, niktore silniki nawet bardzo,
ale bez porzadnego zaplecza finansowego i ogromnej wiedzy sie nie da. bez tego juz na starcie jestesmy przegrani.

honowanie cylinrow. owszem ma sens, jezeli silnik jest zajezdzony, ale takich sie nie rusza.
zwiekszenie stopnia sprezanie poprzez planowanie glowic i bloku ?? nie bardzo ma sens, tam i tak jest dosyc malo miejsca dla zaworow, a dorabianie pozniej uszczelki pod glowice grubszej niz orginal to tylko wyrzucenie kasy w bloto.


jak juz pisalem, samo wyciecie katow, spowoduje przesuniecie momentu i mocy wzgledem predkosci obrotowej + bardziej niz mozliwy ich spadek, zamiast spodziewanego wzrostu.

wymiany wszystkich rzeczy eksploatacyjnych - no coz kontrowersyjny temat ;) jezeli chodzi o przyrost mocy i to tak duzy w dodatku

zmiana ecu (czyt. raczej przeprogramowanie, chipowanie itp) w niezaturbionej benzynie raczej watpliwym jest osiagniecie przyrostu mocy wiekszego niz 5%

#20 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 03 stycznia 2011 - 05:40

Powiem tak. Wydaje mi się ze silnik który ma wyjechane 100000 czy 150000Km to już nie ma fabrycznej mocy. Także Y32SE już nie będzie miał 218Hp tylko z 200. Dlatego taki remont jak honowanie gładzi i poprawa szczelności przez nowe pierścienie i zawory wraz z gniazdami (chodzi o szlif) a uszczelniacze to po to bo przy rozebraniu silnika na części po prostu nie będą się nadawać z powrotem do montażu.

Pierwsze słyszę ze wyjecie kat powoduje spadek mocy. AUDI np podaje moc silników z KAT i bez i zawsze to było np 136Hp bez kata i 120Hp z KAT (przykład z danych tech.) Poza tym już ludzie wyjmowali KATalizatory w omedze i dawało to rezultat. Przeróbka dolotu na rezonator ze stożkiem tez podobno jest potwierdzona pomiarami i daje podobno do 15Hp. Do tego jeszcze nowe mapy co tez daje jakieś rezultaty. Niech da to wszystko te 30Hp to już jest 250Hp łącznie :) (a silnik po tych przeróbkach można zawsze wspomóc jakimś EATON'em :) )

Aha co do wyważania wału korbowego. Pytałem wcześniej nikt nie odpowiedział czy jest fabrycznie wyważany. A jak się orientuje to nie musi. Np HONDA ma wyważane wały tylko w K,H,F serii D,B i inne już nie miały ( a D seria do chodzila do 9000obr na min. Poza tym to wał po takim przebiegu też może już stracić wyważenie.

Wiadomo jak by liczył się z jakimś doładowaniem to już by nie doprężał tego silnika poprzez planowanie.