Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problemy z ogrzewaniem...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   masiv

masiv
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-03-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 19 lutego 2011 - 07:59

górny wąż jest ciepły dolny nie przy temp. silnika 85

#22 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 19 lutego 2011 - 10:32

Nagrzewnica zamulona.......Górny wąż powinien być gorący tak samo jak i dolny..Jeśłi gónego nie możesz dotknąć a dolny zimny to nagrzewnica to płukania...Tylko czasami (jak mnie to się stało) nagrzewnica się odkamieniła no ale też dziurka się zrobiła....Płukanie octem

#23 OFFLINE   masiv

masiv
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-03-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 19 lutego 2011 - 11:18

górny niestety jest tylko ciepły i można go spokojnie złapać może to się zmieni jeśli silnik będzie mieć wyższą temperaturę. Czyli wchodziła by w grę nowa nagrzewnica? Dziwnie się wszystko zgrało w czasie od wizyty u mechanika się to zj*****

#24 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 lutego 2011 - 13:52

Czyli wchodziła by w grę nowa nagrzewnica?

najsamwpierw płukanka nagrzewnicy a jeżeli to nie pomoże to wtedy wymiana na nową
co do jak ja przepłukać jest kilkanaście tematów trza tylko poszukać

#25 OFFLINE   masiv

masiv
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-03-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 19 lutego 2011 - 18:14

Dzięki za pomoc jaśli się uporam z tym to napiszę :)

#26 OFFLINE   masiv

masiv
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-03-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 lutego 2011 - 21:27

Wczoraj zająłem się próbą płukania nagrzewnicy ale z mizernym skutkiem....wszystke przewody od zbiorniczka wyrównawczego odczepiłem przedmuchałem powietrzem tylko nie wiedziałem gdzie odłączyć przewody od nagrzewnicy. Ja mam gaz i wydawało mi się że przewód od nagrzewnicy wchodzi do miksera więc go od niego odłączyłem dmuchałem wlewałem ocet dmuchałem i nic...górny przedów od nagrzewnicy aż parzy a dolny dalej tylko ciepły....z nadmuchów wciąż chłodem wieje. Czy jesteście w stanie mi powiedzieć jak się do tej nagrzewnicy dostać. Chciałem też dobrać się do zaworu trójdrożnego ale dostęp do niego jest niemal że nie możliwy...

#27 OFFLINE   masiv

masiv
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-03-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 28 lutego 2011 - 11:09

a czy podcisnienie z zaworu trojdroznego to taki mały kabelek na górze?

#28 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2011 - 12:42

dokladnie




 


#29 OFFLINE   ar1906

ar1906
  • 30 postów
  • Dołączył: 17-07-2010

Napisany 28 lutego 2011 - 16:19

koledzy, z tego co wyczytałem, węże prowadzące do nagrzewnicy powinny być gorące, a przynajmniej ten doprowadzający wodę. Teraz sprawdziłem i obydwa mają taką samą temperaturę i są najwyżej letnie, temp silnika 90 stopni. zauważyłem jeszcze ze mam urwany wężyk od podciśnienia przy zaworze trójdrożnym. Czy to ma związek?? Mam ogrzewanie trochę słabe i już nie wiem co może być, podejrzewam jeszcze zapchaną nagrzewnicę, ale nie mam teraz warunków żeby spróbować coś z nią zrobić. Już tyle się naczytałem, że nie wiem od czego zacząć.

#30 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 28 lutego 2011 - 16:25

koledzy, z tego co wyczytałem, węże prowadzące do nagrzewnicy powinny być gorące, a przynajmniej ten doprowadzający wodę. Teraz sprawdziłem i obydwa mają taką samą temperaturę i są najwyżej letnie, temp silnika 90 stopni. zauważyłem jeszcze ze mam urwany wężyk od podciśnienia przy zaworze trójdrożnym. Czy to ma związek?? Mam ogrzewanie trochę słabe i już nie wiem co może być, podejrzewam jeszcze zapchaną nagrzewnicę, ale nie mam teraz warunków żeby spróbować coś z nią zrobić. Już tyle się naczytałem, że nie wiem od czego zacząć.


układ odpowietrzałeś

#31 OFFLINE   ar1906

ar1906
  • 30 postów
  • Dołączył: 17-07-2010

Napisany 28 lutego 2011 - 17:07

tak układ jest odpowietrzony, zresztą podobno w x20xev sam się odpowietrza.

#32 OFFLINE   masiv

masiv
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-03-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 28 lutego 2011 - 17:48

beast odłączyłem przewód ale niczego to nie zmieniło dalej wiało zimnem

sam nie sam ale dla pewności spróbuj może korek masz zapchany

#33 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2011 - 17:53

tak układ jest odpowietrzony, zresztą podobno w x20xev sam się odpowietrza.

a jak odpowietrzałeś ?? pytam się bo często przy odpowietrzaniu zapomina się o włączeniu ciepłego nadmuchu w kabinie by nagrzewnica też się odpowietrzyła... jak sprawdzałeś ciepłotę węży do nagrzewnicy ?? macając przewody przy zbiorniczku wyrównawczym czy może przy zaworze trójdrożnym ??

#34 OFFLINE   masiv

masiv
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-03-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 28 lutego 2011 - 18:02

i otwarty zbiornik wyrownawczy

#35 OFFLINE   Kuzio

Kuzio
  • 170 postów
  • Dołączył: 08-04-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 01 marca 2011 - 18:49

A u mnie się pojawił ciekawy problem z grzaniem. Wszystko było lux po wymianie nagrzewnicy i ustawieniu nawiewów, wszędzie super wiało gorące powietrze ( poza nogami tam w ogóle nie wieje...) aż dopóki mu mój brat pewnego razu jak mu grzało za bardzo nie dał sobie na climatronicu na LO. Po ustawieniu z powrotem na HI na ciepłe powietrze leci tylko z nawiewu po lewej stronie przy drzwiach i an szybę. Cała reszta daje zimnym. Co się temu stało jakieś pomysły? tzn domyślam sie ze się jakaś zapadka zamknęła i już więcej nie otwarła ale jak ją znaleźć i ew. naprawić?

#36 OFFLINE   ar1906

ar1906
  • 30 postów
  • Dołączył: 17-07-2010

Napisany 01 marca 2011 - 19:45

odpowietrzałem, tak że, silnik odpalony aż się nagrzeje, zbiorniczek wyrównawczy, odkrecony, ogrzewanie nie miałem włączone, ale teraz powtórzyłem zabieg z włączonym i nic nie pomogło. Węże macałem między zaworem trój drożnym a nagrzewnicą.:pokoj:

...acha i jeszcze jedno...zauważyłem że mam urwany przewód od podciśnienia od zaworu trój drożnego...czy to może mieć wpływ na słabsze ogrzewanie??

#37 OFFLINE   masiv

masiv
  • 30 postów
  • Dołączył: 01-03-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 01 marca 2011 - 20:01

mi beast kazał go odłączyć nie wiem jaki miał być efekt ale nic to nie zmieniło

#38 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marca 2011 - 20:05

...acha i jeszcze jedno...zauważyłem że mam urwany przewód od podciśnienia od zaworu trój drożnego...czy to może mieć wpływ na słabsze ogrzewanie

zdecydowanie...tylko jak się nie mylę odpięcie podciśnienia na zaworze trójdrożnym powinno spowodować ciągłe ogrzewanie :hmm: chyba że źle założono zawór trójdrożny...

podłącz podciśnienie i zobacz zmiany.

#39 OFFLINE   ar1906

ar1906
  • 30 postów
  • Dołączył: 17-07-2010

Napisany 01 marca 2011 - 20:28

chciałbym podłączyć, ale niestety mam urwanego tego cycka na zaworze trójdrożnym i nie ma jak podłączyć tego podciśnienia. muszę chyba kupić zawór trójdrożny. :/

#40 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marca 2011 - 20:31

Jak mus to mus... a przy okazji poszukaj w dziale sprawdzone porady jak podłączyć zawór trójdrożny ;)



/edit
tak tak pomyliłem się myślałem o trójdrożnym :p