


problemy z ogrzewaniem...
#1
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 08:54

#2
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 09:15
:hmm: co znaczy to słowo?wyłącza
Obejrzyj kolego węże wodne czy są gorące. Wejście do reduktora, wyjście, Wejście do nagrzewnicy i wyjście. Ja stawiam na badziewny zawór trójdrożny.
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 17:08
Witam. Mój problem polega na braku ogrzewania, wyłączania się gazu, dziwnie skaczącej temperatury... Mój samochodzik to Opel Omega B kombi 96 rok, silnik 2.0 16V. Mój problem z ogrzewanie zaczął się od wymiany zaworu trójdrążnego... Mechanik go wymienił bo ciekł i uciekał mi płyn.Wymienił na zamiennik. Ogrzewanie po tej wymianie było bardzo słabe. Później zaczęły się problemy z wyłączaniem się gazu. Temperatura też dziwnie skakała, tzn. szybko łapała 90 stopni a później nagle spadała o połowe. Dziś ogrzewanie zniknęło w ogóle ... co dziwne gaz się w ogóle teraz nie wyłącza. Proszę o pomoc bo już nie mam siły...
Sprawdź też czy masz założone podciśnienie na zaworze trójdrożnym. Jeżeli jest to odepnij je na chwilkę na ciepłym silniku i sprawdź czy przy odpiętym podciśnieniu poleci ciepłe powietrze w kabinie. Ja miałem zamienione podciśnienia i nie miałem wogóle ogrzewania w kabinie. Odpiąłem podciśnienie z zaworu i zaczęło lecieć ciepłe powietrze.
Możliwe, że mechanik pomylił podciśnienia. I lipnie, że kupiłeś zamiennik tego zaworu bo prawdopodobnie szybko Ci się rozleci (tak piszą na forum).
Pozdrawiam.
#5
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 08:56
#6
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 10:19
Ok.Dziś sprawdzę to podciśnienie. Zamiennik włożył mechanik nie pytając o nic. Też wolałbym oryginał i mieć spokój.Mechanik twierdzi,że zawsze takie zakładał w Oplach i nigdy nie miał problemów. Dzisiaj jadąc do pracy gdy samochód osiągnął temperaturę niecałych 100 stopni ogrzewanie takie kiepskie wróciło, ale zaczął mi się wyłączać gaz. O co tu chodzi?
uklad zapowietrzony
#7
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 11:11
#8
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 11:32
#9
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 13:32
A jeszcze jedno pytanko. Co z tym gazem? Czemu się wyłącza?
#10
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2010 - 13:40
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2011 - 13:37

#13
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2011 - 14:37
ja może się podepnę i opowiem swoją historie. 4 dni temu odebrałem auto od mechanika i następnego dnia zauważyłem, że kompletnie nie działa ogrzewanie. Mechanik mówił, że wymienił płyn chłodniczy bo pełno w nim syfu pływało. Dodatkowo tylko olej i w sumie z wymian nic wiecej nie było miał też się zająć wyciekiem oleju i zauważył że gdzieś cieknie płyn chłodniczy z jakiejś rurki. Przed tymi zabiegami ogrzewanie działało ale rewelacji nie było. Starałem się odpowietrzyć układ wg instrukcji na forum ale jakoś nic to nie pomogło w dodatku po odebraniu auto również następnego dnia widać było znaczny ubytek płyny w zbiorniczku wyrównawczym. Płynu dolałem i póki co nie widać ubytku ale ogrzewanie dalej nie działa. Dzwoniłem do warsztatu to powiedzieli, że układ nadal może być zapowietrzony...kazali jeszcze pojeździć i zobaczyć czy nic się nie zmieni i w razie czego na warsztat. I już zaczęli straszyć UPG ale to ma wyjść dopiero po oględzinach. Dodam również, że wydawało mi się iż podczas dodawania gazu na postojuto powietrze jest cieplejsze agdy obroty spadną dalej jest tak samo jak było. Resetowałem Klimatronika i po resecie przez chwile leci naprawde ciepłe powietrze i zaraz znów zimno...nie wiem czy coś jeszcze można dodać...kopci na biało w ilościach chyba zbyt dużych ale spaliny nie śmierdzą płynem chłodniczym. Wybaczcie jeśli trochę nie pokolei napisałem ale pisałem co mi wpadało do głowy
odpowietrz jeszcze raz na zimnym silniku tylko trzymaj go na obrotach kolo 3000 rpm oczywiscie z wlaczonym ogrzewaniem
#14
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2011 - 17:52
zrobilem jak pisałeś ale auto od powrotu stało jakieś 1.5h i nie wiem czy dostatecznie ostygł i niestety to nic nie pomogło...odkręciłem korek od zbiornika ogrzewanie na maxa 3000rpm i grzałęm az do odpalenia wiatraka i nic to nie zmieniło co prawda powietrze leci chłodne nie zimne ale to nie to...płynu nic nie ubyło w zbiorniczku przewody miękkie i gorące przy chłodnicy
#15
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2011 - 18:59
sprawdz jeszzcze jedno - zdejmij podcisnienie z zaworu trojdroznego - moze mechanik cos namieszal
#16
OFFLINE
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2011 - 20:22
te przewody za schowkiem znajdę zapewne ?
w komorze silnika przy wejsciu w sciane grodziowa.
#19
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2011 - 20:46
#20
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2011 - 21:50