Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z odpaleniem omesi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2007 - 07:40

kczech u mnie jednak troszke potrafi szarpnąć przy przełaczania z beny na gaz alewtedy jak cisne ostro gaz , przy łagodnym ciśnieciu nic nie czuc.

#22 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 maja 2007 - 19:56

a propos przekaznika do wyl przypominam ze trzeba kupic taki ktory w pozycji bez sygnalu jest zamkniety(napiecie do pompy dochodzi) natomiast po otrzymaniu 12v (np z elektroaworu od lpg pod maska) rozlacza. Pozdrawiam serdecznie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#23 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 21 maja 2007 - 13:18

chyba się już naprawiło, pompy nie zmieniłem na inną, najpierw posprawdzałem wtyczki, itp. Podociskałem, poczyściłem, i nie ma już problemu z odpaleniem.
Jak narazie, od 11dni jest ok, zalałem więcej paliwa, a niech ma :mrgreen:
Niepotrzebnie kupiłem tą pompę :evil:

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 maja 2007 - 13:34

beast sadze ze nie masz racji. Pisalem juz o padajacych pompach (pamietam ze zgodzil sie ze mna jacekczewa) W WIEKSZOSCI PRZYPADKOW POMPA PADA Z LPG, dlaczego bo tloczy DO SCIANY (wył. wtryski) i niech nikt nie mysli ze nic sie nie dzieje bo powrotem wraca do baku - wszystko gra tylko producent nie przewidzial ze motor bedzie pracowal na wyl wtryskach i odprowadzenia nadmiaru nie sa tak drozne zeby odprowadzic 100 % paliwa ktore pompa tloczy do listwy (3 atm.) a w listwie cisnienie robocze jescze wieksze, do tego dostaje zajeb... po d*p.... podcisnieniowy regulator cisnienia paliwa. W jednych sam. z tego powodu padaja pompy w innych regulatory tak ze peka membrana i paliwko przez przewod podcisnieniowy do kolektora ssacego i z lpg do komory spalania.
Jestem zwolennikiem wyl. razem z wtryskami - pompy paliwowej , temat przerabialem w poprzednich sam. i u mojego kumpla mech.
Jesli ktos chce sprawdzic cisnienie to moze sobie zrobic wlasny przyzad:
1.manometr ze sklepu hydraulicznego (moze byc nawet do powietrza)
2. w celu uniwersalnosci zero koncowek tylko przewod cisnieniowy wystarczy 10 - 15 cm) do tego opaska
3. Jezeli ktos chce zmierzyc cisnienie pompy (a nie robocze na listwie) to do manometru dokup. rurke przelotowa tak by wpiac sie w uklad paliwowy szeregowo NP. w miejscu filtra paliwa, wtedy potrzebny bedzie stary filtr paliwa z ktorego ladnie ucinamy koncowki (rurki) ktore za pomoca wezykow i opasek skrecamy do manometru i wpinamy calosc do uklady na org. zaczepy zamiast filtra.
Patent by Tunius z Radymna
Jak ktos sobie zrobi taki manometr (to przy sprawnej pompie) zobaczy jak duze jest cisnienie na listwie przy zasilaniu na lpg i wtedy stwierdzi czy czasem NIE JEST ZAJEB. DUZE.
P.S. lpg zalozylem 20 000 km temu i wlasnie od miesiaca czasem nieregularnie sa spadki obrotow na benie czasem za drugim razem odpali i CO I POMPA SIE KONCZY BO Z LENISTWA i BRAKU CZASU NIE ZAMONTOWALEM pRZEKAZNIKA DO WYL POMPY, nie jestem laikiem i wszystko sprawdzone LACZNIE Z CISNIENIEM NA LISTWIE KTORE PLYWA, najpierw myslalem ze to regulator i go odlaczylem jednak sie pomylilem.....
Zachecam wszystkich do zalozenia przekaznika (okolo 5-6 zl) do wyl pompy.
Temat ze swojej strony wyczerpalem



srednica wezy paliwa na zasilaniu i powrocie jest IDENTYCZNA. powrot nie trafia na pompe tylko bezposrednio do zbiornika.




 


#25 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2007 - 15:37

Tak ale prze regulator cisnienia ( membrama ze sprezyna) to jest to własnie cisniecie do ściany.

#26 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 maja 2007 - 17:18

Tak ale prze regulator cisnienia ( membrama ze sprezyna) to jest to własnie cisniecie do ściany.



zgadza sie..ale rozmowa toczy sie o wplywie powrotu paliwa na pompe paliwowa a nie na regulator cisnienia. Imo pompa na gazie pracuje na mniejszych obrotach i pompuje mniejsze cisnienie niz na nopb przy normalnej jezdzie




 


#27 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2007 - 19:04

Pompa zawsze pracuje na stałych obrotach, gdzie wyczytałes takie cuda ze pompa ma regulowane obroty a zarazem cisnienie??? Poczytaj troszke literatury na temat układów tryskowych. Cisnienie pompy tłoczacej jest stałe ok.3-4 stm, regulator cisnienia utrzymujena listwie cisnienie 3 atm zeby wtryski mialy stałe cisnienie paliwa -po prostu zeby sie dobrze rzpylało i autko pieknie smigało. Jak wtryski nie odbieraja paliwa to to cale cisnieni wlasnie przez regulator ( bardziej sie uchyla ) zasuwa do zbiornika powrotem.
Poza tym pompa ma jeszcze zworek wmontowany w sobie - taki zaworek bezpieczenstwa ktory dziala np gdzyb byl zabity filtr paliwa, zagnieciony przewod paliwowy.

#28 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 18 czerwca 2007 - 19:50

panowie już wiem o co chodziło z ciężkim odpalaniem omesi
Zlalazłem informacje techniczną w TIS

Zażalenie: Pojazdu nie można uruchomić po zaparkowaniu w pozycji przechylonej położeniu i przy małej ilości paliwa w zbiorniku. (dokładnie jak u mnie)
Przyczyna: Nowa pompa EKP 13,5 (pompa turbinowa) nie może wytworzyć ciśnienia, jeżeli w zbiorniku spiętrzeniowym nie ma odpowiedniej ilości paliwa do zassania.
Produkcja: Dotyczy następującego zakresu nr podwozia: Omega-B: Rüsselsheim, od W0L0VBM69X1093137 do W0L0VBF3511003864

moja w tym zakresie VIN się łapie
Niby po takiej sytuacji z ciężkim odpaleniem trzeba wymienić pompe, ale nie ma takiej potrzeby, u mnie działa bardzo ładnie, póki co zero problemów