

Literka A w obiegu zamknietym
#21
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 13:48
A ja myślę by zrobić przekaźnik który po uruchomieniu klimatronika na postoju uruchamia (przycisk auto) obieg wody przy pomocy pompki elektrycznej (bez zapłonu)
#22
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 18:20
JEdnak z doświadczenia wiem, że przynajmniej w zimie pompka powinna chodzić przez cały czas po zapłonie - wówczas w kabinie wyraźnie szybciej robi się ciepło oraz znacznie szybciej przełącza się na gaz.
Najlepiej byłoby zrobić prosty układzik sterujący - włączający pompkę np. gdy:
- zapłon lub klimatronik włączony,
- AND temperatura zewnętrzna niższa niż 5 stopni
- AND temperatura chłodziwa wyższa niż 30 stopni
#23
OFFLINE
#24
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 19:32
a już myślałem ze tak się też daPrzez Techa można wybrać również wariant Skandynawski - być może w tym trybie "dogrzewanie postojowe" uruchamia również pompkę pod zbiorniczkiem wyrównawczym.

to by było dobre w połączeniu z obwodem który nie występuje po załączeniu zapłonu i czy taki jest...bo puki co ta myśl prowadziła by do włączenia obiegu przy włączonym zapłonie jak i włączeniu klimatronika bez zapłonu...rzeba by znaleźć jakiś pin na którym się pojawia napięcie po włączeniu klimatronika, ewentualnie z jego środka wyprowadzić napięcie np. z podświetlenia.
To by było najlepsze rozwiązanie, ale raczej ciężkie do wykonania bo jedyna wartość jaką możemy pomierzyć z tych czujników to Opór. Jeden i drugi było by ciężko dopasować, czyli układ musiał by być oparty na procesorze i napisanie do niego programu co już bardzie komplikuje jego łatwość wykonania...Najlepiej byłoby zrobić prosty układzik sterujący - włączający pompkę np. gdy:
- zapłon lub klimatronik włączony,
- AND temperatura zewnętrzna niższa niż 5 stopni
- AND temperatura chłodziwa wyższa niż 30 stopni
#25
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 20:28
Wadą tego rozwiązania będzie to, że pompka będzie chodzić non-stop, a to spowoduje problemy z jej żywotnością (problem częsty w B)
#26
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 20:39
#27
OFFLINE
#28
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 21:24
#29
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 21:59


#30
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 23:55
Ja tak mam wlasnie ustawione - nawet jest o tym wpiska w instrukcji ze to standardowe ustawienie.Można przestawić to tak, że klimatronik będzie automatycznie regulował prędkość dmuchawy tylko przy ustawieniu na cztery kreski
Doncortino... skad ty takie rzeczy wiesz - wszystko z TISu?
#31
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2010 - 09:47
Ja tak mam wlasnie ustawione - nawet jest o tym wpiska w instrukcji ze to standardowe ustawienie.
Doncortino... skad ty takie rzeczy wiesz - wszystko z TISu?
z tis - przez przypadek znalazłem i zacząłem drążyć
#32
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2010 - 13:27
z tis - przez przypadek znalazłem i zacząłem drążyć
To poka jak to znaleźć w TISie:)
#33
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2010 - 19:26
To poka jak to znaleźć w TISie:)
to jest nie do odtworzenia... Wiem, że czytałem o zafirze, w której od jakiegoś roku wprowadzono klimatronik, i opisano, że działa on na tej samej zasadzie co w omedze - i tu opis działania czujnika temperatury wnętrza. Potem jakoś kopałem i dotarłem do "customer complaints" i dla omegi było o programowaniu funkcjonowania ECO, dmuchawy, wariantu nadwozia etc. tak by klienci byli zadowoleni
#34
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2010 - 21:55
co prawda po 15 min sie wyłączy, ale chodzi o to że jak siedzisz w aucie a wg. przepisów w terenie zabudowanym nie wolno stać z włączonym silnikiem czy jakoś tak
a po drugie to paliwka czasami szkoda
Co do stania z włączonym silnikiem, to zgoda. Ale spalanie wg komputera, na postoju, to 0.9l/h, to niecałe 5zł za 1h. Ja tam wolę posiedzieć w cieple, niż marznąć, zużywać rozrusznik i aku...