Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Literka A w obiegu zamknietym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2010 - 13:48

Ale nie jestem pewien czy dobrze się zrozumieliśmy Ty mówisz o stałym włączeniu pompki po zapłonie czy tak ??

A ja myślę by zrobić przekaźnik który po uruchomieniu klimatronika na postoju uruchamia (przycisk auto) obieg wody przy pomocy pompki elektrycznej (bez zapłonu)

#22 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 grudnia 2010 - 18:20

no tak, ja mam u siebie właśnie na stałe po zapłonie, ale ciągle myślę żeby zrobić tak jak piszesz. Trzeba by znaleźć jakiś pin na którym się pojawia napięcie po włączeniu klimatronika, ewentualnie z jego środka wyprowadzić napięcie np. z podświetlenia.
JEdnak z doświadczenia wiem, że przynajmniej w zimie pompka powinna chodzić przez cały czas po zapłonie - wówczas w kabinie wyraźnie szybciej robi się ciepło oraz znacznie szybciej przełącza się na gaz.

Najlepiej byłoby zrobić prosty układzik sterujący - włączający pompkę np. gdy:
- zapłon lub klimatronik włączony,
- AND temperatura zewnętrzna niższa niż 5 stopni
- AND temperatura chłodziwa wyższa niż 30 stopni

#23 OFFLINE   bratyslaw

bratyslaw
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-02-2008
  • Skąd: Parczew
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2010 - 19:08

Czyli wynika z tego, że muszę się podłączyć do Techa.

#24 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2010 - 19:32

Przez Techa można wybrać również wariant Skandynawski - być może w tym trybie "dogrzewanie postojowe" uruchamia również pompkę pod zbiorniczkiem wyrównawczym.

a już myślałem ze tak się też da :lol:

rzeba by znaleźć jakiś pin na którym się pojawia napięcie po włączeniu klimatronika, ewentualnie z jego środka wyprowadzić napięcie np. z podświetlenia.

to by było dobre w połączeniu z obwodem który nie występuje po załączeniu zapłonu i czy taki jest...bo puki co ta myśl prowadziła by do włączenia obiegu przy włączonym zapłonie jak i włączeniu klimatronika bez zapłonu...

Najlepiej byłoby zrobić prosty układzik sterujący - włączający pompkę np. gdy:
- zapłon lub klimatronik włączony,
- AND temperatura zewnętrzna niższa niż 5 stopni
- AND temperatura chłodziwa wyższa niż 30 stopni

To by było najlepsze rozwiązanie, ale raczej ciężkie do wykonania bo jedyna wartość jaką możemy pomierzyć z tych czujników to Opór. Jeden i drugi było by ciężko dopasować, czyli układ musiał by być oparty na procesorze i napisanie do niego programu co już bardzie komplikuje jego łatwość wykonania...

#25 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 grudnia 2010 - 20:28

więc najprościej tak jak napisałem znaleźć jakiś pin klimatronika który jest zasilany podczas jego pracy, prawdopodobnie to będzie pin 9 wtyczki X63 - prawdopodobine tym pinem klimatronik powiadamia dogrzewacz (w dieslu) żeby się uruchomił.
Wadą tego rozwiązania będzie to, że pompka będzie chodzić non-stop, a to spowoduje problemy z jej żywotnością (problem częsty w B)

#26 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 grudnia 2010 - 20:39

doncortino, a Ty nie masz Webasto?? bo przy webasto takie zabawy chyba nie mają sensu...

#27 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2010 - 20:42

No to jak się popsuje to się kupi nową :lol:

#28 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 grudnia 2010 - 21:24

mają sens - bo mogę zostawić auto na postoju z włączonym klimatronikiem, który będzie grzał wnętrze korzystając z ciepła zgromadzonego w silniku, ponadto jak już pisałem uruchomienie pompki polepsza i przyspiesza ogrzewanie wnętrza i szybciej przełącza się na gaz

#29 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2010 - 21:59

co prawda po 15 min sie wyłączy, ale chodzi o to że jak siedzisz w aucie a wg. przepisów w terenie zabudowanym nie wolno stać z włączonym silnikiem czy jakoś tak ;) a po drugie to paliwka czasami szkoda :lol:

#30 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2010 - 23:55

Można przestawić to tak, że klimatronik będzie automatycznie regulował prędkość dmuchawy tylko przy ustawieniu na cztery kreski

Ja tak mam wlasnie ustawione - nawet jest o tym wpiska w instrukcji ze to standardowe ustawienie.
Doncortino... skad ty takie rzeczy wiesz - wszystko z TISu?

#31 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 grudnia 2010 - 09:47

Ja tak mam wlasnie ustawione - nawet jest o tym wpiska w instrukcji ze to standardowe ustawienie.
Doncortino... skad ty takie rzeczy wiesz - wszystko z TISu?


z tis - przez przypadek znalazłem i zacząłem drążyć

#32 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 grudnia 2010 - 13:27

z tis - przez przypadek znalazłem i zacząłem drążyć


To poka jak to znaleźć w TISie:)

#33 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 grudnia 2010 - 19:26

To poka jak to znaleźć w TISie:)


to jest nie do odtworzenia... Wiem, że czytałem o zafirze, w której od jakiegoś roku wprowadzono klimatronik, i opisano, że działa on na tej samej zasadzie co w omedze - i tu opis działania czujnika temperatury wnętrza. Potem jakoś kopałem i dotarłem do "customer complaints" i dla omegi było o programowaniu funkcjonowania ECO, dmuchawy, wariantu nadwozia etc. tak by klienci byli zadowoleni

#34 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 grudnia 2010 - 21:55

co prawda po 15 min sie wyłączy, ale chodzi o to że jak siedzisz w aucie a wg. przepisów w terenie zabudowanym nie wolno stać z włączonym silnikiem czy jakoś tak ;) a po drugie to paliwka czasami szkoda :lol:


Co do stania z włączonym silnikiem, to zgoda. Ale spalanie wg komputera, na postoju, to 0.9l/h, to niecałe 5zł za 1h. Ja tam wolę posiedzieć w cieple, niż marznąć, zużywać rozrusznik i aku...