Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozrząd 2.2 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 grudnia 2011 - 20:39

miałeś jakieś objawy? coś wcześniej niepokojącego?
Mi ostatnio przy dodawaniu gazu /tzw. wciskanie mocniejsze ;) / przy 1600-1900 słychać jakby tarcie, delikatne gdzieś z przodu. Na luzie jak sprawdzałem czy to turbo - to poza jej gwizdem nic nie słyszałem...
Ciekawią mnie wasze objawy.... wał ten w silniku?

#22 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2011 - 22:17

miałeś jakieś objawy? coś wcześniej niepokojącego?
Mi ostatnio przy dodawaniu gazu /tzw. wciskanie mocniejsze / przy 1600-1900 słychać jakby tarcie, delikatne gdzieś z przodu. Na luzie jak sprawdzałem czy to turbo - to poza jej gwizdem nic nie słyszałem...
Ciekawią mnie wasze objawy.... wał ten w silniku?

mój silnik inny niż wasze ale u mnie jak padł nie było żadnych oznak, po prostu zgasł a po odpaleniu już latał jak żyd po pustym sklepie, diagnoza, wał śmietnik i jedna korba też :D

#23 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 grudnia 2011 - 14:42

oszesz w mortę, zmęczenie materiału?
zbyt duże obciążenie?

#24 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2011 - 16:42

oszesz w mortę, zmęczenie materiału?
zbyt duże obciążenie?

raczej wada odlewu bo korba pękła w strasznie nietypowy sposób, a stało się to przy prędkości 30 km/h turlałem się za ciężarówką i nagle zapaliły mi się kontrolki ładowania i smarowania i obrotomierz zdechł
http://c.wrzuta.pl/w...04d99f135/korba

#25 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2011 - 16:59

W Moim przypadku pękł wał na pół.
Mechanik stwierdził,że przyczyną mógł być wyrobiony rozrząd.
Wał pękł pomiędzy 2,a 3 korbowodem.







 


#26 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 grudnia 2011 - 17:54

przerypane... a weź tak jak padnie to podczas wyjazdu z familią jakieś kilkset km od chaty....
na szczeście niewiele jest postów o pękających wałkach w omegach ale kilka jednak jest...

#27 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2011 - 18:27

przerypane... a weź tak jak padnie to podczas wyjazdu z familią jakieś kilkset km od chaty....

no moja tak padła ponad 300 km od domu

#28 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2011 - 20:46

takie pekniecie korby jak pokazal DamianSz jest typowe dla awarii walu. Innymi slowy korba pekajac od dolu do gory wzdluz to od walu (np skrzywienie walu, uszkodzenie czesci panewek glownych, korba pekajaca od gory wzdluz to od tloka (lejacy wtryskiwacz o ile wczesniej nie zrobi dziury w tloku, zerwany rozrzad) - zadnej wady materialowej nie szukalbym
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#29 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2011 - 21:01

Innymi slowy korba pekajac od dolu do gory wzdluz to od walu (np skrzywienie walu, uszkodzenie czesci panewek glownych

panewki oprócz tej stan idealny, oryginały, wał prosty sprawdzany po uszkodzeniu, z wieloma mechanikami rozmawiałem, którzy zajmują się remontami silników i wszyscy postawili na wadę

#30 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2011 - 21:06

a tłok nie stanął ?? , bo wygląda to tak jak gdyby tłok nagle stanął a czop wału naciskając na korbowód rozłupał go na dwie części , a może pokrywa stopy korbowodu się poluzowała , hmm ciekawe

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#31 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2011 - 21:47

a tłok nie stanął , bo wygląda to tak jak gdyby tłok nagle stanął a czop wału naciskając na korbowód rozłupał go na dwie części , a może pokrywa stopy korbowodu się poluzowała , hmm ciekawe

nic z tych rzeczy silnik pracował z tą korbą pękniętą bez panewki i o dziwo nawet ciśnienie oleju było na tyle wysokie że kontrolka się nie świeciła

#32 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2011 - 21:28

Ja pierdzielę, a przed chwilka w innym temacie zapytałem czy ewentualnie brać 2.0 czy 2.2, ale z tego co czytam to juz wiem, że 2.2 odpada. Szok, jaka lipa te silniki.

#33 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 stycznia 2012 - 20:54

juz wiem, że 2.2 odpada. Szok, jaka lipa te silniki.


Nie ma reguły na to co się stanie w danym silniku, każdy ma jakieś defekty.
Ja śmigam i nic się nie dzieje i na pewno szybko nie sprzedam!!

#34 OFFLINE   grundig

grundig
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2012

Napisany 07 marca 2012 - 22:42

witam u mnie tez pekła ale wczsniej pare razy przegrzałem silnik i mysle ze to osłabiło silnik

#35 OFFLINE   floro

floro
  • 14 postów
  • Dołączył: 17-07-2012
  • Skąd: dębica

Napisany 09 lutego 2013 - 16:54

witam poszukuję opisu wymiany rozrządu silnika 2.2 dti jakos niemoge się nigdzie doszukać .Jeśli ktoś posiada to za przesłanie będe wdzięczny :pokoj:

#36 OFFLINE   wojtek6

wojtek6
  • 1 postów
  • Dołączył: 13-02-2014

Napisany 06 marca 2014 - 14:43

Witam serdecznie kolegów potrzebuje pomocy.Mianowicie nie moge zdjąc pokrywy rozrządu mam wrazenie ze cos mi ją klinuje:( nie wiem jak sobie z tym poradzic za wszelkie info serdecznie dziekuje

Silnik to 2.2 dti 16v