

Rozrząd 2.2 DTI
#1
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 15:26
#2
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 18:41
http://c4.wrzuta.pl/...cbdd0b7/y22dth?
#3
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 19:57
Witam serdecznie.Mam prosbe i pytanko:) potrzebowal bym instrukcje wymiany rozrzadu w 2.2 dti. Co i jak czy trzeba ruszac glowice czy cokolwiek.Chcialem sciagnac TIS-a ale nie umie jakos:( a ogolnie najprawdopodobniej slizg mi sie rozpadl i troche se to trzeszczy itp.Jezeli ktos ma jakies materialy to prosil bym bo mechanik chyba sie przestraszyl i nie obdiera tel o demnie i bede musial robic to sam.pozdrawiam...
tyle ze bez blokad to malo przyjemna sprawa
#4
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 21:01
#5
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 21:02
o ile dobrze pamiętam to prze koło pompy przechodzi śruba M8 i wał korbowy blokuje się bolcem który wkłada się w gniazdo czujnika położenia wału, ale fakt jak ktos tego niema to nie jest ciekawietyle ze bez blokad to malo przyjemna sprawa
#6
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 21:07
o ile dobrze pamiętam to prze koło pompy przechodzi śruba M8 i wał korbowy blokuje się bolcem który wkłada się w gniazdo czujnika położenia wału, ale fakt jak ktos tego niema to nie jest ciekawie
dokladnie. ale do walka potrzebujesz blokade i do naciagu lancucha jedna rzecz.
#7
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 21:16
#8
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2010 - 22:12
Pewnie każdy mechanik się boi, bo rozrząd się rzadko w tym silniku wymienia, więc niewielu będzie miało w tym doświadczenie...
#9
OFFLINE
Napisany 27 listopada 2010 - 08:08
#10
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2010 - 11:54

#11
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2010 - 12:23
W jakich okolicznościach ukręciłeś wałek?
Niby konstrukcje podobne ,ale jak obok mojej omci pracuje silnik DTI np w zafirce - to jest on sporo cichszy od mojego, ma bardziej miękką pracę. Były jakieś zmiany w silnikach czy może to kwestia łańcucha rozrządu? Tak się zastanawiam
#12
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2010 - 13:04
hmmm, mam 2.2 z 2000r /pażdziernik/, słyszałem, że kłopoty z wałem były od któregoś rocznika ?
W jakich okolicznościach ukręciłeś wałek?
Niby konstrukcje podobne ,ale jak obok mojej omci pracuje silnik DTI np w zafirce - to jest on sporo cichszy od mojego, ma bardziej miękką pracę. Były jakieś zmiany w silnikach czy może to kwestia łańcucha rozrządu? Tak się zastanawiam
rozniaca z pracy wynika z dzialania pompy. wkladajac pompe po regeneracji silnik pracuje praktycznie tak cicho jak benzyniak - mimo ze wczesniej klekotal niemilosiernie.
#13
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2010 - 16:46
Jaki wpływ ma regeneracja pompy na głośność pracy ? Wybaczcie drobny OT
#14
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2010 - 18:06
#15
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2010 - 18:55
Na samą jazdę nie narzekam szczególnie, troche wydaje mi sie, ze wczesniej był dynamiczniejszy.
Podepnę w wolnej chwili OS-a i posprawdzam czy kąty się zgadzają - pożądany z rzeczywistym, no i dawki też....
Chociaz jak z miesiac temu jechalem na emeryta do wa-wki w tempie 70-80km/h to na koncu warszawy pojawił się 6.2 l/100km

#16
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2010 - 10:13
hmmm, mam 2.2 z 2000r /pażdziernik/, słyszałem, że kłopoty z wałem były od któregoś rocznika ?
W jakich okolicznościach ukręciłeś wałek?
Niby konstrukcje podobne ,ale jak obok mojej omci pracuje silnik DTI np w zafirce - to jest on sporo cichszy od mojego, ma bardziej miękką pracę. Były jakieś zmiany w silnikach czy może to kwestia łańcucha rozrządu? Tak się zastanawiam
Co ciekawe, przyczyny urywania się wału korbowego w silnikach 2.2 nie do końca są znane. Być może jest to defekt konstrukcyjny mający związek z systemem doważania wału, lub jakiś inny mający związek z jego konstrukcją. Po 1999 roku ten system został zmodyfikowany, ale niestety wpłynęło to niekorzystnie na silnik. Mechanik który wymieniał mi silnik, stwierdził, że silniki montowane w Omegach do końca 1999 roku, były pod tym względem zdecydowanie lepsze.
Ciekawe jest to, że u mnie wał urwał się w sytuacji gdy silnik pracował w równych warunkach, bez gwałtownego obciążenia. Prawdą jest to, że w okresie poprzedzającym jego urwania, słyszałem niewyraźne stuli dochodzące z komory silnika, lecz nic nie wskazywało, że może coś takiego nastąpić. Pozdrawiam;)
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 11:50
Osobiście jestem sceptykiem, co do wymiany rozrządu w tym silniku. Praktycznie przy zachowaniu warunków związanych z wymiana oleju, jego uszkodzenie nie występuje. Zdarza się że łańcuch wyciąga się lub ślizgacze napinające łańcuch ulegają uszkodzeniu, lecz to nie wymaga rozwalania całego silnika. Wystarczy zdjąć przednią pokrywę od strony paska wieloklinowego, w której znajduje się pompa wodna i olejowa. Reszta staję się już w miarę dostępna. Najgorsze jest to, że mechanicy nie znający budowy tego silnika, odkręcają miskę olejową, a następnie dokonują demontażu systemu doważania wału korbowego, sądząc iż jest to niezbędne. I wtedy zaczynają się schody. Silniki po 1999 roku mają nowy system doważania wału, który dla niedoświadczonych mechaników stanowi problem. Myślę, że warto o tym wiedzieć. Pozdrawiam;) Dodam, że osobiście doświadczyłem wielu problemów z tym silnikiem, łącznie z ukręceniem wału korbowego i stąd moje inne spojrzenie na opisany problem.
Witam Cie.Powiem Ci tak moze i masz racje a moze jej nie masz zalezy jak kto podchodzi do swojego autka. Bo praktycznie jak sciagniesz obudowe ta pod pompa wody to zastanie ci uszczelka pod glowica na gorze no i troche lipa zeby tak to latac i pytanie moze bedzie dobrze a moze nie, co do walkow wywazajacych to wiesz tam tesz jest napinacz szkoda tego nie sprawdzic bo tam tez jest napinacz i w moim przypadku siadl i zrobil sie syf wyrobil troche metaly z oudowy droinki metalu poszly z olejem i wal i walek panewki wygladaja strasznie.Doszlo do tego ze czesci oddalem i kupilem silnik.Co do silnika jezdzilem tu u nas po slasku i az szkoda gadac na temat tego co zobaczylem. Dostalem namiary na goscia pod Poznaniem i nie pozalowalem tego ze tam pojechalem.W razie wu dla kogos.Gosciu zajmuje sie tylko Fl-ka i tylko 2.2 dti i ma wszytsko do tych aut i trzyma silniki w garazu ladnym cieplym a nie na dworze w sniegu itp. POLECAM goscia.
#19
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2011 - 13:47
Aktualnie też się z tym męczę. Poodkręcałem wszystkie widoczne śruby, zdjąłem łańcuszek rozrządu wraz z kołem na pompie razem z odkręceniem ślizgu mimo to próbując ją ściągnąć czuję wyraźny opór w obrębie wału. Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek wskazówkę.
Pozdrawiam
#20
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2011 - 19:47