Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozrząd 2.2 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mlodytychy

mlodytychy
  • 30 postów
  • Dołączył: 07-02-2009
  • Skąd: Tychy

Napisany 21 listopada 2010 - 15:26

Witam serdecznie.Mam prosbe i pytanko:) potrzebowal bym instrukcje wymiany rozrzadu w 2.2 dti. Co i jak czy trzeba ruszac glowice czy cokolwiek.Chcialem sciagnac TIS-a ale nie umie jakos:( a ogolnie najprawdopodobniej slizg mi sie rozpadl i troche se to trzeszczy itp.Jezeli ktos ma jakies materialy to prosil bym bo mechanik chyba sie przestraszyl i nie obdiera tel o demnie i bede musial robic to sam.pozdrawiam...

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2010 - 18:41

TIS poszukaj na chomikuj.pl głowicy nie musisz sciągać, niestety pod pokrywą jest uszczelka taka dziwna dostępna tylko w ASO koszt coś koło 300 PLN
http://c4.wrzuta.pl/...cbdd0b7/y22dth?

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 listopada 2010 - 19:57

Witam serdecznie.Mam prosbe i pytanko:) potrzebowal bym instrukcje wymiany rozrzadu w 2.2 dti. Co i jak czy trzeba ruszac glowice czy cokolwiek.Chcialem sciagnac TIS-a ale nie umie jakos:( a ogolnie najprawdopodobniej slizg mi sie rozpadl i troche se to trzeszczy itp.Jezeli ktos ma jakies materialy to prosil bym bo mechanik chyba sie przestraszyl i nie obdiera tel o demnie i bede musial robic to sam.pozdrawiam...


tyle ze bez blokad to malo przyjemna sprawa




 


#4 OFFLINE   mlodytychy

mlodytychy
  • 30 postów
  • Dołączył: 07-02-2009
  • Skąd: Tychy

Napisany 21 listopada 2010 - 21:01

No mechanik powiedzial ze podobno trzeba sciagac ale ogolnie chyba sie przestraszyl bo zadnego fona nie chce odebrac mojego.no i musze jakos se dac rade. a blokady mam zamiar sobie zalatwic i mam nadzieje ze dam rade to zrobic.moze jeszcze ktos cos ciekawego napisze i bede probowal

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2010 - 21:02

tyle ze bez blokad to malo przyjemna sprawa

o ile dobrze pamiętam to prze koło pompy przechodzi śruba M8 i wał korbowy blokuje się bolcem który wkłada się w gniazdo czujnika położenia wału, ale fakt jak ktos tego niema to nie jest ciekawie

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 listopada 2010 - 21:07

o ile dobrze pamiętam to prze koło pompy przechodzi śruba M8 i wał korbowy blokuje się bolcem który wkłada się w gniazdo czujnika położenia wału, ale fakt jak ktos tego niema to nie jest ciekawie


dokladnie. ale do walka potrzebujesz blokade i do naciagu lancucha jedna rzecz.




 


#7 OFFLINE   mlodytychy

mlodytychy
  • 30 postów
  • Dołączył: 07-02-2009
  • Skąd: Tychy

Napisany 21 listopada 2010 - 21:16

no to jednym slowem jestem udup... i wkoncu sie to rozpadnie cale i bedzie kraksa w silniczku:(

#8 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 listopada 2010 - 22:12

Kontaktowałeś się może ze Śmietaną w Kobiórze?
Pewnie każdy mechanik się boi, bo rozrząd się rzadko w tym silniku wymienia, więc niewielu będzie miało w tym doświadczenie...

#9 OFFLINE   mlodytychy

mlodytychy
  • 30 postów
  • Dołączył: 07-02-2009
  • Skąd: Tychy

Napisany 27 listopada 2010 - 08:08

Hej. Sorki ale net mi padl. A juz mam zalatwione mechanior z Opla mi wszytsko porobi i mam nadzieje ze to bedzie ten slizg i ze jak powymienia wszytsko to bedzie cacy.

#10 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 28 listopada 2010 - 11:54

Osobiście jestem sceptykiem, co do wymiany rozrządu w tym silniku. Praktycznie przy zachowaniu warunków związanych z wymiana oleju, jego uszkodzenie nie występuje. Zdarza się że łańcuch wyciąga się lub ślizgacze napinające łańcuch ulegają uszkodzeniu, lecz to nie wymaga rozwalania całego silnika. Wystarczy zdjąć przednią pokrywę od strony paska wieloklinowego, w której znajduje się pompa wodna i olejowa. Reszta staję się już w miarę dostępna. Najgorsze jest to, że mechanicy nie znający budowy tego silnika, odkręcają miskę olejową, a następnie dokonują demontażu systemu doważania wału korbowego, sądząc iż jest to niezbędne. I wtedy zaczynają się schody. Silniki po 1999 roku mają nowy system doważania wału, który dla niedoświadczonych mechaników stanowi problem. Myślę, że warto o tym wiedzieć. Pozdrawiam;) Dodam, że osobiście doświadczyłem wielu problemów z tym silnikiem, łącznie z ukręceniem wału korbowego i stąd moje inne spojrzenie na opisany problem.:(
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#11 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 listopada 2010 - 12:23

hmmm, mam 2.2 z 2000r /pażdziernik/, słyszałem, że kłopoty z wałem były od któregoś rocznika ?
W jakich okolicznościach ukręciłeś wałek?
Niby konstrukcje podobne ,ale jak obok mojej omci pracuje silnik DTI np w zafirce - to jest on sporo cichszy od mojego, ma bardziej miękką pracę. Były jakieś zmiany w silnikach czy może to kwestia łańcucha rozrządu? Tak się zastanawiam

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 listopada 2010 - 13:04

hmmm, mam 2.2 z 2000r /pażdziernik/, słyszałem, że kłopoty z wałem były od któregoś rocznika ?
W jakich okolicznościach ukręciłeś wałek?
Niby konstrukcje podobne ,ale jak obok mojej omci pracuje silnik DTI np w zafirce - to jest on sporo cichszy od mojego, ma bardziej miękką pracę. Były jakieś zmiany w silnikach czy może to kwestia łańcucha rozrządu? Tak się zastanawiam


rozniaca z pracy wynika z dzialania pompy. wkladajac pompe po regeneracji silnik pracuje praktycznie tak cicho jak benzyniak - mimo ze wczesniej klekotal niemilosiernie.




 


#13 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 listopada 2010 - 16:46

moja pompa jest niby po regeneracji, nie mam klopotow z odpalaniem ani jazdą. Spalanie IMHO trochę wyższe - wczesniej potrafiłem zejsc do średniej 5,6 we 3-kę na pokładzie, na odcinku 140km, teraz cięzko ponizej 6.8...
Jaki wpływ ma regeneracja pompy na głośność pracy ? Wybaczcie drobny OT

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 listopada 2010 - 18:06

moze zle ustawiona. masz wydruk ze stolu probierczego ?




 


#15 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 listopada 2010 - 18:55

wydruku nie mam, nawet mi to do głowy nie przyszło kiedy bralem pompę - bylo to prawie rok temu. Zdawałem wtedy taką padaczkę, w dodatku nie od omegi - ale gosciu z MOTOTRONIKA poszedł na ręke i dał mi z numerem 016.
Na samą jazdę nie narzekam szczególnie, troche wydaje mi sie, ze wczesniej był dynamiczniejszy.
Podepnę w wolnej chwili OS-a i posprawdzam czy kąty się zgadzają - pożądany z rzeczywistym, no i dawki też....

Chociaz jak z miesiac temu jechalem na emeryta do wa-wki w tempie 70-80km/h to na koncu warszawy pojawił się 6.2 l/100km :D /na 225/55/16 oraz 2-ch na pokładzie/

#16 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 29 listopada 2010 - 10:13

hmmm, mam 2.2 z 2000r /pażdziernik/, słyszałem, że kłopoty z wałem były od któregoś rocznika ?
W jakich okolicznościach ukręciłeś wałek?
Niby konstrukcje podobne ,ale jak obok mojej omci pracuje silnik DTI np w zafirce - to jest on sporo cichszy od mojego, ma bardziej miękką pracę. Były jakieś zmiany w silnikach czy może to kwestia łańcucha rozrządu? Tak się zastanawiam


Co ciekawe, przyczyny urywania się wału korbowego w silnikach 2.2 nie do końca są znane. Być może jest to defekt konstrukcyjny mający związek z systemem doważania wału, lub jakiś inny mający związek z jego konstrukcją. Po 1999 roku ten system został zmodyfikowany, ale niestety wpłynęło to niekorzystnie na silnik. Mechanik który wymieniał mi silnik, stwierdził, że silniki montowane w Omegach do końca 1999 roku, były pod tym względem zdecydowanie lepsze.
Ciekawe jest to, że u mnie wał urwał się w sytuacji gdy silnik pracował w równych warunkach, bez gwałtownego obciążenia. Prawdą jest to, że w okresie poprzedzającym jego urwania, słyszałem niewyraźne stuli dochodzące z komory silnika, lecz nic nie wskazywało, że może coś takiego nastąpić. Pozdrawiam;)
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#17 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 grudnia 2010 - 11:48

a ja slyszalem ze klopoty były w RM >2001

#18 OFFLINE   mlodytychy

mlodytychy
  • 30 postów
  • Dołączył: 07-02-2009
  • Skąd: Tychy

Napisany 19 grudnia 2010 - 11:50

Osobiście jestem sceptykiem, co do wymiany rozrządu w tym silniku. Praktycznie przy zachowaniu warunków związanych z wymiana oleju, jego uszkodzenie nie występuje. Zdarza się że łańcuch wyciąga się lub ślizgacze napinające łańcuch ulegają uszkodzeniu, lecz to nie wymaga rozwalania całego silnika. Wystarczy zdjąć przednią pokrywę od strony paska wieloklinowego, w której znajduje się pompa wodna i olejowa. Reszta staję się już w miarę dostępna. Najgorsze jest to, że mechanicy nie znający budowy tego silnika, odkręcają miskę olejową, a następnie dokonują demontażu systemu doważania wału korbowego, sądząc iż jest to niezbędne. I wtedy zaczynają się schody. Silniki po 1999 roku mają nowy system doważania wału, który dla niedoświadczonych mechaników stanowi problem. Myślę, że warto o tym wiedzieć. Pozdrawiam;) Dodam, że osobiście doświadczyłem wielu problemów z tym silnikiem, łącznie z ukręceniem wału korbowego i stąd moje inne spojrzenie na opisany problem.:(


Witam Cie.Powiem Ci tak moze i masz racje a moze jej nie masz zalezy jak kto podchodzi do swojego autka. Bo praktycznie jak sciagniesz obudowe ta pod pompa wody to zastanie ci uszczelka pod glowica na gorze no i troche lipa zeby tak to latac i pytanie moze bedzie dobrze a moze nie, co do walkow wywazajacych to wiesz tam tesz jest napinacz szkoda tego nie sprawdzic bo tam tez jest napinacz i w moim przypadku siadl i zrobil sie syf wyrobil troche metaly z oudowy droinki metalu poszly z olejem i wal i walek panewki wygladaja strasznie.Doszlo do tego ze czesci oddalem i kupilem silnik.Co do silnika jezdzilem tu u nas po slasku i az szkoda gadac na temat tego co zobaczylem. Dostalem namiary na goscia pod Poznaniem i nie pozalowalem tego ze tam pojechalem.W razie wu dla kogos.Gosciu zajmuje sie tylko Fl-ka i tylko 2.2 dti i ma wszytsko do tych aut i trzyma silniki w garazu ladnym cieplym a nie na dworze w sniegu itp. POLECAM goscia.

#19 OFFLINE   czerniejewski1966

czerniejewski1966
  • 1 postów
  • Dołączył: 27-12-2011

Napisany 27 grudnia 2011 - 13:47

Witam,

Aktualnie też się z tym męczę. Poodkręcałem wszystkie widoczne śruby, zdjąłem łańcuszek rozrządu wraz z kołem na pompie razem z odkręceniem ślizgu mimo to próbując ją ściągnąć czuję wyraźny opór w obrębie wału. Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek wskazówkę.

Pozdrawiam

#20 OFFLINE   angerfist1

angerfist1
  • 31 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Ścinawa

Napisany 28 grudnia 2011 - 19:47

kolego z czym masz problem.napisz bo ja swój silnik na czesci rozebrałem 2.2dti coś chcesz wiedizec to pisz,pomoge jak mogę.jakby ktos potrzebował częsci do silnika 2.2dti to mam goły bez osprzetu tez mi wał poszedł podczas jazdy,pozostałe częsci dobre